Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä on tanttavaatemerkkejä, Gudrun Sjöden ainakin

Vierailija
12.11.2014 |

Ja se Pia's

Kommentit (136)

Vierailija
1/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole! Yksikään minun tuntemani ns. tantta (harmaata suosiva keski-ikäinenkö?) ei takuulla laittaisi päälleen niin persoonallisia ja värikkäitä asuja kuten Gudrunilla on. Olen kait sitten mielestäsi tantta kun pukeudun Gudrunin vaatteisiin, mutta muiden kommenteista päätellen em. vaatteet ovat päälläni hauskan, taiteellisen, persoonallisen jne näköisiä! Olen saanut vain kehuja tyylistäni:)

Vierailija
2/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gudrun on todellakin tanttamerkki. Värikäs ja taiteellinen, totta, mutta silti myös tätimäinen. Tanttamerkkejä on myös mm Sand ja Burberry.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kehun usein tuttujen vaatteita vaikken niistä pitäisikään, on niin mukava kun toiselle tulee hyvä mieli. Usein persoonallinen on synonyymi oudolle ja rumalle.

Vierailija
4/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekko on tietysti kaikkien tanttamerkkien äiti, mutta tuo Gudrun on hyvä kakkonen, sitä käyttävät sellaiset hupsut tantat, sellaiset kuin lastenelokuvien tädit. 

Vierailija
5/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Steinermammat käyttävät Gudrunia, sanoi siskoni, joka on itse steinermamma. En tiennyt tuollaista termiä, ennen kuin hän sen minulle opetti.

Vierailija
6/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekko on kovasti  nuorentanut vaatepuoltaan, johtuisko siitä että on kovasti rahakkaiden nuorten aasialaisnaisten suosiossa. Ihan mikä merkki vaan näyttää tanttamaiselta tantan päällä.

Vierailija
7/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desigual

Vierailija
8/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peter Hahn

Vierailija
9/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määritä tanttavaate

Vierailija
10/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 03:41"]Gudrun on todellakin tanttamerkki. Värikäs ja taiteellinen, totta, mutta silti myös tätimäinen. Tanttamerkkejä on myös mm Sand ja Burberry.
[/quote[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 03:41"]Gudrun on todellakin tanttamerkki. Värikäs ja taiteellinen, totta, mutta silti myös tätimäinen.
[/quote]
Todellakin.
Ja nimenomaan kulttuuritanttamerkki. Käy katsomassa mikä tahansa teatteri, konsertti tai taidemuseo, siellä niitä vilisee.
Ja marimekkoa tottakai.

Vierailija
11/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peter hahn ei ole vaatemerkki, vaan tavarataloketju. Vähän kun vastaisi, että sokos...

olen itse tantta ja käytän bossia, sandia, vogliaa, gerry weberiä, Rilsiä, fjälräveniä ja joitain tuntemattomampia pikkumerkkejä. Monet lisää tähän burberryn, itse en ole kokaan käyttänyt. Toiset ikäiseni tantat käytävät desigualia, gudrunia, marimekkoa, nansoa ja vastaavia. Nämä kaksi on siis erilasia tanttatyylisuuntauksia, joita voi valita omansa. 

Ihminen muuttuu tanttatyyliseksi siinä vaiheessa kun hänessä yhdistyy kaksi tekijää: asema työelämässä on sellainen että pukeutumisen on oltava varmaa siit ähuolimatta etä siihen ei ole käytettävissä aikaa ekä energiaa ja toisaalta on sen verran rahaa, että voi käyttää vähintään keskihintaidia ja keskiluokkaisa merkkejä (eikä mitään espritiä tai henkkamaukkaa tai ginatrikoota)

Vierailija
12/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 07:08"]

Marimekko on tietysti kaikkien tanttamerkkien äiti, mutta tuo Gudrun on hyvä kakkonen, sitä käyttävät sellaiset hupsut tantat, sellaiset kuin lastenelokuvien tädit. 

[/quote]

Pistämätön kuvaus. 

Gudrun Sjödéniä käyttävät nykyään ne samat naiset, jotka kävivät  nuorina 80-luvun alussa kaikki poppana- ja pirtanauhakurssit, ja pukivat paitsi itsensä myös puolet suvusta  tekemiinsä poppanavaatteisiin, mutta joilla ei ole enää aikaa käsitöille. Koska nämä naiset ovat nyt tanttaiässä, niin totta kai se on tanttamerkki.

Terveisin  parinkin hupsun (ja ihanan) tantan lapsena poppanaan puettu sukulaistyttö.

Vierailija
13/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pierre Cavallo

Vierailija
14/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desigual, Gudrun Sjöden ja Marimekko. Asusteina, laukkuina ja jalkineina Michael Kors ja Nine West.

t. Tantta 53 v

Vierailija
15/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pierre Cavallo, Gerry Weber, Ril's, Nanso, Finnwear, Marimekko, Steilmann (vai mikä se oli), Voglia...

Lisäksi sivustot kuten joku Cellbes ja Peter Hahn ovat erinomaisia esimerkkejä tanttatätien shoppailuapajista :). Murrettuja luonnonvärejä, helmiä, isoja huiveja, pellavaa ja luonnonmateriaaleja, möhkälemäisiä telttatunikoita, jotka "piilottavat" vuosien varrella kerääntyneet maggarat <3

Nuo em. merkit suorastaan kirkuvat sitä "olen-kypsässä-iässä-oleva-itseni-löytänyt-taiteellinen-vihervahemmisto-feministitantta" :)

Vierailija
16/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet pitävät tietynlaisia vaaatteita, koska viihtyvät niissä. Ne ovat sitten erikseen, joita noin kovasti kiinnostaa muiden mielipide.

Lisäksi kovaääninen arvostelu kielii epävarmuudesta.

Vierailija
17/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitten ihan mielelläni tantta. Maggaroita ei ole. :)

Vierailija
18/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gant, Sand, Burberry, jne

Tota Pia´s en kyllä laittaisi äitini päälle, enemmänkin on tyttömäinen vaatemallisto. Ei tosin mikään halpa teinimerkki.

Vierailija
19/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esprit, Sand, laukuissa DKYN ja Michale Kors.

Vierailija
20/136 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti käydä googlaamassa tuo Gudrun. Ei ole kyllä tanttavaate, äitini ja hänen ystävättärensä eivät ikinä pukeutuisi moisiin. Noi on jotain luomuhörhöjen, uten steinermammojen <3 vaatteita. pitääkin laittaa tilaukseen. Tantta= Nanso, Gerry Weber, Rill's... Kaikki mitä Sokoksella nykyään myydään ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan