Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei sille mitään voi. Ihmiset, jotka eivät ole Facebookissa

Vierailija
10.10.2014 |

kertakaikkiaan vaan unohtuvat, jäävät sivuun. Näin se menee.

Vähän surullista tietenkin.

Kommentit (225)

Vierailija
61/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:17"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:11"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:56"] [quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:53"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:24"] [quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:07"] [quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:55"] löytäisit useampia, ja jos olisit itse löydettävissä, joku vanha tuttu voisi löytää sinut. :) Jos haluat. Hauthan voi rajata niin, ettei sua kukaan löydä vaan etsit kaverisi itse. Ap [/quote] Ei minun tarvitse "etsiä" kavereita eikä niiden minua. Me tunnetaan ihan oikeassa elämässä ja ollaan yhteydessä koko ajan ilman facebookia. Jos joku ei ole minua kiinnostanut 10 vuoteen, enkä minä häntä, miksi nyt yhtäkkiä pitäisi alkaa kiinnostaa? Joku vanha luokkakaveri ala-asteelta on ihan ventovieras ihminen, eikä mua kiinnosta tippaakaan kuka se nykyään on. Ihan sama olisi arpapelillä alkaa heittää läppää jonkun täysin tuntemattoman kanssa. Miksi? [/quote] Itse asiassa olen lähentynyt tosi paljon parin yläasteen ajan kaverin kanssa nyt ihan vaan facen ansiosta. Oli vuosia, vuosia, ettei kuultu toisistamme mitään. Nyt syyslomalla mennään lasten kanssa kyläänkin yhdelle yläastekamulle, jolla samanikäinen lapsi. :-) [/quote] MINKÄ ihmeen takia tätä on alapeukutettu?? Uudelleen virinnyt kaveruus on huono teistä, koska se on virinnyt Facebookin kautta? Uskomattomia olette, mammat. [/quote]   Ei tuollainen ole mikään ystävä. Jos ystävästä on josksu eronnut niin siihen on syy. Eikä se ole mikään : muutin toiselle paikkakunnalle. Sellainen ei oel ystävä johon katkaistaan välit tuollaisen takia [/quote] Ehkei välit katkenneet vaan tuli vaan ihan normaali etääntyminen erilaisten elämänpolkujen takia. Kyllä mullakin on monta kaveria, jonka olen ns. löytänyt uudelleen aikuisena. Jos joku tulisi meille sanomaan päin naamaa, että emme ole mitään oikeita ystäviä, varmaan purskahtaisimme nauramaan. Ihan absurdi on väitteesi! [/quote] Et oikeasti rajua mitä tarkoittaa ystävyys? Ystävästä EI erota toisen elämänpolun takia. Katkaisetko välisi äitiisi elämänpolkusi takia? Ystävä on jopa läheisempi ihminen kuin oma äiti [/quote] Sulla on varmaan aika vähän ystäviä, jos kriteerisi on noin kireä. [/quote]   Ystävä ja kaveri ovat täysin eri asioita. Ystävä on se joka tulee sinun sairasvuoteen vierelle istumaan, se joka takaa lainasi ja se jolle voit soittaa ihan koska vain ja hän tulee apuun. Kaverit ovat erikseen [/quote] Sun sairasvuoteen vierelle ei ole asiaa, jos vaikka lapsuudenkaveruus on etääntynyt, kadonnut vuosiksi mutta olette löytäneet aikuisina toisenne uudelleen ja tulleet hyvin läheisiksi? Ai niin, sun kanssa ei voi tulla hyvin läheiseksi, jos välissä on ollut etäämpiä vuosia? Etenkään sairasvuoteellesi ei voi tulla, jos kaveri huomaa fb:sta päivityksesi, että olet kipeänä? Apu ja vaikka kaupassakäynti tai lapsenhoitojeesi ei kelpaa, koska tässä nyt ei ole AITO ja IKUINEN, katkeamaton, aina ollut ystävyys?

[/quote]

Eihän sinne sairasvuoteelle ole asiaa silloinkaan, jos ei ole mennyt takaamaan toisen lainaa :D Taisi olla trolli tuo tyyppi, mutta kieltämättä hyvä sellainen. Mäkin menin lankaan kunnes tuli tuo lainan takaaminen.

[/quote]

Suomessa taattaan tuhansia lainoja joka ikinen vuosi.

Vierailija
62/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kerro yksikin asia mikä oikeasti on muuttunut Facebookin takia? Ne ihmiset jotka ovat oikeasti asiasta kiinnostuneita niin tekevät asian oli Facebookkia tai ei. Jotka eivät ole eivät tee. Juuri siksi noita kampanjoita ei otetakkaan tosissaan. Joku voi 5 minuutissa liittyä 50 kampanjaan. Jokainen tajuaa että selllainen ihminen ei asioihin osallistu eikä tiedä niistä mitään."

No vaikka arabikevät. Siellä taisi olla twitter ja fb kumpikin isossa roolissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

>>Kerro yksikin asia mikä oikeasti on muuttunut Facebookin takia? Ne ihmiset jotka ovat oikeasti asiasta kiinnostuneita niin tekevät asian oli Facebookkia tai ei. Jotka eivät ole eivät tee. Juuri siksi noita kampanjoita ei otetakkaan tosissaan. Joku voi 5 minuutissa liittyä 50 kampanjaan. Jokainen tajuaa että selllainen ihminen ei asioihin osallistu eikä tiedä niistä mitään.

Ukrainaan kerätään avustuslähetystä just fb:n kautta, samoin joulukeräyksiä organisoidaan facessa.

Hyvinkään kahvilakeissi nosti vammaisten kohtelun tapeetille ihan kunnolla, sekin tuli laajempaan tietoon facen kautta.

miten ihmeessä voit olla tietämättä näitä?? melkein joka päivä joku iso juttu tulee esiin, missä fb on oikeasti ollut välineenä konkreettisten hyvien töiden tekemisessä tai epäkohtien korjaamisessa.

Vierailija
64/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä te tiedätte stalkataanko teitä facessa vai ei? Kirjottaako ne stalkkerit teille aina viestin, että nyt mä stalkkaan sua? Eikö koko homman idea ole vähän niin kuin se, että esitellään julkisesti jotain juttua itsestä, jota ihmiset saa sitten seurata?

Vierailija
65/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:04"] [quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:29"] [quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:21"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:16"] [quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 10:27"] Haluaisin nähdä ennemminkin humaanimpaan toimintaan etenevää kehitystä, kuin teknologian kehitystä. Ei teknologian kehittyminen ole sama asia kuin ihmiskunnan kehittyminen. [/quote] Tämähän nimenomaan on humaanimpaan toimintaan etenevää kehitystä. Ihmisten on helpompi olla yhdessä, on helpompi jopa parantaa maailmaa - en nyt tarkoita mitään typeriä jeesustelumeemejä vaan ihan oikeita keskusteluja ja kampanjoita, joihin kuka tahansa voi tulla mukaan somen kautta. Se, että välineenä käytetään teknisiä laitteita, ei sitä demonisoi. Ap JK toivottavasti lainaus meni oikein, vähän vaikeaa se mobiilina tässä. [/quote]   Jos ihminen ei ole valmis tekemään mitään niin ei sellaista mihinkään halutakkaan. Jos jotakin vastaan kamppanjoidaan niin millään facebook ihmisillä ei tee mitään. Silloin tarvitaan tekijöitä, mielenosoittajia, organisoijia jne. [/quote] Et sitten ole kovin paljoa ollut somessa/FB:ssa. Siellä on hyvin, hyvin monia kampanjoita lanseerattu ja tehokkaasti. Sosiaalinen media on muuttanut koko kansalaisvaikuttamisen kenttää. Jos sinulla on käsitys "facebook-ihmisistä" jotenkin erilaisena, yhdenmukaisena ryhmänä verrattuna muuhun väestöön, niin voin kertoa, että olet väärässä. Tervetuloa mukaan ideoimaan, toimimaan, vaikuttamaan! Ap [/quote]   Kerro yksikin asia mikä oikeasti on muuttunut Facebookin takia? Ne ihmiset jotka ovat oikeasti asiasta kiinnostuneita niin tekevät asian oli Facebookkia tai ei. Jotka eivät ole eivät tee. Juuri siksi noita kampanjoita ei otetakkaan tosissaan. Joku voi 5 minuutissa liittyä 50 kampanjaan. Jokainen tajuaa että selllainen ihminen ei asioihin osallistu eikä tiedä niistä mitään. [/quote] Eli et todellakaan tiedä. No, taannoinen Greenpeacen Lego-kamppis tulee nyt ensinnä mieleen, koska siitä uutisoitiin eilen. Näitä on NIIN monta, hyvää esimerkkiä. Joka viikko tulee jotain. Seuraa aikaasi muualtakin kuin Kotivinkistä. [/quote]   Toiko on se asia? Eihän noilla ole mitään merkitystä mihinkään asiaan [/quote] Siis MITEN pihalla sä olet? Googlaa nyt edes se Lego-kamppis, niin tajuat, mistä siinä oli kyse ja Mitä sen ansiosya tapahtui.

[/quote]

NIIN? Se ei muuta mitenkään Shellin käytöstä ja Legon ja Shellin sopimus ei olisi nykyisellään jatkunut muutenkaan.

Lego ilmoitti että tuota sopimusta ei jatketa kun se päättyy joskus.

Ainoa mikä tuossa nousi esiin oli se että Greenpeace rikkoi TAAS lakia ja käytti laittomasti toisten tekijänoikeudenalaisia tuotteita hyväkseen.

Vierailija
66/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:26"]Siis mistä te tiedätte stalkataanko teitä facessa vai ei? Kirjottaako ne stalkkerit teille aina viestin, että nyt mä stalkkaan sua? Eikö koko homman idea ole vähän niin kuin se, että esitellään julkisesti jotain juttua itsestä, jota ihmiset saa sitten seurata?
[/quote]

Juu, ja mua ei ainakaan edes voi stalkata fb:n kautta, koska minusta siellä ei näy mitään niille, ketkä eivät ole kavereitani. Tuntemattomia en tietenkään kaveriksi ota. Toki jos joku kaverini haluaa avittaa jonkun kolmannen osapuolen stalkkaamaan mua oman tilinsä kautta, niin sille ei voi mtn. Mutta en pidä isona riskinä, koska kaverini tunnen hyvin ja luottamuskin pelaa.

Mitä se stalkkeri sitten minusta näkisi kaverin tilin kautta? No ehhehhee, joitakin valokuvia (ihan kilttejä lomakuvia esim.) ja jotain keskusteluja. Sou?

Vierailija
67/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:26"]

Siis mistä te tiedätte stalkataanko teitä facessa vai ei? Kirjottaako ne stalkkerit teille aina viestin, että nyt mä stalkkaan sua? Eikö koko homman idea ole vähän niin kuin se, että esitellään julkisesti jotain juttua itsestä, jota ihmiset saa sitten seurata?

[/quote]

siitä että lähestyy ystäväpyynnöllä hlö, jonka olen käskenyt pysyä erossa tai poliisista kuuluu ( ei oo siis mikään terävin kynä se kaveri....)

Vierailija
68/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:20"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:11"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:56"] [quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:53"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:24"] [quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:07"] [quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:55"] löytäisit useampia, ja jos olisit itse löydettävissä, joku vanha tuttu voisi löytää sinut. :) Jos haluat. Hauthan voi rajata niin, ettei sua kukaan löydä vaan etsit kaverisi itse. Ap [/quote] Ei minun tarvitse "etsiä" kavereita eikä niiden minua. Me tunnetaan ihan oikeassa elämässä ja ollaan yhteydessä koko ajan ilman facebookia. Jos joku ei ole minua kiinnostanut 10 vuoteen, enkä minä häntä, miksi nyt yhtäkkiä pitäisi alkaa kiinnostaa? Joku vanha luokkakaveri ala-asteelta on ihan ventovieras ihminen, eikä mua kiinnosta tippaakaan kuka se nykyään on. Ihan sama olisi arpapelillä alkaa heittää läppää jonkun täysin tuntemattoman kanssa. Miksi? [/quote] Itse asiassa olen lähentynyt tosi paljon parin yläasteen ajan kaverin kanssa nyt ihan vaan facen ansiosta. Oli vuosia, vuosia, ettei kuultu toisistamme mitään. Nyt syyslomalla mennään lasten kanssa kyläänkin yhdelle yläastekamulle, jolla samanikäinen lapsi. :-) [/quote] MINKÄ ihmeen takia tätä on alapeukutettu?? Uudelleen virinnyt kaveruus on huono teistä, koska se on virinnyt Facebookin kautta? Uskomattomia olette, mammat. [/quote]   Ei tuollainen ole mikään ystävä. Jos ystävästä on josksu eronnut niin siihen on syy. Eikä se ole mikään : muutin toiselle paikkakunnalle. Sellainen ei oel ystävä johon katkaistaan välit tuollaisen takia [/quote] Ehkei välit katkenneet vaan tuli vaan ihan normaali etääntyminen erilaisten elämänpolkujen takia. Kyllä mullakin on monta kaveria, jonka olen ns. löytänyt uudelleen aikuisena. Jos joku tulisi meille sanomaan päin naamaa, että emme ole mitään oikeita ystäviä, varmaan purskahtaisimme nauramaan. Ihan absurdi on väitteesi! [/quote] Et oikeasti rajua mitä tarkoittaa ystävyys? Ystävästä EI erota toisen elämänpolun takia. Katkaisetko välisi äitiisi elämänpolkusi takia? Ystävä on jopa läheisempi ihminen kuin oma äiti [/quote] Sulla on varmaan aika vähän ystäviä, jos kriteerisi on noin kireä. [/quote]   Ystävä ja kaveri ovat täysin eri asioita. Ystävä on se joka tulee sinun sairasvuoteen vierelle istumaan, se joka takaa lainasi ja se jolle voit soittaa ihan koska vain ja hän tulee apuun. Kaverit ovat erikseen [/quote] Sun sairasvuoteen vierelle ei ole asiaa, jos vaikka lapsuudenkaveruus on etääntynyt, kadonnut vuosiksi mutta olette löytäneet aikuisina toisenne uudelleen ja tulleet hyvin läheisiksi? Ai niin, sun kanssa ei voi tulla hyvin läheiseksi, jos välissä on ollut etäämpiä vuosia? Etenkään sairasvuoteellesi ei voi tulla, jos kaveri huomaa fb:sta päivityksesi, että olet kipeänä? Apu ja vaikka kaupassakäynti tai lapsenhoitojeesi ei kelpaa, koska tässä nyt ei ole AITO ja IKUINEN, katkeamaton, aina ollut ystävyys?

[/quote]

Kyse on siitä että oikeasti välittää ja on valmis tekemään tosien eteen asioita vaikka siitä ei mitään itse hyödykkään. Jopa valmis perumaan itselle edullisia asioita auttaakseen ystäväänsä. Noi sinun kaverisi on jo kerran todistanut että heillä on tärkeämpääkin tekemistä kuin sinun auttamisesi ja sinun kanssa olemisesi.

Ai ystävä olla vain silloin kun se itselle sopii

[/quote]

Montako ystävää sulla on? Miten toimit, jos he kaikki tarvitsevat sinua samaan aikaan?

[/quote]

No aika huonosti joutuu käymään jos kaikki ystävät joutuvat samaan aikaan sellaiseen pulaan että tarvitsevat apua. Sitten yritän auttaa heitä niin hyvin kuin vaan pystyn.

Vierailija
69/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:29"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:17"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:04"] [quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:29"] [quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:21"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:16"] [quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 10:27"] Haluaisin nähdä ennemminkin humaanimpaan toimintaan etenevää kehitystä, kuin teknologian kehitystä. Ei teknologian kehittyminen ole sama asia kuin ihmiskunnan kehittyminen. [/quote] Tämähän nimenomaan on humaanimpaan toimintaan etenevää kehitystä. Ihmisten on helpompi olla yhdessä, on helpompi jopa parantaa maailmaa - en nyt tarkoita mitään typeriä jeesustelumeemejä vaan ihan oikeita keskusteluja ja kampanjoita, joihin kuka tahansa voi tulla mukaan somen kautta. Se, että välineenä käytetään teknisiä laitteita, ei sitä demonisoi. Ap JK toivottavasti lainaus meni oikein, vähän vaikeaa se mobiilina tässä. [/quote]   Jos ihminen ei ole valmis tekemään mitään niin ei sellaista mihinkään halutakkaan. Jos jotakin vastaan kamppanjoidaan niin millään facebook ihmisillä ei tee mitään. Silloin tarvitaan tekijöitä, mielenosoittajia, organisoijia jne. [/quote] Et sitten ole kovin paljoa ollut somessa/FB:ssa. Siellä on hyvin, hyvin monia kampanjoita lanseerattu ja tehokkaasti. Sosiaalinen media on muuttanut koko kansalaisvaikuttamisen kenttää. Jos sinulla on käsitys "facebook-ihmisistä" jotenkin erilaisena, yhdenmukaisena ryhmänä verrattuna muuhun väestöön, niin voin kertoa, että olet väärässä. Tervetuloa mukaan ideoimaan, toimimaan, vaikuttamaan! Ap [/quote]   Kerro yksikin asia mikä oikeasti on muuttunut Facebookin takia? Ne ihmiset jotka ovat oikeasti asiasta kiinnostuneita niin tekevät asian oli Facebookkia tai ei. Jotka eivät ole eivät tee. Juuri siksi noita kampanjoita ei otetakkaan tosissaan. Joku voi 5 minuutissa liittyä 50 kampanjaan. Jokainen tajuaa että selllainen ihminen ei asioihin osallistu eikä tiedä niistä mitään. [/quote] Eli et todellakaan tiedä. No, taannoinen Greenpeacen Lego-kamppis tulee nyt ensinnä mieleen, koska siitä uutisoitiin eilen. Näitä on NIIN monta, hyvää esimerkkiä. Joka viikko tulee jotain. Seuraa aikaasi muualtakin kuin Kotivinkistä. [/quote]   Toiko on se asia? Eihän noilla ole mitään merkitystä mihinkään asiaan [/quote] Siis MITEN pihalla sä olet? Googlaa nyt edes se Lego-kamppis, niin tajuat, mistä siinä oli kyse ja Mitä sen ansiosya tapahtui.

[/quote]

NIIN? Se ei muuta mitenkään Shellin käytöstä ja Legon ja Shellin sopimus ei olisi nykyisellään jatkunut muutenkaan.

Lego ilmoitti että tuota sopimusta ei jatketa kun se päättyy joskus.

Ainoa mikä tuossa nousi esiin oli se että Greenpeace rikkoi TAAS lakia ja käytti laittomasti toisten tekijänoikeudenalaisia tuotteita hyväkseen.
[/quote]

juu katos kun Lego sai painostusta osakseen sekä kuluttajilta että Greenpeacen masinoimana.

Vierailija
70/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:26"]

[/quote]

siitä että lähestyy ystäväpyynnöllä hlö, jonka olen käskenyt pysyä erossa tai poliisista kuuluu ( ei oo siis mikään terävin kynä se kaveri....)
[/quote]

No et säkään ole, jos hyväksyt sen kaveriksesi. :) Jos et hyväksy, se ei pääse stalkkaamaankaan, joten se siitä.

Vierailija
71/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:22"]

" Kerro yksikin asia mikä oikeasti on muuttunut Facebookin takia? Ne ihmiset jotka ovat oikeasti asiasta kiinnostuneita niin tekevät asian oli Facebookkia tai ei. Jotka eivät ole eivät tee. Juuri siksi noita kampanjoita ei otetakkaan tosissaan. Joku voi 5 minuutissa liittyä 50 kampanjaan. Jokainen tajuaa että selllainen ihminen ei asioihin osallistu eikä tiedä niistä mitään." No vaikka arabikevät. Siellä taisi olla twitter ja fb kumpikin isossa roolissa.

[/quote]

Luuletko oikeasti että joku hemmetin Facebook tai Twitter on arabikevään takana? Et voi olla tosissasi?

Vierailija
72/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehkä haluankin olla vähän sivussa. Minulle se tarkoittaa sitä, että pää ei täyty informaatiotulvasta ja pysyn mukana vain oikeden ystävien touhuissa. Mulla ei ole kiinnostusta saati aikaa seurata ja olla mukana kaikkien ihmisten elämässä. 

Ap, olet oikeassa, mutta kun ei haittaa eikä kiinnosta. Jos haluaisin kovasti olla mukana kaikkien elämässä, kirjoittaisin epätoivoisia viestejä facen täyteen, mutta ei. 

Vierailija
73/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:33"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:22"]

" Kerro yksikin asia mikä oikeasti on muuttunut Facebookin takia? Ne ihmiset jotka ovat oikeasti asiasta kiinnostuneita niin tekevät asian oli Facebookkia tai ei. Jotka eivät ole eivät tee. Juuri siksi noita kampanjoita ei otetakkaan tosissaan. Joku voi 5 minuutissa liittyä 50 kampanjaan. Jokainen tajuaa että selllainen ihminen ei asioihin osallistu eikä tiedä niistä mitään." No vaikka arabikevät. Siellä taisi olla twitter ja fb kumpikin isossa roolissa.

[/quote]

Luuletko oikeasti että joku hemmetin Facebook tai Twitter on arabikevään takana? Et voi olla tosissasi?
[/quote]

Ei vaan ihmiset, jotka välittivät tietoa ja masinoivat kansannousut. Nyt myös Syyriaan värvätään jengiä somen kautta. Kyllä tää kuule on ihan nykyaikaa, vaikka mielelläsi varmaan kuulisitkin asioista Radion Yleisohjelman kautta ja juhlallisesti ja vähän viipeellä.

Vierailija
74/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:26"]

>>Kerro yksikin asia mikä oikeasti on muuttunut Facebookin takia? Ne ihmiset jotka ovat oikeasti asiasta kiinnostuneita niin tekevät asian oli Facebookkia tai ei. Jotka eivät ole eivät tee. Juuri siksi noita kampanjoita ei otetakkaan tosissaan. Joku voi 5 minuutissa liittyä 50 kampanjaan. Jokainen tajuaa että selllainen ihminen ei asioihin osallistu eikä tiedä niistä mitään. Ukrainaan kerätään avustuslähetystä just fb:n kautta, samoin joulukeräyksiä organisoidaan facessa. Hyvinkään kahvilakeissi nosti vammaisten kohtelun tapeetille ihan kunnolla, sekin tuli laajempaan tietoon facen kautta. miten ihmeessä voit olla tietämättä näitä?? melkein joka päivä joku iso juttu tulee esiin, missä fb on oikeasti ollut välineenä konkreettisten hyvien töiden tekemisessä tai epäkohtien korjaamisessa.

[/quote]

Noita kaikkia tehdään kyllä ihan muuallakin. Kyllä noissa kaikissa on internet yleensä ja TV sekä myös radio ja lehdet paljon isommassa roolissa kuin joku FB.

Vierailija
75/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:33"]

[/quote]

[/quote]

tästä sanottava että merkittävässä roolissa olivat kyllä. t facebookiton.

Vierailija
76/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:33"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:22"] " Kerro yksikin asia mikä oikeasti on muuttunut Facebookin takia? Ne ihmiset jotka ovat oikeasti asiasta kiinnostuneita niin tekevät asian oli Facebookkia tai ei. Jotka eivät ole eivät tee. Juuri siksi noita kampanjoita ei otetakkaan tosissaan. Joku voi 5 minuutissa liittyä 50 kampanjaan. Jokainen tajuaa että selllainen ihminen ei asioihin osallistu eikä tiedä niistä mitään." No vaikka arabikevät. Siellä taisi olla twitter ja fb kumpikin isossa roolissa. [/quote]   Luuletko oikeasti että joku hemmetin Facebook tai Twitter on arabikevään takana? Et voi olla tosissasi? [/quote] Ei vaan ihmiset, jotka välittivät tietoa ja masinoivat kansannousut. Nyt myös Syyriaan värvätään jengiä somen kautta. Kyllä tää kuule on ihan nykyaikaa, vaikka mielelläsi varmaan kuulisitkin asioista Radion Yleisohjelman kautta ja juhlallisesti ja vähän viipeellä.

[/quote]

Ei seillä ketään värvätä. Facebookin johto olisi vankilassa heti jos niin tapahtuisi. Luuletko oikeasti että Yhdysvallat hyväksyisi sen maaperällä toimivan yrityksen edesauttavan terroristeja?

Vierailija
77/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään yhtenäistä kaveripiiriä eli että ystäväni olisivat myös toistensa ystäviä. Mulla on ystäviä tarttunut mukaan elämäni matkan varrelta. Pari kouluajoilta (eri kouluista, eivät tunne toisiaan), yksi ekasta, toinen toisesta opiskelupaikasta, pari entistä työkaveria, muutama netin kautta, sitten naapurini ja sitten eräs lapseni kaverin äiti. Ystävilläni ei ole tekemistä toistensa kanssa, emmekä edes asu kovin lähekkäin. En siis jäisi mistään kutsuista tai muusta kanssakäymisestä ulkopuolelle facebookiin kuulumattomuuden takia. En ole vielä yhtään kutsua sitä kautta saanut. Kyllä kutsut tulevat aina soitolla, sähköpostilla tai tekstarilla.

Vierailija
78/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:26"] Siis mistä te tiedätte stalkataanko teitä facessa vai ei? Kirjottaako ne stalkkerit teille aina viestin, että nyt mä stalkkaan sua? Eikö koko homman idea ole vähän niin kuin se, että esitellään julkisesti jotain juttua itsestä, jota ihmiset saa sitten seurata? [/quote] siitä että lähestyy ystäväpyynnöllä hlö, jonka olen käskenyt pysyä erossa tai poliisista kuuluu ( ei oo siis mikään terävin kynä se kaveri....) [/quote] No et säkään ole, jos hyväksyt sen kaveriksesi. :) Jos et hyväksy, se ei pääse stalkkaamaankaan, joten se siitä.

[/quote]

en tietenkää hyväksynyt. Ja mulla oli asetus, et profiili näkyy ystäville ja ystävien ystäville. Mistä päättelin et on ystvän ystävä, ja voi stalkata profiiliani toisten kautta.

Voisitteko te "ei levii mikään tieto eikä  haittaa mikään tieto jos leviääkin" -ihmiset vaan hyväksyä et kaikki ei halua elämäänsä nettiin? Tai älkää sit itkekö kun kaverin sekompi kaveri tunnistaakin kotitalonne bilekuvasta ja tulee nurkille pyörimään öisin.

Vierailija
79/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 13:41"]

[/quote]

[/quote]

tästä sanottava että merkittävässä roolissa olivat kyllä. t facebookiton.

[/quote]

Arabikevät oli organosoitu järjestöllisesti ja rahoitettu ulkomailta. Ei siinä mitään Facebookia tarvittu.

Vierailija
80/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:49"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:42"]Hö, ei mun kaverit ainakaan mitään tapaamisia facessa sovi. Siellä ollaan avoimia isoille porukoille, mutta ystävätapaamiset sovitaan tekstareilla tai soittamalla. Tai yksityisviesteillä. 

T. Nainen 40v.

Ja eikö fb ole jo so last season? Nyt käytetään whatsuppia ja twitteriä.
[/quote]

Tekstareita käytän todella harvoin, WhatsAppia enemmänkin. Twitter ei ole mikään kaveripiirin viestintäväline, sen kautta viestitään laajemmin. Eivät nämä vinkujat ole tyypillisesti edes WhatsAppissa.

Soittaminen taas on rauhanhäirintää, jos kyse on vain jonkin tapaamisen säätämisestä isolla porukalla. Hyvä tavaton, mitä siitä tulisi, kun vaikka 30 frensiä yrittää sopia jonkin yhteisen jutun puhelimessa! Huh huh.

Ap
[/quote]voi hyvä tavaton, onhan nämä tapaamiset pystytty sopimaan, vaikka 50 kaverin kanssa jo lankapuhelin aikana. Oletko AP sen ikäinen, että tiedät elämää olleen jo aikaa ennen somea ja älypuhelimia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi