Kerrostaloasuja: paljon on vesimaksusi/hlö/kk?
Meillä oli ensin 12€ nousi 15€:een. Eli meidän kolmen hengen perheeltä pelkästään vesiin 45€.
Aika paljon mun mielestä. /hlö. Sitten s
Kommentit (41)
22€/kk. Järjetöntä riistoa, sanon minä.
Heh. Siis ensin oli 12€. Sitten se nousi15€:een.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:14"]Heh. Siis ensin oli 12€. Sitten se nousi15€:een.
[/quote]
Ap
Ei ole edes paha vielä! Meillä on 30€ henkilö eli 4x30=120e eli ihan liikaa..
Ennen 15 e, nyt 19 e ja kehoitus tarkkailla vedenkäyttöä, ettei nouse lisää.
Tuota se teettää, kun on kiinteä vesimaksu. Edellisessä taloyhtiössä keskimääräinen kulutus oli 158litraa/hlö/päivä.Eli osa porukasta käytti aivan käsittämättömän palon vettä. Vesimaksu oli pakko nostaa 18€/hlö/kk, mutta sekään ei kattanut kokonaan vesilaskua.
Nyt ok-talossamme kulutus on ollut noin 90litraa/hlö/päivä. Mielestäni joka paikaan pitäisi vaihtaa mittarit asuntokohtaisesti ja laskut kulutuksen mukaan.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:16"]Ei ole edes paha vielä! Meillä on 30€ henkilö eli 4x30=120e eli ihan liikaa..
[/quote]
Ohhoh! No meidän maksu ei todellakaan oo näin paha. O_o
Ja monella muullakin isommat vesilaskut kuin meillä, huhhuh!!! Ap
No meillä on mittari ja kulutuksen mukaan maksu on meidän 4hlö perheeltä noin 25€/kk.
16 euroa. Sisältää saunan käytön.
Järkkyjä summia
T. Itse omat ja vain omat vetensä maksava
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:17"]
Tuota se teettää, kun on kiinteä vesimaksu. Edellisessä taloyhtiössä keskimääräinen kulutus oli 158litraa/hlö/päivä.Eli osa porukasta käytti aivan käsittämättömän palon vettä. Vesimaksu oli pakko nostaa 18€/hlö/kk, mutta sekään ei kattanut kokonaan vesilaskua.
Nyt ok-talossamme kulutus on ollut noin 90litraa/hlö/päivä. Mielestäni joka paikaan pitäisi vaihtaa mittarit asuntokohtaisesti ja laskut kulutuksen mukaan.
[/quote]
Näin tapahtuukin, sillä laki määrää jo (viime vuonna tuli voimaan), että putkiremonttien yhteydessä on asennettava huoneistokohtaiset mittarit. Osa taloyhtiöistä vaihtaa myös, vaikka muuta remonttia ei olisikaan.
Itsellä ennakko 13 euroa/kk, tasoitut kerran vuodessa ja hiukan yleensä jään saamapuolelle.
20e kk,mutta nyt tuli putkirempan yhteydes mittarit,onneksi,ei tartte maksaa muiden lotrauksista,eikä mökillä olo kuukausista.
T. yksin asuja
Jestas! Olen pitänyt meitä vesituhlareina. Me pestään usein pyykkiä ja saunotaan ja peseydytään muutenkin liikaa ja liian pitkään. Ok-talossa meidän vesilasku (5hlöä) on silti vain 90-100€ kolmessa kuukaudessa! Miten voi kerrostalossa mennä noin paljon vettä?
Jossain lukee, että 20 euroa/hlö
Jostain syystä laskutetaan vain yhden henkilön mukaan, vaikka talon kirjoilla on 2 henkilöä ja jämähtänyt 18 euroon. En valita.
Hiton hyvä tuo kiinteä laskutus. Voi hyvällä omallatunnolla ottaa semmoisia tunnin kestäviä kuumia suihkuja =)
18 euroa per naama.