Tiedätkö miten miehesi...
...pyyhkii takapuolensa?
Meillä mies kuulemma taittelee, kyllä luit oikein TAITTELEE 2 arkkia paperia, peukalo päällä etu ja keskisormi alla, peperista kiinni, pyyhkäisy ja uusi 2 arkin taiteltu paperi. Uusinta niin kauan kun väriä jää.
En voinut uskoa korviani. Harrastaako joku muuukin wc-käynnillä tälläistä orikamitaittelua?
Miten pyyhit kakat? Onko tämä joku miesten juttu?
Olenko saanut vajaan siisteyskasvatuksen lapsena, kun pyyhin mytyllä?
Kommentit (37)
Jumalauta mitä tuhlureita! 4 arkkia? Ja ties kuinka monta siihen myttyyn menee!
Tän vuoksi en kestäisi naista vakinaisesti saman katon alla. Vesi juoksee tuntikaupalla ja vessapaperia palaa.
Itse käytän yhtä arkkia taiteltuna. Töissä kylläkin kahta :D
Kyllä mun toimintamalli on ainakin selvästi lähempänä taittelua kuin myttäämistä. En mä nyt mitenkään millimetrintarkasti taittele, otan muutaman paperin ja taitan jotenkin. En mitenkään säntillisesti. Mutta EN myttää!
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 23:00"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 22:53"]
Otan itse yleensä 2-4 arkin palan ja taittelen sen epätasaisesti miten sattuu ja pyyhin ja saatan taitella ja pyyhkiä vielä uudelleenkin samalla paperilla jos tuotteet ei mene läpi paperista (tarpeeksi paksu nivaska). Pyrin aina siihen että ei mene läpi, koska ne tuotoksethan osuu käteen sitten! Et kai ap pyyhi yhdellä arkilla vaan? Sehän menee aina läpi?
[/quote]
Siis tämä tieto jotenkin helpotti, että sen voi tolleen rennosti viikata. En jaksaisi 2 arkilla pelleillä, että menee sormi läpi. Mun pitää ensi kerralla testata taitella, vaikka 4 arkilla.
Mun tapa on ottaa rento mytty, joka on varmasti niin iso, että sormet ei lähelläkään ihoa.
Nauroin ihan katketakseni, kun mies tosissaan sanoi: "pitää taitella, ettei sormet mene läpi". SORMET LÄPI?!:DDD
Mun myttyni on niin iso, ettei vaaraa.
Pitäisköhän miehelle ehdottaa 4 rennosi tiviikatun käyttöä, mielummin kuin 2 tarkasti taitellut. JOtenkin toi 2 tuntuu niin vähältä, yök.
ap
[/quote]
Sulla kuluu varmaan aivan vitusti paperia jos sellaisilla nyyteille pyyhit perseesi? EI taida mennä ensi yrittämällä edes pytystä, vai käytkö ulkohuussissa?
Taittele nyt hyvä ihminen se arkki äläkä myttää, eihän sellaisella trasselituppoa muistuttavalla saa paskaista reikää koskaan puhtaaksi ja siinä jos jossakin tahrii kätensä paskaan kun sellaisia paskalla kyllästettyjä myttyjä käsittelet.
Aloin kanssa miettiä, että siinähän menee puoli rullaa jos ottaa ison mytyn, pyyhkii, ottaa taas mytyn jne.
Mytyillä menee vaan pönttö tukkoon. Nätisti vaan taittelee, käyttää ja taittelee. Ei mee paperia hukkaan. Ja miten ne lapset muuten oppii ku opettamalla, internetistä?
Kun tekee tarpeeksi korkean mytyn, niin se on aika kaukana silloin perseestä ja paskasta. Taittelutyylillä voisi pahasti lipsahtaa. Joo, paperiahan siinä kyllä kieltämättä kuluu.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 23:09"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 23:00"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 22:53"]
Otan itse yleensä 2-4 arkin palan ja taittelen sen epätasaisesti miten sattuu ja pyyhin ja saatan taitella ja pyyhkiä vielä uudelleenkin samalla paperilla jos tuotteet ei mene läpi paperista (tarpeeksi paksu nivaska). Pyrin aina siihen että ei mene läpi, koska ne tuotoksethan osuu käteen sitten! Et kai ap pyyhi yhdellä arkilla vaan? Sehän menee aina läpi?
[/quote]
Siis tämä tieto jotenkin helpotti, että sen voi tolleen rennosti viikata. En jaksaisi 2 arkilla pelleillä, että menee sormi läpi. Mun pitää ensi kerralla testata taitella, vaikka 4 arkilla.
Mun tapa on ottaa rento mytty, joka on varmasti niin iso, että sormet ei lähelläkään ihoa.
Nauroin ihan katketakseni, kun mies tosissaan sanoi: "pitää taitella, ettei sormet mene läpi". SORMET LÄPI?!:DDD
Mun myttyni on niin iso, ettei vaaraa.
Pitäisköhän miehelle ehdottaa 4 rennosi tiviikatun käyttöä, mielummin kuin 2 tarkasti taitellut. JOtenkin toi 2 tuntuu niin vähältä, yök.
ap
[/quote]
Sulla kuluu varmaan aivan vitusti paperia jos sellaisilla nyyteille pyyhit perseesi? EI taida mennä ensi yrittämällä edes pytystä, vai käytkö ulkohuussissa?
Taittele nyt hyvä ihminen se arkki äläkä myttää, eihän sellaisella trasselituppoa muistuttavalla saa paskaista reikää koskaan puhtaaksi ja siinä jos jossakin tahrii kätensä paskaan kun sellaisia paskalla kyllästettyjä myttyjä käsittelet.
[/quote]
Voipi olla että, menee vähän enempi paperia, mutta kyllä sillä 4 arkillakin mytyn saa.
ap
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 23:15"]
Mytyillä menee vaan pönttö tukkoon. Nätisti vaan taittelee, käyttää ja taittelee. Ei mee paperia hukkaan. Ja miten ne lapset muuten oppii ku opettamalla, internetistä?
[/quote]
Oli pakko kokeilla löytyykö youtubesta ohje tähänkin... :D Ja löytyihän se. Siinä ap:llekin opetusta kerrakseen.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 23:17"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 23:15"]
[/quote]
Oli pakko kokeilla löytyykö youtubesta ohje tähänkin... :D Ja löytyihän se. Siinä ap:llekin opetusta kerrakseen.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 22:40"]...pyyhkii takapuolensa?
Meillä mies kuulemma taittelee, kyllä luit oikein TAITTELEE 2 arkkia paperia, peukalo päällä etu ja keskisormi alla, peperista kiinni, pyyhkäisy ja uusi 2 arkin taiteltu paperi. Uusinta niin kauan kun väriä jää.
En voinut uskoa korviani. Harrastaako joku muuukin wc-käynnillä tälläistä orikamitaittelua?
[/quote]
Omani tekee täysin samalla tavalla kuin miehesi. Itse taittelen ison määrän paperia paksuksi levyksi ja taittelen sitä samaa sitä mukaa kun pyyhin jos tarvitsee. Toi vaihdan jos tarvitsee, ei ole kädet kakassa vaikka ei myöskään luontoystävällisin keino. Miehen mielestä kauheeta kun katson siitä paperista että jääkö väriä :)
Ja joo, meillä käydään vapautuneesti vessassa joka hädällä. Silti himoitaan toisiamme ja seksiä on useamman kerran viikossa.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 22:40"]
...pyyhkii takapuolensa?
[/quote]
Se on origami, ei orikami.
Ja olet.
Paperi kannattaa taitella huolellisesti, jotta sormet eivät sottaantuisi ulosteeseen. Tämä ei ole mikään miesten juttu, vaikka olenkin opettanut sen myös omille pojilleni.
Tuosta unohtui alapesu käsisuihkulla. Vasta tämän jälkeen takamus on puhdas.
Mitä te huuhtojat teette jos kylässä/hotellissa/mökillä/.... Ei ole käsisuihkua? Esim meillä ei ole kotona, '83 rakennettu taloyhtiö. Käytte suihkussa? Järvessä?
minä otan arkin kerrallaan, jos on paksua paperia ja jos on sitä ohuempaa, niin sitten taitan 2 arkkia päällekkäin. miksi ihmeessä haluaisin pyyhkiä takpuoleni karhealla mytyllä?
Halvoilla 1- ja 2-kerrospapereilla menee sormet helposti läpi, siksi otan noin 30-50 cm pätkän, taitan sen kaksinkertaiseksi ja vielä kolminkertaiseksi siten, että etusormi jää viimeisen taitoksen väliin ja kaksi seuraavaa sormea jäävät pitelemään paperia alapuolelta, tällä tavalla voi pyyhkiä ilman peukalon koskematta. Jos pyyhittävää on hirweesti(!) ja vieressä on vesihana, kastelen seuraavan taitoksen ja annan märällä sonnalle kyytiä. Kolmannella ja tarvittaessa neljännellä taitoksella kuivataan.
Elämänkokemus opettaa. Kuivalla paperilla nyt vain ei tahdo tulla puhdasta. Jos kaadut kadulla ja lyöt kätesi (tai naamasi) koiranpaskaan, uskotko että pelkällä paperilla pyyhkimällä olisit taas edustuskunnossa? ;-)
Elämänkokemus opettaa myös, että matkoilla pitää olla paperinenäliinoja taskuissa ja aina mukana. Kiinassa yleisö-wc:n lipunmyyjämummolle annetaan kolikko, ja mummo antaa KAKSI arkkia paperia...
Islamilaisissa maissa wc:ssä on lattiassa reikä tai kouru, jonka päällä kyykitään. Vieressä saavillinen vettä ja pieni kauha. Paperilla vain kuivataan, jos sitä sattuu olemaan. Kannattaa pakata kynsiharja mukaan kaukomatkoille ;-)
Tv. 40+ v. mies
Taittelen kauniin valkoisen joutsenen, jonka suloisella avustuksella nokin paskat irti peräreiästä. Myttyhän saattaa vahingossa kadota mustaan aukkoon.
Ensin pyyhin taittelematta, sitten kerran tai kaksi taitellen sama arkki. Kylla se paperi kestaa yksinkertaisenakin. Jos ei, niin evvk: kadet pestaan joka tapauksessa.
Mistä te olette oppinut taittelemaan? Pitääkö se opettaa lapsille?
ap