Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku haluaa pakolla sektion?

Vierailija
09.10.2014 |

Sain tietää et joudun sektioon, niin aloin itkeen. Kätilöt sano et vaikee ajatella miksi joku itkee sektioon joutumista ku moni itkee sitä et haluaa sektion. Kätilökin totes,että totta alatiesynnytys on aina parempi. Miksi ihmeessä sit jotku vaatii sektion ilman syytä? Ihmeellistä? Itellä on takana alatiesynnytys ja koin sen helpoksi. Verrattuna sektion.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 23:01"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:16"]

Sitä voi ihan miettiä kummasta kestää toipua kauemman... Siitä kun mahaan tehdään leikkausviilto kaikkien kudosten ja lihasten läpi vai siitä kun alapäähän tulee tikki tai pari... Ihmisillä mennyt näköjään täysin suhteellisuudentaju. Leikkaus on aina leikkaus ja jos pillun venymistä pelkää, niin ne muutokset alapäähän tulee jo pelkistä raskaushormoneista.

[/quote] Entä jos saa alapäähän yli 20 tikkiä ja menettää pidätyskykynsä?
[/quote]

Eihän tälläinen oo mahdollista näiden sektiovastaisten mielestä

Vierailija
22/43 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 23:01"]

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:16"] Sitä voi ihan miettiä kummasta kestää toipua kauemman... Siitä kun mahaan tehdään leikkausviilto kaikkien kudosten ja lihasten läpi vai siitä kun alapäähän tulee tikki tai pari... Ihmisillä mennyt näköjään täysin suhteellisuudentaju. Leikkaus on aina leikkaus ja jos pillun venymistä pelkää, niin ne muutokset alapäähän tulee jo pelkistä raskaushormoneista. [/quote] No ei sinne alapäähän välttämättä tule ihan vain tikki tai pari. Voi tulla tosi paljon pahempaa jälkeä kuin siististä veitsenviillosta. [/quote] Se on jo alkaa hervottoman suuri synnytysvaurio alakertaan jos kilpailee sektiohaavan luokassa. Harvoin sinne alakertaan niin isoja vaurioita tulee. Eipäs nyt liioitella.

[/quote]

Aikamoinen vähättelijä olet. Kyllä se korpeaa ja vetää katkeraksi, jos omalle kohdalle sattuu. Ja varsinkin kun tietää julkisen puolen innokkuuden tehdä yhtään mitään korjausleikkauksia jälkeenpäin naisille. Siinä sitten kärvistelet vaippojes ja hermovaurioittesi kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektiostakin voi toipua nopeasti. Jo sairaalassa patistetaan nopeasti ylös että toipuminen lähtee käyntiin ja kipulääkettä saa niin paljon kun tarvitsee. En tiedä miten nopeasti sitä sitten pitää toipua mutta omalta kohdaltani en usko että olisin toipunut alatiesynnytyksestä yhtään nopeampaa. Ja mihin siinä sen vastasyntyneen kanssa on edes kiire. Minusta oli ihanaa olla ne ensimmäiset päivät vaan vauva kainalossa ilman mitään hötkyilyjä minnekään. Mies piti silloin vapaata ja hoiti kotihommat ja lemmikit. Siltikin koin että toivuin nopeasti ja imetyskin lähti käyntiin hyvin. Kyllä synnytyksen jälkeen kuuluukin ottaa rauhallisemmin, oli synnytystapa mikä hyvänsä.

Vierailija
24/43 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin pelottaa se olo kun ihminen repeää. En voi edes kuvitella miten pahalta se tuntuu. Varmaan saisin pumslaakin siihen paikkaan.. :( Tosin kamalalta se sektiokin kuulostaa. Onneksi on aikaa totutella ajatukseen ainakin 10 vuotta :)

Vierailija
25/43 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kokenu molemmat. Sektio oli mulle pahempi. Alatiesynnytykset helppoja, kipeitä toki, mutta nopeasti ohi. Pimppi pysy kunnossa. Lapset olleet sellaisia 3,5 kilosia. Ymmärrän että viisi kiloisen pusertamisessa voi olla suuremmat riskit mutta tuollainen kolmipuolinen ainakin tuli multa suht helposti ja ilman vaurioita. :) ja seksi on hyvää :)

Vierailija
26/43 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
27/43 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

H

Vierailija
28/43 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helvetissä sektio ja riskit mieluummin kuin repaleinen kipeä verta vuotava rööri ja seksiä ei moneen kuukauteen. Yök!

Vierailija
29/43 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
30/43 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 23:01"]

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:16"] Sitä voi ihan miettiä kummasta kestää toipua kauemman... Siitä kun mahaan tehdään leikkausviilto kaikkien kudosten ja lihasten läpi vai siitä kun alapäähän tulee tikki tai pari... Ihmisillä mennyt näköjään täysin suhteellisuudentaju. Leikkaus on aina leikkaus ja jos pillun venymistä pelkää, niin ne muutokset alapäähän tulee jo pelkistä raskaushormoneista. [/quote] No ei sinne alapäähän välttämättä tule ihan vain tikki tai pari. Voi tulla tosi paljon pahempaa jälkeä kuin siististä veitsenviillosta. [/quote] Se on jo alkaa hervottoman suuri synnytysvaurio alakertaan jos kilpailee sektiohaavan luokassa. Harvoin sinne alakertaan niin isoja vaurioita tulee. Eipäs nyt liioitella.

[/quote]

Mulla on kokemusta molemmista. Ensimmäinen oli alatiesynnytys jossa paha sulkijalihasvaurio ja syvät emättimen repeämät, tikkien määrää en tiedä mutta paljon. Olin kipeä monta viikkoa enkä voinut istua ollenkaan tai seisoa pitkiä aikoja, valvoin yöt kipujen takia kun lääkkeet ei auttaneet. Vessaan sai juosta ja lujaa kun tuntui että housuun tulee kakat. Onneksi ei tullut. Vauvan hoidosta ei tullut mitään. Imetys kaatui heti alkuunsa.

Toinen suunniteltu sektio. Samana iltana pystyssä, ei suurempia kipuja missään vaiheessa. Hoidin vauvan itse heti seuraavana aamuna. Haava parani hyvin eikä ongelmia myöskään kotona. Lopetin kipulääkkeetkin nopeasti kun ei ollut tarvetta, alatiesynnytyksen jälkeen söin niitä kauan eikä ne edes vieneet kipuja pois. Sektio oli mulle todella paljon helpompi kokemus kuin alatie. Vauva täysimetyksellä ja äidin mieliala hyvä. Ja sen voisin vielä lisätä että ei se pimppi enää entiselleen tullut tuon repeämisen jälkeen, muistoksi jäi yhdyntäkipuja. Mulla on kolmen eri gynen mukaan hyvä lihasvoima alakerrassa joten jumppa ei mun kohdalla auta enää mitään. Eli kyllä ainakin omalle kohdalle ottaisin mieluummin sektiohaavan kun joka suuntaan revenneen alapään. No, nyt mulla on molemmat.

Vierailija
31/43 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
32/43 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

C

Vierailija
33/43 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää, miten vielä nykypäivänäkin monet naiset antaa niin vähän arvoa omalle seksuaalisuudelleen. Kaikkien pitäisi olla valmiita repimään pimppinsä tunnottomaksi ja ajatella ettei ole mitään väliä että ei enää koskaan nauti seksistä kunhan on lapsen puskenut ulos. Kamala ajattelutapa! Miten synnytysvaurioita tullaan koskaan ottamaan todesta kun jopa naiset vähättelevät niitä.

Vierailija
34/43 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva oli käännösyrityksestä huolimatta perätilassa loppuun asti. Suunniteltu sektio muuttui kiireelliseksi, kun synnytys käynnistyikin ennen sovittua aikaa. Kaikki meni hyvin, olin tunnin heräämössä ja ekana iltana köpöttelin itse pesulle/vessaan. Pari ensimmäistä sängystä nousua sattui kovasti, mutta sen jälkeen sai itseään muistutella liikkuumaan varovaisemmin, mitään kipuja ei enää kotiin päästyä ollut (söin toki määrättyä buranaa/banadolia 2vk). Nyt 2v myöhennin arvestakaan ei oo jäljellä kuin haalea viiva. :) tsemppiä kuitenkin kaikille jotka tähän vasten tahtoaan joutuu, olen kiitollinen että itselläni meni kaikki hyvin, toivottavasti teilläkin. :)

Vierailija
35/43 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:28"]

Ymmärrän kyl jos on pelko tai joku muu sektion syynä. Mut kätilökin sano,et usein naiset väittää pelon syyksi vaikka syy olisikin pelko pimpan vönymisestä. Ite voin kertoa suoraan et jos viitsii jumpata raskaana ja sen jälkeen. Nopeasti pimppa palautuu. Mun mies sano ,et 3kk päästä ei enään tiennyt synnytyksestä mitään. Mun alatie synnytys oli kyl suhkot helppo. Puolen tunnin päästä olin jaloilla ja kotiin lähin 24h päästä. Ja vauva oli 2pv ku tuli sukulaisia ja leivoin niille. Ja tuntu,et oli pitkä aika synnytyksestä. Nyt pelottaa ,et kuinka kauan kestää palautua sektiosta. Ku kaikki puhuu monen kk kivuista. Kauhistuttaa ajatus,et toinen haluu ne kivut. Ku alatiesynnytyksestä kipu loppuu,ku vauva on syntynyt. Ap

[/quote]

Olet ap varmaan aika nuori, koska ajattelet asioista melko mustavalkoisesti. Kiva kuulla, että sinulla on hyvät kokemukset. Toivottavasti et kuitenkaan sano esim. niille, jotka saavat loppuiän inkontinenssivaivat, että "kyllä se pimppa palautuu jos viitsii jumpata". Sektiotoiveissa on usein takana paljon isommat asiat kuin "pelko pimpan vönymisestä" (mitä sitten tarkoittaakin...).

Itselläni sektio oli todella miellyttävä kokemus ja toivuin nopeasti. En kuitenkaan ole niin yksinkertainen, että väittäisin, että se toteutuisi kaikilla. En halunnut alatiesynnytystä, mutta en silti taivastele niitä, jotka haluavat. Kaikki eivät ajattele samalla tavalla kuin minä.

En kuitenkaan ole niinkään huolissaan ap:n ajatuksista, mutta siitä kylläkin, että löytyy kätilöitä, jotka ajattelevat, että kaikki sektiota haluavat pitävät ensisijaisena syynä pelkoa "pimpan vönymisestä".

Vierailija
36/43 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:16"]

ja jos pillun venymistä pelkää, niin ne muutokset alapäähän tulee jo pelkistä raskaushormoneista.

[/quote].

Tämä on kaikkien aikojen urbaanilegenda. Hormoonit siis aiheuttavat täysin saman kuin 4 kilon lapsen imukuppisynnytys. Melkoinen hormonimyrskys alapäässä täytyisi riehua, että näin tapahtuisi :)

Vierailija
37/43 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 03:00"]

ja jos pillun venymistä pelkää, niin ne muutokset alapäähän tulee jo pelkistä raskaushormoneista.

[/quote].

Tämä on kaikkien aikojen urbaanilegenda. Hormoonit siis aiheuttavat täysin saman kuin 4 kilon lapsen imukuppisynnytys. Melkoinen hormonimyrskys alapäässä täytyisi riehua, että näin tapahtuisi :)

[/quote]

Heh, mutta nää alatiemammathan oikein haluaa että kaikki muutkin joutuvat luopumaan seksuaalisesta nautinnostaan. Katkeruus paistaa läpi heidän puheissaan. He puhuvat usein halveksivasti sektiomammoista että he vain pelkäävät löysää alapäätä ja "vain" seksielämän menetystä.

Vierailija
38/43 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

E

Vierailija
39/43 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 23:01"]

[/quote]

Yleensä tunto heikkenee ainakin jonkin verran. Se on sillä alueella aika paha juttu...
[/quote]
Ei ole totta että tunto heikkenee. Useimmilla alatiesynnyttäneillä tulee orgasmi helpommin.

Vierailija
40/43 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 03:11"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 03:00"]

[/quote].

[/quote]

Heh, mutta nää alatiemammathan oikein haluaa että kaikki muutkin joutuvat luopumaan seksuaalisesta nautinnostaan. Katkeruus paistaa läpi heidän puheissaan. He puhuvat usein halveksivasti sektiomammoista että he vain pelkäävät löysää alapäätä ja "vain" seksielämän menetystä.
[/quote]

Heh :D Eiköhän se ole niin että sektiomammat potevat huonoa omaatuntoa kun eivät ole saaneet kokea normaalia synnytystä ja sillä kiillottavat kruunuaan että pillu edes säilyi. Totuushan on et ne pillut ei oikeasti siinä synnytyksessä pilalle mene jos synnytys on normaali. Komplikaatioita tulee joskus, niin kuin MYÖS sektiossa. Sektiostakin saa pahimmassa tapauksessa loppuelämän vaivan. Mun tädiltä jouduttiin nyt viisikymppisenä avaamaan sektiohaava ja poistamaan siitä jotain tulehtuneita kohtia ja ompelemaan haava uusiksi. On saanut kolme lasta sektiolla siis yli 20 vuotta sitten ja haava ei ole koskaan kunnolla parantunut. Vaivannut aina enemmän tai vähemmän ja nyt tulehtui niin pahoin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä