Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on Suomen paras kaupunki? Palvelut, työpaikat, hintataso, kulttuuri ym.

Vierailija
03.09.2021 |

Itse asun Helsingissä, ja täällä on kyllä hyvät palvelut ja melko paljon työpaikkoja, mutta aika laajalle alueelle levittäytyneenä ja pitkät välimatkat. Julkinen liikenne ei oikeasti ole niin hyvä, se kun kulkee lähinnä keskustan kautta. Hintatason nyt tietää kaikki, ihan kamala. Terveydenhuolto kuraa, jos edes pääsee. Kulttuuri- ja liikuntapaikkoja on paljon, voi harrastaa monenlaista - toisaalta kaikki kurssit täyttyvät hetkessä, koska populaakin on. Ja se popula taas eli ihmiset, en vaan millään ole tottunut vaikka olen täällä 10 vuotta asunut.

Harkitsen muuttoa muualle. Oikeastaan harkitsen ihan kunnon täyskäännöstä eli jotain aivan uutta alaa (opiskelu/työ) ja uutta ympäristöä. Mutta maaseudulle minusta ei ole, en ole kätevä käsistäni enkä ole uskaltanut ajaa ajokorttia, olen lisäksi aika mukavuudenhaluinen ja tykkään että ruokakaupat ja palvelut ovat lähellä.

Mikä olisi siis Suomen paras kaupunki? Missä tykkäät itse asua?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere

Vierailija
2/23 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku. Asun itsekin Helsingissä mutta kaipaan takaisin Turkuun, jossa opiskelin. Kuopiossakin olen asunut, sinne en halua enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva jos jaksaisitte perustella ja vähän jakaa omia kokemuksia! :) Tampere ja Turku molemmat kiinnostaa, erityisesti Tampere kun on tutumpi, toisaalta Turku olisi jotain aivan uutta minulle.

Ap

Vierailija
4/23 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan höpöttelet yksinäisyyttäsi, sä mihinkään ole muuttamassa😊

Vierailija
5/23 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva jos jaksaisitte perustella ja vähän jakaa omia kokemuksia! :) Tampere ja Turku molemmat kiinnostaa, erityisesti Tampere kun on tutumpi, toisaalta Turku olisi jotain aivan uutta minulle.

Ap

Nro 2 jatkaa:

Turku on kiva taskukokoinen kaupunki. Kävellen ja pyörällä pääsee kulkemaan keskusta-alueella näppärästi, eivätkä lähiötkään ole kaukana. Jokiranta on kaunis, ja historiallista arkkitehtuuria on jätetty paljon. Minulla on ihania muistoja myös kauppatorista, joka valitettavasti on nyt toriparkkiprojektin takia nuupahtanut. Turussa asuminen on verrattain halpaa, eikä kaupungista oikeastaan puutu mitään. Junalla pääsee pääkaupunkiin ja muualle Suomeen. Ihmisiä on Turussa paljon vähemmän kuin Helsingissä, ja keskustakin on oikeasti aika rauhallinen.

Vierailija
6/23 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku. On tosiaan mukavan kompakti. Lisäksi ihana saaristo ympärillä.

Vierailija
7/23 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasa. Hintataso matala, ei oo liikaa väkeä, kuitenkin sen verran että täällä on kaikenlaista.

Vierailija
8/23 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nro 2 jatkaa:

Turku on kiva taskukokoinen kaupunki. Kävellen ja pyörällä pääsee kulkemaan keskusta-alueella näppärästi, eivätkä lähiötkään ole kaukana. Jokiranta on kaunis, ja historiallista arkkitehtuuria on jätetty paljon. Minulla on ihania muistoja myös kauppatorista, joka valitettavasti on nyt toriparkkiprojektin takia nuupahtanut. Turussa asuminen on verrattain halpaa, eikä kaupungista oikeastaan puutu mitään. Junalla pääsee pääkaupunkiin ja muualle Suomeen. Ihmisiä on Turussa paljon vähemmän kuin Helsingissä, ja keskustakin on oikeasti aika rauhallinen.

Turku on tosiaan kaunis kaupunki ja tykkäisin juuri siitä, että pyörällä pääsee kulkemaan mukavasti, että välimatkat ei olisi ihan älyttömiä vaan voisi sillein kaupunkipyöräillä eikä paahtaa hiki kypärässä autojen seassa :) No vähän romanttinen kuvitelma ehkä, mutta pyöräily Helsingissä on aika karmeaa...

Ap

Vierailija
9/23 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässäkin on tällä hetkellä vuokralaisen markkinat jos vuokralla asuminen on asumismuotona sopiva. 

Mutta eivät asuntojen hinnatkaan ole pilvissä. Työllisyystilanne sen sijaan on Suomen huonoimpia. Ja terveydenhuollossa on samat ongelmat kuin muuallakin Suomessa. 

Julkinen liikenne ei ole mainio, mutta toisaalta tosiaan ihan keskustassakin asuu edullisesti. 

Opiskelupaikkoja on tarjolla hyvin.

Vierailija
10/23 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä on hyvä kaupunki. Ihmiset ovat ystävällisempiä kuin Helsingissä. Portsarit esimerkiksi ovat siellä kohteliaita. Helsingissä portsarit näyttävät hapanta naamaa.

Vierailija
11/23 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylässäkin on tällä hetkellä vuokralaisen markkinat jos vuokralla asuminen on asumismuotona sopiva. 

Mutta eivät asuntojen hinnatkaan ole pilvissä. Työllisyystilanne sen sijaan on Suomen huonoimpia. Ja terveydenhuollossa on samat ongelmat kuin muuallakin Suomessa. 

Julkinen liikenne ei ole mainio, mutta toisaalta tosiaan ihan keskustassakin asuu edullisesti. 

Opiskelupaikkoja on tarjolla hyvin.

Jyväskylän vuokra-asuntotarjontaa selasin juuri ihan mielenkiinnosta, ja huh miten edullista! Ja ihan hyvilläkin alueilla, ei pelkästään huonomaineisilla lähiöillä. Kivat järvimaisemat ympäri kaupunkia ja hyviä pyöräreittejä, mutta kun siellä ei tosiaan töitä oikein tuppaa olemaan. Jos minulla olisi jokin työ, jota voisin tehdä täysin etänä, niin Jyväskyläkin voisi kiinnostaa.

Ap

Vierailija
12/23 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku! Helsinki on pilalla. Espoo ja Vantaa eivät ole oikeita kaupunkeja.

Vierailija
13/23 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turq

Vierailija
14/23 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko turkulaiset edelleen yhtä vaikeita tyyppejä kuin menneinä vuosina? Tai no ei ehkä vaikeita, mutta sisäänpäin lämpiäviä. Mahdoton tutustua keneenkään, kun kaikilla on ne jo olemassa olevat omat kuviot?

En ole aloittaja, sivusta, kiinnostaa

Vierailija
15/23 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere. Varmaan Suomen korruptoitunein kunta.

Vierailija
16/23 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko turkulaiset edelleen yhtä vaikeita tyyppejä kuin menneinä vuosina? Tai no ei ehkä vaikeita, mutta sisäänpäin lämpiäviä. Mahdoton tutustua keneenkään, kun kaikilla on ne jo olemassa olevat omat kuviot?

Siellä on se kauhea kokoomuslainen eukko pormestarina.

Vierailija
17/23 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On.

Vierailija
18/23 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ymmärtänyt, että Tampereen keskusta on todella epämiellyttävä tänä päivänä. Narkkareiden valtaama. Olisko joku Pirkkala tai Nokia parempi? Tai joku Tampereen lähiö jossa on kaikki palvelut että ei tarvitsisi koskaan keskustassa käydäkään - mikä se olisi?

Vierailija
19/23 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Helsingin julkinen liikenne on sun mielestä huono, et voi oikeasti muuttaa minnekään.

Turku on mukava ja kompakti kaupunki, mutta poikittaisliikennettä ei ole ollenkaan. Ja se ainoa julkinen on bussi. Yölikennettä on viikonloppuisin. Pyörällä pääsee, mutta talvikelissä on pitkä matka polkea 5 km, joka on matka monesta lähiöstä keskustaan,. Ainoa hyvä puoli on Föli eli nyt naapurikunnista pääsee samalla hinnalla bussiin kuin Turun sisällä.

Tampereelle tuli ratikka, mutten tiedä miten paljon se auttaa kulkemisessa.

Vierailija
20/23 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaasas ruotsin kieliset pärjää,suomenkielisiä syrjitään. turus ja muual kuntapolitiikka mättää

sama ongelma, haluan kans muuttaa. mut ei ole kivaa kaupunkia, missä korruptio olis matala ja terveyspalvelut toimis.

sastamalas korruptio kuntapolitiikas karseeta, terveyskeskukseen tai lääkäriin ei pääse,ainoastaan yksityiselle. tietääkö joku pirkkalan tai hyvinkään tilannetta? suositelkaa jotain pienempää aluetta?

halpoja asuntoja on mäntäs ja muualla, mut jos ostais ,ikinä ei varmaan sais myytyä.suomi on pilalla.pitäs potkia korruptio paskat pois, niin rupeis homma toimiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä