arabimiehen vinkki minulle, suomalaiselle
Täällä nyt louskutellaan leukoja noista pahoista maahanmuuttajista, niin haluan kertoa teille yhden kivan asian, joka sattui minulle eilen. Olin tapaamassa ystävääni, joka on erään kerrostalorykelmän talotoimikunnan puheenjohtaja. Olimme pihalla istuskelemassa, kun tämä ystäväni huomasi uuden asukin pihalla ja hän meni keskustelemaan tämän kanssa. Noh, nopeasti selvisi, että mies ei osannut suomea, mutta puhui hyvin englantia. Menin sitten auttamaan ystävääni kääntämisessä, sillä hänen englannistaan oli jo aikaa. Kun selvitin uudessa asukille naapurini asian, niin tämä mies lopulta sanoi minulle (englanniksi): "Älä ota tätä loukkauksena, mutta osta sitruuna ja hiero sen mehut kolme päivää kasvoihisi, sen jälkeen ihosi on kunnossa"
En ottanut loukkauksena, sillä minulla on erittäin huono iho, johon ei ole löytynyt yhtään kaupallista kosmetiikkatuotetta apuun. Uhrasin 50snt sitruunaan ja hieroin sitä ekan kerran tänä iltana kasvoihini. Kirveli hieman, mutta nyt kun katson ihoani, niin se on jo nyt kirkkaampi, pehmeämpi ja puhtaamman oloinen.
Olkoot vaikka mikä pommimies, mutta jos hänen ansiotaan saan ihoni kuntoon, niin allah ja halleluja ja mozel tohv vain!
Kommentit (32)
Aika tökeröä tuollaista neuvoa antaa vaikka hyvää tarkoittaisikin :D
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:54"]Meillä on talossa sovittu, että maahanmuuttajille puhutaan vain suomea. Eihän ne muuten opi! Jos aikoo asua täällä, opettelee kielen.
[/quote]
Kaikki ei ehkä aio asua pitkään? Oletko kuullut, että joidenkin työhön voi kuulua esim. vuoden pätkiä eri maissa? Toki itsekin aloitan aina Suomessa suomeksi, ja annan toisen tehdä aloitteen kielen vaihdosta.
T. vuoden komennuksella ulkomailla oleva, joka on kiitollinen, etteivät naapurit täällä ole noin juntteja
Nyt on sitruunat täälläkin naamassa. Aluksi poltteli hieman, mutta hetken kuluttua rauhoittui. Nyt kasvoilla ihan hyvä tunne, tuoksuu ainakin :)
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:54"]
Meillä on talossa sovittu, että maahanmuuttajille puhutaan vain suomea. Eihän ne muuten opi! Jos aikoo asua täällä, opettelee kielen. Älkää kuvitelkokaan, että jossain Pariisin laidalla puhuttaisiin englantia, miksi suomalaiset pyrkii aina miellyttämään muita.
[/quote]
Tää on aika hauska, kun mä asun "Pariisin laidalla". Täällä kuulee ranskan lisäksi niin montaa eri kieltä, etten hyvällä kielipäälläkään osaa niitä erotella.
No ihmiset nyt on ihmisiä oli mitä tahansa ja mistä tahansa. Mutta siitä finniongelmasta. Tämä nyt voi olla hyvinkin tyhmä kysymys, mutta olethan keskustellut siitä lääkärin kanssa? Käsitykseni mukaan finniongelma ja siihen liittyvät asiat eivät edes voi parantua kokonaan pelkästään ihon päälle pistettävillä tököteillä, koska ongelma tulee sisältäpäin. Eli tarvitsisit jonkin kuurin lääkärin määräämänä. Siis sisäisesti.
Kannattaako kuivaihoisen käyttää tuota sitruunaa?
Sorry vaan, mutta olipa etninen tausta sitten mikä vaan, niin minun mielestäni on erittäin tökeröä, epäkohteliasta ja mautonta alkaa tarjota ihonhoitovinkkejä ensitapaamisella yhtään kenellekään (ellei ole kyse kosmetologikäynnistä..). Eli olipa kyseessä vaikka supisuomalainen jantteri tai vaikka kuinka mielettömän hyvä ja tehokas ihonhoitokeino, niin hyväkäytöksinen, toista kunnioittava ihminen pitää sen omana tietonaan, kunnes välit ovat ehtineet tulla todella läheisiksi.
Huikkaakohan uusi naapuri seuraavalla kerralla ohi mennessään näppärän ja halvan vinkin jättää pullat, karkit ja sipsit kauppaan ja nousemaann portaat kävellen hississä seisomisen sijaan ;)
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 00:16"]
Sorry vaan, mutta olipa etninen tausta sitten mikä vaan, niin minun mielestäni on erittäin tökeröä, epäkohteliasta ja mautonta alkaa tarjota ihonhoitovinkkejä ensitapaamisella yhtään kenellekään (ellei ole kyse kosmetologikäynnistä..). Eli olipa kyseessä vaikka supisuomalainen jantteri tai vaikka kuinka mielettömän hyvä ja tehokas ihonhoitokeino, niin hyväkäytöksinen, toista kunnioittava ihminen pitää sen omana tietonaan, kunnes välit ovat ehtineet tulla todella läheisiksi.
Huikkaakohan uusi naapuri seuraavalla kerralla ohi mennessään näppärän ja halvan vinkin jättää pullat, karkit ja sipsit kauppaan ja nousemaann portaat kävellen hississä seisomisen sijaan ;)
[/quote]
Mikä saa sinut uskomaan, että juuri sinä kykenet antamaan yleispätevät normit kaikille siitä, mikä on hyvää käytöstä? Etenkin kun vaikuttaa, että olet sieltä ahdistuneemmasta ja epäluuloisemmasta päästä?
Kumma juttu, että kun muissa asioissa kulttuuria pitäisi aina vain saada rikkaammaksi ja biodiversiteettiäkin kuuluu arvostaa, niin tapakulttuuri pitäisi tehohoitaa kapeaksi kuin onkisiima, eikä sen ole tarkoitus ottaa mitenkään huomioon eri kulttuureja tai persoonallisuustyyppejä?
Syökää sinkkiä, niin ei iho-ongelmat vaivaa!
Sinkki torjuu kaikenlaisia iho-ongelmia aknesta arpeutumiseen:
http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=134
http://www.sinkki.com/sinkki-iho
http://nude.costume.fi/2013/10/26/apua-akneen-sinkista/
Lisäksi sinkki torjuu tehokkaasti flunssaa ja monia muita sairauksia:
http://www.iltalehti.fi/terveys/2012022015178755_tr.shtml
http://www.iltalehti.fi/terveys/2014072218510208_tr.shtml
Itse olen syönyt sinkkiä jo vuosikausia, eikä minulla ole koskaan ollut mitään iho-ongelmia - eikä myöskään flunssaa yli 10 vuoteen!
Esimerkiksi Life-myymälöistä saa Solgar-merkkistä laadukasta sinkkiä. Yhden pillerin päiväannoksessa sinkkiä on 30 mg. Flunssan oireiden alkaessa otan kaksi pilleriä eli 60 mg muutamana päivänä, eikä flunssa pääse koskaan edes alkamaan kunnolla.
Kannattaa kokeilla!
Meillä on talossa sovittu, että maahanmuuttajille puhutaan vain suomea. Eihän ne muuten opi! Jos aikoo asua täällä, opettelee kielen. Älkää kuvitelkokaan, että jossain Pariisin laidalla puhuttaisiin englantia, miksi suomalaiset pyrkii aina miellyttämään muita.