Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas tietokoneongelmia... silverlight :/ Auttakaa?

Vierailija
10.10.2014 |

Katsomosta kun yritän katsoa mitä vain ohjelmaa niin ilmoittaa heti että "silverlight plug-in has crashed" (keskellä näyttöä kuva palapelin palasta jolla silmien paikoilla x:t ja suunpielet alaspäin). Tekstin vieressä on painike "lataa uudelleen", sitä kun painaa, sama näkymä tulee uudelleen ja uudelleen kunnes jossain vaiheessa tulee vähän erilainen (kuvassa pelkkä palapelin pala) ja tekstinnä: "silverlight tarvitsee suoritusluvan" (tai jotain vastaavaa, en muista oliko ihan sanasta sanaan noin). Mitään painiketta ei tässä vaiheessa tule. Kun painan hiiren oikean puoleista nappulaa niin tulee vaaihtoehto "käynnistä laajennus" tms.. Siitä painamalla päädytään taas tuohon ekaan... 

Mitä pitää tehdä? En voi ladata silverlightiä uudestaan koska sama laajennus löytyy jo koneesta :( Jeesiä?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän yleensä chromea. Kokeilin nyt explorerilla mutta se taas ilmoittaa vaan että "Internet Explorer lakkasi toimimasta". Liittyyköhän tämä samaan? Sanoo tota vasta kun yritän tosiaan ohjelmaa katsoa :/ 

Entä mitä tarkoittaa toi käyttiksen uudelleen asennus? 

Kiitos neuvoista :) Kone on ihan uusi (toissapäivänä ostettu) eikä tässä ollut valmiina sitä silverlightiä. Jouduin sen itse lataamaan, mutta silloin ekana päivänä katsoin lataamisen jälkeen katsomoa ja toimi ihan hyvin

-ap

Vierailija
22/33 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:27"]Käytän yleensä chromea. Kokeilin nyt explorerilla mutta se taas ilmoittaa vaan että "Internet Explorer lakkasi toimimasta". Liittyyköhän tämä samaan? Sanoo tota vasta kun yritän tosiaan ohjelmaa katsoa :/ 

Entä mitä tarkoittaa toi käyttiksen uudelleen asennus? 

Kiitos neuvoista :) Kone on ihan uusi (toissapäivänä ostettu) eikä tässä ollut valmiina sitä silverlightiä. Jouduin sen itse lataamaan, mutta silloin ekana päivänä katsoin lataamisen jälkeen katsomoa ja toimi ihan hyvin

-ap
[/quote]

Käyttiksen uudelleen asennus -> käyttöjärjestelmän (Windows) uudelleen asennus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12: En  minä osaa sellaista tehdä... Kuten varmaan alotuksestakin huomaa, olen ihan tumpelo näitten koneittenkaa. Tekeekö ne sen Gigantissa jos vien sinne? Maksaako jotain? Vai onko siihen ihan helpot ohjeet?

-ap

Vierailija
24/33 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:33"]12: En  minä osaa sellaista tehdä... Kuten varmaan alotuksestakin huomaa, olen ihan tumpelo näitten koneittenkaa. Tekeekö ne sen Gigantissa jos vien sinne? Maksaako jotain? Vai onko siihen ihan helpot ohjeet?

-ap
[/quote]

Ihan for the record, tämä ei sitten ole ylimielistä, mutta jos kolme ostettu Gigantista, sivuilla ei todennäköisesti ole edes mediaa jolla suorittaa Win uudelleen asennus. Vie Giganttiin ja sano ettei toimi oikein, korjatkaa takuuseen. Varaudu väittelyyn ja parin viikon toimitusaikaan.

Vierailija
25/33 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuilla -> sinulla. Kiitos ennakoiva tekstinsyöttö. -14

Vierailija
26/33 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae palautuspiste ja aja se

Vierailija
27/33 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma täällä kunnes purin pois "vanhan" silverlightin ja asensin sen uudelleen

Vierailija
28/33 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:39"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:33"]12: En  minä osaa sellaista tehdä... Kuten varmaan alotuksestakin huomaa, olen ihan tumpelo näitten koneittenkaa. Tekeekö ne sen Gigantissa jos vien sinne? Maksaako jotain? Vai onko siihen ihan helpot ohjeet? -ap [/quote] Ihan for the record, tämä ei sitten ole ylimielistä, mutta jos kolme ostettu Gigantista, sivuilla ei todennäköisesti ole edes mediaa jolla suorittaa Win uudelleen asennus. Vie Giganttiin ja sano ettei toimi oikein, korjatkaa takuuseen. Varaudu väittelyyn ja parin viikon toimitusaikaan.

[/quote]

Epäilen, että ne siellä Giga-anttilassa aika huonosti ottavat konetta vastaan, jos ainoa ongelma on se, ettei silverlaitti toimi. Tuskin konetta on myyty sellaisella toimitussisällöllä, että tässä teille kone, jossa toimii sliverlight. On ihan yleistä, ettei kaikissa koneissa toimi kaikki ohjelmat, vaikka maalaisjärjellä ajatellen uudessa tietokoneessa pitäisi yleisten ohjelmien toimia.

Vierailija
29/33 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee. Kiitti mullakin oli kans sama ongelma ja auttoi kun klikkasin silverlightin pois käytöstö ja uudelleen käyttöön ja sitten vielä ruksasin sen "salli aina". :)

Vierailija
30/33 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättikiitos 19. kommentoijalle!!! Nyt rokkaa!

Vierailija
31/33 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sama ongelma mutta eipä ole enää, kiitos 19. kommentoijan. Mun ei tarvinnu edes klikata sitä pois käytöstä/uudelleen käyttöön. Ruksasin vaan sen "salli aina"-ruudun.

Kiitos paljon neuvosta! :)

Vierailija
32/33 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinä ihana kommentoija nro 19! Hyvin toimii! =)

Vierailija
33/33 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chromen osoite palkissa oikealle ilmestyy palapelin kuva jossa raksi päällä kun silverlihgt tarvitsee suoritusluvan. Klikkaa palapeliä niin pääset muuttamaan silverlightin "salli aina"