Spede Pasasesta tehdään elokuva. Kuka mielestäsi sopisi parhaiten Speden rooliin?
Nyt tuskin kelpaa Martti Suosalo vastaukseksi, vaikka moneen taipuukin, niin ei kuitenkaan Spedeksi.
Kommentit (546)
Vierailija kirjoitti:
Nuori Spede Riku Nieminen ja vanhempi Spede Risto Kaskilahti.
Ei siihen kahta näyttelijää tarvita! Samannäköinen hän oli jo kolmekymppisenä kuin 70-vuotiaanakin:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin sen kirjan perusteella Spede oli melkoinen kusipää. Ja Loirikin on sanonut, että Spede oli vihainen kun hän halusi tehdä vakaviakin rooleja välillä. Ikään kuin hän olisi jotenkin omistanut Loirin ja muut näyttelijät.
Toivottavasti leffa ei ole siloteltu, vaan uskaltaa näyttää vähän Speden paskojakin puolia . Jos se on liian kaunisteltu, niin ei kannattaisi tehdä ollenkaan.
Jep. Ei nykyään edes kaivata mitään siloteltuja, valheellisia patsasteluja. Vaan pyritään antamaan mahdollisimman realistinen kuva ihmisestä ja katsojat saavat itse päätellä, oliko henkilö ns. mukava ihminen vai mikä.
Spede oli varmasti omistushaluinen, toisaalta hän maksoi hyvin ja ajallaan. Ei ollut ongelmia siinä suhteessa. Salmistakin hän kyllä auttoi, mutta ei sitäkään voi loputtomasti tehdä, kun ei ole sukulainen tai muu omainen. Varsinkin kun ne rahat menivät milloin millekin golddiggerille ja/tai viinaan. Ilman Spedeä Salminen tuskin olisi tehnyt yhtäkään elokuvaa (tai no juu, olihan hän 'tehnyt' jo yhden elokuvan ennen Speden juttuja: hän oli Leo Jokelan stunttina elokuvassa Pikku Pietarin Piha, kun tämä tekee pellehypyn veteen, hyppääjä on tosiasiassa Simo Salminen) tai päässyt levyttämään lauluja. Eiköhän hän olisi ollut leipurina vaan ja harrastanut niitä pellehyppyjä. Ehkä hän olisi ollut niin onnellisempi, ehkä ei. Mutta itse on oli polkunsa valinnut.
Itseäni Spedessä luotaantyöntävintä on sangen rajoittunut käsitys naisista. Se on lyhykäisyydessään seuraava: hemaiseva, pantava missi tai sitten nalkuttava ei-pantava ruma akka. No jokainen asiaa tunteva kysyy nyt: mihinkäs kategoriaan sitten ns. looginen nainen, jota esitti Hannele Lauri, sijoittuu? No, päätelkää itse.
Spedellä nuo naiset taisivat olla vähän sellainen palkinto- ja näyttelyesine-osastoa. Mitä paremman näköinen, sen isompi palkinto. Spedenhän piti aina olla se ykkönen kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Juhana Vartiainen, eikä tarvii selitellä.
Spede mikä Spede.
Vartiainen on jopa liian spede Spedeksikin.
Pääkaupunki seutu on täynnä spedejä, joku niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa joku Spede 2020-luvulla?
Minun puolestani saisi olla hameeseen pukeutuva musta mies Spedenä. Jotakin tuuletusta tähän tunkkaiseen persukulttuuriin. Kasari meni jo.
Itse en ole kovin innostunut elämänkerta-elokuvista, mutta Spede oli omana aikanaan erittäin kekseliäs mies.
Mitä kasariin tulee, niin kovastihan sinne nyky-popparitkin palaa.. tai vaikka seitkyt-lukuun, kun katsoo esim. Doja Catin videota "Say So".. ehkä nekin on persuja?
Spede oli kait ainoa, jonka elokuvat tuotti voittoa. Hän pystyi tekemään elokuvia omillaan, muut sitten teki toisten maksamilla tukiaisilla.
Vierailija kirjoitti:
Spede?Ketä tai mikä se on?
Ketä!! Ihme kielivammainen olet. Opettele puhumaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuure Boelius
Tuskin onnistuisi kun ei voisi pitää suuta auki koko aikaa
Täytyisi muuten olla timmissä kunnossa sen kaverin. Voisiko Riku Nieminen tulla kysymykseen?
Vierailija kirjoitti:
Kun Marskia näytteli musta mies Afrikasta, niin olisiko sitten taiteilijan näkemys Spedestä pieni nainen Aasiasta...Shirly Karvinen?
Jos jostain löytyy tummaihoinen naispuolinen danny de vito niin se ehdottomasti. Tosin hiuksia pitää olla ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun puolestani saisi olla hameeseen pukeutuva musta mies Spedenä. Jotakin tuuletusta tähän tunkkaiseen persukulttuuriin. Kasari meni jo.
Itse en ole kovin innostunut elämänkerta-elokuvista, mutta Spede oli omana aikanaan erittäin kekseliäs mies.
Mitä kasariin tulee, niin kovastihan sinne nyky-popparitkin palaa.. tai vaikka seitkyt-lukuun, kun katsoo esim. Doja Catin videota "Say So".. ehkä nekin on persuja?
Spede oli kait ainoa, jonka elokuvat tuotti voittoa. Hän pystyi tekemään elokuvia omillaan, muut sitten teki toisten maksamilla tukiaisilla.
Kumma, että ruinasi yhdessä vaiheessa niitä tukiakin kaiken sen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma, että ruinasi yhdessä vaiheessa niitä tukiakin kaiken sen päälle.
Sai sitä muutkin joten miksei olisi ruinannut?
Vierailija kirjoitti:
Spedestä on jo tehty elokuva!! Janne Kataja oli nimiroolissa.
Ei vaan näytelmä, ja kataja oli ihan jossain muussa roolissa.
Mä luulin, että Riku Nieminen on jo palkattu hommaan.
Joku lahjakas ja tuntematon harrastelijanäyttelijä kiitos, olisi piristävää nähdä uusia naamoja ja kykyjä. Näitä meinaan löytyy suomestakin.
Ehdottomasti ja paras, mutta kun kuoli 20v sitten. Hitto vie kun vieläkin on ikävä.