Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku haluaa pakolla sektion?

Vierailija
09.10.2014 |

Sain tietää et joudun sektioon, niin aloin itkeen. Kätilöt sano et vaikee ajatella miksi joku itkee sektioon joutumista ku moni itkee sitä et haluaa sektion. Kätilökin totes,että totta alatiesynnytys on aina parempi. Miksi ihmeessä sit jotku vaatii sektion ilman syytä? Ihmeellistä? Itellä on takana alatiesynnytys ja koin sen helpoksi. Verrattuna sektion.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan sektiota vaadi ilman syytä. Kyllä se pelkosektiokin tarvitsee voimakkaan pelon syyksi.

Vierailija
2/43 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä koit alatien helpoksi, monet eivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla niin järkyttävä synnytyspelko, siksi toivoin sektiota. Ja sen sain, tosin siksi että vauvan asento oli niin hankala. Sektio itsessään on melko helppo tapa synnyttää, mutta sen jälkeen voi olla hyvinkin hankala toimia vastasyntyneen kanssa haavasta johtuvien kipujen takia.

Vierailija
4/43 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyl jos on pelko tai joku muu sektion syynä. Mut kätilökin sano,et usein naiset väittää pelon syyksi vaikka syy olisikin pelko pimpan vönymisestä. Ite voin kertoa suoraan et jos viitsii jumpata raskaana ja sen jälkeen. Nopeasti pimppa palautuu. Mun mies sano ,et 3kk päästä ei enään tiennyt synnytyksestä mitään. Mun alatie synnytys oli kyl suhkot helppo. Puolen tunnin päästä olin jaloilla ja kotiin lähin 24h päästä. Ja vauva oli 2pv ku tuli sukulaisia ja leivoin niille. Ja tuntu,et oli pitkä aika synnytyksestä. Nyt pelottaa ,et kuinka kauan kestää palautua sektiosta. Ku kaikki puhuu monen kk kivuista. Kauhistuttaa ajatus,et toinen haluu ne kivut. Ku alatiesynnytyksestä kipu loppuu,ku vauva on syntynyt. Ap

Vierailija
5/43 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa samaa ihmetellyt. Itselläni kun pelko kohdistui lähinnä siihen että jos JOUDUN sektioon, ajatuskin isosta leikkauksesta ja siitä toipumisesta oli kaamea... Alateitse onneksi sain synnyttää ja 2 synnytystäni on olleet ihan hyviä kokemuksia, toipuminen helppoa, vaikka ekassa vähän repesinkin. Vaikea minunkin ymmärtää miksi joku ottaisi mieluummin sektion.

Vierailija
6/43 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:28"]Ymmärrän kyl jos on pelko tai joku muu sektion syynä. Mut kätilökin sano,et usein naiset väittää pelon syyksi vaikka syy olisikin pelko pimpan vönymisestä. Ite voin kertoa suoraan et jos viitsii jumpata raskaana ja sen jälkeen. Nopeasti pimppa palautuu. Mun mies sano ,et 3kk päästä ei enään tiennyt synnytyksestä mitään. Mun alatie synnytys oli kyl suhkot helppo. Puolen tunnin päästä olin jaloilla ja kotiin lähin 24h päästä. Ja vauva oli 2pv ku tuli sukulaisia ja leivoin niille. Ja tuntu,et oli pitkä aika synnytyksestä. Nyt pelottaa ,et kuinka kauan kestää palautua sektiosta. Ku kaikki puhuu monen kk kivuista. Kauhistuttaa ajatus,et toinen haluu ne kivut. Ku alatiesynnytyksestä kipu loppuu,ku vauva on syntynyt. Ap
[/quote]

Kyllä sitä sektiota saa perustella niin hyvin ja käsitellä pelkojaan, että tosi harvassa nuo alapään venymistä pelkäävät "pelkopotilaat" on.

Ei kaikilla kivut kestä sektion jälkeen kuukausia eivätkä kaikki kävele samantien synnytyksen jälkeen ja ala leipomaan.

Vierailija
7/43 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Toisilla vaan käy niin, että yrittää synnyttää alakautta, synnytys pitkittyy (+24h) ja sitten päätetäänkin tehdä sektio. Sellaisen jälkeen itseäni ainakin pelottaa mennä alakautta synnyttämään. Ja kyllä, vetoan pelkoon jotta suunnitellun sektion saan seuraavan lapsen kohdalla.

Vierailija
8/43 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen äiti osaa itse päättää miten sen lapsensa haluaa synnyttää. Hittoako siitä pitää ruveta väittelemään ja vänkämään.

Vierailija
9/43 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:31"]Mä olen kanssa samaa ihmetellyt. Itselläni kun pelko kohdistui lähinnä siihen että jos JOUDUN sektioon, ajatuskin isosta leikkauksesta ja siitä toipumisesta oli kaamea... Alateitse onneksi sain synnyttää ja 2 synnytystäni on olleet ihan hyviä kokemuksia, toipuminen helppoa, vaikka ekassa vähän repesinkin. Vaikea minunkin ymmärtää miksi joku ottaisi mieluummin sektion.
[/quote]Itsellä on kans kauhee sektio pelko ollut jo ennen raskauksia. Ajatuski leikkauksesta vie ruoka halun ja unet. Ekasta lapsesta ajattelin,et jos joudun sektioon en enempää lapsia halua. No kaikki meni hyvin. Mut mites tämä toinen nyt se sektio koputtelee oven takana. Se on jännä ,et moni vaatii sektioo jo enneku tietää mitä synnytys on. Elokuvat yli ampuu kivut ja kaiken. Tuntuu et se huijaa ihmisiä. Synnytyksessä on kuitenkin niin hyvät kipulääkkeet yms. Et pahimmankin kivun kestää. Ja ku vauva on sylissä kaikki kipu unohtuu. Oon ihan kauhussaan jo sektiossa siitä et en voi pariin tuntiin kävellä. Ku haluaisin niin hoitaa jo pientä heti. En kyl ottais sektiota mistään hinnasta ,jos yoinen olis tilanne. Tunnen jo huonoa oloa ku mietin niitä kipuja. Ap

Vierailija
10/43 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei halua sektiota siksi että sen "mukavaa". Minulle sektio oli traumaattinen kokemus, jota en enää halua koskaan kokea. Ja kyllä, tuo oli pelkosektioksi kirjattu. Syynä oli kova menettämisen pelko, jota olin potenut koko raskauden, ja käynyt kuukausia psykologilla sen vuoksi.
Lähipiirissämme on sattunut pari kamalaa tapausta alatiesynnytysten komplikaatioina ja sain kamalan kammon josta en päässyt oli.

Sektiokin oli kamalaa, etenkin ne komplikaatiot jotka jatkui kuukausia. Mutta onpahan mulla terve ja elävä lapsi. Niin ei ole kaikilla alatiesynnyttäneillä, joten sain mitä halusin.

Vierailija
11/43 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:34"]

Itellä on takana alatiesynnytys ja koin sen helpoksi. Verrattuna sektion.

[/quote]

No ethän sinä sitä vielä tiedä, kumpi on helpompi.

Vierailija
12/43 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä voi ihan miettiä kummasta kestää toipua kauemman... Siitä kun mahaan tehdään leikkausviilto kaikkien kudosten ja lihasten läpi vai siitä kun alapäähän tulee tikki tai pari... Ihmisillä mennyt näköjään täysin suhteellisuudentaju. Leikkaus on aina leikkaus ja jos pillun venymistä pelkää, niin ne muutokset alapäähän tulee jo pelkistä raskaushormoneista.

Vierailija
13/43 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:16"]

Sitä voi ihan miettiä kummasta kestää toipua kauemman... Siitä kun mahaan tehdään leikkausviilto kaikkien kudosten ja lihasten läpi vai siitä kun alapäähän tulee tikki tai pari... Ihmisillä mennyt näköjään täysin suhteellisuudentaju. Leikkaus on aina leikkaus ja jos pillun venymistä pelkää, niin ne muutokset alapäähän tulee jo pelkistä raskaushormoneista.

[/quote]

No ei sinne alapäähän välttämättä tule ihan vain tikki tai pari. Voi tulla tosi paljon pahempaa jälkeä kuin siististä veitsenviillosta.

Vierailija
14/43 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Pelkäsin, että lapsi kuolee tai vammautuu alatiesynnytyksessä. Siksi vaadin suunnitellun sektion. 

Vierailija
15/43 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin kuolla alatiesynnytykseen ja lapsi loukkasi siinä itsensä, kun ei mahtunutkaan ulos. Toinen lapsi syntyi sitten suunnitellulla sektiolla. Ikinä en enää uskalla synnyttää mitään kautta. Täysin traumaattisen alatiesynnytykseen kokeneena tällaiset aloitukset vain kertovat siitä, että monella ei ole minkäänlaista käsitystä, mitä voi tapahtua, vaikka ei kuulu mihinkään riskiryhmään ja minkään ei pitäisi mennä pieleen.

Vierailija
16/43 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin aloin itkee kun kuulin joutuvani kiireelliseen sektioon. Olen siitä tietysti tyytyväinen, että sektion ansiosta lapseni on hengissä, mutta leikkaus pelotti etukäteeen todella paljon, kun en tiennyt mitä odottaa. Ehkä parempi niin, koska kivut kestivät kauan nyt pelottaa sekä sektio, että alatiesynnytys. Silti menisin sektioon uudestaan, jos vain sillä tavalla saisin pitää lapseni elossa. Ja siihen en usko, että kukaan valitsee sektion ILMAN SYYTÄ.

Vierailija
17/43 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:45"]

[/quote]

No ei sinne alapäähän välttämättä tule ihan vain tikki tai pari. Voi tulla tosi paljon pahempaa jälkeä kuin siististä veitsenviillosta.

[/quote]

niinpä! Monella mennyt pimpistä täysin tunto, eikä seksi ole tuntunut enää hyvältä.

Vierailija
18/43 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Entä jos saa alapäähän yli 20 tikkiä ja menettää pidätyskykynsä?

Vierailija
19/43 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:16"]

[/quote]

[/quote]

Se on jo alkaa hervottoman suuri synnytysvaurio alakertaan jos kilpailee sektiohaavan luokassa. Harvoin sinne alakertaan niin isoja vaurioita tulee. Eipäs nyt liioitella.

Vierailija
20/43 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 23:01"]

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:16"] Sitä voi ihan miettiä kummasta kestää toipua kauemman... Siitä kun mahaan tehdään leikkausviilto kaikkien kudosten ja lihasten läpi vai siitä kun alapäähän tulee tikki tai pari... Ihmisillä mennyt näköjään täysin suhteellisuudentaju. Leikkaus on aina leikkaus ja jos pillun venymistä pelkää, niin ne muutokset alapäähän tulee jo pelkistä raskaushormoneista. [/quote] No ei sinne alapäähän välttämättä tule ihan vain tikki tai pari. Voi tulla tosi paljon pahempaa jälkeä kuin siististä veitsenviillosta. [/quote] Se on jo alkaa hervottoman suuri synnytysvaurio alakertaan jos kilpailee sektiohaavan luokassa. Harvoin sinne alakertaan niin isoja vaurioita tulee. Eipäs nyt liioitella.

[/quote]

Yleensä tunto heikkenee ainakin jonkin verran. Se on sillä alueella aika paha juttu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme