Synnytys voi olla vauvalle kivulias ja vaarallinen tapahtuma.
Kun kaikki halutaan kieltää, niin pitäisikö myös synnyttäminen ja tätä kautta lisääntyminen kieltää kokonaan? Ehkä keisarinleikkaus sitten? Kiellämmehän paljon vähäpätöisempiäkin asioita. Ihmettelen miten kauan kieltäminen on ylipäätään mahdollista.
Kommentit (28)
Saako vauvan sukupuolen olettaa? Ap
Tänään HS Lasten uutisissa lapsi kysyy vauvan tuntemuksista synnytyksessä. Käy lukemassa.
Vauva ei koe synnytystä vaan syntymän. Suomen kieli kunniaan ja kielikoulu sitä tarvitseville muutenkin kuin saunan jälkeen.
Vanha sanonta kuuluu että elämän vaarallisin tapahtuma on syntymä.
Vierailija kirjoitti:
Tänään HS Lasten uutisissa lapsi kysyy vauvan tuntemuksista synnytyksessä. Käy lukemassa.
Nehän on lapsille, en ole lapsi. Ja eikö sen pitäisi olla lapsioletettujen uutiset, muutenhan ikärasismi kolkuttelee ovella.
Vierailija kirjoitti:
Vauva ei koe synnytystä vaan syntymän. Suomen kieli kunniaan ja kielikoulu sitä tarvitseville muutenkin kuin saunan jälkeen.
Vanha sanonta kuuluu että elämän vaarallisin tapahtuma on syntymä.
Enhän minä sanonut että vauva kokee yhtään mitään. Voisitko perustaa tästä aivopierustasi ihan oman ketjun?
Vierailija kirjoitti:
Vissiinnii kun alkaa heti parkumaan. Ei se ole riemun kiljahdus
Olisko vaikka äidin ulkopuolella kylmä kun lämpimästä kohdusta tulee pihalle? Kyllä ne keisarileikkauksellakin syntyneet onneksi useimmiten itkee.
Tottakai vauva kokee synnytyksessä. Koska on ihminen.
Kyllä varmasti koskee vauvaan , kun ahtaan kanavan läpi pitää tulla. Onhan se pelottavaakin ja valtava muutos kohdussa elämiseen nähden.
Olisiko matrix-tyylinen tapa paras, missä ihmeset elävät tankeissa ns kohdussa ja mielen täyttää virtuaalitodellisuus? Mitä siellä virtuaalitodellisuudessa kieltäjät haluaisivat kieltää? Matrix ei anna esimerkkiä esim parveketupakoinnin vaaroista.
Mahdollisuuksien tasa-arvo ei muuten toteudu vauvoilla, vaan se on vauvoja syrjivä. Miten me voisimme taata jokaiselle vauvvalle samanlaiset mahdollisuudet? Entä mies ja naisvauvvoille? Mitä jos minä päätän olevani vauva, pitääkö yhteiskunta tarpeistani sitten huolta? Jos sukupuoli on päätettävissä ilmoituksella, niin miksi ikä ei ole, kun se on vaan numero ja keskiössä on minun oma tunne mikä olen? Odotan maailmaa missä miesoletettu vauvakin voi synnyttää.
Miten muuten sukupuoliasioissa voidaan sivuuttaa fysikaaliset ominaisuudet, mutta ikäkeskustelussa ei voida? Mikä se oletus on että ihminen ylipäätään kehittyy, miten joku voi olettaa minusta sellaista? Miten en ole vastuussa tekemisistäni ja sitten myöhemmin olen, vaikka en koe olevani siihen valmis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha sanonta kuuluu että elämän vaarallisin tapahtuma on syntymä.Enhän minä sanonut että vauva kokee yhtään mitään. Voisitko perustaa tästä aivopierustasi ihan oman ketjun?
"Synnytys voi olla vauvalle kivulias" lukee aloituksessa. Ei ole koska vauva ei synnytä, sitä ei tapahdu, does not happen. Syntymä voi olla vauvalle kivulias.
Nuoriso on niin cosmopolitan että ymmärtää vaan sekakieltä suomen sijaan. Mitä mieltä olisit lauseesta "Birthgiving can be painful to baby"?
Miten maailmamme onkaan pyörähtänyt ei mittavien asioiden äärelle, sen sijaan että kykenisimme mittamaan ja määrittelemään mitä me olemme? Jos olen koira, kuka minua ulkoiluttaa peruskoulussa ja tuleeko aitten muidenkin koirien osallistua opetukseen? Entä jos tunnen olevani ihan normaali? Ei saa, sillä mikä on normaali?äläpäs nyt yleistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha sanonta kuuluu että elämän vaarallisin tapahtuma on syntymä.Enhän minä sanonut että vauva kokee yhtään mitään. Voisitko perustaa tästä aivopierustasi ihan oman ketjun?
"Synnytys voi olla vauvalle kivulias" lukee aloituksessa. Ei ole koska vauva ei synnytä, sitä ei tapahdu, does not happen. Syntymä voi olla vauvalle kivulias.
Nuoriso on niin cosmopolitan että ymmärtää vaan sekakieltä suomen sijaan. Mitä mieltä olisit lauseesta "Birthgiving can be painful to baby"?
Alkoholismi ei siis vaikuta esim muuhun perheeseen koska he eivät ole alkoholisteja?
Kaikki maailman ihmiset, läpi vuosituhansien, ovat syntyneet . ( pieni osa keisarinleikkauksell) Eli aika tavallinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolen olettaminen ei voi olla sukupuolettomalle ongelma, koska hänellä ei ole sukupuolta?
Kyllä, synnytys voi olla vaarallinen asia. Lääkäri veti lasta niin kovasti ulos että lapsen pää irtosi. Pää jäi kohtuun, muu osa tuli ulos.
https://www.bbc.com/news/uk-scotland-tayside-central-45652019?s=09
Vierailija kirjoitti:
Kaikki maailman ihmiset, läpi vuosituhansien, ovat syntyneet . ( pieni osa keisarinleikkauksell) Eli aika tavallinen juttu.
Sehän siitä tekee hyvää kun se on tavallasta. Ennen oli tapana että nainen hoitaa kotityöt ja suostuu seksiin kun mies niin sanoo. Kaikki sairauksiin kuolleet ihmiset kuolivat sairauksiinsa, aika tavallista, miksi lääkitä ja hoitaa?
Ehdotan että kielletään kaikkilta olemasta jotain. Kielletään myös kaikki tekeminen, niin lapsien kuin rikkaruohojen kitkeminen. Sitten kun ei keksitä enempää kiellettävää, kielletään kieltäminen ja kaikki alkaa alusta.
Vissiinnii kun alkaa heti parkumaan. Ei se ole riemun kiljahdus