Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Pco/pcos ja lyhyt kierto?
03.09.2021 |
Gyne totes mulla tällä viikolla pco-tyyppiset munasarjat ja etten ovuloi. Mun kierto on suht lyhyt 20-24 päivää. Raskaus olisi haaveena, mutta eipä tule onnistumaan ilman lääkehoitoa kun en tosiaan ovuloi. Masentaa ja itkettää..
Kokemuksia samanlaisesta tilanteesta ja onnistumisia raskauden suhteen?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Hei!
Olen ollut (ja olen) kanssasi samassa tilanteessa. Tiedän miten musertavalta ja epätoivoiselta se tuntuu, mutta pco-tyyppisten munasarjojen ja kierron hoitoon on olemassa paljon eri keinoja, ne sinulle sopivimmat täytyy vain löytää! Varustaudu myös siihen että munasarjojasi tullaan ultraamaan monta monituista kertaa ja vähintään kerran kuukaudessa, että ammattilaiset (ja sinä) saatte jonkinlaisen käsityksen kuukautiskierrostasi. Kovasti tsemppiä tähän!
Tässä minun tarinani:
Vuonna 2019 todettiin pco-tyyppiset munasarjat ja alettiin kokeilemaan erilaisia lääkityksiä. Minullakin juuri lyhyt kierto ja ovuloimattomuus ongelmana, ylipainoakin löytyy. Lääkkeeksi ensin sain Terolutit kiertoa tasaamaan, ei vaikutusta. Sitten Metformiinit, eikä merkittävää vaikutusta ollut havaittavissa. Sitten sain mahaan itse pistettävät lääkkeet joilla pyrittiin saamaan johtofollikkeli eli yksi munasolu kunnolla kasvuun. Muutaman kierron päästä selvisi että vaikka munasolu kasvoi niin se ei irronnut, joten näiden muiden pistettävien lisäksi sain vielä yhden, munasolun irrottamiseen tarkoitetun piikin. Näin mentiin muutama kuukausi ja - tulin raskaaksi. Nyt minulla ihana n. 1 vuoden ikäinen poika, joka saatiin alkuun ovulaatioinduktiolla. Seuraava pykälä olisi ollut inseminaatio, jos mitään ei olisi tapahtunut. Kaikki voi siis päättyä onnellisesti vaikka synkkinä päivinä sitä on mahdottoman vaikea uskoa!