Oli pakko otta puolikas ibumax vaikka olenkin raskaana
Kommentit (39)
Oikeastaan ainoa todella törkeö sääntö on että jos imettää, ei saa ottaa sitä apua nyt unohdin se missä kolmio ja ibuprofeiinia. Sitä saa raskaanakin ottaa mut ei imettävä, silloin imeväinen voi kuolla.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:33"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:25"]
Parasetamol, Paramax....
Käy hyvä ihminen apteekissa tai pyydä jotain tuttua käymään ja hakemaan särkylääkettä joka ei mahdollisesti vahingoita lastasi pysyvästi. M40
[/quote]
Parasetamoli EI AUTA tulehduskipuun. Lievittää toki kuumetta, mutta kipuun siitä ei ole vastustajaksi.
[/quote]
Itseasiassa parasetamoli on hyvinkin tehokas lääke nimenomaan hammaskipuun. Puolikas Ibumax ei vaikuta lapseen yhtään mitenkään.
[/quote]
Mulla halkesi hammas (raskausaikana) niin että meni siis kokonaan halki. Otin maksimiannoksia Panadolia eikä apua. Luojalle kiitos hammaslääkäriaika oli varattu muutenkin kahden päivän päähän, edelleen sanon että se kipu oli kovempi ja vaikeammin siedettävä kuin synnytyskipu...
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:33"]
Parasetamol, Paramax....
Käy hyvä ihminen apteekissa tai pyydä jotain tuttua käymään ja hakemaan särkylääkettä joka ei mahdollisesti vahingoita lastasi pysyvästi. M40
[/quote]
Parasetamoli EI AUTA tulehduskipuun. Lievittää toki kuumetta, mutta kipuun siitä ei ole vastustajaksi.
[/quote]
Itseasiassa parasetamoli on hyvinkin tehokas lääke nimenomaan hammaskipuun. Puolikas Ibumax ei vaikuta lapseen yhtään mitenkään.
[/quote]
Jaa ei mulla! Mä kävin hammaslääkärissä 2 pv ennen lapsen syntymää koska kipu oli helvetillistä! Söin sallitun max määrän panacod ei auttanu. Huuhtelin suolaliuoksella ei auttanut. Joten otin buranan ja se auttoi!
Parasetamol on minulle turhalääke!
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:43"]Oikeastaan ainoa todella törkeö sääntö on että jos imettää, ei saa ottaa sitä apua nyt unohdin se missä kolmio ja ibuprofeiinia. Sitä saa raskaanakin ottaa mut ei imettävä, silloin imeväinen voi kuolla.
[/quote]
Täh? Synnärillä ainakin syötetään buranaa imettäville äideille.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:43"]Oikeastaan ainoa todella törkeö sääntö on että jos imettää, ei saa ottaa sitä apua nyt unohdin se missä kolmio ja ibuprofeiinia. Sitä saa raskaanakin ottaa mut ei imettävä, silloin imeväinen voi kuolla.
[/quote]
Miksi kun mulla poistettiin viisaudenhammas (vauva1kk) ja lääkäri tiesi että imetän niin käski ottaa buranaa? :o eikä neuvolassakaan sanottu mitään vauvan kuoleman riskistä?
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:43"]Oikeastaan ainoa todella törkeö sääntö on että jos imettää, ei saa ottaa sitä apua nyt unohdin se missä kolmio ja ibuprofeiinia. Sitä saa raskaanakin ottaa mut ei imettävä, silloin imeväinen voi kuolla.
[/quote]
Täh? Synnärillä ainakin syötetään buranaa imettäville äideille.
[/quote]
Mulla ekat päivät oli 1000mg panadol ja 800mg buranaa 3 krt päivässä ja sainpa kipuihin kerran tramaliakin. Ja ihan elossa tuo lapsi on.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:45"]
Jaa ei mulla! Mä kävin hammaslääkärissä 2 pv ennen lapsen syntymää koska kipu oli helvetillistä! Söin sallitun max määrän panacod ei auttanu. Huuhtelin suolaliuoksella ei auttanut. Joten otin buranan ja se auttoi! Parasetamol on minulle turhalääke!
[/quote]
Burana 3x600mg ei auttanut minua yhtään mitään. Hermosärkylääkkeellä vasta lähti kipu pois, eli 2x75mg lyrica.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:41"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:33"]
Parasetamol, Paramax....
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Pah, parasetamoli ei todellakaan auta hammas (hermokipuun) lainkaan. Kaksi juurihoidettua hammasta ja kummastakin niin helvetilliset säryt, ettei mitään rajaa. Parasetamoli lääkkeenä on vitsi, auttaa mihinkään kipuun tai kuumeeseen yhtä paljon kuin ksylitolipastilli.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:43"]
Hampaat kannattais paikata ennen lapsen syntymää, ettei suussa ole suuria määriä kariesbakteereita.
Olen minäkin buranaa jossain vaiheessa raskautta ottanut, kun parasetamoli ei auta päänsärkyyni. Lääkärillä kävin, jotta saisin tehokkaita raskaana syötäviä lääkkeitä ja hän oli ihan hölmistynyt, että miksen ota buranaa? Saa kuulemma satunaisesti syödä.
[/quote]Itseasiassa hoidatin tulehtuneen hampaan pois raskauden alussa, tietämättä että olin raskaana.Muutenkin olen ahkerana käynyt säännöllisesti poistattamassa hammaskiveä.Uusi aika on taas joulukuussa. ap
[/quote] varmaan tarkoitat parasetamolia+kodeiinia eli Panacodia. Saa syödä raskausaikana, ei imettäessä koska kodeiini on "huumetta".
Täällä on ihmisiä joilla on ollut hammas kipeä ja ihmisiä joilla on ollut hammas KIPEÄ.
Kun se on oikeasti KIPEÄ (kunnon hermosärky) se ei millään buranalla ja parasetamolilla muutu yhtään miksikään. Vaatii tosiaan ihan lääkärin määräämää tavaraa hermosärkyyn...
Ei tää sentään hermosärkyä ole, mutta jotain tulehdusta varmasti kun ikeniä kutittaa.Ja siitäkin huolimatta että hoidan hampaitani ja käyn hammaskiven poistossa niin tuo kutina ja kipu nostavat silloin tällöin päätään. ap
Kyypakkaus auttaa hammassärkyyn, en tosin tiedä saako ottaa raskaanaoleva.
No voi hellanlettas. Minkä takia Buranaa ei saisi syödä raskauden aikana? Samat ihmiset varmaan saavat paniikkikohtauksen ottaessaan huikan viiniä raskausaikana. Tuollainen ylihuolehtivaisuus ei ole tervettä.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 22:31"]
No voi hellanlettas. Minkä takia Buranaa ei saisi syödä raskauden aikana? Samat ihmiset varmaan saavat paniikkikohtauksen ottaessaan huikan viiniä raskausaikana. Tuollainen ylihuolehtivaisuus ei ole tervettä.
[/quote]
Ibuprofeiini on kielletty viimeisellä raskauskolmanneksella, koska se voi sulkea liian aikaisin sikiöaikana tarpeellisen ductus arteriosus -tiehyen, jota kautta sikiön verenkierto toimii. Jos valtimotiehyt sulkeutuu liian aikaisin eli ennen syntymää, sikiön keuhkot ja sydän rasittuvat liikaa ja tämä voi johtaa sikiöaikaiseen hapenpuutteen tai sydämen vajaatoimintaan.
Ibuprofeiini altistaa verenvuodoille, joten sen takia sitä saa syödä vain kuudenteen raskauskuukauteen asti. Siitä eteenpäin synnytys on "tulossa lähiaikoina", ja synnytyksen aikoihin otettu burana voi aiheuttaa äidille verenvuodon, jota ei saada tyrehtymään, ja johon voi äiti kuolla sen takia. Mitään tulehduskipulääkkeitä ei siksi saa syödä viimeisen raskauskolmanneksen aikana. Kaikilla tulehduskipulääkkeillä on tuo sama verenvuotoja aiheuttava teho, ja synnytyksessä se teho on toisinaan tappava. Synnytyksessä kun muutenkin vuodetaan verta ihan liiaksi asti. Eli siitä ibuprofeiinista ei ole vaaraa, kunhan et nyt sattumoisin joudu synnyttämään sen ottamista seuraavan vuorokauden aikana. Jos satut joutumaan synnytykseen tulehduskipulääkkeiden ottamisen jälkeen, pidä huoli, että testamenttisi on laadittu kuntoon ;)
Kaikilla lääkkeillä on haittavaikutuksia, jopa aivan yllättäviä.Ap sai aikoinaan maidontuotannon tyrehdyttämiseen lääkettä, jonka jälkeen en päässyt sängystä ylös muutamaan tuntiin.Pyörrytti, oksetti ja oli muutenkin ihan veltto olo.Sairaanhoitaja ei uskonut sen johtuvan kyseisestä lääkkeestä, mutta suostui lopulta avaamaan fharmaca fennian, jossa yhtenä harvinaisena haittavaiktuksena mainittiin oireeni. ap
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 22:39"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 22:31"]
[/quote]
Ibuprofeiini on kielletty viimeisellä raskauskolmanneksella, koska se voi sulkea liian aikaisin sikiöaikana tarpeellisen ductus arteriosus -tiehyen, jota kautta sikiön verenkierto toimii. Jos valtimotiehyt sulkeutuu liian aikaisin eli ennen syntymää, sikiön keuhkot ja sydän rasittuvat liikaa ja tämä voi johtaa sikiöaikaiseen hapenpuutteen tai sydämen vajaatoimintaan.
[/quote]
Miksi ihmeessä tätä alapeukutetaan? Ihan faktatietoa.
Hampaat kannattais paikata ennen lapsen syntymää, ettei suussa ole suuria määriä kariesbakteereita.
Olen minäkin buranaa jossain vaiheessa raskautta ottanut, kun parasetamoli ei auta päänsärkyyni. Lääkärillä kävin, jotta saisin tehokkaita raskaana syötäviä lääkkeitä ja hän oli ihan hölmistynyt, että miksen ota buranaa? Saa kuulemma satunaisesti syödä.