50v on nuori vielä
itseasiassa kun ajattelee nykyistä elinikäodotetta. Ajattelin ryhtyä vanhaksi vasta täytettyäni 70v. Ja siitenkin saatan ehtiä olla vanha jopa 20 vuotta ellei enmmän sillä isoäitinikin eli yli yhdeksänkymppiseksi.
Että lopettakaas 40-50 vuotiaiden mummottelu ja iän kauhistelu. Tässä ollaan kuulkaas ihan keski-iässä vasta. Voi olla puolet elämästä vielä edessä.
Kommentit (23)
49 v. 160/56 terve ja elämänjanoinen. Elämää edessä vielä ties kuinka paljon.
Vierailija kirjoitti:
49 v. 160/56 terve ja elämänjanoinen. Elämää edessä vielä ties kuinka paljon.
Täällä myös 49v 160/50, ja terve olen, mitä nyt yksi perinnöllinen kremppa, mutta sen kanssa pystyy elämään. Tässä iässä sitä arvostaa aivan eri asioita kuin nuorena. Naamastani ja rypyistä tai rypyttömyydestä en kerkiä murehtimaan, olen iloinen kun saan vihdoinkin tehdä työtä, josta pidän (ja jonka eteen olen tehnyt töitä!), opiskelen, urheilen, harrastan. Olen oikeasti nähnyt vaivaa saavutusteni eteen ja siksi voin hyvillä mielin vihdoinkin panostaa omiin juttuihin.
Nuorempana sitä käytti aikaansa jonninjoutavaan murehtimiseen.
Minä ole 67 v. enkä tunne vielä itseäni ollenkaan vanhaksi, olen erittäin virkeä ja hyvä kuntoinen. Minua ärsyttää, että tämän ikäiselle tarjotaan ja tyrkytetään ikäihmisille suunnattuja aktiviteettejä ja ajanvietteitä ja eläkeiän saavuttaneiden toivotaan käyttävän esim. julkisia liikuntapalveluita sellaiseen aikaan, kun muun ikäiset eivät niitä yleensä käytä. Haluan mieluiten olla seurassa missä on kaikenikäisiä ihmisiä. Miksi ainakin Suomessa tuntuu siltä, että iän karttuessa ihmisten ikään kuin halutaan siirtyvän normaalin elämän ulkopuolelle?