Uusi mieskaveri moittii jatkuvasti tekemiäni ruokia, kuulemma kun olen äiti pitäisi tarjota muutakin kuin tortilloja ja italianpataa ja nuudeleita
Kun käskin ruveta itse leipomaan pullaa ja vääntämään karjalanpaistia niin vastaus oli "en minä osaa!" Vastasin "ja minä en jaksa!"
Kun olimme exän kanssa yhdessä ja lapset olivat pieniä, tein kyllä janssoninkiusausta, lihakeittoa, kesäkeittoa ym ja monesti olin itkun partaalla kun työpäivän jälkeen seisoin väsyneenä hellan ääressä ja kin viimein päästiin klo 18-19 nauttimaan päivällistä niin lapset huusi "yäk!en syö, pahaa!"
Nykyään keskityn siihen, että ruoka tulee nopeasti ja kaikille maistuu. Ja toimi, kunnes tapasin Herra Päällepäsmärin.
Kommentit (67)
Mun exä ei tykännyt mun ruuista ja otti ohjat käsiinsä ja teki meillä aina ruuat. Se olikin hänen paras puolensa. En olisi mitään rutinaa alkanut kuuntelemaankaan.
Aina vaan vaaditaan enemmän ja se on loputonta ja lopulta mikään ei riitä.
Mitä vikaa tortilloissa? Minä ainakin laitan niitä usein, kun siinä nuo lapset syövät paljon kasviksia
Tortillathan on jokseenkin ideaalia ruokaa! Ei siinä lätyssä paljoakaan ole niitä ”huonoja” hiilareita, tosi helppo tapa saada lapset syömään myös kasviksia, tortilloissa yleensä vielä kypsentämättömiä sellaisia joissa on kaikki ravinteet tallella.
Jotenkin tuntuu että miehen valitus kumpuaa jostain kulttuurisyistä, että pitää olla isämmaa-kotiruokaa, kokeiles tehdä jotain perinteistä ravinneköyhää makaroonilaatikkoa, katso vieläkö valittaa?
Meillä 90-luvulla kun oltiin lapsia, äiti osasi laittaa ehkä kolmea eri ruokalajia ja isä oli enemmän se kokki, joka hoiti ruuanlaiton. Hyvä äiti oli meillä kuitenkin, sillä äitiys on oikeasti aika paljon muutakin kuin jotain ruuanlaittoa.
Miksi vielä 2020-luvulla istuu niin tiukassa ajatus, että äidin pitää hoitaa se ruokahuolto talossa? Ihan naurettavaa.
Karjalanpaisti ei ole isotöinen, jos joskus haluat kokeilla. Hidas se kyllä on. Ruoissasi ei ole vikaa, miten vaan saa muilutettua lapsiin kasviksia.
Oikeassa mies on. Terveellistä kotiruokaa lapsille. Jos lapsi ei syö, ruokaa saa lisää seuraavana päivänä. Ei kai lapset saa ottaa kaapeista vapaasti herkkuja? Stoppi sellaiselle heti. Jos lapsi ei tottele, herkut pois kaapeista ja kasvattamaan hyväkäytöksisiä jälkeläisiä. Lapsia pitää kasvattaa, ei sitä muuten opi.
Vierailija kirjoitti:
"Mä en osaa" -kommenttiin oon muksujen kanssa tottunu vastaamaan "Ei se haittaa mitään, harjoitellaan yhdessä". Sillä saa erotettua ihmiset, jotka eivät osaa, mutta ovat valmiita opettelemaan, niistä, jotka eivät osaa eivätkä halua opetellakaan.
Ehdota, että väännätte ukon kanssa yhdessä ne pullat tai karjalanpaistin, sinä siinä samalla kädestä opettaen, niin sitten näet, että onko kyseessä osaamattomuus vai viitsimättömyys. Tai pyydä, että kutsuu sut syömään sit heille, niin saa tehdä mitä ruokaa tahtoo.
Minusta aikuinen mies voi kyllä opetella ihan itsekseen laittamaan ruokaa. Ap:n ei tarvitse enää ruveta mitään kokkileikkejä tässä leikkimään.
Eihän siinä ole järkeä tehdä ruokaa jota lapset ei syö. Onneksi saavat koulussa ja muualla erilaista ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on mun mies joka moittii jatkuvasti. Sit tunnen siitä syyllisyyttä kun en osaa paremmin tehdä mutta itsekään mies ei osaa tai jaksa.
Kutsukaa keittiökaappari vierailulle❣
Äijä on narsisti. Älä syötä sitä enää koskaan ja oon tosissani.
Älä katso päivääkään narsistia. Tästä ei hyvää seuraa. Ukko käyttää sua sylkykuppina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mä en osaa" -kommenttiin oon muksujen kanssa tottunu vastaamaan "Ei se haittaa mitään, harjoitellaan yhdessä". Sillä saa erotettua ihmiset, jotka eivät osaa, mutta ovat valmiita opettelemaan, niistä, jotka eivät osaa eivätkä halua opetellakaan.
Ehdota, että väännätte ukon kanssa yhdessä ne pullat tai karjalanpaistin, sinä siinä samalla kädestä opettaen, niin sitten näet, että onko kyseessä osaamattomuus vai viitsimättömyys. Tai pyydä, että kutsuu sut syömään sit heille, niin saa tehdä mitä ruokaa tahtoo.
Minusta aikuinen mies voi kyllä opetella ihan itsekseen laittamaan ruokaa. Ap:n ei tarvitse enää ruveta mitään kokkileikkejä tässä leikkimään.
Eikai mikään pakko ole mutta yhdessä on kivempi tehdä ja kynnys lähteä tekemään matalampi.
Vierailija kirjoitti:
Äijä on narsisti. Älä syötä sitä enää koskaan ja oon tosissani.
Älä katso päivääkään narsistia. Tästä ei hyvää seuraa. Ukko käyttää sua sylkykuppina.
Heittelet tuota termiä aika kepein perustein kun ottaa huomioon paljonko hänestä tiedämme.
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa mies on. Terveellistä kotiruokaa lapsille. Jos lapsi ei syö, ruokaa saa lisää seuraavana päivänä. Ei kai lapset saa ottaa kaapeista vapaasti herkkuja? Stoppi sellaiselle heti. Jos lapsi ei tottele, herkut pois kaapeista ja kasvattamaan hyväkäytöksisiä jälkeläisiä. Lapsia pitää kasvattaa, ei sitä muuten opi.
Mitä tekemistä millään ylimääräisillä herkuilla on tässä asiassa? Ja kyllä se terveellinen, kotona valmistettu ruokakin voi olla herkkua, ja mielellään niin. Ummehtunut pula-ajan näkemys tuollainen että terveellisen ruuan ei tarvitsisi olla herkullista!
Vierailija kirjoitti:
No tottahan mies ja haluaa kunnon ruokaa.
Samoin sinun lapsesi.
Mitään parempaa ei olekaan, kuin itse tehty kotiruoka. Parasta maailmassa.
Joskus toki voi käydä syömässä ulkona vaihteeksi valmiilla aterialla, samoin tilata kotiin vaikka pizzat, mutta vain joskus.
Mitä ruokaa muka noi tortilla ja italianpadat ovat. Paistat hiukan kanaa tai jauhelihaa Italian pataan.
Ostat valmiit tortilla ja täytät ne samoin, Mautonta ruokaa.
Ka sulla ap on iltasella tai ainakin vkonloppuina aikaa tehdä kotiruokaa ja pakastaa sitä, että viikoilakin on heti valmista kotisapuskaa syöväksi. Tuo on viitseliäisuudestä kiinni.
Ja suurta välinpitämättömyyttä lapsia ja itseä ja kumppaniakin kohtaan.
Sellaista että; Syötte just tätä mitä minä teen, tai sitten ette syö mitään.
Mitä nämä ruoat on joita pitäisi tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää tehdä lapsia jos niitä ei jaksa kasvattaa?
Sinäkö kasvatat lapsia antamalla heille pahaa ruokaa?
No, tapansa kullakin.
Kuten setäni joskus yh-isälleni antoi neuvon, kun tällä oli vaikeaa löytää aikaa koko talouden pyörittämiseen: Lapset pysyy hengissä, vaikka ne joskus söisivätkin pelkkiä lihapiirakoita päivälliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpaisti ei ole isotöinen, jos joskus haluat kokeilla. Hidas se kyllä on. Ruoissasi ei ole vikaa, miten vaan saa muilutettua lapsiin kasviksia.
Rasvaista, pelkkää punaistalihaa ja hiilareita eikä yhtään tuoreita kasviksia. Tortilla on terveellisempi.