Tuliko teille jo veronpalautusrahat tilille?
Mikä mättää, kun tänään piti olla maksupäivä, ja rahoja ei tilillä näy?
Ps. Ja ei ole ulosotossa mitään
Kommentit (47)
Milloin maksatte jäännösveron?
En ole löytänyt tästä aloitusta.
Vierailija kirjoitti:
Kauhee härdelli taas, varmaan 10 aloitusta tästä. Luulis että on elämä kiinni veronpalautuksesta.
Ihmisillä on vähän rahaa. Tästä keskustelusta muistin, että itsekin sain elokuun alussa veronpalautusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli jo aamusta, 2700€ kilahti tilille.
Ja ihan tarkoituksella olen pitänyt korkeampaa veroprosenttia, tuntuu mukavemmalle, kun saa kertakönttinä isomman summan. :=)
Idiootti!
No mä teen kyllä ihan samalla lailla, että pidän korkeampaa prossaa.
Mitähän idioottimaista siinä on?
En voi ymmärtää sakkia, joka ei osaa laittaa tuloistaa osaa säästöön omalle tililleen tai vaikka säästöpossuun ja tuon säästämiskyvyn puutteen takia pitää ennakonpidätykset ottaa liian suurella prosentilla. Veronpalautuksilla "säästämisessä" on sekin ongelma, että se raha on käytettävissä vain parina päivänä vuodessa, mutta possussa tai tilillä oleva jemmaraha auttaisi just silloin, kun se yllättävä lisämeno tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ihan tarkoituksella olen pitänyt korkeampaa veroprosenttia, tuntuu mukavemmalle, kun saa kertakönttinä isomman summan. :=)
Idiootti!
1) Raha on pois omasta käytöstä yli vuoden, joten sitä ei pysty käyttämään, vaikka kuinka tulisi välttämätön lisärahantarve. Seuraus: Joutuu ottamaan kulutusluottoa visa-kortilta tai vippiyhtiöstä.
2) Liikaa maksetulle ennakonpidätykselle ei saa korkoa suurimmalle osalle siitä ajasta, jolloin raha on poissa omasta käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää sakkia, joka ei osaa laittaa tuloistaa osaa säästöön omalle tililleen tai vaikka säästöpossuun ja tuon säästämiskyvyn puutteen takia pitää ennakonpidätykset ottaa liian suurella prosentilla. Veronpalautuksilla "säästämisessä" on sekin ongelma, että se raha on käytettävissä vain parina päivänä vuodessa, mutta possussa tai tilillä oleva jemmaraha auttaisi just silloin, kun se yllättävä lisämeno tulee.
No mulla menee sijoituksiin sellanen 500€ /kk ja "säästötilille" myös 500€ / kk.
Ei ole mitään ongelmaa pitää pari prosenttia korkeampaa ennakonpidätystä, vaan sitä kautta tulee myös sit kerran vuodessa yksi isompi köntti fyrkkaa.
Millähän lailla mulla on säästämiskyvyssä puutetta?
Olen siis se ensimmäinen viestijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootti!
1) Raha on pois omasta käytöstä yli vuoden, joten sitä ei pysty käyttämään, vaikka kuinka tulisi välttämätön lisärahantarve. Seuraus: Joutuu ottamaan kulutusluottoa visa-kortilta tai vippiyhtiöstä.
2) Liikaa maksetulle ennakonpidätykselle ei saa korkoa suurimmalle osalle siitä ajasta, jolloin raha on poissa omasta käytöstä.
1) Kun on tarpeeksi tuloja vs. menot, niin pystyy säästämään samalla.
Ei ole tarvetta millekään tollasille pikkuluotoille. Auto- ja asuntolainat eri asia.
2) Jotain pientä korkoa sille saa, mutta ei se olekaan siinä se pointti. Normisti menee sijoituksiin ja säästöön rahaa ihan tarpeeksi. Toi on vaan ylimääräinen isompi raha kerta vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootti!
Häh? Onko nykyään joku oletusarvo että about "kaikki" jatkuvasti ottelee jotain pikavippejä?
Oli tullu 12587.40€, nyt shoppailee.
No ei ole vielä näkynyt. Aktian tilille pitäisi tulla. 1550 EUR
Itse aloin laittaa rahaa säästöön kuutisen vuotta sitten, silloin suunnitteilla ollutta putkiremppaa varten. No ennen putkiremppaa tulikin yllättävä läheisen kuolemantapaus, josta aiheutui lisämenoja samaan aikaan, kun työkyky oli lähellä nollaa. Surun keskellä oli helpottavaa, kun pystyi keskittyä kuolemasta seuranneiden asioiden hoitoon ja elää jemmarahojen turvin. Ei tarvinnut murehtia raha-asioista, kun oli säästöjä, joita käyttää.
Vinkkinä myös muille: Avatkaa vaikka pankkiin tili, joka näkyy vain verkkopankissa ja jolle kuukausittain menee esim. satanen. Hyödyllisempää oman taloudenpidon kannalta kuin "verojen maksaminen" liian suurella prosentilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootti!
Häh? Onko nykyään joku oletusarvo että about "kaikki" jatkuvasti ottelee jotain pikavippejä?
Kyllä näiden kohdalla, joiden on "pakkosäästettävä" maksamalla liian suurta ennakonpidätystä.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia summia olette yleensä saaneet?
505€ ja risat tulee. Tästä tulikin mieleen, että pitää nostaa veroprosenttia kun saattaa mennä tulot rajan yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla menee sijoituksiin sellanen 500€ /kk ja "säästötilille" myös 500€ / kk.
Ei ole mitään ongelmaa pitää pari prosenttia korkeampaa ennakonpidätystä, vaan sitä kautta tulee myös sit kerran vuodessa yksi isompi köntti fyrkkaa.
Millähän lailla mulla on säästämiskyvyssä puutetta?
Olen siis se ensimmäinen viestijä.
No niistä sijoituksistahan saisi milloin vain, parissa arkipäivässä isomman köntin fyrkkaa tililleen ilman, että se raha on keskimäärin vuoden pakkosäästönä valtiolla. Laskepa huviksesi tuottoprosentit sijoituksillesi ja veronpalautukselle. Kumpi on järkevämpi sijoitus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhee härdelli taas, varmaan 10 aloitusta tästä. Luulis että on elämä kiinni veronpalautuksesta.
Ihmisillä on vähän rahaa. Tästä keskustelusta muistin, että itsekin sain elokuun alussa veronpalautusta.
Ihmisillä on ihan riittävästi rahaa, mutta turhat menot vaan ovat liian suuret.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootti!
Kyllä näiden kohdalla, joiden on "pakkosäästettävä" maksamalla liian suurta ennakonpidätystä.
Jälleen aivan järjetön selostus.
Minkä takia olisi pakkosäästettävä? Ikinä en ole ottanut pikavippejä. Tulot n. 6500€ / kk brutto, menoja kohtuu vähän. Ns. ylimääräistä jää joka kuukausi sellanen 1000-1500€ riippuen vähän laskuista.
Ne sijoittelen, tai laitan erilliselle tilille.
En edes muistanut koko veronpalautuksia, mutta tämän keskustelun innoittaman vilkaisin tilille ja oli tullut. S-pankki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootti!
Lainataan valtiolle rahaa onnettomalla korolla. Mikäs siinä jos tykkää.