G. Mitä vauvasi on syönyt mitä ei todellakaan saisi
Mitä vauvasi on laittanut suuhunsa ja ehtinyt nielaista, mitä ei todellakaan saisi?
Kommentit (72)
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:36"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:27"]
Isänsä antoi pojalle 3 vrk suklaata. Fazerin sinistä. Kahvia jannu maistoi ekan kerran 3 kk iässä. 5 kk iässä vappulounaalla samainen natiainen sai parsakaalia madeirakastikkeessa. Mutta eipä ole poika millekään allerginen ja on syönyt aina ihan mitä vaan,mitä eteen laitetaan.
[/quote]
En ehkä lähtis tollasella ylpeilemään. Eipä ole meidänkään lapsi millekään allerginen ja kaikki ruoka kelpaa vaikka sai vain tissiä 5kk ikään asti. Mutta kukin tyylillään tietysti.
[/quote]
No en ehkä lähtis noin lyhyellä imetykselläkään ylpeilemään. Mutta kukin tyylillään tietysti.
[/quote]
Mun mielestä tuossa tarkoitetaan "VAIN tissiä 5kk ikään.." eli täysimetys 5 kk ikään ja sen jälkeen lisäksi muuta :)
Heti pitää olla nälvimässä.. mutta kukin tyylillään tietysti. :)
Juu onkin varmaan ihan todennäköistä, että vauva onnistuisi nielaisemaan kokonaisen käytetyn kondomin ja tukehtuisi siihen...
Mun vauva/taapero on imeskellyt kokonaisen pullolisen D-vitamiinia. Soitin myrkytyskeskukseen, mutts ei hätää. Käskivät olla antamatta lisää vitamiinia niin monta päivää, miten monen päivän annoksen oli siinä kerralla vetänyt.
8kk ikäiselle laitoin kerran voita ruisleivän päälle ja annoin imeskellä, vaikkei vissiin olis vielä saanut. Kylläpä tykkäs :)
Mun vauva (poika) on pissannut hoitopöydällä selällään ollessaan omaan suuhunsa. Käsi on myös kerennyt salamannopeasti kakkavaippaan ja siitä suuhun...
8kk ikäiselle laitoin kerran voita ruisleivän päälle ja annoin imeskellä, vaikkei vissiin olis vielä saanut. Kylläpä tykkäs :)
[/quote]
Minäkin olen tehnyt noin ja soseisiin olen laittanut myös vähän voita. Hyvin on maistunut.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 23:50"]
Juu onkin varmaan ihan todennäköistä, että vauva onnistuisi nielaisemaan kokonaisen käytetyn kondomin ja tukehtuisi siihen...
[/quote] Kirjoittaja puhui ensinnäkin taaperosta. Ja ei varmasti onnistuisikaan nielaisemaan sitä käytettyä kondomia, vaan jos sen pistäisi suuhun kokonaan ja jotakin kävisi. No kokeilepa itse vaikkapa tyhjällä ilmapallolla. Koitapa nielaista ja katso jääkö kurkkuun kiinni. Sitten voit miettiä miten kävisi kun tuollainen taaperon ikäinen tekisi saman paljon ohuemmasta kumista tehdyn ilmapallon kanssa. Mutta siitä vaan, ole hyvä, nieleskelemään vaan. Mutta pyydän, ettet kokeile sen oman lapsesi kanssa kuitenkaan. T. se chilitahnaa syöttänyt
Ai niin ja kerran yllätin jo ryömivän vauvan imeskelemästä kylpyhuoneen lattiakaivoa. Siellä oli varmaan herkullinen mixi hiuksia, muuta sheivattua karvoitusta, varpaankynsiä, shampoota, jalkasilsaa... Uuh.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 23:52"]Mun vauva (poika) on pissannut hoitopöydällä selällään ollessaan omaan suuhunsa. Käsi on myös kerennyt salamannopeasti kakkavaippaan ja siitä suuhun...
[/quote]
On kyllä ollut pitkä suihku pojalla. :-O
Mä melkein väitän, että jos vauvalle tai edes taaperolle antaa kortsun tai ilmapallon, niin se voi kyllä sitä maistella, muttei yrittäisi nielaista, eikä näin ollen voisi siihen tukehtua.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 00:00"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 23:52"]Mun vauva (poika) on pissannut hoitopöydällä selällään ollessaan omaan suuhunsa. Käsi on myös kerennyt salamannopeasti kakkavaippaan ja siitä suuhun... [/quote] On kyllä ollut pitkä suihku pojalla. :-O
[/quote]
Tää meni niin, että pidin pojan jalkoja ilmassa peppua putsatessani, ja poika pissasi silloin suuhunsa. Ei ollut pitkä kaari :)
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 00:00"]Mä melkein väitän, että jos vauvalle tai edes taaperolle antaa kortsun tai ilmapallon, niin se voi kyllä sitä maistella, muttei yrittäisi nielaista, eikä näin ollen voisi siihen tukehtua.
[/quote] Ok. Onnea matkaan valitsemallasi tiellä. Kokonaan suussa oleva kortsu tai ilmapallo ei fysiikan lakien mukaan voi vahingossakaan joutua kurkkuun. Erityisesti kun vauvat/taaperot eivät muutenkaan tee mitään vahingossa tai mielijohteesta. Mutta mitäpä minä kanssasi vänkkään. Ainakin mulle on tärkeämpää että lapsi pysyy hengissä kuin osoittaa olevani oikeassa.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 00:06"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 00:00"]Mä melkein väitän, että jos vauvalle tai edes taaperolle antaa kortsun tai ilmapallon, niin se voi kyllä sitä maistella, muttei yrittäisi nielaista, eikä näin ollen voisi siihen tukehtua. [/quote] Ok. Onnea matkaan valitsemallasi tiellä. Kokonaan suussa oleva kortsu tai ilmapallo ei fysiikan lakien mukaan voi vahingossakaan joutua kurkkuun. Erityisesti kun vauvat/taaperot eivät muutenkaan tee mitään vahingossa tai mielijohteesta. Mutta mitäpä minä kanssasi vänkkään. Ainakin mulle on tärkeämpää että lapsi pysyy hengissä kuin osoittaa olevani oikeassa.
[/quote]
:D : D
Tyhmä tuleva äiti kysyy, miksi lapsi ei saisi syödä multaa tai ruohoa? Vähän vaan siis. En ajatellut ruoaksi syöttää, mutta olin kyllä ensi kesänä ajatellut antaa vauvan ryömiä pihanurmikolla ja vähän maistella ruohoa, jos mieli tekee.
Ei nyt ihan vauvana mutta taaperona: Isänsä sydänpillereitä (tästä tuli sairaalareissu, onneksi selvisi seurannalla). Laatallisen eli koko kuukauden e-pillerit. Pupun papanoita, heinää, koiranruokaa. Ulkona järsi kerran tupakantumppia mutta ei sentään niellaissut. Multaa, matoja, erinäisiä kasveja ja kukkia. Omaa kakkaansa. Isältään söi kerran kokonaisen suklaalevyn, on maidolle allerginen ja maha olikin sitten sekaisin pitkään. Entisessä asunnossa oli jääkaappi lattianrajassa ja sieltä oli kerran hakenut oivariinirasian, olivat koiran kanssa sen tyhjentäneet suihinsa, en tiedä kumpi söi enemmän mutta lapsi ainakin tarpeeksi että sai taas mahansa moneksi päiväksi sekaisin.
Hei mä voin tehdä huomenna ihmiskokeen: annan taaperolle tyhjän ilmapallon ja katson mitä se sillä tekee. Tarkan valvonnan alla tietysti. En usko, että tunkee sen kokonaan suuhunsa ja yrittää niellä.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:22"]Taapero löysi edellisiltana käytetyn kondomin sängyn alta ja imeskeli sitä.
[/quote] No nyt oon kyl sen verran mamma ettäeikö sitä pysty viemään heti roskiin? Ja mitäpä jos oisi onnistunut yrittämääb nielaisemista? Aika entinen taapero.
Ite annoin taaperon maistaa sellaista ravintolan chilitahnaa kun oli pöydällä. Olin pitkään nukkunut huonosti eikä ajatus kulkenut. Että en minäkään aina penaalin terävin ole. Mutta kortsut kyllä osaan roskiin viedä.
[/quote]
No en siinä hätäkässä illalla muistanut ennen nukkumaanmenoa, eikä kondomissa mitään myrkyllistä ole... Vahinkoja sattuu. ;)
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 00:20"]Hei mä voin tehdä huomenna ihmiskokeen: annan taaperolle tyhjän ilmapallon ja katson mitä se sillä tekee. Tarkan valvonnan alla tietysti. En usko, että tunkee sen kokonaan suuhunsa ja yrittää niellä.
[/quote] Voi hyvää yksinkertaisuuden päivää. Kyllä se nyt varmaan on hyväksyttävä että ylilaudan teinit ovat vallottaneet tän palstan... Öitä.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 00:33"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:22"]Taapero löysi edellisiltana käytetyn kondomin sängyn alta ja imeskeli sitä.
[/quote] No nyt oon kyl sen verran mamma ettäeikö sitä pysty viemään heti roskiin? Ja mitäpä jos oisi onnistunut yrittämääb nielaisemista? Aika entinen taapero.
Ite annoin taaperon maistaa sellaista ravintolan chilitahnaa kun oli pöydällä. Olin pitkään nukkunut huonosti eikä ajatus kulkenut. Että en minäkään aina penaalin terävin ole. Mutta kortsut kyllä osaan roskiin viedä.
[/quote]
No en siinä hätäkässä illalla muistanut ennen nukkumaanmenoa, eikä kondomissa mitään myrkyllistä ole... Vahinkoja sattuu. ;)
[/quote] Juu, tottakai vahinkoja sattuu! :)
Isänsä, kahden vanhemman pojan kasvatuskokemuksella, on antanut tyttäremme vauvaikäisenä maistaa pähkinää. Vittu, meinasin nirhata jäbän niille sijoilleen kun kuulin, oli vielä tehnyt salassa multa!!