Kerrostaloasuja: paljon on vesimaksusi/hlö/kk?
Meillä oli ensin 12€ nousi 15€:een. Eli meidän kolmen hengen perheeltä pelkästään vesiin 45€.
Aika paljon mun mielestä. /hlö. Sitten s
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 21:44"]
Jestas! Olen pitänyt meitä vesituhlareina. Me pestään usein pyykkiä ja saunotaan ja peseydytään muutenkin liikaa ja liian pitkään. Ok-talossa meidän vesilasku (5hlöä) on silti vain 90-100€ kolmessa kuukaudessa! Miten voi kerrostalossa mennä noin paljon vettä?
[/quote]
Siksi, koska kerrostalossa maksetaan myös lämpimästä vedestä erikseen. Sen sijaan moni omakotiasuja maksaa lämpimästä vedestä sähkölaskussaan tai öljylaskussaan, koska lämmin vesi vesi lämpiää varaajassa.
Meillä menee mittarin mukaan. Maksetaan ennakkoa 15€/hlö/kk ja kaksi kertaa vuodessa tasaus. Viimeksi saatiin vähän takaisin, vaikka ei todellakaan olla mitään vedensäästäjiä.
15€/kk on kuitenkin vain 50c/päivä. Mieti että sillä saat kuitenkin tolkuttoman määrän juomakelpoista vettä, pesuvettä astioille ja pyykille, lämmintä pesuvettä itsellesi ja vessanpönttökin huuhdotaan sillä juomakelpoisella vedellä. Minusta tämä on halpaa!
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 21:51"]
Meillä menee mittarin mukaan. Maksetaan ennakkoa 15€/hlö/kk ja kaksi kertaa vuodessa tasaus. Viimeksi saatiin vähän takaisin, vaikka ei todellakaan olla mitään vedensäästäjiä.
15€/kk on kuitenkin vain 50c/päivä. Mieti että sillä saat kuitenkin tolkuttoman määrän juomakelpoista vettä, pesuvettä astioille ja pyykille, lämmintä pesuvettä itsellesi ja vessanpönttökin huuhdotaan sillä juomakelpoisella vedellä. Minusta tämä on halpaa!
[/quote]
Meillä 5 henkilön vedenkulutus maksaa yhteensä noin 60 senttiä / päivä. Omakotitalo.
Meillä 16e. Musta se on aika paljon ottaen huomioon että asun kahdestaan vuoden ikäisen lapsen kanssa ja maksan siis 32e/kk. Eihän ton ikäinen lapsi kuluta puoliakaan siitä mitä aikuinen ihminen. Lapsi käy kylvyssä/suihkussa kolme kertaa viikossa, eikä siihen mene läheskään niin paljoa vettä kuin esim minulla :/
21e/hlö, mutta yksi vesimaksu sisältyy vuokraan tai jotain sellaista, niin maksu menee vain yhdestä kun kaksin asutaan
57e/3kk.. en käy suihkussa kotona (aina salilla tai uimahallilla), pesen pyykit pesutuvalla, pihtaan vedenkäyttöä muutenki.. törkeää törkeää :(
Meillä kulutuksen mukaan, vuokrassa ennakkoa ja äskettäin tasauslasku 210€ !! Eli kuukautta kohden tekee 75€ kun laskee vuokran vesiennakon mukaan. Aika paljon mun mielestä.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:13"]24 e/hlö/kk.
[/quote]
Meillä sama, ihan karmea.
Edellisessä kodissa vesimaksu taas oli keinotekoisen alhaalla, 7€/kk.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:03"]Kuuluu vuokraan, onneksi :-D
[/quote][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:03"]Kuuluu vuokraan, onneksi :-D
[/quote]
Ja luuletko, että tätä ei ole vuokranantaja huomioinut?
16 €. kuulun taloyhtiön hallitukseen ja tiedän, että pienepi vesimaksu riittäisi kattamaan vesikulut. Mutta yksi vastaan muut niin hätinä saan pidettyä edes tuossa. Muut yrittäisivät vielä nostaa. No eihän niillä tunnu kun suurin osa yksinäisiä ihmisiä. Meillä on taloyhtiön isoin perhe ( 4 henkeä)
talonyhtiössä on 3 rivariasuntoa ja 20 kerrostaloasuntoa. vesimaksu on 30e nenä....
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:13"]Meillä oli ensin 12€ nousi 15€:een. Eli meidän kolmen hengen perheeltä pelkästään vesiin 45€.
Aika paljon mun mielestä. /hlö. Sitten s
[/quote]Aika vähän jos sisältää lämpimän veden
Meillä kuuluu yhtiövastikkeeseen. Isot perheet hyötyy, pienet taloudet häviää. Putkiremontti tulossa ehkä viiden vuoden päästä. Josko silloin sitten asuntokohtaiset mittarit.