Pinoon: Helppo arkireseptisi, josta lapset ja aikuiset tykkää takuuvarmasti?
meillä
Kalakeitto
pirkka pakastelohta (4x100gr)
täysjyvänuudeleita 2 levyä
1-2ps pakastekasviksia maun mukaan
1ps pakastepinaattia
liemeksi vettä+maitoa (kookosmaidosta kiva säväys), kalaliemikuutio, sitruunanmehua ja lusikallinen inkivääritahnaa (jos tykkää)
Kommentit (48)
vaikkapa makaronipussin ohjeilla tehty.
Kaksi pakettia valmista kasvissosekeittoa (pakaste)
400g broilerin suikaleita (itse käytän yleensä fileesuikaleita, mutta muustakin saa hyvää)
sipulia, paprikaa
currya
Kermaa, tuorejuustoa tms.
Sulata ja lämmitä kasvissosekeitto, ruskista broileri, sipuli ja paprika pannulla kuullotetussa curryssa. Lisää pannun sisältö keittoon, lisää kermaa tai tuorejuustoa.
Tästä meillä tykkää kaikki!
joo pyysin siis _reseptejä_
mielestäni uunimakkara ei ole resepti...
mutta kukin tyylillään tietty. Kiitos broileri-kasvissosekeiton laittaneelle, olis kiva jos tulis lisää samanlaisia " kunnon" reseptejä!
pari desiä maitoa
2 banaania
noin 2 dl jäisiä mustikoita, mansikoita tms.
tiraus sokeria
Ja sauvasekottimella soseeksi! Menee täysin jäätelöstä. :) Olen myös vaihdellut aineita, esim. säilykepersikat käyvät.
Turhaa hienostelua tuo " uunimakkara ei kelpaa mulle" jutut. Ensinnäkin, se on kyllä ihan ruokalista tavaraa, koska annoskokonaisuudestahan se riippuu se maittavuus. Ja jos reseptejä haet niin sano se sitten suoraan. Minä en omiani anna.
olen samaa mieltä, uunimakkara ei ole resepti... Eikä tässä kyselty ateriakokonaisuuksia vaan arkireseptejä!
Uuni päälle
Makkara uuniin
Voi tätä uusavuttomuutta !
t : ei sen ensimmäisen uunimakkara-viestin kirjoittaja
Pastakastike;
- 2kpl Pirkka 500g luomutomaattimurksa pahvipurkkia (paras koostumus mielestäni)
- 2 sipulia
- mustapippuria, 2 kasvisliemikuutiota (Euroshopper hyvä)
- turvotettua soijarouhetta 2 ikean lasten kulhollista (hyvä mitta, mutta lämmitän niillä veden mikrossa soijarouheelle :))
Silputaan sipuli ja kuullotetaan sitä pannulla. Lisätään soijarouhe. Hetken päästä tomaattimurska. Sitten mustapippuria ja liemikuutiot. Tarvittaessa ihan tillkka vettä tai/ja vehnäjauhoa.
Tää on meidän lemppari ja maistuu myös muillekin :)
----
Toinen hyvä. Kaupan valmis Italianpata pussiruoka. Mihin oikeesti pitäis lisätä jauheliha. Mutta kasvissyöjänä korvaan jauhelihan 1 paprikalla ja 1 sipulilla ja yhdellä Ikean lasten kulhollisella turvotettua soijarouhetta. Täydellinen ruoka myöskin tämä :)
----
Kolmas ihanuus. Keitetään 2 pss makaronia. Kulhossa sekoitetaan valmiit makaronit + 3 sipulia + 5-8 porkkanaa. Reilusti basilikaa, paprikajauhetta ja mustapippuria. Laitetaan vuokaan. Päälle munamaitoseos ja juustoa päälle :)
----
makkaran uuniin laittaminen ei mielestäni ole resepti, yhä vieläkään. Voit katsoa ensimmäistä viestiäni sinä tollo, jotta ymmärrät mitä arkireseptillä tarkoitetaan :)
en kyllä tuota makkarareseptiä kirjoittanut.
T. se juntti uunimakkaran syöjä
Ps. sori Ap jos ymmärsin sut väärin
hunajamarinoitua broileria
riisiä
wok- tai muita vihanneksia
ruokakermaa
paistan broilerit kypsäksi, keitän riisit. Sitten pakastevihannekset, riisit broilerin joukkoon ja kerma. Annan vielä hautua jonkun aikaa. Mausteita laitan, currya, paprikaa, suolaa. Oman maun mukaan.
Älä anna reseptejäsi, ihan sama. Mutta jos kysytään reseptejä takuuvarmoihin arkiruokiin lapsille ja aikuisille, niin uunimakkara on kaukana siitä. Se ei ole resepti, sen osaa kaikki tehdä ilman reseptiä ja se ei ole takuuvarma kuin useimmille miehille.
Vierailija:
Pinoon: Helppo arkireseptisi, josta lapset ja aikuiset tykkää takuuvarmasti?
Uunimakkara juustolla
Makkaraan viillot, juustoa viiltoihin, kuumaan uuniin
Uppoaa sekä lapsiin että aikuisiin, vaikka ei sisälläkään kookosmaitoa, pinaattia eikä nuudeleita, kuten ap:n resepti. Ehkä on sitten turhan arkinen ap:n makuun...
meilläkin syödään uunimakkaraa, mutta kysyinkin reseptejä.
Väännetään nyt vielä rautalangasta niille, jotka eivät tätä konseptia ymmärrä: resepti on ruoanlaitto-ohje, jossa kerrotaan ruokaan tulevat ainesosat sekä valmistusaika ja -tapa jos tarpeen.
Uunimakkara on itsensäselittävä sana, ei resepti. Uunimakkarassa ja sen syömisessä ei sinänsä ole mulle mitään vastenmielistä, mutta pyysin pinoon reseptejä (enkä siis kysynyt esim galluppina, että mikä ruoka teidän perheessä uppoaa varmimmin, silloin ymmärtäisin nää uunimakkarat tms esimerkit, kyllä ne meilläkin uppoaa).
Onko jotenkin erityistä ja hienoa jos laittaa keittoon pinaattia?! vaikea uskoa, aika peruskamaa mielestäni...
takuuvarma aina
samoin nachot ja tacot
ja paistetut muikut, perunamuusi ja porkkanaraaste