Jos löytäisit oven takaa vauvan (part 2)
Ja korissa tms olisi kirje, missä kerrottaisiin, etteivät vanhemmat voineet vauvaa pitää ja toivoisivat, ettei lapsesta kerrottaisi poliiseille, sossuille tms. Että sinun täytyisi pitää vauvaa itselläs ja kasvattaa omanasi. Pitäisitkö lapsen kaikessa hiljaisuudessa, soittaisitko poliisille pyynnöstä huolimatta, mitä tekisit ?
Kommentit (20)
No olisin aivan onnessani! Vauva :) ihanaa! Ja pitäisin itselläni.
Siis ei kai vauvaa Suomessa voi noin vain "pitää". Ekan kerran kun tulisi joku lääkäriasia, lapsi täytyisi saada hoitoon niin pitäisihän siitä vauvasta olla jotain dataa, esim. henkilötunnus.
Ja vaikka tämä ei olisikaan ongelma ja olisi jotenkin mahdollista vakuuttaa että olen synnyttänyt vauvan itse, en silti pitäisi sitä. Pelkäisin ensinnäkin että vauvaa ei olekaan vapaaehtoisesti jätetty, ja toisekseen en nyt tiedä haluaisinko kenenkään toisen muksua tosta noin vaan kasvattaa. Soittaisin sossuille siis.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 00:12"]Pitäisin.
[/quote]
Heh, ite myönnän kanssa että ehkä pitäisin... Toki olis vaikeeta kun ei olis papereita, henkilökortteja tai ns todisteita siitä, että lapsi olisi oma. Ja kuinka selittää perheelle tai suvulle...
-ap.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 00:14"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 00:12"]Pitäisin. [/quote] Heh, ite myönnän kanssa että ehkä pitäisin... Toki olis vaikeeta kun ei olis papereita, henkilökortteja tai ns todisteita siitä, että lapsi olisi oma. Ja kuinka selittää perheelle tai suvulle... -ap.
[/quote]
Voi vitun pälli, mene jo teini nukkumaan.
Pitäisin ja muuttaisin vauvan kanssa johonkin mahan missä ei ole sosturvatunnuksia
Enpä tiedä, miten onnistuisi nykypäivän Suomessa vauvan pitäminen tuosta noin vaan, mutta jos leikitään että siinä ei olisi ongelmia, en varmaan pitäisi. Toki voisin joitakin päiviä huolehtia hänestä, kunnes saa hyvän kodin.
Laittaisin oven kiinni ja teeskentelisin, etten ole löytänyt mitään. Kyllä sen vauvan joku rapusta käy poimimassa viimeistään, kun se herää ja alkaa itkeä.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 00:16"]
Pitäisin ja muuttaisin vauvan kanssa johonkin mahan missä ei ole sosturvatunnuksia
[/quote]
Mites aattelit rajan ylittää?
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 00:16"]Pitäisin ja muuttaisin vauvan kanssa johonkin mahan missä ei ole sosturvatunnuksia
[/quote]
Ja mitenkähän meinasit saada sen muksun ulos maasta?
Soittaisin poliisille, mutta yrittäisin varmaan saada vauvan virallisia teitä adoptoitua. Joku tarkoitus siinä olisi ollut miksi vauva päätyi ovelleni. Kyllä meille vielä yksi mahtuis :)
Miten ajattelitte hoitaa vauvaa töiden ohessa?
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 00:35"]
Miten ajattelitte hoitaa vauvaa töiden ohessa?
[/quote]
No jos nyt olis niin, että mä saisin vauvan itselleni sosiaaliturvatunnuksineen suomessa ihan yllätyksenä, voin tällä hetkellä pitää työstä joitain päiviä vapaata asian ihmettelemiseksi. Sitten sais mies astua remmiin ja jäädä hoitamaan vauvaa kotiin, kun imetyskään ei olisi ongelma. Tämä olisi kyllä ihan ideaali tilanne, mä tahtoisin vielä yhden lapsen, mutta en tahdo olla raskaana, en imettää, en synnyttää...
Soittaisin 112, sillä todennäköisesti lapsen oikea äiti olisi jo huolesta solmussa jos tajuissaan. Ei tuollaiseen lappuun tietenkään olisi uskomista. Pikemminkin ajattelisin, että joku on tehnyt lapsen äidille joko julman pilan tai sitten seonnut ja jättänyt kaappaamansa lapsen oveni taakse.
Kukaan täysjärkinen ei jättäisi soittamatta 112.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 00:48"]Harry Potter style :--)
[/quote
Koskaan en ole Pottereista tykänny :D ei siis "ajatus" ole siitä peräisin. Jos siis jostakin kumman syystä olis selvää, että lapsi ei ole siepattu tms, vaan ihan oikeasti oikeat vanhemmat täysin järjissään "antaisi" ja luovuttaisi vauvan sulle. Ja vannottaisi, ettei kellekään saa kertoa. Kun ei tosiaan voisi tietää, mitä siinä on taustalla - eikä siinä olis juuri mahdollista selvitellä asiaa - mutta käytännössä pakotettaisiin olemaan kertomatta poliisille tai totuutta eteenpäin ylipäätään. Etkä tietäisi syytä - vain sen, että vauvan luovuttanut esim nainen, olisi oikeasti lapsen biologinen äiti.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 00:19"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 00:16"]Pitäisin ja muuttaisin vauvan kanssa johonkin mahan missä ei ole sosturvatunnuksia
[/quote]
Ja mitenkähän meinasit saada sen muksun ulos maasta?
[/quote]
Vaikka kysymys ei mulle kohdistettukkaan - moneen kertaan olen päässyt päiväristeilyille Viroon kolmen oman lapsen kanssa, ilman että kukaan koskaan on papereita kysynyt. Vaikka siis toki aina on ollu passit varmuudeksi mukana.
-ap, kuten myös nro 19.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 00:16"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 00:14"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 00:12"]Pitäisin. [/quote] Heh, ite myönnän kanssa että ehkä pitäisin... Toki olis vaikeeta kun ei olis papereita, henkilökortteja tai ns todisteita siitä, että lapsi olisi oma. Ja kuinka selittää perheelle tai suvulle... -ap.
[/quote]
Voi vitun pälli, mene jo teini nukkumaan.
[/quote]
Olen 23v.
-ap.
Soittaisin hätänumeroon ja hoitaisin vauvaa niin kauan, kunnes se tultaisiin hakemaan.