Haluun Hesaan oikkikseen!
Kommentit (49)
Nämä kommentit ovat häpeäksi lakimiesten ammattikunnalle. Oikeusaputoimistossa riittää vähempi osaaminen. Hohhoijaa!!!! Oikeusaputoimistoissa hoidetaan laaja-alaisesti erilaisia oikeusjuttuja, joten osaamisen täytyy olla paljon laaja-alaisempaa kuin esimerkiksi liikejuridiikkaan keskittyneissä asianajotoimistoissa. Kaikki juristit eivät tee työtä pelkästään rahan takia, joten oikeusaputoimistoissa voi olla erittäin päteviä juristeja.
t. juristi, joka ei työskentele oikeusaputoimistossa
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:10"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:43"] [quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:28"]Pystytkö elämään noin 3 kk ajan siten, että elämässäsi on vain pääsykokeet? Ei iltarientoja, ei shoppailua, ei elokuvia, ei hauskanpitoa kahvilassa kavereitten kanssa? Lukemista päivässä noin 9 tuntia, tunti ulkoilua, preppauskurssit tai kertausta 4-5 tuntia ja loppu unta. Viikossa yksi vapaapäivä, jolloin vain kertaat, peset pyykkiä, käyt kaupassa ja teet kaikki ne kotityöt, joita ei muuten ehdi. Oikeasti: tuolla reseptillä pääset sinne sisälle. [/quote] En mä ihan noin paljon lukenut ja silti pääsin sisään. Helsinkiin nimenomaan. [/quote] Minä luin. Pääsin Helsinkiin. Ja huomasin, että ne vähemmän lukeneet ei ymmärtäneet myöhemminkään, mistä on kyse työnteossa. Jos haluaa töihin oikeusaputoimistoon, riittää vähän vähempi osaaminen. Jos haluaa ansaita, tekee töitä siellä, missä on rahaa. [/quote] Heh, jos olisit oikeasti valmistunut, tietäisit, että pääsykokeeseenlukutaktiikalla ei ole merkitystä osaamisen tai valmistumisen jälkeisen urakehityksen kanssa. Tai no joo, tehokas opiskelutaktiikka saattaa ennakoida tehokkaita työtapoja. Joten älkääs lapset tapelko. Itse en aikanaan lukenut hurjia määriä pääsykokeisiin, vaikka monet jo silloin tekivät niin. Silti en ole päivääkään hoitanut oikeusapujuttuja. Sen sijaan asianajajana liikejuridiikkaa ja nykyään kv-konsernissa in housena. Ansiopuoleen olen äärimmäisen tyytyväinen. (ja todellakin kulutan välillä aikaani av:lla). Tämä näin kokeneemman ammatinharjoittajan kokemuksena.
[/quote]
Pykälän valmennuskurssille (sori mainostus, mutta siellä ainaki varmasti oppii vastaamistekniikan, muiden laadusta en tiedä)! Ja älä luovuta, se on oikeesti tärkeintä. Moni uupuu kesken, mutta ne viimeset 2 viikkoa on tärkeimmät - sillon lataat jo aiemmin keväällä hyvin sisäistetyt asiat sanatarkasti lähimuistiin. Älä anna itelles vaihtoehtoa epäonnistua, Helsingin oikiksen kokeisiin ei mennä kattelemaan; ite päätin että toista kertaa en lue, niin tuskaa se oli. Vaikka luinki vaan n 5-6h päivässä (siis 9-20 monella pitkällä tauolla ja pareilla päikkäreillä, ne oli ihan ehdottomia jaksamiselle) ja vikat pari viikkoo sitten sen 9h intensiivistä lukua päivässä mummolassa täysihoidossa :) loppupaniikki tekee hyvää! ulkona kävin kahdesti koko aikana, vappuna ja ylppäripäivänä, ja nuo olikin muistaakseni ainoot vapaapäivät - ylppärien jälkeisenä päivänä luin krapulassa hampaat irvessä, kauheella sisulla :D
nyt mulla alkanu just neljäs vuosi ja edelleen tykkään, kerran se vaan kirpasi se pääsykoekevät! Tosin semmonen trauma se on, että koin tässäkin tarvetta avautua.. Samoin toisinaan vielä puidaan sitä opiskelukavereiden kanssa, ja myös muistellaan sitä hetkeä kun sai tietää päässeensä sisään - nuoren elämämme hienoimpia hetkiä. Sota omaa laiskuutta vastaan voitettu :)
Hurjasti tsemppiä sulle ap, sä pystyt siihen kun päätät niin! Toivottavasti tästä vuodatuksesta sulle ees jotain apua :)
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:38"]
Nämä kommentit ovat häpeäksi lakimiesten ammattikunnalle. Oikeusaputoimistossa riittää vähempi osaaminen. Hohhoijaa!!!! Oikeusaputoimistoissa hoidetaan laaja-alaisesti erilaisia oikeusjuttuja, joten osaamisen täytyy olla paljon laaja-alaisempaa kuin esimerkiksi liikejuridiikkaan keskittyneissä asianajotoimistoissa. Kaikki juristit eivät tee työtä pelkästään rahan takia, joten oikeusaputoimistoissa voi olla erittäin päteviä juristeja.
t. juristi, joka ei työskentele oikeusaputoimistossa
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:10"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:43"] [quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:28"]Pystytkö elämään noin 3 kk ajan siten, että elämässäsi on vain pääsykokeet? Ei iltarientoja, ei shoppailua, ei elokuvia, ei hauskanpitoa kahvilassa kavereitten kanssa? Lukemista päivässä noin 9 tuntia, tunti ulkoilua, preppauskurssit tai kertausta 4-5 tuntia ja loppu unta. Viikossa yksi vapaapäivä, jolloin vain kertaat, peset pyykkiä, käyt kaupassa ja teet kaikki ne kotityöt, joita ei muuten ehdi. Oikeasti: tuolla reseptillä pääset sinne sisälle. [/quote] En mä ihan noin paljon lukenut ja silti pääsin sisään. Helsinkiin nimenomaan. [/quote] Minä luin. Pääsin Helsinkiin. Ja huomasin, että ne vähemmän lukeneet ei ymmärtäneet myöhemminkään, mistä on kyse työnteossa. Jos haluaa töihin oikeusaputoimistoon, riittää vähän vähempi osaaminen. Jos haluaa ansaita, tekee töitä siellä, missä on rahaa. [/quote] Heh, jos olisit oikeasti valmistunut, tietäisit, että pääsykokeeseenlukutaktiikalla ei ole merkitystä osaamisen tai valmistumisen jälkeisen urakehityksen kanssa. Tai no joo, tehokas opiskelutaktiikka saattaa ennakoida tehokkaita työtapoja. Joten älkääs lapset tapelko. Itse en aikanaan lukenut hurjia määriä pääsykokeisiin, vaikka monet jo silloin tekivät niin. Silti en ole päivääkään hoitanut oikeusapujuttuja. Sen sijaan asianajajana liikejuridiikkaa ja nykyään kv-konsernissa in housena. Ansiopuoleen olen äärimmäisen tyytyväinen. (ja todellakin kulutan välillä aikaani av:lla). Tämä näin kokeneemman ammatinharjoittajan kokemuksena.
[/quote]
[/quote]
minä en arvostellut oikeusaputoimistossa työskentelevien osaamista, tai se ei ainakaan ollut tarkoitukseni. Vastasin ainoastaan kommenttiin, jossa väitettiin, että mikäli lukee pääsykokeeseen vähemmän, ei pääse töihin kuin oikeusaputoimistoon ja ansaitsee vähän. Kerroin omakohtaisen kokemukseni, että kevyemmästä lukutaktiikastani huolimatta en ole hoitanut oikeusapujuttuja ja ansaitsen hyvin.
T. 39
Oikikseen pääsee, jos opettelee kaiken ulkoa. Oikeastihan kukaan ei osaa kaikkea ulkoa, mutta jos siihen pyrkii, niin lukutapa on oikea. Oikikseen ei pääse sillä, että osaa pääkohdat ja nekin omin sanoin.
Käy valmennuskurssi, jossa opetetaan oikea vastaustekniikka.
Lue itsellesi parhaiten sopivalla tyylillä. Joku lukee kirjat 15 kertaa, toiselle riittää kolme kertaa. Sinä tiedät itse, mikä on sinulle paras tapa oppia.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:08"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:06"]
Millasia ovat Helsingin oikiksen miehet? Oon vähä katsellut erästä kuumaa, jo vähän vanhemman vuosikurssin opiskelijaa ;) Tämä tapaus ei vaikuta yhtään niin ylimieliseltä kuin miltä muut sinkut oikismiehet ovat yleensä vaikuttanu (kauhee yleistys, tiedän)
[/quote]
Konservatiivisia, tylsiä, ihan hyvännäköisiä pääosin. Mutta tylsiä.
[/quote]
Mitä sitten?
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:06"]
Millasia ovat Helsingin oikiksen miehet? Oon vähä katsellut erästä kuumaa, jo vähän vanhemman vuosikurssin opiskelijaa ;) Tämä tapaus ei vaikuta yhtään niin ylimieliseltä kuin miltä muut sinkut oikismiehet ovat yleensä vaikuttanu (kauhee yleistys, tiedän)
[/quote]
Vaan minäpä oon tavannut äärettömän ylimielisen VARATUN oikismiehen :D Ihan älytöntä kehumista koulutuksellaan ja omaisuudellaan. Joo, siis omaisuudella kehumista 2000-luvulla... Avoimesti vähätteli minun kouluani. Niin uskomaton tyyppi ettei tosikaan. Enkä mä tämän perusteella halua yleistää. Kaikkialle mahtuu kaikenlaisia ja ääripäitä löytyy mistä vaan. Täällä ikävin kommentti oli numero 3, ja se olisi juuri sopinut tähän kehuskelijaan.
Kiitos kaikista kannustavista kommenteista! :) Ilahdutitte minua kovin <3
ap