Ei sille mitään voi. Ihmiset, jotka eivät ole Facebookissa
kertakaikkiaan vaan unohtuvat, jäävät sivuun. Näin se menee.
Vähän surullista tietenkin.
Kommentit (225)
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:21"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:16"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 10:27"] Haluaisin nähdä ennemminkin humaanimpaan toimintaan etenevää kehitystä, kuin teknologian kehitystä. Ei teknologian kehittyminen ole sama asia kuin ihmiskunnan kehittyminen. [/quote] Tämähän nimenomaan on humaanimpaan toimintaan etenevää kehitystä. Ihmisten on helpompi olla yhdessä, on helpompi jopa parantaa maailmaa - en nyt tarkoita mitään typeriä jeesustelumeemejä vaan ihan oikeita keskusteluja ja kampanjoita, joihin kuka tahansa voi tulla mukaan somen kautta. Se, että välineenä käytetään teknisiä laitteita, ei sitä demonisoi. Ap JK toivottavasti lainaus meni oikein, vähän vaikeaa se mobiilina tässä.
[/quote]
Jos ihminen ei ole valmis tekemään mitään niin ei sellaista mihinkään halutakkaan. Jos jotakin vastaan kamppanjoidaan niin millään facebook ihmisillä ei tee mitään. Silloin tarvitaan tekijöitä, mielenosoittajia, organisoijia jne.
[/quote]
Et sitten ole kovin paljoa ollut somessa/FB:ssa. Siellä on hyvin, hyvin monia kampanjoita lanseerattu ja tehokkaasti. Sosiaalinen media on muuttanut koko kansalaisvaikuttamisen kenttää.
Jos sinulla on käsitys "facebook-ihmisistä" jotenkin erilaisena, yhdenmukaisena ryhmänä verrattuna muuhun väestöön, niin voin kertoa, että olet väärässä. Tervetuloa mukaan ideoimaan, toimimaan, vaikuttamaan!
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:06"] [quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:44"]67 on aika kädetön, jos ei osaa enää linkittää muualle kuin faceen [/quote] Mihin sen linkität? Sähköpostiin? Ohhoh. [/quote] Jos kutsut jonkun jonnekkin niin kyllä sinun pitää ottaa henkilökohtaisesti häneen yhteyttä [/quote] Ja se pitää tehdä mahdollisimman vaikeasti? Okei.
[/quote]
Tiedätkö mitä tarkoittaa henkilökohtaisesti? Joko naamatusten tai puhelimessa. Ei jonkun koneen välityksellä
[/quote]
Saako älypuhelimella soittaa, onko se riittävän henkilökohtaista? Vai lasketko senkin koneen välityksellä tapahtuvaksi, onhan älypuhelin pieni tietokone, jossa on jopa intterweb.
*sosiaalisessa mediassa elämäänne elävät
t: 119
Mä en edelleenkään ymmärrä, miksi se on erinomainen juuri tapaamisten sopimiseen. Kaikkeen sopimiseenhan käytetään tosi paljon sumplia ja doodlea ja tosiaan taitavampi osaa linkittää ne yhtä hyvin sähköpostilistoille kuin facebookiinkin.
Mun aiempi linkityskommenttini lähti ihan sivuraiteille, jonkun muiden toimesta.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 11:54"]No jos ihmiset on laiskoja pitämään yhteyttä niin minkäs sille voi, tapahtuisi sitten varmaan muitakin kanavia pitkin. Mielestäni sellaiset ihmiset on kyllä vähän säälittäviä jotka arvottavat ystävyyden sen mukaan, käyttääkö joku tiettyä palvelua vai ei. Vähän sama kuin alkaisi vaatimaan että kavereilla pitää olla sähköpostina gmail eikä joku muu kun gmail tarjoaa jonkun erilaisen tavan pitää yhteyttä.
Yhteyttä kun voi pitää mm. soittamalla, tekstaamalla, whatsappissa yms. kautta, eli onhan se nyt aika naurettavaa alkaa vaatimaan ystäviltä sitä että heidän pitäisi liittyä johonkin että yhteydenpito olisi helpompaa. Onko oikeasti nykyään liikaa vaadittu että pidetään yhteyttä muutenkin kuin facebookissa? Taitaa olla ennemmin niin päin, että niillä jotka eivät facebookin kuulu sitä sosiaalista elämää on muutenkin ja muutakin tekemistä elämässä, ei heillä ole aikaa istua facebookissa (joka alkaa olla jo vähän so last season muutenkin) vaan elävät elämäänsä muualla kuin netissä. Vähän huvittaa jotkut facebook lampaat jotka ovat niin koukussa siihen etteivät näe muuta elämää siltä, kun kaikki pitäisi liittyä facebookiin, niin ystävät ja yhteydenpito. No eipä sillä, en ihmettele miksi perustajasta tuli miljardööri kun miettii miten psykologia toimii ja millaisia ihmiset ovat;)
[/quote]
Alkuperäinen pointtini ei ole arvottaa ihmisiä sen mukaan, mitä kautta he viestivät. Pointtini oli todeta, että FB:n ulkopuolella oleminen johtaa monesti siihen, että jää sivuun. Se on surullista.
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:31"]*sosiaalisessa mediassa elämäänne elävät
t: 119
[/quote]
Sellainen huomio, että some ja irl eivät useimmiten sulje toisiaan pois. Siitäkin on tutkimustietoa, että somessa aktiiviset ovat myös irl aktiivisia, sosiaalisia, ja heillä on vilkas sosiaalinen elämä. Toki on poikkeuksia, sekä somettomissa että somen käyttäjissä.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 10:29"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 10:16"]
Mun kaveriporukassa on ainakin käynyt niin, että someen kuulumattomat ovat pudonneet porukasta pois. Ei kukaan ala erikseen soittelemaan ja kutsumaan mukaan, kun kerran kaikki halukkaat saavat kutsun somessakin. Näitä kavereita nähdään toki joskus, mutta ei enää porukalla kuten ennen. Se on kuitenkin ihan heidän oma valintansa, että näin on käynyt.
[/quote]
Todelliset ystävät ovatkin erikseen
[/quote]
Totta puhut. Nämä porukasta pudonneet olivat tosiaan niitä, jotka eivät kovin tiiviisti alunperinkään porukkaan kuuluneet. Vähän niinkuin roikkuivat mukana, kun ei ollut muitakaan kavereita. Oikeastaan on aika hyväkin, että porukassa on enää ne, jotka aidosti ovat toistensa ystäviä ja jotka haluavat olla toistensa ystäviä.
[/quote]
Juuri näin. Minäkin menin alkuvastustuksestani huolimatta Facebookiin v. 2007, kun joukko parhaita ystäviäni sinne houkuttelivat. Kaksi meistä asui ulkomailla, ja kas, olipa mukavaa, miten yhteydenpito helpottui kaikkien kanssa.
Voihan se mukaan haluavakin soittaa ja kysyä, että millonkas teillä on seuraavan kerran jotain yhteistä suunnitelmissa ja että minäkin haluaisin tulla mukaan.
Meillä on kahdeksan (alunperin kahdentoista) naisen porukka, josta suurin osa oli kavereita jo yläasteella ja loputkin lukioajoista lähtien. Jos alan suunnittelemaan jotain yhteistä tekemistä (vaikka että lähdetään porukalla keilaamaan), niin en tasan varmasti ala soittelemaan kaikille ja kysymään, sopisiko 15. päivä. Ja kun seitsemäs sanookin, että ei sovi, mutta 16, päivä sopisi, niin pitäisi aloittaa koko soittokierros uudelleen ja kysyä, että sopiiko muille se 16. päivä. Ja kun yksi niistä ehdottaakin, että entä jos mentäisiin vasta seuraavalla viikolla, niin sama soittelu kaikille uudelleen ja tiedustelu, että kävisiko seuraavan viikolla. Siihen soittorumbaan voi ihan oikeasti tuhertua tunteja kun taas Facebookissa porukka voi keskenään sopia, milloin mennään. Ja sen ajan, mikä menisi puhelinsoittorumbaan, voit viettää vaikka perheesi kanssa.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:21"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:24"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:18"]Mulla on nuoruuden ajoilta kaveri, joka tekstiviestittää pikkukännissä melkein joka lauantai perinteisiä tekstareita. Oon yrittänyt sanoa, että tulisit Faceen tai ottaisit WhatsAppin tai Skypen tai Lyncin tai minkä vaan, niin olis helpompi jutella. Hän on aika pitkiä aikoja välillä työttömänä, rahaakaan ei siis liikoja ole, joten siksikin olisi parempi viestiä jollakin, mikä ei maksa tai kuluta saldoa. Oon jaksanut pitää yhteyttä ja vastata kiltisti niihin tekstareihin, vaikka kieltämättä välillä rasittaa. Itse en ikinä tekstaa hänelle, mutta ihan taatusti tulisi viestiteltyä mun aloitteestakin, jos hän olisi jossakin normaalissa yhteydessä kuten Fb. [/quote] Minullakin yksi tällainen, vähän syrjäytynyt vanha ystävä. Asuu yksin ja on aika yksinäinen. Sain houkuteltua hänet Facebookiin, ja nyt on siellä yhteydessä meihin vanhoihin kavereihin. Soitellaankin joskus, mutta kiva, kun voi kysyä kuulumisia helposti vaikka kesken työpäivän, tauolla. Hän on sairastellut vuosia, siksi jäänyt monesta asiasta sivuun, mutta kiva ollut huomata, että on vähän piristynyt, kun niin moni ystävä pitää yhteyttä tuon kautta nyt.
[/quote]
Ette te mitään ystäviä ole. Kuinka usein käyt hänen luonaan?
[/quote]
En juuri koskaan. Hän asuu 500 kilsan päässä. Viimeksi hän kävi luonani kun kutsuin, siitä on nelisen vuotta. Viikottain vähintään olemme muuten yhteyksissä.
[/quote]
Tämän alapeukuttaja on varmaan sitä mieltä, että emme ole ystäviä, koska pidämme yhteyttä paljon FB:n kautta. Hänestä olisi ehkä parempi, jos en pitäis mitään yhteyttä tuohon ystävään, koska kerran asumme niin kaukana toisistamme ja on aika vaikea tapailla livenä. Olisi varmaan ollut parempi myös, jos en olisi pyytänyt häntä faceen, niin hänen ei tarvitsisi olla niiden kamalien facebook ihmisten (vanhoja kavereitaan) kanssa tekemisissä. Olisi kai parempi, jos yksinäinen jäisi vaan odottelemaan niitä puhelinsoittoja ja hyvin harvinaisia vieraita. Niin se olisi hyvä, kyllä. Kyllä se fb pilaa tässä sairastelevankin ihmisen elämän ihan täysin. =\
Oon itse fb:ssä, mutta yllättäen eniten tulee nähtyä niitä kavereita, jotka ei ole. Fb:n kanssa tulee helposti sellanen harha yhteydenpidosta, mutta kun toisesta ei kuulu vähään aikaan mitään niin tulee helpommin soitettua ja sovittua treffit. Jotain bilekutsuja tulee toki Facebookin kautta, mutta kyllä niihin kutsuttais varmaan muutenkin. Ehkä netin kautta tulee enemmän pidettyä yhteyttä tuttaviin ja läheisiä sit nähdään IRL. Oon kolmikymppinen ja tosiaan iso osa kavereista ei ole fb:ssä.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:35"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 11:54"]No jos ihmiset on laiskoja pitämään yhteyttä niin minkäs sille voi, tapahtuisi sitten varmaan muitakin kanavia pitkin. Mielestäni sellaiset ihmiset on kyllä vähän säälittäviä jotka arvottavat ystävyyden sen mukaan, käyttääkö joku tiettyä palvelua vai ei. Vähän sama kuin alkaisi vaatimaan että kavereilla pitää olla sähköpostina gmail eikä joku muu kun gmail tarjoaa jonkun erilaisen tavan pitää yhteyttä. Yhteyttä kun voi pitää mm. soittamalla, tekstaamalla, whatsappissa yms. kautta, eli onhan se nyt aika naurettavaa alkaa vaatimaan ystäviltä sitä että heidän pitäisi liittyä johonkin että yhteydenpito olisi helpompaa. Onko oikeasti nykyään liikaa vaadittu että pidetään yhteyttä muutenkin kuin facebookissa? Taitaa olla ennemmin niin päin, että niillä jotka eivät facebookin kuulu sitä sosiaalista elämää on muutenkin ja muutakin tekemistä elämässä, ei heillä ole aikaa istua facebookissa (joka alkaa olla jo vähän so last season muutenkin) vaan elävät elämäänsä muualla kuin netissä. Vähän huvittaa jotkut facebook lampaat jotka ovat niin koukussa siihen etteivät näe muuta elämää siltä, kun kaikki pitäisi liittyä facebookiin, niin ystävät ja yhteydenpito. No eipä sillä, en ihmettele miksi perustajasta tuli miljardööri kun miettii miten psykologia toimii ja millaisia ihmiset ovat;) [/quote] Alkuperäinen pointtini ei ole arvottaa ihmisiä sen mukaan, mitä kautta he viestivät. Pointtini oli todeta, että FB:n ulkopuolella oleminen johtaa monesti siihen, että jää sivuun. Se on surullista. Ap
[/quote]
Niin, eli ihmiset jäävät sivuun koska toiset arvottavat ystävyyden facebookin mukaan. Surullista, kyllä.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:21"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:16"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 10:27"] Haluaisin nähdä ennemminkin humaanimpaan toimintaan etenevää kehitystä, kuin teknologian kehitystä. Ei teknologian kehittyminen ole sama asia kuin ihmiskunnan kehittyminen. [/quote] Tämähän nimenomaan on humaanimpaan toimintaan etenevää kehitystä. Ihmisten on helpompi olla yhdessä, on helpompi jopa parantaa maailmaa - en nyt tarkoita mitään typeriä jeesustelumeemejä vaan ihan oikeita keskusteluja ja kampanjoita, joihin kuka tahansa voi tulla mukaan somen kautta. Se, että välineenä käytetään teknisiä laitteita, ei sitä demonisoi. Ap JK toivottavasti lainaus meni oikein, vähän vaikeaa se mobiilina tässä.
[/quote]
Jos ihminen ei ole valmis tekemään mitään niin ei sellaista mihinkään halutakkaan. Jos jotakin vastaan kamppanjoidaan niin millään facebook ihmisillä ei tee mitään. Silloin tarvitaan tekijöitä, mielenosoittajia, organisoijia jne.
[/quote]
Hei, nykypäivän tekijät ja organisoijat käyttävät somea (paljon juuri Facebookia) hyväksi. Miekkarikin on helpompi organisoida vaikka kokoamalla sen FB-eventsivulle kaikki olennainen tieto, siellä myös on helppo sopia speksit ja jakaa työt.
Näin se homma toimii tätä nykyä.
Olen 44v enkä ole facessa, en instassa tai vastaavissa. Tapaan säännöllisesti ystäviäni. Jos jään jostain paitsi niin sitten jään, olen aikuinen ja osaan järjestää ystäväni tapaamiset esim. tekstarilla. Minulle riittää muutama hyvä ystävä, en tarvitse 100 ihmisen hovia ympärilleni.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:50"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:35"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 11:54"]No jos ihmiset on laiskoja pitämään yhteyttä niin minkäs sille voi, tapahtuisi sitten varmaan muitakin kanavia pitkin. Mielestäni sellaiset ihmiset on kyllä vähän säälittäviä jotka arvottavat ystävyyden sen mukaan, käyttääkö joku tiettyä palvelua vai ei. Vähän sama kuin alkaisi vaatimaan että kavereilla pitää olla sähköpostina gmail eikä joku muu kun gmail tarjoaa jonkun erilaisen tavan pitää yhteyttä. Yhteyttä kun voi pitää mm. soittamalla, tekstaamalla, whatsappissa yms. kautta, eli onhan se nyt aika naurettavaa alkaa vaatimaan ystäviltä sitä että heidän pitäisi liittyä johonkin että yhteydenpito olisi helpompaa. Onko oikeasti nykyään liikaa vaadittu että pidetään yhteyttä muutenkin kuin facebookissa? Taitaa olla ennemmin niin päin, että niillä jotka eivät facebookin kuulu sitä sosiaalista elämää on muutenkin ja muutakin tekemistä elämässä, ei heillä ole aikaa istua facebookissa (joka alkaa olla jo vähän so last season muutenkin) vaan elävät elämäänsä muualla kuin netissä. Vähän huvittaa jotkut facebook lampaat jotka ovat niin koukussa siihen etteivät näe muuta elämää siltä, kun kaikki pitäisi liittyä facebookiin, niin ystävät ja yhteydenpito. No eipä sillä, en ihmettele miksi perustajasta tuli miljardööri kun miettii miten psykologia toimii ja millaisia ihmiset ovat;) [/quote] Alkuperäinen pointtini ei ole arvottaa ihmisiä sen mukaan, mitä kautta he viestivät. Pointtini oli todeta, että FB:n ulkopuolella oleminen johtaa monesti siihen, että jää sivuun. Se on surullista. Ap
[/quote]
Niin, eli ihmiset jäävät sivuun koska toiset arvottavat ystävyyden facebookin mukaan. Surullista, kyllä.
[/quote]
Jos ajattelet noin, voit miettiä myös, kumman näkökulmasta se arvottaminen tapahtuu: sen, joka on vastahankaan eikä halua tavata muita tai olla tavoitettavissa ilman erikoiskohtelua vai sen, joka ei tule kutsuneeksi ihmisiä vaikka tupareihinsa muutoin kuin facen kautta.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:24"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:07"] [quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:55"] löytäisit useampia, ja jos olisit itse löydettävissä, joku vanha tuttu voisi löytää sinut. :) Jos haluat. Hauthan voi rajata niin, ettei sua kukaan löydä vaan etsit kaverisi itse. Ap [/quote] Ei minun tarvitse "etsiä" kavereita eikä niiden minua. Me tunnetaan ihan oikeassa elämässä ja ollaan yhteydessä koko ajan ilman facebookia. Jos joku ei ole minua kiinnostanut 10 vuoteen, enkä minä häntä, miksi nyt yhtäkkiä pitäisi alkaa kiinnostaa? Joku vanha luokkakaveri ala-asteelta on ihan ventovieras ihminen, eikä mua kiinnosta tippaakaan kuka se nykyään on. Ihan sama olisi arpapelillä alkaa heittää läppää jonkun täysin tuntemattoman kanssa. Miksi? [/quote] Itse asiassa olen lähentynyt tosi paljon parin yläasteen ajan kaverin kanssa nyt ihan vaan facen ansiosta. Oli vuosia, vuosia, ettei kuultu toisistamme mitään. Nyt syyslomalla mennään lasten kanssa kyläänkin yhdelle yläastekamulle, jolla samanikäinen lapsi. :-) [/quote] MINKÄ ihmeen takia tätä on alapeukutettu?? Uudelleen virinnyt kaveruus on huono teistä, koska se on virinnyt Facebookin kautta? Uskomattomia olette, mammat. [/quote] Ei tuollainen ole mikään ystävä. Jos ystävästä on josksu eronnut niin siihen on syy. Eikä se ole mikään : muutin toiselle paikkakunnalle. Sellainen ei oel ystävä johon katkaistaan välit tuollaisen takia [/quote] Ehkei välit katkenneet vaan tuli vaan ihan normaali etääntyminen erilaisten elämänpolkujen takia. Kyllä mullakin on monta kaveria, jonka olen ns. löytänyt uudelleen aikuisena. Jos joku tulisi meille sanomaan päin naamaa, että emme ole mitään oikeita ystäviä, varmaan purskahtaisimme nauramaan. Ihan absurdi on väitteesi!
[/quote]
Et oikeasti rajua mitä tarkoittaa ystävyys? Ystävästä EI erota toisen elämänpolun takia. Katkaisetko välisi äitiisi elämänpolkusi takia? Ystävä on jopa läheisempi ihminen kuin oma äiti
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 14:26"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 14:15"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 14:09"]Olen 22, en ole Facebookissa, eikä minulla sille aikaa olisikaan. Harrastuksia, kavereita, kutsuja yms on kyllä ilman faceakin:) [/quote] eli ap havainto ei liity sinuun mitenkään. et valita etkä koe jääväsi syrjään mistään.
[/quote]
Paitsi että täällä on käyty keskustelua myös Facebookista yleisemmälläkin tasolla. Kuka sinusta teki palstapoliisin, joka valvoo, että keskustelu pysyy vain ja ainoastaan sinusta relevantissa aiheessa?
[/quote]
Komppaan tätä täysillä. Ärsyttää nämä aapeet, jotka haluavat ainoastaan vastauksia, jotka vahvistavat heidän alkuperäistä mielipidettä. Suunnilleen joo ja ei vastaukset kelpaavat.
On tuhansia tapoja kommunikoida, mutta aapeelle kelpaa ainoastaan fb. Oletko töissä siellä vai mistä moinen promoaminen?
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:51"]Olen 44v enkä ole facessa, en instassa tai vastaavissa. Tapaan säännöllisesti ystäviäni. Jos jään jostain paitsi niin sitten jään, olen aikuinen ja osaan järjestää ystäväni tapaamiset esim. tekstarilla. Minulle riittää muutama hyvä ystävä, en tarvitse 100 ihmisen hovia ympärilleni.
[/quote]
Sananvalintasi "hovi" osoittaa, että suhtaudut alentuvasti facebookissa oleviin ja heidän kaveripiireihinsä.
Muutenhan tuossa ei ole ongelmaa, sulle sopii tuo etkä tule myöskään valittamaan kellekään jos jäit sivuun jostakin kivasta, minkä tiedät tapahtuneen ja järjestetyn facen kautta. Sua tuo ap:n väite siis ei koske, koska et valita etkä koe jääväsi syrjään.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:53"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:24"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:07"] [quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:55"] löytäisit useampia, ja jos olisit itse löydettävissä, joku vanha tuttu voisi löytää sinut. :) Jos haluat. Hauthan voi rajata niin, ettei sua kukaan löydä vaan etsit kaverisi itse. Ap [/quote] Ei minun tarvitse "etsiä" kavereita eikä niiden minua. Me tunnetaan ihan oikeassa elämässä ja ollaan yhteydessä koko ajan ilman facebookia. Jos joku ei ole minua kiinnostanut 10 vuoteen, enkä minä häntä, miksi nyt yhtäkkiä pitäisi alkaa kiinnostaa? Joku vanha luokkakaveri ala-asteelta on ihan ventovieras ihminen, eikä mua kiinnosta tippaakaan kuka se nykyään on. Ihan sama olisi arpapelillä alkaa heittää läppää jonkun täysin tuntemattoman kanssa. Miksi? [/quote] Itse asiassa olen lähentynyt tosi paljon parin yläasteen ajan kaverin kanssa nyt ihan vaan facen ansiosta. Oli vuosia, vuosia, ettei kuultu toisistamme mitään. Nyt syyslomalla mennään lasten kanssa kyläänkin yhdelle yläastekamulle, jolla samanikäinen lapsi. :-) [/quote] MINKÄ ihmeen takia tätä on alapeukutettu?? Uudelleen virinnyt kaveruus on huono teistä, koska se on virinnyt Facebookin kautta? Uskomattomia olette, mammat. [/quote] Ei tuollainen ole mikään ystävä. Jos ystävästä on josksu eronnut niin siihen on syy. Eikä se ole mikään : muutin toiselle paikkakunnalle. Sellainen ei oel ystävä johon katkaistaan välit tuollaisen takia [/quote] Ehkei välit katkenneet vaan tuli vaan ihan normaali etääntyminen erilaisten elämänpolkujen takia. Kyllä mullakin on monta kaveria, jonka olen ns. löytänyt uudelleen aikuisena. Jos joku tulisi meille sanomaan päin naamaa, että emme ole mitään oikeita ystäviä, varmaan purskahtaisimme nauramaan. Ihan absurdi on väitteesi!
[/quote]
Et oikeasti rajua mitä tarkoittaa ystävyys? Ystävästä EI erota toisen elämänpolun takia. Katkaisetko välisi äitiisi elämänpolkusi takia? Ystävä on jopa läheisempi ihminen kuin oma äiti
[/quote]
Sulla on varmaan aika vähän ystäviä, jos kriteerisi on noin kireä.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:53"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:24"]
[/quote]
[/quote]
Hui kamala! Kuullostat melkoiselta takertujalta ystävänä. Sun kaltaisten kanssa en ikimaailmassa edes haluaisi ystävystyä. Kyllä perhe ja läheiset ovat tärkeämpiä kuin ystävät sitä paitsi ihmisellä voi olla niin paljon uusia ystäviä (esim uuden asuinpaikan myötä), ettei aika riitä enää niihin vanhoihin (jotka jäivät satojen kilometrien päähän).
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 10:01"]Nro 74 lisää: Ja ihmiset, jotka eivät ole Facebookissa, tuskin haluaisivatkaan niihin tapaamisiin mukaan. [/quote] Minkä vuoksi he sitten valittavat ja surevat ääneen sitä, että heitä ei ole muistettu kutsua niihin ja että eivät koskaan saa tietoa mistään yhteisistä jutuista? Ap
[/quote]
No ehkä ne vähän niin kuin vinkvink sanovat ääneen, että heillä on surkeita kavereita kun eivät kutsu edes juhliin tai saa tietoa yhteisistä jutuista? Todennäköisesti nuo ihmiset jättävät teidät sosiaalisessa elämässä elämäänne elävät sinne keskenään myöhemmin kun eivät jaksa tuollaisia "ystäviä".
Ja onhan sitä tutkittu facebookia ja muitakin sosiaalisia medioita, että hyvin paljon se vähentääkin sosiaalista elämää. Koska kaikki tapahtuu helposti netissä, ei tarvitse sitten vaivautua tapaamisiin niin usein kun on helpompaa istua koneella ja viestiä sieltä. Ja mitä tekee useat ihmiset tavatessaan toisensa? Räpläävät puhelimiaan, sen sijaan että keskustelisivat ja oikeasti keskittyisivät ystäviinsä.