MIKSI kutsutte lähihuoltaja äitejä halveksuen yksinhuoltajaäideiksi
vaikka lapsesta olisi yhteishuoltajuus????
Terveisin Äiti jonka luona lapset asuvat suurimman osan aikaa
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:48"]Niin.. en mäkään oo yh. Jos lapset ois 100% mulla aina, sit kai vois sanoa.
[/quote]
Ei niillä asioilla ole mitään tekemistä toistensa kanssa, kyse on siitä, onko lapsella virallisesti yksi vai kaksi huoltajaa. Sinulla on joko yksinhuoltajuus tai yhteishuoltajuus toisen vanhemman kanssa, molemmissa tapauksissa myös etävanhemmalla on tapaamisoikeus (jos sitten ei ole lapselle vaaraksi).
Tuskin olet kumpikaan, noin pihalla vaan ei voi olla.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:48"]
Niin.. en mäkään oo yh. Jos lapset ois 100% mulla aina, sit kai vois sanoa.
[/quote]
Toi on minusta totaali-yh. Minusta yhteishuoltajuus, jossa lapset puolet aikaa äidillä ja isällä tasan tekee molemmista yksinhuoltajia. Ihan vain näkemyksenä, en väitäkään, että se olisi terminä oikea.
Kyllä minunkin äidistäni puhuttiin 70-luvulla yksinhuoltajana, vaikka olin isälläni kerran viikossa arkena ja silloin tällöin viikonloppuna ja osan kesälomasta. Isäni maksoi äidille rahaa minun hoidostani, vaikka oikeuden eropäätöstä ei ollut, koska vanhemmat olivat virallisesti asumuserossa.
Oliko äitini yh, kun isä maksoi rahaa (1000mk kuussa) ja olin isällä osan ajasta, tosin selvästi vähemmän kuin puolet?
Aito yhteishuoltajuus on ydinperheissä, joissa molemmat osallistuvat tasapuolisesti ;)
Eipä kiinnosta selvittää huoltajuuskuvioita, halveksin tasapuolisesti kaikkia, jotka vääntävät penikoita, vaikka eivät kykene sitoutumaan. Yhäri olet minulle, alinta pohjasakkaa.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:48"]
[/quote]
Toi on minusta totaali-yh. Minusta yhteishuoltajuus, jossa lapset puolet aikaa äidillä ja isällä tasan tekee molemmista yksinhuoltajia. Ihan vain näkemyksenä, en väitäkään, että se olisi terminä oikea.
Kyllä minunkin äidistäni puhuttiin 70-luvulla yksinhuoltajana, vaikka olin isälläni kerran viikossa arkena ja silloin tällöin viikonloppuna ja osan kesälomasta. Isäni maksoi äidille rahaa minun hoidostani, vaikka oikeuden eropäätöstä ei ollut, koska vanhemmat olivat virallisesti asumuserossa.
Oliko äitini yh, kun isä maksoi rahaa (1000mk kuussa) ja olin isällä osan ajasta, tosin selvästi vähemmän kuin puolet?
Aito yhteishuoltajuus on ydinperheissä, joissa molemmat osallistuvat tasapuolisesti ;)
[/quote]
Toinen typerys. Ei ihme ap että sinua ärsyttää, yleissivistys on näköjään katoava luonnonvara. Jos olisin tilanteessasi, karjuisin varmaan päin naamaa näille ääliöille.
Ap:n viestistä välittyy, että hän se vasta halveksuukin noita 100 % yksinhuoltajaäitejä. Toteaa, että "kutsutte meitä halveksuen yksinhuoltajaäideiksi, vaikka meillä on yhteishuoltajuus." Itse en ainakaan jaksa miettiä, että mitenköhän lastenhoitoprosentit jakautuvat vanhempien kesken, joten yksinhuoltaja nyt on minulle vain sellainen kattokäsite viittaamaan kaikkiin eronneisiin lasten vanhempiin. Mutta erona ap:hen, en todellakaan halveksu yksinhuoltajia.
5 on vajakki. Onneksi kaltaistesi mielipiteet on vain hyödytöntä ja harmitonta vinkunaa.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:15"]
Ap:n viestistä välittyy, että hän se vasta halveksuukin noita 100 % yksinhuoltajaäitejä. Toteaa, että "kutsutte meitä halveksuen yksinhuoltajaäideiksi, vaikka meillä on yhteishuoltajuus." Itse en ainakaan jaksa miettiä, että mitenköhän lastenhoitoprosentit jakautuvat vanhempien kesken, joten yksinhuoltaja nyt on minulle vain sellainen kattokäsite viittaamaan kaikkiin eronneisiin lasten vanhempiin. Mutta erona ap:hen, en todellakaan halveksu yksinhuoltajia.
[/quote]
Juurikin näin.. Siis ei kai ihmiset nyt sitä pidä pahana varsinaisesti että on yksinhuoltaja (taiyhteis, lähi, miten vaan), vaan sitä että on ERONNUT, eli nämä jotkut "paremmat" pikku-Päivit ja Minnat ajattelevat että olet luuseri kun valitsit miehen jonka kanssa tulikin ero, oma vikasi.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:16"]5 on vajakki. Onneksi kaltaistesi mielipiteet on vain hyödytöntä ja harmitonta vinkunaa.
[/quote]
Kiitos samoin :)
Minulla on mielipiteeni, sinulla omasi.
Minkä takia otat herneen nenään sellaisen asian takia millä ei ole mitään merkitystä? Miten sinua voi kiinnostaa vieraiden ihmisten mielipiteet? En ymmärrä tällaisia aikuisia ihmisiä... Jokaisella on tarinansa ja se mikä se on, ei ole muiden arvosteltavissa ollenkaan. Yritä nyt aikuistua!
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:27"]Minkä takia otat herneen nenään sellaisen asian takia millä ei ole mitään merkitystä? Miten sinua voi kiinnostaa vieraiden ihmisten mielipiteet? En ymmärrä tällaisia aikuisia ihmisiä... Jokaisella on tarinansa ja se mikä se on, ei ole muiden arvosteltavissa ollenkaan. Yritä nyt aikuistua!
[/quote]
Luulen, että ap ei ole itse sinut tilanteensa kanssa. Perinteinen selviytymiskeino on etsiä joku vielä heikompana pitämänsä maahan tallattavaksi. En pidä kuitenkaan ap:n syyllistämisestä, hänellä on varmaan paha olla.