Haluun Hesaan oikkikseen!
Kommentit (49)
Tuntuu että mua kiinnostaa ne asiat :) En mä nyt tähän osaa mitään kovin syvällistä sanoa. Työllistymisvaihtoehdot on laajat, kun sitä asiantuntemusta tarvitaan niin monessa. Ja siksi mä täällä kirjottelen, kun täällä käy niin monenlaista porukkaa. Tosi kurjasti sanottu, että vain kouluttamattomia yh-äitejä. Yh-äideissä ei yleensä ole mitään vikaa.
ap
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:28"]Pystytkö elämään noin 3 kk ajan siten, että elämässäsi on vain pääsykokeet? Ei iltarientoja, ei shoppailua, ei elokuvia, ei hauskanpitoa kahvilassa kavereitten kanssa? Lukemista päivässä noin 9 tuntia, tunti ulkoilua, preppauskurssit tai kertausta 4-5 tuntia ja loppu unta. Viikossa yksi vapaapäivä, jolloin vain kertaat, peset pyykkiä, käyt kaupassa ja teet kaikki ne kotityöt, joita ei muuten ehdi.
Oikeasti: tuolla reseptillä pääset sinne sisälle.
[/quote]
En mä ihan noin paljon lukenut ja silti pääsin sisään. Helsinkiin nimenomaan.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:39"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:19"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:15"]
Saahan sitä haluta, mutta ei se mitään merkitse. Moni muukin haluaa. Onneksi itse olen jo sisällä.
[/quote]
Näinpä.
t. OTK
Haluatko tosiaan viettää kuusi vuotta tuollaisessa ilmapiirissä...
[/quote]
[/quote]
Kumpaan tämä OTK kommentoi "Näinpä"?
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:42"]
Tuntuu että mua kiinnostaa ne asiat :) En mä nyt tähän osaa mitään kovin syvällistä sanoa. Työllistymisvaihtoehdot on laajat, kun sitä asiantuntemusta tarvitaan niin monessa. Ja siksi mä täällä kirjottelen, kun täällä käy niin monenlaista porukkaa. Tosi kurjasti sanottu, että vain kouluttamattomia yh-äitejä. Yh-äideissä ei yleensä ole mitään vikaa.
ap
[/quote]
ok. jotku haluu sinne rahan takia ja niille se on ihan väärä paikka. verenimijöitä on oikeuslaitoksessa jo ihan tarpeeksi
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:43"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:28"]Pystytkö elämään noin 3 kk ajan siten, että elämässäsi on vain pääsykokeet? Ei iltarientoja, ei shoppailua, ei elokuvia, ei hauskanpitoa kahvilassa kavereitten kanssa? Lukemista päivässä noin 9 tuntia, tunti ulkoilua, preppauskurssit tai kertausta 4-5 tuntia ja loppu unta. Viikossa yksi vapaapäivä, jolloin vain kertaat, peset pyykkiä, käyt kaupassa ja teet kaikki ne kotityöt, joita ei muuten ehdi. Oikeasti: tuolla reseptillä pääset sinne sisälle. [/quote] En mä ihan noin paljon lukenut ja silti pääsin sisään. Helsinkiin nimenomaan.
[/quote]
Minä luin. Pääsin Helsinkiin. Ja huomasin, että ne vähemmän lukeneet ei ymmärtäneet myöhemminkään, mistä on kyse työnteossa. Jos haluaa töihin oikeusaputoimistoon, riittää vähän vähempi osaaminen. Jos haluaa ansaita, tekee töitä siellä, missä on rahaa.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:35"]Sä kyselet AV-palstalla vinkkejä oikikseen pääsystä YH-äideiltä, jotka ei ole istunut koulunpenkillä sitten peruskoulun, OK.
[/quote]
Häh? En tiennyt, että täällä palstailuun vaaditaan yh-äiteyttä ja kouluttautumattomuutta. Mulla ei ole lapsia ja opiskelen lääkiksessä, kumma kun en ole vielä saanut bannia. Ap:ta en osaa muuten auttaa, kuin toivottaa tsemppiä. Paljon työtä se vaatii, mutta ihan tavallisia ihmisiä meidänkin kurssilaiset ovat, vaikka lääkikseenkään pääsy ei helpoimmasta päästä ole. :) Jos olen oikein ymmärtänyt, oikiksen pääsykoemateriaalit julkaistaan sen verran lähellä pääsykoetta, että hetkeen elämään ei todella mahdu mitään muuta kuin pänttääminen.
Miksi juuri Helsinkiin? Jos sinulla on palava intohimo oikikseen niin silloin haet muualleki kuin Helsinkiin.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:52"]
se on stadi ja oikis ;)
[/quote]
sisäänpääsy ensin, fiilistely sitten :)
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:21"]
Sinne pääsee kovalla ahkeruudella. Valmistaudu lukemaan n. 10-12 tunnin päiviä.
[/quote]
Okei, kovaa työtä on! No eipä sillä, tosissaanhan se on otettava jos päästä meinaa :)
ap
[/quote]
Heh, sisäänpääsyn jälkeen se työ vasta alkaa.
http://3.bp.blogspot.com/-ipjZoNhJMkk/Ta3A6wJOr6I/AAAAAAAAA4g/58AzG22rJxI/s1600/IMG_2348.JPG
Tuossa yhden tentin kirjat. Enjoy.
[/quote]
Hrrrr... Finanssioikeus :) Tuosta puuttuu muuten säädöskokoelma.
Vinkkejä pääsykokeisiin: 1) lopeta palstailu, se syö liikaa aikaa ja huomiota, 2) osallistu valmennuskurssille - vaikka osaisitkin asian, niin puutteellinen vastaustekniikka syö pisteitä, 3) opettele ihan kaikki pääsykoekirjoista - ei ole olemassa niin pientä alaviitettä, kuvatekstiä, taulukkoa, kuvaajaa tai poikkeusta, ettei siitä voisi tehdä kokonaista pääsykoekysymystä, 4) lue, lue, lue, LUE! Ja muista, että aina on olemassa joku, joka on lukenut sinua enemmän. Lue.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:45"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:42"]
ap
[/quote]
ok. jotku haluu sinne rahan takia ja niille se on ihan väärä paikka. verenimijöitä on oikeuslaitoksessa jo ihan tarpeeksi
[/quote]
Helppoa rahaa kannattaa etsiä joltain muulta alalta, tuolla joutuu oikeasti töihin.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:15"]
Saahan sitä haluta, mutta ei se mitään merkitse. Moni muukin haluaa. Onneksi itse olen jo sisällä.
[/quote]
Haluatko tosiaan viettää kuusi vuotta tuollaisessa ilmapiirissä...
[/quote]
Onhan siellä kusipäitä, mutta paljon myös fiksuja ja mukavia tyyppejä. Kuten kaikilla aloilla.
Sinne on helppo päästä jos vain haluaa. Edellytyksinä on lukupää ja rauhallinen luonne.
Millasia ovat Helsingin oikiksen miehet? Oon vähä katsellut erästä kuumaa, jo vähän vanhemman vuosikurssin opiskelijaa ;) Tämä tapaus ei vaikuta yhtään niin ylimieliseltä kuin miltä muut sinkut oikismiehet ovat yleensä vaikuttanu (kauhee yleistys, tiedän)
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:06"]
Millasia ovat Helsingin oikiksen miehet? Oon vähä katsellut erästä kuumaa, jo vähän vanhemman vuosikurssin opiskelijaa ;) Tämä tapaus ei vaikuta yhtään niin ylimieliseltä kuin miltä muut sinkut oikismiehet ovat yleensä vaikuttanu (kauhee yleistys, tiedän)
[/quote]
Konservatiivisia, tylsiä, ihan hyvännäköisiä pääosin. Mutta tylsiä.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:43"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:28"]Pystytkö elämään noin 3 kk ajan siten, että elämässäsi on vain pääsykokeet? Ei iltarientoja, ei shoppailua, ei elokuvia, ei hauskanpitoa kahvilassa kavereitten kanssa? Lukemista päivässä noin 9 tuntia, tunti ulkoilua, preppauskurssit tai kertausta 4-5 tuntia ja loppu unta. Viikossa yksi vapaapäivä, jolloin vain kertaat, peset pyykkiä, käyt kaupassa ja teet kaikki ne kotityöt, joita ei muuten ehdi. Oikeasti: tuolla reseptillä pääset sinne sisälle. [/quote] En mä ihan noin paljon lukenut ja silti pääsin sisään. Helsinkiin nimenomaan.
[/quote]
Minä luin. Pääsin Helsinkiin. Ja huomasin, että ne vähemmän lukeneet ei ymmärtäneet myöhemminkään, mistä on kyse työnteossa. Jos haluaa töihin oikeusaputoimistoon, riittää vähän vähempi osaaminen. Jos haluaa ansaita, tekee töitä siellä, missä on rahaa.
[/quote]
Heh, jos olisit oikeasti valmistunut, tietäisit, että pääsykokeeseenlukutaktiikalla ei ole merkitystä osaamisen tai valmistumisen jälkeisen urakehityksen kanssa. Tai no joo, tehokas opiskelutaktiikka saattaa ennakoida tehokkaita työtapoja.
Joten älkääs lapset tapelko.
Itse en aikanaan lukenut hurjia määriä pääsykokeisiin, vaikka monet jo silloin tekivät niin. Silti en ole päivääkään hoitanut oikeusapujuttuja. Sen sijaan asianajajana liikejuridiikkaa ja nykyään kv-konsernissa in housena. Ansiopuoleen olen äärimmäisen tyytyväinen. (ja todellakin kulutan välillä aikaani av:lla).
Tämä näin kokeneemman ammatinharjoittajan kokemuksena.
Kauheen negatiivisia ootte :D jos mun motivaatiolla pääsi kouluun, niin kyllä säki voit päästä!
t. 13