"Jengit on oire pahasta olosta...
näillä nuorilla ei ole opiskelupaikkaa, töutä,harrastuksia ja on kohtuutonta että puhutaan mamuista, siinä näkee kuinka rasistinen maa Suomi on"
Selitti aamulla telkkarissa joku somalitaustainen nuoriso-ohjaaja
Anteeksi mitä? Jumalauta Suomessa on nuorisotakuu, joka takaa kaikille nuorille opiskelu-tai työharjoittelupaikan, että seliseli
Kommentit (35)
Kyllähän se tiedetään keskusrelupalstoilla aivan tarkasti nimiä ja osin jopa osoitteita myöten keistä tämä roskasakki koostuu. Eivät pääsääntöisesti ole musuja - satunnaista yhteistyötä hajanaisten somppujengien kanssa lukuunottamatta - vaan manneja ja kristittyjä kongolaisia. Ainakin yksi venäläinenkin peesissä.
Voi vittu joo! Mulla on paha olo, oon lapsena kasvanut alkoholistiäidin kanssa joka oli aika ajoin väkivaltainen, koko kylä tästä tiesi, kaikki hyssytteli asian kuoliaaksi, olen siis kärsinyt ja ollut yhteiskunnan uhri. Rasismiakin varmaan ollut mukana, olen liian vaaleahiuksinen. Lähden nyt kadulle ja hakkaan ensimmäisen vastaantulijan, minulla on tähän oikeus. Nih.
Nämä keskustelut on täällä aivan älyttömiä jatkuvasti. Sellaiset puhuu nuorisotakuista joilla ei ole siitä todellista kuvaa ja mamuista kun eivät edes asu alueilla joissa heitä on selvästi enemmän. Voin kertoa ettei koko nuorisotakuussa ole mitään järkeä ja jos itse olisin joutunut tohon nuorena niin mä katsoisin sen kyllä mun vapauden riistämiseksi ja kokisin itseni orjaksi. Nuorissa ei ole mun mielestä vikaa mut siinä mitä niiltä odotetaan on. Senkin oon valitettavasti huomannut että aika monen vanhemmat ei neuvo nuoriaan ollenkaan. Työkkärille ihan selvästi tärkeintä on vaan saada tilastoista porukkaa pois kyykyttämällä.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 11:05"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 10:57"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 10:52"]
Miksi ongelma koskettaa vain POIKIA? Onko tuolla nuoriso-ohjaajalla selitys sille? Maahanmuuttajatytöt ovat pääsääntöisesti ahkeria, kunnianhimoisia ja koulumyönteisiä, eivätkä he aiheuta ongelmia viranomaisille. Olisiko sittenkin maahanmuuttajien omassa kulttuurissa jotain syytä poikien käytökselle eikä pelkästään suomalaisissa?
Yläkoulun ope
[/quote]
Tytöt kasvatetaan yleensä varsinkin muslimikulttuureissa nöyriksi ja kilteiksi, suorastaan alistuviksi. Ei heille anneta mahdollisuuksia ilmaista mahdollista pahaa oloaan tms vaan heidän pitää tehdä mitä ensin isä, ja myöhemmin aviomies, käskee. Tytön pyöriminen jossain jengeissä maleksimassa olisi useimmille täysin mahdoton ajatus, tytön ja naisen kuuluu olla kotona ja nöyrä.
[/quote]
Itse asiassa se on yleensä äiti (ei niinkään isä) joka kannustaa muslimiperheessä tytärtään kouluttautumaan. Ja tytöissä on selvästä nähtävissä oma halu menestyä ja saada hyvä ammatti eli nimenomaan eivät halua alistua "pelkiksi" vaimoiksi ja äideiksi.
[/quote]
Eivät, mutta on perheessä täysin mahdotonta että edes siinä tapauksessa että jos jollain ei olisikaan omaa halua menestyä ja saada ammattia, hän alkaisi tuolla hillua jengeissä yötä myöten ja häiritä siten muita kansalaisia.
Useimmille tytöille tosiaan on myös kova motivaatio kouluttautua siksi, että muuten kohtalo on joko järjestetty tai puolijärjestetty avioliitto ja elämä lasten synnyttämisen ja kotitöiden parissa, miehen alamaisena. Monet näkevät mahdollisuuden vapaampaan ja parempaan elämään kuin äideillään sitä kautta, että hankkivat koulutuksen ja kyvyn elättää itseään.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 11:17"]
Nämä keskustelut on täällä aivan älyttömiä jatkuvasti. Sellaiset puhuu nuorisotakuista joilla ei ole siitä todellista kuvaa ja mamuista kun eivät edes asu alueilla joissa heitä on selvästi enemmän. Voin kertoa ettei koko nuorisotakuussa ole mitään järkeä ja jos itse olisin joutunut tohon nuorena niin mä katsoisin sen kyllä mun vapauden riistämiseksi ja kokisin itseni orjaksi. Nuorissa ei ole mun mielestä vikaa mut siinä mitä niiltä odotetaan on. Senkin oon valitettavasti huomannut että aika monen vanhemmat ei neuvo nuoriaan ollenkaan. Työkkärille ihan selvästi tärkeintä on vaan saada tilastoista porukkaa pois kyykyttämällä.
[/quote]
Miten niin ei ole tietoa nuorisotakuusta?
Tiedätkö edes itse, mitä nuorisotakuussa taataan ja mitä tarjotaan?
Ja mistä lähtien koulutuspaikka ammattikoulussa tai lukiossa on ollut vapauden riistämistä?
Kyllä nyt on taas fokus ihan persiillään. Pahaaoloa on näiden apinoiden hiljaisilla uhreilla, jotka on hakattu maahan. Tässä maassa on valtavasti kiusattuja lapsia ja nuoria, yksinäisiä, jotka ovat kaiken ulkopuolella. Ei ole kavereita, eikä koti ole rikas vaan köyhä. Ei kukaan hyysää tai paasaa näistä nuorista. Heillä on tulevaisuudessa itsetunto-, mielenterveys ym. ongelmat.
Jengiläisillä on toisensa. He kuuluvat joukkoon. Heistä tulee muutaman vuoden päästä reipashenkisiä maahanmuuttokoordinaattoreita ja nuorisotyöntekijöitä. Voi voi, kun käykin sääliksi kurja kohtalo. Ja lässyn-lää.
Mitä he tekisivät, jos se olisi mahdollista? Joku työ vai opiskelu, vai mitä he haluaisivat tehdä?
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 10:40"]
näillä nuorilla ei ole opiskelupaikkaa, töutä,harrastuksia ja on kohtuutonta että puhutaan mamuista, siinä näkee kuinka rasistinen maa Suomi on" Selitti aamulla telkkarissa joku somalitaustainen nuoriso-ohjaaja Anteeksi mitä? Jumalauta Suomessa on nuorisotakuu, joka takaa kaikille nuorille opiskelu-tai työharjoittelupaikan, että seliseli
[/quote]
Ja varmasti ongelmat ratkevat sillä, että jengiläisten maamies ja aikuinen ei selkeästi sanoudu irti väkivallasta. Vaan esittelee mediassa selittäviä tekijöitä ja lieventäviä asianhaaroja. Tehdään asiasta laajemminkin rotukysymys, niin musta rotu ymmärtää, että heillä itse asiassa on oikeutus hakata "rasistisia" valkoihoisia.
Tämä asia todella vaivaa suomalaista rasismikeskustelua. Rasismikortilla pääsee aina vapaaksi kaikesta vastuusta, vaikka ei pitäisi. Olisikohan maahanmuuttajien korkea aika opetella tuntemaan syyllisyyttä, kun siihen on aihetta?
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 11:12"]
Nuoret potkivat aina rajoja vastaan. Mitä laveammat ne rajat ovat, sitä kovempia ovat potkut. Näille nuorille on pelätty asettaa rajoja rasismisyytösten pelossa, seurauksena kovia potkuja sinkoilee laajalle alueelle ympäristöön. Nyt on poliisin tehtävä näyttää missä rajat menevät, muut ovat siinä epäonnistuneet.
[/quote]
Ei tule poliisikaan näille mitään rajoja asettamaan. Poliisi on jo hyssyttely- ja paapomistaktiikallaan epäonnistunut pahasti tässä(kin) asiassa. Suomen poliisi ja oikeuslaitos ovat pelkkiä huonoja vitsejä. Niiden tehtävä on nykyisin vain ja ainoastaan kurittaa kilttiä keskiluokkaista veronmaksajaa ja pitää meidät valtion lypsylehmät ruodussa ja parhaansa mukaan ryövätä meidän rahamme. Luottamus niin poliisia, oikeuslaitostamme kuin poliitikkoja ja johtavia virkamiehiämme kohtaan on tasan nolla.
Eihän ongelmiin pääse millään kiinni, jos ei myönnetä että pahoinpitelyjengiläisillä on maahanmuuttajataustaa. Jos puhutaan vain suomalaisista (mitä syntyperältään varmaan osa onkin), jää jotain olennaista puuttumaan, kun yritetään selvittää syitä ja ratkaisua ongelmaan.
Nyt on kyse vain tästä tietystä porukasta, joka riehuu, ei koko Suomen nuorista. Eikä edes kaikista maahanmuuttajista tai ulkomaalaistaustaisista. Mutta jos näillä lapsilla ja nuorilla on samankaltainen tausta, niin on aika itsestäänselvää että se on olennainen osa ongelman syntyä.
Ulkomaalaistaustainen väkivaltainen jengi pahoinpitelee porukkaa kaduilla ja suomalaisia sanotaan sen vuoksi rasisteiksi, ei oikein mene kaaliin mulla. Jotainhan asian hoidossa on mennyt pieleen jo kenties ennen näiden lasten syntymää ja tilanne eskaloituu tosi ikävällä tavalla, mutta ei ongelma sillä hoidu että kielletään näiden lasten taustat. Ihan tavis-nuoria, juu eivät ole!
Jos olot Suomessa (ilmainen koulutus, maailman mittakaavassa poikkeuksellisen erinomainen sosiaaliturva, vakaa yhteiskuntarakenne, mahdollisuudet ihan mihin vain omien kykyjen mukaan) on niin vastenmieliset, voi käydä omassa/vanhempien lähtömaassa kokeilemassa, oliko siellä kuinka paljon parempi elää.
En ikimaailmassa hyväksy noita päänsilittelijöiden selityksiä, että tällaisten jengien harjoittama väkivalta olisi vain oireilua kun emme kohtele heitä riittävän reilusti. Paskapuhetta. Nämä luuserit ovat täysin itse vastuussa toimistaan eivätkä ansaitse olla osana yhteiskuntaamme.
Tyhmyyttä se on, tuo jengiläisyys. Näiden isät ja äidit voisivat enemmän valistaa näitä nuoria että miksi he aikoinaan lähtivät kotimaastaan. Pakoon väkivaltaa. Nyt he tai heidän lapset tuovat väkivallan mukanaan.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 10:40"]
näillä nuorilla ei ole opiskelupaikkaa, töutä,harrastuksia ja on kohtuutonta että puhutaan mamuista, siinä näkee kuinka rasistinen maa Suomi on" Selitti aamulla telkkarissa joku somalitaustainen nuoriso-ohjaaja Anteeksi mitä? Jumalauta Suomessa on nuorisotakuu, joka takaa kaikille nuorille opiskelu-tai työharjoittelupaikan, että seliseli
[/quote]
Tottahan toi on. Ei täällä alaikäisille ole järin paljoa työskentelymahdollisuuksia.
Se syyhän noihin hyökkäyksiin on paljon yksinkertasempi vaikka vasemmistolaiset ei sitä haluakaan sanoa. Kun muslimilauma hyökkäilee kantaväestön kimppuun niin sitä kutsutaan jihadiksi. Se on sitä samaa mitä ne tekee vaikkapa syyriassa just nyt. Taitaa olla vaan ajan kysymys ennen kun jotkut noista leikkaa pään irti joltakulta. Eiköhän senkin jälkeen joku tyhjäpää ole kertomassa jotain kakkaa pisteistä yms.
Nuoret potkivat aina rajoja vastaan. Mitä laveammat ne rajat ovat, sitä kovempia ovat potkut. Näille nuorille on pelätty asettaa rajoja rasismisyytösten pelossa, seurauksena kovia potkuja sinkoilee laajalle alueelle ympäristöön. Nyt on poliisin tehtävä näyttää missä rajat menevät, muut ovat siinä epäonnistuneet.