Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otanko yhteyttä isääni? En ole koskaan tavannut häntä

Vierailija
09.10.2014 |

Olen 21-vuotias ja olen koko lapsuuteni ja nuoruuteni kaivannut kovasti lisää tietoa isästäni. Olen nähnyt vain yhden, todella huonon kuvan mikä oli liimattu vauvakirjaani. Äitini ei isästäni koskaan halunnut puhua, kielsi kyselemästä.

Selvitin n. kuukausi sitten isäni koko nimen ja syntymäajan. Synnyinkunnan sain selvitettyä, mutta en nykyistä asuinpaikkaa.

Uteliaisuudestani kirjoitin isäni nimen facebookiin. Löysin miehen, joka täsmää ainakin nimeltään, synnyinkunnaltaan ja syntymävuodeltaan isääni. Muistuttaa myös ulkonäöltään hyvin paljon vanhempaa versiota miehestä, jonka kuva vauvakirjassani on. Tiedän, että minulla on kaksi vanhempaa siskopuolta, mutta lisäksi löysin miehen profiilin kautta hänen poikansa, eli minulla on mahdollisesti myös pikkuveli.

Haluaisin kovasti ottaa yhteyttä, mutta en uskalla. :( Mitä jos tämä ei olekaan isäni. Mitä ihmettä edes sanoisin hänelle? Mitenhän hänen perheensä reagoisi jos saisi kuulla asiasta. Entä jos en ole tarpeeksi "cool" heidän elämäänsä? Ainakin minun mahdollinen "pikkuveljeni" oli profiilin perusteella tosi menestynyt, minä olen työtön rahaton luuseri, joka kärsii masennuksesta. :(

Mitä edes voisin puhua isälle, jota en ole koskaan tavannut?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti: Voit tuhota tässä sekä oman, äitisi, isäsi sekä isäsi lasten elämän. Puhumattakaan vaimosta...

Vierailija
2/61 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain isäni tarkan osoitteen. Varmaan turvallisinta kirjoittaa kirje?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 19:32"]Sain isäni tarkan osoitteen. Varmaan turvallisinta kirjoittaa kirje?

ap
[/quote]
Kirjoita kirje.

Vierailija
4/61 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma siskoni on vieraannuttanut lapsensa omasta suvustaan ja lapsen isästä ja salannut yhteystietonsa. Äitini kärsi tästä kovasti ennen kuolemaansa. Samoin lapsen isä joka on aivan ihana ihminen. Toivon että sisareni tyttö ottaisi nyt aikuisena yhteyttä isäänsä.

Vierailija
5/61 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakirjaan ei liimata isän kuvaa, jos isästä ei puhuta eikä saa kysellä. Virkatodistuksesta näkee isänsä, jos tämä on lapsen tunnustanut ja jos ei ole, niin arvaapa, kiinnostaako joku masentunut luuseri?

Vierailija
6/61 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti perhe reagoisi pidättyvästi ja torjuvasti. He tietävät sinusta etkä heitä kiinnosta.

Vierailija
7/61 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 21:11"]

Vauvakirjaan ei liimata isän kuvaa, jos isästä ei puhuta eikä saa kysellä. Virkatodistuksesta näkee isänsä, jos tämä on lapsen tunnustanut ja jos ei ole, niin arvaapa, kiinnostaako joku masentunut luuseri?

[/quote]

On tunnustanut, mutta käsittääkseni käräjien kautta... Joskus teininä pengoin äidin papereita, joista selvisi kaikenlaista. Kuten esim. se, että isäni laittoi minun säästötililleni aina välillä huomattavia summia rahaa, jotka äiti kuitenkin käytti uhkapelaamiseen ja velkojen maksuun.

Eräästä kirjeestä selvisi myös, että erosivat äitini uskonnollisuuden takia.

Olen kamala ihminen tiedän, mutta joskus teini-iässä halusin saada epätoivoisesti vastauksia. :(

Vierailija
8/61 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, minä haistattaisin lehtolapsen niin pitkälle kuin pippuri kasvaa, jos sellainen mieheni ovelle ilmestyisi. Älä sekoita toisten elämää.

Vierailija
9/61 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 21:11"]

[/quote]

On tunnustanut, mutta käsittääkseni käräjien kautta... Joskus teininä pengoin äidin papereita, joista selvisi kaikenlaista. Kuten esim. se, että isäni laittoi minun säästötililleni aina välillä huomattavia summia rahaa, jotka äiti kuitenkin käytti uhkapelaamiseen ja velkojen maksuun.

Eräästä kirjeestä selvisi myös, että erosivat äitini uskonnollisuuden takia.

Olen kamala ihminen tiedän, mutta joskus teini-iässä halusin saada epätoivoisesti vastauksia. :(

[/quote]

Uskovainenn uhkapeluri näistä trolleista onkin pitkään puuttunut

Vierailija
10/61 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatko, että olet rikkonut kirje- ja asiakirjasalaisuutta pahemman kerran, kun olet äitisi papereita penkonut?

Vierailija
11/61 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rahaa sinulle laittanut, niin vaikuttaa vastuullisesta ihmiseltä. Hänelle varmaan paha paikka, kun on joutunut sinusta eroon. Olen satavarma, että ilahtuisi!!!

Vierailija
12/61 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt facebookissa mitään ala kirjoittelemaan, nolaat vielä itsesi jos mies ei ole isäsi. Hanki mieluummin henkilötietoselvitys tms. maksaa aika paljon, mutta kai se on sen arvoista?

Vierailija
13/61 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh mitä tekstiä täällä. Jokaisella on oikeus päättää itse. Myös tällä isällä. Saattaa olla että ilahtuisi ja kaikki menis hyvin. Isältä pystytään helposti eväänä oikeudet lapseen vaikka hän haluaisikin olla elämässä mukana. Rohkeasti vaan yhteyttä ottamaan. Voin auttaa jos tarvii

Vierailija
14/61 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kysyisin tältä mieheltä? En siis ole satavarma onko isäni, joten en kehtaisi suoraan mennä asiaan.. Kaikki mitä mietin, tuntuu todella typerältä.

Vierailija
15/61 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos harkitset yhteydenottoa, varmista että kyseessä on oikea henkilö esim. Väestörekisterikeskuksesta, josta saa esim. osoitetiedot. Kun tiedät paikkakunnan, voit myös tilata hänen virkatodistuksensa. Onko sinun virkatodistuksessasi myös isäsi nimi? Jos on, niin silloin sinun nimesi pitäisi olla isäsi virkatodistuksessa. Jos minä olisin sinä, niin ottaisin yhteyttä, ensin vaikka kirjeellä ja katsoisin millaisen reaktion se saa aikaan. Jos hyvin kävisi, isäsi vastaisi kirjeeseesi.

Vierailija
16/61 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinulla on oikeus ottaa yhteyttä. Ihan jo senkin takia, että sinulla on hänen geeninsä ja häneltä voisi löytyä paljon vastauksia siihen, mitä olet perinyt isältäsi ja mitä äidiltäsi. Hän on varmaan puolestasi surullinen siitä, ettei äitisi ole pystynyt tarjoamaan sinulle parempia eväitä elämään. Tuskin hän sinua syyttää siitä, että elämäsi on nyt siinä tilassa kuin se on.

Minä ottaisin yhteyttä ihan sillä ajatuksella, että haluaisin selvittää kuka minä olen ja mistä minä tulen. Tässä sinun isäsi voi sinua auttaa. Jos hänellä on sydän paikallaan, hän saattaa myös haluta auttaa sinulla jollain tavalla nyt, kun äitisi ei ole enää esteenä. Olemalla henkisenä tukena tms.

Vierailija
17/61 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aiemmin ajattelin, että otan häneen yhteyttä sitten kun minulla on joku "syy", eli luultavasti lapsi/lapsia.

Vierailija
18/61 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isäsi olisi sinusta kiinnostunut, hän olisi ottanut yhteyttä aikaa sitten.

Voit kirjoittaa, mutta todennäköisesti vastassa on täysi hiljaisuus. Voit mennä käymään, tuskin sinua otetaan ilolla vastaan. Facebookissa isäsi ei tarvitse kommentoida mitenkään.

Aikuisten oikeasti: hän tietää sinusta, mutta ei ota yhteyttä => et ole hänelle mitään.

Vierailija
19/61 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 21:44"]

Jos isäsi olisi sinusta kiinnostunut, hän olisi ottanut yhteyttä aikaa sitten.

Voit kirjoittaa, mutta todennäköisesti vastassa on täysi hiljaisuus. Voit mennä käymään, tuskin sinua otetaan ilolla vastaan. Facebookissa isäsi ei tarvitse kommentoida mitenkään.

Aikuisten oikeasti: hän tietää sinusta, mutta ei ota yhteyttä => et ole hänelle mitään.

[/quote]

Juuri näin. Voit toki yrittää ottaa yhteyttä, mutta varaudu isoon pettymykseen. Ja harkitse tarkkaan, että kannattaako.

Vierailija
20/61 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin yhteyttä. Uskon, että se vaivaa sua paljon ja vaikuttaa moneen asiaan elämässäsi.
Mä kysyisin ihan suoraan voiko hän olla isäsi. Kerrot äitisi nimen, sun nimen ja syntymäajan. Äläkä odota mitään, voit joutua pettymäänkin, mutta pakkohan sun on se tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi