Miksi työkyvyttömyyseläkkeelle pääsee jotkut...
...todellakin liian helposti, ja toiset ihan oikeesti sairaat ja kyvyttömät työhönsä eivät pääse millään eläkkeelle, vaan heidät koulutetaan uuteen ammattiin tai roikotetaan työkkärin kirjoilla. Miten tää on mahdollista?
Olen seuraillut erästäkin miestä, jonka tunnen ystäväni kautta, että päästyään eläkkeelle, on kykenevä tekemään ja touhuamaan kaikkea sellaistakin puuhaa, mikä miehen entisiin työtehtäviin verrattuna on paljon raskaampaa tekemistä fyysisesti kuin hänen töissä ollessaan.
Eikö tuollaisia edellä mainitun kaltaisia ihmisiä voisi ensin laittaa koe-eläkkeelle, eikä laskea kuin koiria veräjästä suoraan eläkepäivilleen???? Ihme touhua!
Kommentit (26)
18:lle Mitenkäs olisi sitten osa-aikainen eläke tollaisille tapauksille, eikä vaan suoraan kokoaikaiseksi lorvijaksi.
Työkyvyttömyys eläkkeelle ei pääse,sinne joudutaan.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:13"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:10"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:07"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:00"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:40"]
Mulla on oppimisvaikeudet,koulufobia. Fyysisesti vasen jalka 3cm oikeaa lyhyempi,välilevytyrä,skolioosi, pahat rytmihäiriöt,sjögrenin syndrooma, menier epäily kun on kova huimaus,pco ja keliakia. Ei eläkettä.
[/quote]
Oletko tosissasi, eihän noissa ollut yhtäkään merkittävää sairautta. Kas kun et listannut laktoosi-intoleranssia. Ei noilla pääsisi mistään yhtiöstä tai oikeusasteesta työkyvyttömyyseläkkeelle.
[/quote]
Olen tosissani en pysty juuri seisomaan selkäni takia ja kävelyyn tarvitsen tukea huimauksen takia. Mitä työtä voisin tehdä kun en pärjää merkonomiopinnoissa? t. ammattivalittaja
[/quote]
Se sinun on itse selvitettävä ja pohdittava. Apuna voit käyttää vaikka työkkäriä. Kannattaisi kyllä todella panostaa siihen pohdiskeluun, koska eläkepolku on noilla jutuilla täysin kiinni.
[/quote]
Sitä on 5 eri ammatinvalintapsykologia mun kanssa selvitellyt mutta kukaan ei ole mitään keksinyt. t.ammattivalittaja
[/quote]
Jos ei minkäänlaista suunnitelmaa tule mieleen työstä, jossa ei seistä tai kävellä koko ajan tai tarvita merkonomiopintoja, niin erikoista. Ainahan voi siinä tapauksessa pyhittää elämänsä valittamiselle, vaikka lopputulosta se ei muutakaan.
Kun on sairaushistoriaa, sitten joutuu helpommin eläkkeelle. Työkaveria moitittiin kun hän hiihteli sairaslomalla, lyhytaikainen rasitus eri asia silti.
Kaikista asioista ei ole tarpeeksi tietoa, huimaus on sellainen, on vaikea saada ketään kuuntelemaan.
"Tosiasia on kuitenkin se, että työkyvyttömyyseläkkeelle "pääseminen" on nykyään hyvin vaikeaa. En todellakaan usko, että ansaitsemattomasti kukaan pääsee. Sen uskon, että ei pääse, vaikka tarve olisi huutava.
Suurin osa sairauksista ei näy päälle päin. Useiden sairauksien hoidossa auttaa liikunta. Ja totta tuokin, että omassa tahdissa tekeminen on aivan eri asia kuin työssä, jossa joku muu määrittää rytmin.
En ymmärrä, että joku kadehtii työkyvyttömyyseläkeläisiä. Itse olisin mieluummin työssä, saisin myös enemmän rahaa kuukausittain , puhumattakaan siitä, että eläkkeenikin olisi sitten huomattavasti suurempi."
Olen lukenut molempien "paperit" (ovat itse antaneet + olemme hoitoalalla), joten ainakaan tässä tapauksessa tämä vaikeammin sairas ei ole päässyt eläkkelle (tämä terveempi olkoot puolestani eläkkeellä). Tasan ei käy onnen lahjat. T. nro 4
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:13"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:05"]
Mieheni on ollut jo yli puoli vuotta sairaslomalla ja minä työttömänä yli vuoden ja nyt sairaslomalla.
Miehelläni on ulosotto perässä, miksi tehdä töitä kun jää enemmän rahaa käteen makaamalla kotona. Fiksut kikkailee asiansa hyvin. :)
[/quote]En tuota fiksuiluksi määrittelisi vaan vilpilliseksi toiminnaksi.
[/quote
Mitäs vilpillistä toimintaa siinä on jos ollaan sairaita oikeasti!??