Olen kotiäiti ja juon viiniä arki iltana
Lasi tai kaksi silloin tällöin rankan päivän jälkeen.
Onko siinä jonkun mielestä jotain pahaa?
Humalanhakuisesti en juo kun muutaman kerran vuodessa kun pääsen viihteelle ystävien kanssa.
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:39"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:30"]Olisin huolissani ja selityksesi ovat todella selityksiä. Koska olet ollut ilman viiniä viimeksi? Onko sinulla ihan oikeasti niin "rankkoja" päiviä, että tarvitset viiniä "rentoutumiseen"? En usko. On ihan sama miten hoidat kuntoasi ja itseäsi, mutta alkoholisti olet. Minkä verran miehesi repii viiniä? Kuinka paljon teillä menee viiniä viikossa? Entä kuukaudessa? Oletko kertonut tästä juomisestasi esim. neuvolassa? Ja vika kysymys: mitä viiniä jaksat juoda joka päivä, mikä ihmeen viini on niin hyvää...? [/quote] Miksi luulet/luulette että joka päivä joisin?!?! Kerran viikossa ostan pullon viiniä, kokeillen eri viinejä. Mies ei juo viiniä, käy korkeintaan kerran kuussa kuppilassa ja ottaa yhden sauna kaljan jos edes ottaa. En todellakaan ole alkoholisti :D Olen kyllä seurustellut sellaisen kanssa ja tiedän mitä se on! Tämä mies joi joka viikonloppu humalanhakuisesti enkä voinut sietää sitä.
[/quote]Joo, otsikossa reteästi kirjoitit juovasi viiniä arki-iltaisin, mutta nyt et juokaan? Joopa joo, mutta tee Niinkuin monet kehoittavat - jatka juomistasi niin olet onnellisempi. Lapsesikin on onnellinen kun äiti on onnellinen, vaikkakin sitten viinillä turrutettuna. Anna mennä vain, eipähän ole minun ongelma. :)
[/quote]
Oivoi, et tainnut lukea kunnolla..silloin tällöin ei ole joka ilta eikä edes joka viikko.
Mutta tätähän minä otsikolla hain että leimataanko minut näin pienen määrän takia alkoholistiksi vaikka on ihmisiä jotka juovat esim.joka viikonloppu ja nimenomaan humalanhakuisesti.
-Ap
Tuollai minäkin aloitin :( kohta huomasin että maistuuhan tuo päivälläkin, ja lopussa meni jo vodkapullo päivässä.. Sitten häröilin kännissä ja nyt ollaan lastensuojelun asiakkaita, jep jep.
Olkaa viisaampia kuin minä!
Mä en mitään testejä tee. Olen alkkis. Tykkään punkusta. Hoidan lapset, kodin, työn ja miehen. Ja tykkään punkusta. Kuuluuks se kellekään? Ai niin, tykkään punkusta! :)
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:48"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:37"]Ap: kerropa meille minkälainen on sinun rankka päiväsi yhden lapsen kanssa? Mikä siitä tekee rankan? Minkä kokoisessa linnassa asutte? Onko teillä juokseva vesi ja sähkö vai kannatko sisään lämmityspuut ja vedet jne.? Onko lapsi erityislapsi? Kerropa meille niin arvioimme onko päiväsi oikeasti niin rankka kuin kerrot vai liioitteletko tässäkin asiassa. [/quote] Lapseni ei tee elämästäni rankkaa, miksi oletit että kun kirjoitan rankasta päivästä että se johtuu automaattisesti lapsesta tai perus kotiaskareista. En lähde avaamaan tätä sen enempää. -Ap
[/quote]Arvasin tämän. Nyt kiellät kaiken sitä mukaan kun joku ehtii sitä arvostelemaan. Tuollainen kertoo sinusta hyvin paljon ja ihmettelen miksi tätä aloitusta edes kirjoitit. Mitä ajoit sillä takaa? Miksi sinun pitää tällaisista asioista täällä kehuskella kun selkärankaa ei löydy edes ottamaan vastuuta kirjoituksistaan?
Ei mielestäni ole mitään pahaa. Ihmettelen sitä, miksi kyselet? Mikä ero muuten kotiäidille on sillä, juoko viiniä (esim. ruan kanssa) arkena vai viikonloppuna?
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:53"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:45"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:30"]Olisin huolissani ja selityksesi ovat todella selityksiä. Koska olet ollut ilman viiniä viimeksi? Onko sinulla ihan oikeasti niin "rankkoja" päiviä, että tarvitset viiniä "rentoutumiseen"? En usko. On ihan sama miten hoidat kuntoasi ja itseäsi, mutta alkoholisti olet. Minkä verran miehesi repii viiniä? Kuinka paljon teillä menee viiniä viikossa? Entä kuukaudessa? Oletko kertonut tästä juomisestasi esim. neuvolassa? Ja vika kysymys: mitä viiniä jaksat juoda joka päivä, mikä ihmeen viini on niin hyvää...? [/quote] Herran enkeli killottaa kruunuaan! :) jos töissä on rankkaa ja tykkää rentoutua niin eiköhän ole heti joku colitsihameinen jeesustelemassa. Ja jos siihen vastaa niin tietty vastaus on " mitä alkkis huutaa"? Menikö oikein? Mitä jos mamma on islamilainen ja hänen on viidesti vuorokaudessa rentouduttava kohti mekkaa? Kehoitatteko parantumaan sairaudestaan?
[/quote]Kylläpäs sinulle kolahti! :-D Aavistuksen nolo kirjoitus, ehkä sen joskus itsekin huomaat, ehkä...
[/quote]
Samaan tapaan "kolahtaa" niillä jotka vastaavat päivittäisen viinilasillisen olevan turhaa, turmiollista tai säälittävää. Miksi vastaavat? Kai siksi kun heitä vituttaa oma tiukkapipoisuus, ehkä hekin huomaavat kuinka noloa on nillittää tyhjästä.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:55"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:44"]Dokut täällä itkevät vuokrakämpissään ja kilvan selittelevät toisilleen kuinka he ansaitsevat viininsä. Eivät kuitenkaan uskalla tehdä testiä alkoholinkäytöstään tai laittaa viikon juomamääriä ylös... Aina tulee näitä selityksiä kuinka Etelä-Euroopassa juodaan enemmän, kuinka punaviini on terveellistä, kuinka juominen ei vaikuta muuhun elämään ja kuinka voisi lopettaa koska vain, mutta todellisuudessa selkärankaa ei kuitenkaan löydy yhtään. Mutta onneksi minulla ei ole tätä ongelmaa, eli jatkakaa vaan. [/quote] Miten niin ei uskalla? Minä olen tehnyt testin eikä käyttöni ole lähellekään ongelmallista.
[/quote]Eli olet huolissasi kuitenkin alkoholinkäytöstäsi kun testin olet tehnyt? Olet miettinyt asiaa ja sinun piti mennä katsomaan onko käyttö normaalin rajoissa? Okei, asia on selvä, sinä hävisi tämän taistelun 5-0.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:55"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:44"]Dokut täällä itkevät vuokrakämpissään ja kilvan selittelevät toisilleen kuinka he ansaitsevat viininsä. Eivät kuitenkaan uskalla tehdä testiä alkoholinkäytöstään tai laittaa viikon juomamääriä ylös... Aina tulee näitä selityksiä kuinka Etelä-Euroopassa juodaan enemmän, kuinka punaviini on terveellistä, kuinka juominen ei vaikuta muuhun elämään ja kuinka voisi lopettaa koska vain, mutta todellisuudessa selkärankaa ei kuitenkaan löydy yhtään. Mutta onneksi minulla ei ole tätä ongelmaa, eli jatkakaa vaan. [/quote] Miten niin ei uskalla? Minä olen tehnyt testin eikä käyttöni ole lähellekään ongelmallista.
[/quote]Eli olet huolissasi kuitenkin alkoholinkäytöstäsi kun testin olet tehnyt? Olet miettinyt asiaa ja sinun piti mennä katsomaan onko käyttö normaalin rajoissa? Okei, asia on selvä, sinä hävisi tämän taistelun 5-0.
[/quote]
Voi Huoh. Tuo testi tehtiin rutiinilla töissä terveystarkastuksessa.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:30"]
Olisin huolissani ja selityksesi ovat todella selityksiä. Koska olet ollut ilman viiniä viimeksi? Onko sinulla ihan oikeasti niin "rankkoja" päiviä, että tarvitset viiniä "rentoutumiseen"? En usko. On ihan sama miten hoidat kuntoasi ja itseäsi, mutta alkoholisti olet. Minkä verran miehesi repii viiniä? Kuinka paljon teillä menee viiniä viikossa? Entä kuukaudessa? Oletko kertonut tästä juomisestasi esim. neuvolassa? Ja vika kysymys: mitä viiniä jaksat juoda joka päivä, mikä ihmeen viini on niin hyvää...?
[/quote]
Jos ap olet provo, nin ilmeisesti haet juuri näitä vastauksia :)
Ei kaikilla määrät automaattisesti nouse edes. Aina ketjuihin tulee näitä joista lasi silloin tällöin muuttuu aina ämpäriin jos jatkaa silloin tällöin ottamista.
Taivas teidän kanssa, Suomi on luvattu tiukkapipojen maa.. Mäkin ostan joskus kalan kanssa valkoviinipullon ja kun yksikseni sitä juon, riittää se 4-5pv jos lasin illassa juo. Olisko parempi kumota kerralla ettei tuu riskiä tissuttelun riippuvuudesta? Huom, mäkään en IKINÄ käy viihteellä. Jouluna ja Jussina saatan juoda tuota viiniä tuplalasin. Olisko parempi käydä kerran kuussa ulkona ja juoda pää täyteen, jotenkin hyväksyttävämpääkö?
Tästä ketjusta tajuaa, kuinka neuroottisia meillä ollaan alkoholin suhteen. Joopa joo, pari lasia viiniä on suorin tie helvettiin. Pian olet menettänyt työpaikkasi, perheesi ja kotisi, paskantelet housuihsi kadulla ja törmäilet öristen vastaantulijoihin.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 21:01"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:53"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:45"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:30"]Olisin huolissani ja selityksesi ovat todella selityksiä. Koska olet ollut ilman viiniä viimeksi? Onko sinulla ihan oikeasti niin "rankkoja" päiviä, että tarvitset viiniä "rentoutumiseen"? En usko. On ihan sama miten hoidat kuntoasi ja itseäsi, mutta alkoholisti olet. Minkä verran miehesi repii viiniä? Kuinka paljon teillä menee viiniä viikossa? Entä kuukaudessa? Oletko kertonut tästä juomisestasi esim. neuvolassa? Ja vika kysymys: mitä viiniä jaksat juoda joka päivä, mikä ihmeen viini on niin hyvää...? [/quote] Herran enkeli killottaa kruunuaan! :) jos töissä on rankkaa ja tykkää rentoutua niin eiköhän ole heti joku colitsihameinen jeesustelemassa. Ja jos siihen vastaa niin tietty vastaus on " mitä alkkis huutaa"? Menikö oikein? Mitä jos mamma on islamilainen ja hänen on viidesti vuorokaudessa rentouduttava kohti mekkaa? Kehoitatteko parantumaan sairaudestaan?
[/quote]Kylläpäs sinulle kolahti! :-D Aavistuksen nolo kirjoitus, ehkä sen joskus itsekin huomaat, ehkä...
[/quote]
Samaan tapaan "kolahtaa" niillä jotka vastaavat päivittäisen viinilasillisen olevan turhaa, turmiollista tai säälittävää. Miksi vastaavat? Kai siksi kun heitä vituttaa oma tiukkapipoisuus, ehkä hekin huomaavat kuinka noloa on nillittää tyhjästä.
[/quote]Jatkakaa vain, ei se ole minulta pois ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 21:05"]
Tästä ketjusta tajuaa, kuinka neuroottisia meillä ollaan alkoholin suhteen. Joopa joo, pari lasia viiniä on suorin tie helvettiin. Pian olet menettänyt työpaikkasi, perheesi ja kotisi, paskantelet housuihsi kadulla ja törmäilet öristen vastaantulijoihin.
[/quote]
Siis täh, luemmeko samaa ketjua? Täällähän on yläpeukutettu kaikki viinaan rohkaisevat viestit ja vastavuoroisesti alapeukutettu jos on ollut hiemankin kritiikkiä. Itse otan myöskin lasin viiniä sillon tällöin mutta tajuan että alkoholissa piilee myös ongelma. On täällä ollut asiallisiakin viestejä liittyen siihen mitä alkoholi voi negatiivisessa mielessä ihmiselle tehdä. Miksi se on aina tiukkapiposuutta? Olen itse alkoholistiperheestä jossa äitini tissutteli illat ja isä oli jokaisissa juhlissa kännissä joten tiedän mistä puhun. Tiedän myös että alkoholia voi käyttää fiksusti. Kai näissä ketjuissa saa puhua puolesta ja vastaan ilman että on ördäilevä alkkis tai tiukkapipo?
Ranskassa, Italiassa ja Espanjassa mm. suurin osa äideistä juo vähintään lasin viiniä melkein joka päivä.
Täällä ulkosuomalainen taas pyörittelee silmiään... Tässä kiteytyy suomalainen asenne alkoholiin:
"Kannattaisi pitää ryyppypäivien välillä kunnollisia taukoja."
Siis wtf... Lasillinen (tai jopa kaksi!) VIINIÄ illassa = ryyppypäivä? Mielestäni ryyppypäivä on sellainen, että ollaan kännissä, eikö? Kän-nis-sä. Viini on elintarvike, se kuuluu asiaan esim. hyvän ruoan tai illalla juustolautasen kanssa. Tänään kävin lounaalla äitikavereiden kanssa, ja joimme lasilliset, HUI! Emme ryypänneet, joimme lasilliset. En koskaan ryyppää.
En ymmärrä näitä joiden mielestä on väärin juoda lasi viiniä iltaisin. Joku rentoutuu liikunnalla, toinen rötväämällä sohvalla, yksi polttelee kynttilöitä kylvyssä tai syö suklaata ja joku tykkää juoda lasin viiniä. Ongelma tässä asiassa on vasta siinä vaiheessa kun ei pysty vaihtamaan viiniä vaikka tuoremehuun.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:44"]Dokut täällä itkevät vuokrakämpissään ja kilvan selittelevät toisilleen kuinka he ansaitsevat viininsä. Eivät kuitenkaan uskalla tehdä testiä alkoholinkäytöstään tai laittaa viikon juomamääriä ylös... Aina tulee näitä selityksiä kuinka Etelä-Euroopassa juodaan enemmän, kuinka punaviini on terveellistä, kuinka juominen ei vaikuta muuhun elämään ja kuinka voisi lopettaa koska vain, mutta todellisuudessa selkärankaa ei kuitenkaan löydy yhtään. Mutta onneksi minulla ei ole tätä ongelmaa, eli jatkakaa vaan.
[/quote]
Miten niin ei uskalla? Minä olen tehnyt testin eikä käyttöni ole lähellekään ongelmallista.