Mikä on Suomen paras kaupunki? Palvelut, työpaikat, hintataso, kulttuuri ym.
Itse asun Helsingissä, ja täällä on kyllä hyvät palvelut ja melko paljon työpaikkoja, mutta aika laajalle alueelle levittäytyneenä ja pitkät välimatkat. Julkinen liikenne ei oikeasti ole niin hyvä, se kun kulkee lähinnä keskustan kautta. Hintatason nyt tietää kaikki, ihan kamala. Terveydenhuolto kuraa, jos edes pääsee. Kulttuuri- ja liikuntapaikkoja on paljon, voi harrastaa monenlaista - toisaalta kaikki kurssit täyttyvät hetkessä, koska populaakin on. Ja se popula taas eli ihmiset, en vaan millään ole tottunut vaikka olen täällä 10 vuotta asunut.
Harkitsen muuttoa muualle. Oikeastaan harkitsen ihan kunnon täyskäännöstä eli jotain aivan uutta alaa (opiskelu/työ) ja uutta ympäristöä. Mutta maaseudulle minusta ei ole, en ole kätevä käsistäni enkä ole uskaltanut ajaa ajokorttia, olen lisäksi aika mukavuudenhaluinen ja tykkään että ruokakaupat ja palvelut ovat lähellä.
Mikä olisi siis Suomen paras kaupunki? Missä tykkäät itse asua?
Kommentit (23)
Olisko Naantali liian pieni? Kaikki kävelymatkan päässä.
Mä oon paljasjalkanen stadilainen ja pidän Helsinkiä parhaana kaupunkina. Nyt asun Espoossa, ja ihmiset täällä on paljon ylimielisempiä eikä niin ystävällisiä, naapureita ei tervehditä jne, toisinkun Helsingissä. :)
Helsingissä julkista liikennettä on paljon ja monenlaista vaihtoehtoa.
En haluaisi maalle, mutta olisi mielenkiintoista nähdä millasta olisi asua jossain pienemmällä paikkakunnalla, kuitenkin haluaisin asua sen paikan keskustassa että olisi edes jotain elämää lähistöllä jne, sekä autoa en halua. Vaihtelu virkistää välillä, mutta Helsinki on mulle se ykköskaupunki. :) ihmiset on ilosia ja ystävällisiä siellä, sekä avarakatseisia ja rentoja. Espoossa jäykistelevämpiä.