Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä alakoululaisenne syövät aamupalaksi

Vierailija
19.11.2014 |

kouluaamuina? Meillä vaan kaakao ja leipä, ja taitaa olla kasvalle laiheliinille liian vähän, mutta kun mikään ei oikein aamuisin kelpaa....

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelevasti leipää, kaakaota, maitoa, tuoremehua, kaurapuuroa, muroja, viiliä, jugurttia, vispipuuroa...

Vierailija
2/8 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muroja tai leipä ja maito. Joskus jugurtti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikapuuroja, nopeita ja käteviä

Vierailija
4/8 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

muroja&jugurttia, rahkaa tai viiliä, maitoa. harvemmin leipää

Vierailija
5/8 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 2 metrinen useamman lapsen isä ja lapset syö puuroa ja/tai leipää sekä silloin tällöin hedelmää. Aina maitoa ja vettä. Mun mielestä ihan ok kuten pitää. Mutta omaan aloitukseesi liittyen olen siis lapsuuteni itse elänyt lähinnä kaakao aamiaisella ja ajoittain riisimuroilla, mutta isoon kokoon ja perusterveenä kasvoin näilläkin eväillä.

Vierailija
6/8 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjasmoothien ja leipää juuston taii kinkun kanssa.

Vierailija
7/8 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalainen syö joka aamu puuron pienempien sisarusten kanssa. Hänen päivä ei käynnisty ilman puuroa :) Juo yleensä mehua.

Vitosluokkalainen syö vaihdellen puuroa, leipää, muroja, mysliä. Lisäksi syö aina jonkun hedelmän. Juomana hänellä on joko mehu, kaakao tai tee.

Vierailija
8/8 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki lapset juo aika usein arkena vaan ison lasillisen smoothieta (siinä maustamatonta jogurttia, hedelmiä tai marjoja, tilkka mantelimaitoa).
Joskus kelpaa (suolaiset) lesemuffinit jos niitä sattuu olemaan, pienimmille puuro kelpaa jos on edelliseltä päivältä lämmittää esim riisi- tai mannapuuroa, isoin nappaa yleensä tuon smoothien mukaansa matkalle (arvatkaa ollaanko keskusteltu tästä, mutta olen tullut tulokseen että kunhan edes jotain menee alas). Talvella pienet tahtoo kuumaa kaakaota ja leivän juustolla, hetken mikrossa lämmitettynä. Eli vähän sitä ja tätä, kaikki lapset on ihan kuin minä: aamuisin ei ole tarpeeksi hereillä syödäkseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi