Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuliko teille jo veronpalautusrahat tilille?

Helvatan verotoimisto
03.09.2021 |

Mikä mättää, kun tänään piti olla maksupäivä, ja rahoja ei tilillä näy?
Ps. Ja ei ole ulosotossa mitään

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhee härdelli taas, varmaan 10 aloitusta tästä. Luulis että on elämä kiinni veronpalautuksesta. 

Vierailija
22/47 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin maksatte jäännösveron?

En ole löytänyt tästä aloitusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhee härdelli taas, varmaan 10 aloitusta tästä. Luulis että on elämä kiinni veronpalautuksesta. 

Ihmisillä on vähän rahaa. Tästä keskustelusta muistin, että itsekin sain elokuun alussa veronpalautusta.

Vierailija
24/47 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli jo aamusta, 2700€ kilahti tilille.

Ja ihan tarkoituksella olen pitänyt korkeampaa veroprosenttia, tuntuu mukavemmalle, kun saa kertakönttinä isomman summan. :=)

Idiootti!

No mä teen kyllä ihan samalla lailla, että pidän korkeampaa prossaa.

Mitähän idioottimaista siinä on?

Vierailija
25/47 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tuli jo elokuussa.

Vierailija
26/47 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää sakkia, joka ei osaa laittaa tuloistaa osaa säästöön omalle tililleen tai vaikka säästöpossuun ja tuon säästämiskyvyn puutteen takia pitää ennakonpidätykset ottaa liian suurella prosentilla. Veronpalautuksilla "säästämisessä" on sekin ongelma, että se raha on käytettävissä vain parina päivänä vuodessa, mutta possussa tai tilillä oleva jemmaraha auttaisi just silloin, kun se yllättävä lisämeno tulee.

Vierailija
27/47 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ihan tarkoituksella olen pitänyt korkeampaa veroprosenttia, tuntuu mukavemmalle, kun saa kertakönttinä isomman summan. :=)

Idiootti!

1) Raha on pois omasta käytöstä yli vuoden, joten sitä ei pysty käyttämään, vaikka kuinka tulisi välttämätön lisärahantarve. Seuraus: Joutuu ottamaan kulutusluottoa visa-kortilta tai vippiyhtiöstä.

2) Liikaa maksetulle ennakonpidätykselle ei saa korkoa suurimmalle osalle siitä ajasta, jolloin raha on poissa omasta käytöstä.

Vierailija
28/47 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi ymmärtää sakkia, joka ei osaa laittaa tuloistaa osaa säästöön omalle tililleen tai vaikka säästöpossuun ja tuon säästämiskyvyn puutteen takia pitää ennakonpidätykset ottaa liian suurella prosentilla. Veronpalautuksilla "säästämisessä" on sekin ongelma, että se raha on käytettävissä vain parina päivänä vuodessa, mutta possussa tai tilillä oleva jemmaraha auttaisi just silloin, kun se yllättävä lisämeno tulee.

No mulla menee sijoituksiin sellanen 500€ /kk ja "säästötilille" myös 500€ / kk.

Ei ole mitään ongelmaa pitää pari prosenttia korkeampaa ennakonpidätystä, vaan sitä kautta tulee myös sit kerran vuodessa yksi isompi köntti fyrkkaa.

Millähän lailla mulla on säästämiskyvyssä puutetta?

Olen siis se ensimmäinen viestijä.

Vierailija
29/47 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idiootti!

1) Raha on pois omasta käytöstä yli vuoden, joten sitä ei pysty käyttämään, vaikka kuinka tulisi välttämätön lisärahantarve. Seuraus: Joutuu ottamaan kulutusluottoa visa-kortilta tai vippiyhtiöstä.

2) Liikaa maksetulle ennakonpidätykselle ei saa korkoa suurimmalle osalle siitä ajasta, jolloin raha on poissa omasta käytöstä.

1) Kun on tarpeeksi tuloja vs. menot, niin pystyy säästämään samalla.

Ei ole tarvetta millekään tollasille pikkuluotoille. Auto- ja asuntolainat eri asia.

2) Jotain pientä korkoa sille saa, mutta ei se olekaan siinä se pointti. Normisti menee sijoituksiin ja säästöön rahaa ihan tarpeeksi. Toi on vaan ylimääräinen isompi raha kerta vuoteen.

Vierailija
30/47 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idiootti!

Häh? Onko nykyään joku oletusarvo että about "kaikki" jatkuvasti ottelee jotain pikavippejä?

Vierailija
31/47 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tullu 12587.40€, nyt shoppailee.

Vierailija
32/47 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole vielä näkynyt. Aktian tilille pitäisi tulla. 1550 EUR

Vierailija
33/47 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin laittaa rahaa säästöön kuutisen vuotta sitten, silloin suunnitteilla ollutta putkiremppaa varten. No ennen putkiremppaa tulikin yllättävä läheisen kuolemantapaus, josta aiheutui lisämenoja samaan aikaan, kun työkyky oli lähellä nollaa. Surun keskellä oli helpottavaa, kun pystyi keskittyä kuolemasta seuranneiden asioiden hoitoon ja elää jemmarahojen turvin. Ei tarvinnut murehtia raha-asioista, kun oli säästöjä, joita käyttää.

Vinkkinä myös muille: Avatkaa vaikka pankkiin tili, joka näkyy vain verkkopankissa ja jolle kuukausittain menee esim. satanen. Hyödyllisempää oman taloudenpidon kannalta kuin "verojen maksaminen" liian suurella prosentilla.

Vierailija
34/47 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idiootti!

Häh? Onko nykyään joku oletusarvo että about "kaikki" jatkuvasti ottelee jotain pikavippejä?

Kyllä näiden kohdalla, joiden on "pakkosäästettävä" maksamalla liian suurta ennakonpidätystä.

Vierailija
35/47 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia summia olette yleensä saaneet?

505€ ja risat tulee. Tästä tulikin mieleen, että pitää nostaa veroprosenttia kun saattaa mennä tulot rajan yli.

Vierailija
36/47 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla menee sijoituksiin sellanen 500€ /kk ja "säästötilille" myös 500€ / kk.

Ei ole mitään ongelmaa pitää pari prosenttia korkeampaa ennakonpidätystä, vaan sitä kautta tulee myös sit kerran vuodessa yksi isompi köntti fyrkkaa.

Millähän lailla mulla on säästämiskyvyssä puutetta?

Olen siis se ensimmäinen viestijä.

No niistä sijoituksistahan saisi milloin vain, parissa arkipäivässä isomman köntin fyrkkaa tililleen ilman, että se raha on keskimäärin vuoden pakkosäästönä valtiolla. Laskepa huviksesi tuottoprosentit sijoituksillesi ja veronpalautukselle. Kumpi on järkevämpi sijoitus?

Vierailija
37/47 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on vähän rahaa. Tästä keskustelusta muistin, että itsekin sain elokuun alussa veronpalautusta.

Ihmisillä on ihan riittävästi rahaa, mutta turhat menot vaan ovat liian suuret.

Vierailija
38/47 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idiootti!

Kyllä näiden kohdalla, joiden on "pakkosäästettävä" maksamalla liian suurta ennakonpidätystä.

Jälleen aivan järjetön selostus.

Minkä takia olisi pakkosäästettävä? Ikinä en ole ottanut pikavippejä. Tulot n. 6500€ / kk brutto, menoja kohtuu vähän. Ns. ylimääräistä jää joka kuukausi sellanen 1000-1500€ riippuen vähän laskuista.

Ne sijoittelen, tai laitan erilliselle tilille.

Vierailija
39/47 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muistanut koko veronpalautuksia, mutta tämän keskustelun innoittaman vilkaisin tilille ja oli tullut. S-pankki.

Vierailija
40/47 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idiootti!

Lainataan valtiolle rahaa onnettomalla korolla. Mikäs siinä jos tykkää.