Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuliko teille jo veronpalautusrahat tilille?

Helvatan verotoimisto
03.09.2021 |

Mikä mättää, kun tänään piti olla maksupäivä, ja rahoja ei tilillä näy?
Ps. Ja ei ole ulosotossa mitään

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi ymmärtää sakkia, joka ei osaa laittaa tuloistaa osaa säästöön omalle tililleen tai vaikka säästöpossuun ja tuon säästämiskyvyn puutteen takia pitää ennakonpidätykset ottaa liian suurella prosentilla. Veronpalautuksilla "säästämisessä" on sekin ongelma, että se raha on käytettävissä vain parina päivänä vuodessa, mutta possussa tai tilillä oleva jemmaraha auttaisi just silloin, kun se yllättävä lisämeno tulee.

No mulla menee sijoituksiin sellanen 500€ /kk ja "säästötilille" myös 500€ / kk.

Ei ole mitään ongelmaa pitää pari prosenttia korkeampaa ennakonpidätystä, vaan sitä kautta tulee myös sit kerran vuodessa yksi isompi köntti fyrkkaa.

Millähän lailla mulla on säästämiskyvyssä puutetta?

Olen siis se ensimmäinen viestijä.

No niistä sijoituksistahan saisi milloin vain, parissa arkipäivässä isomman köntin fyrkkaa tililleen ilman, että se raha on keskimäärin vuoden pakkosäästönä valtiolla. Laskepa huviksesi tuottoprosentit sijoituksillesi ja veronpalautukselle. Kumpi on järkevämpi sijoitus?

Tämä on liian monimutkaista monelle. Helpompi lainata rahat verottajalle vaikka siitä ei mitään saakaan.

Vierailija
42/47 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi ymmärtää sakkia, joka ei osaa laittaa tuloistaa osaa säästöön omalle tililleen tai vaikka säästöpossuun ja tuon säästämiskyvyn puutteen takia pitää ennakonpidätykset ottaa liian suurella prosentilla. Veronpalautuksilla "säästämisessä" on sekin ongelma, että se raha on käytettävissä vain parina päivänä vuodessa, mutta possussa tai tilillä oleva jemmaraha auttaisi just silloin, kun se yllättävä lisämeno tulee.

No mulla menee sijoituksiin sellanen 500€ /kk ja "säästötilille" myös 500€ / kk.

Ei ole mitään ongelmaa pitää pari prosenttia korkeampaa ennakonpidätystä, vaan sitä kautta tulee myös sit kerran vuodessa yksi isompi köntti fyrkkaa.

Millähän lailla mulla on säästämiskyvyssä puutetta?

Olen siis se ensimmäinen viestijä.

No niistä sijoituksistahan saisi milloin vain, parissa arkipäivässä isomman köntin fyrkkaa tililleen ilman, että se raha on keskimäärin vuoden pakkosäästönä valtiolla. Laskepa huviksesi tuottoprosentit sijoituksillesi ja veronpalautukselle. Kumpi on järkevämpi sijoitus?

Edelleenkin, sijoitan kyllä joka kuukausi ja joka kuukausi säästän myös sivuun osan tuloistani.

Sijoituksia en ole ottamassa ulos, vaan pidän niitä eläkkeelle saakka, sit mietin uudestaan sijoitusstrategiaa.

En olekaan mikään hampaat irvessä säästäjä/sijoittaja, tiedän kyllä että pelkkää rahaa ajatellen KAIKKI liikenevä kannattaisi laittaa sijoittaen. Mutta mulle tää on ihan ok, ei siitä saa kuin sen nimellisen naurettavan koron, mutta eipä haittaa.

Ei mua nappaa, vaikka muualta saisikin hiukan enemmän rahaa sijoittamalla joka kuukausi sen ylimääräisen satasen minkä nyt maksan liikaa veroja, aivan sama. Viime vuoden lopussa tuli aika hyvä bonari ja tulot paukkui lisäprosentille, jonka takia tuli nyt ton verran takasin.

Pääpointti mulla on aina ollut se, että nyt kannattaa elää ja laittaa rahaa oman ja läheisten hyvinvointiin.

Ikinä ei voi tietää, koska itseltä, tai joltain läheiseltä loppuu elämä.

Ja mulla omasta mielestäni hyvä tilanne, kun tulot on kohtuulliset, niin vaikka käytänkin sitä (perheen kanssa syömässä ja välillä ravintolassa rouvan kanssa, lasten kanssa tehdään kaikenlaista mitä nyt mieleen juolahtaa yms.) silti jää rahaa "yli".

Joku toinen tykkää vetää verot ihan jämptilleen, hyvä sille, mä vaan en toimi niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko te kyselijät olette rahanne saaneet?

Vierailija
44/47 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kattonu, ei tule ku muutama tonni takas

Vierailija
45/47 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä katsoin. Nyt hennon ostaa sen haaveilemani auton, kun veronpalautus auttaa sen ostossa vähän.

Vierailija
46/47 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olette stana ryypänneet tai shoppailleet rahanne?! Loppukuusta täällä valitetaan rahan puutteesta.

Vierailija
47/47 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä katsoin. Nyt hennon ostaa sen haaveilemani auton, kun veronpalautus auttaa sen ostossa vähän.

Auto ostettu! Harmi, kun parveke ja ikkunat on väärään suuntaan enkä nää sitä ihanaa autoani parkkipaikalla.