Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kellään kokemuksia Au Pairin töistä ulkomailla?

JenniQQ
02.09.2021 |

Eli olen nyt 19-vuotias naisen alku. Nyt kun korona purkuja on tehty yhdysvalloissa niin itsellä olisi mahdollisuus lähtee Miamiin Au Pairiksi varakkaaseen perheeseen.

Lapsia olen hoitanut pienestä pitäen perheessä apuna ja työksenikin Suomessa kun valmistuin lukiosta.

Kiinnostaisi kuulla muiden kokemuksia Au Pairina. Mikä ollut hyvää, mikä huonoa? Mitään vinkkejä?

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla ahkera ja oma-alotteinen, että itse tekee kotitöitäkin yms. ilman että pyydetään.

Kannattaa olla perus kohtelias, mutta varoa ettei mene flirtiksi, sillä jos nuori nainen tulee perheeseen niin perheen isä voi olla kiinnostunut muutenkin kuin vain ystävänä ja taas perheen äiti voi alkaa pitää sinua uhkana, jos olet liian mukana miehelle ja taas heittää sinut ulos millä tahansa tekosyyllä.

Kannattaa yle areenasta katsoa Au Pairit Amerikassa niin saat jotain makua millainen kulttuuri siellä on.

Vierailija
2/85 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on ollut au paireja muutama erään clubin kautta mikä on kansainvälinen. Huonoja kokemuksia, sillä flirttaavat nuoret naiset jotka tulee taloon eivät koskaan ole hyvä yhdistelmä parisuhteelle.

Mutta jos menet niin: lapsia ei saa jättää sekunniksikaan yksin, lasten kanssa olo ei tarkoita että tinderissä voit samaan aikaan selata miehiä vaan älypuhelin pois silloin, olet oma-aloitteinen, siivoat sotkut, olet ahkera, olet ystävällinen (mutta ei liian ystävällinen ellet halua perheen äidin vihoja niskaasi, näkee sinut varmana uhkana silloin), teet mitä sanotaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on kun pystyi iltaisin ja viikonloppuisin deittailee kuumia miehiä :D Todella paljon hotimpia kuin suomessa ja pohjoismaisille nuorille naisille kyllä riittää kysyntää :D Myös kannattaa bilettää kun mahdollista, paljon villimpiä bileitä kuin Suomessa.. Haluun niin takaisin Au Pairiksi Amerikkaan Floridaan :)

Vierailija
4/85 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli paras osa salasuhde perheen erittäin komeaan amerikkalaiseen isään vaikka olikin 20 vuotta mua vanhempi.. 🤩 oli silloin kyllä todella komea yhä... 😘 elämän parasta aikaa näin jälkeenpäin mietittynä, enää on vaan muistot siitä upeesta ajasta.. No ainakin on tullut elettyä elämä jossa eletään täysiä, YOLO olisi varmaan hyvä termi mitä oma tytär käyttää täysiä elämisestä 😄

Vierailija
5/85 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveetä paskaa täällä kyllä kirjoitellaan. Älä usko noita typeriä juttuja. Olen ollut au paurina ja oli kyllä aivan mieletön kokemus. Kaikki riippuu täysin perheestä minkä saat/valitset. Älä epäröi vaihtaa perhettä jos perhe ei tunnu oikealta. Itse tutustuin myös muun maalaisiin au paireihin ja vietin aikaa myös heidän kanssaan. Oli niitä aikoja, lämmöllä muistelen.

Vierailija
6/85 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveetä paskaa täällä kyllä kirjoitellaan. Älä usko noita typeriä juttuja. Olen ollut au paurina ja oli kyllä aivan mieletön kokemus. Kaikki riippuu täysin perheestä minkä saat/valitset. Älä epäröi vaihtaa perhettä jos perhe ei tunnu oikealta. Itse tutustuin myös muun maalaisiin au paireihin ja vietin aikaa myös heidän kanssaan. Oli niitä aikoja, lämmöllä muistelen.

Sanot että elä usko muita, mutta et vastaa yhteenkään Ap:n kysymykseen, että mitä vinkkejä antaisit.

Vierailija
7/85 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut au pairina kolmessa eri maassa ja voin kertoa, että aikaisemmat vinkit oli hyviä, poislukien tuo missä kerrottiin salasuhteesta perheen isään, joka on äärettömän huono idea.

Vierailija
8/85 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään hyviä kokemuksia itsellä parin vuoden takaa. Sattui ihanat perheet. Lasten hoidosta hyvä olla kokemusta. Ole aina lapsen seurassa, kun on sovittu ja ole oma-aloitteinen. Puhu suoraan jos jokin mietityttää. Jos perhe ei vaan jostain syystä sovi niin kerro heille suoraan niin varmasti uusi järjestyy.

Ja kuten moni on sanonut, niin ne eksoottiset miehet ulkomailla.. super komeita ja kuumia... Jos et ole vielä sitoutunut niin rohkeasti deiteille.. lupaan ettet kadu vaan muistelet jälkikäteen, että "WOW". Nykyään tinderillä helppo löytää seuraa. Sinkkuna ulkomailla voi olla jotain niin uskomattoman ihanaa ennen kuin on omia lapsia ja ura yms.

Vierailija
9/85 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti suosittelen menemään. Au pairina saa koko läpi elämän kantavia muistoja, kokemuksia muista kulttuureista, kavereita ja ystäviä eri kulttuureita. Itse olen edelleen yhteyksissä au pair perheeseeni ja lukuisiin au paireihin jotka olivat Losissa samoilla alueilla ja saman clubin kautta. Vinkkinä: nauti joka sekunnista. Ole lasten kanssa tosi huolellinen ja muista myös, että au pairillakin on oikeus vapaa-aikaan mikä kannattaa käyttää muualla kuin omassa huoneessa olemalla, rohkeasti ulos.

Vierailija
10/85 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllä paljon hyviä vinkkejä. Itse tapailin varmaan 20 miestä matkan aikana, Suomessa en olisi kehdannut mutta siellä kun kukaan ei tunne :D Tarttui sieltä lopulta matkaan yksi täydellinen amerikkalainen mies jonka kanssa olen vielä tänä päivänäkin. Kerran sitä vaan ollaan nuoria eli ota koko reissu seikkailuna, anna kaikkesi ja nauti täysin rinnoin!

Vierailija
11/85 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koskaan ole ollut au pairina mutta meillä oli Aupaireja melkein 6 vuotta. (Yhteensä 7 aupairia) Suurin osa kokemuksista oli tosi positiivisia sekä meille että aupaireille, yksi jouduttiin lähettämään kotimatkalle jo parin kuukauden päästä ja yksi halusi itse lähteä aiemmin.

Tärkeää on reipas asenne au pairilta, sellainen ettei tarvitse koko ajan pyytää ja käskeä vaan että tämä osaa tarttua hommiin itsenäisesti.

Isäntäperheen tulee puolestaan olla reilu ja sääntöjen selvät (ja mielellään ihan paperille kirjatut) alusta asti niin kaikki sujuu hyvin. Meillä on aina ollut työtunnit ja tehtävät selkeästi sovittu ja kaikesta ylimääräisestä on neuvoteltu erikseen ja maksettu ylimääräistä. Parhaiten pärjää mun lähtee reissuun avoimella mielellä ja joustavalla asenteella.

Suurimmat ongelmat ovat johtuneet erilaisista odotuksista. Yksi (se joka lähetettiin maitojunalla kotiin) oli selvästi tullut tänne vain bilettämään, ryömi arki-iltoinakin kotiin aamuyöstä ja oli usein krapulassa, ei hoitanut sovittuja asioita ja lastenhoidoksi hänestä riitti se että hän koomailee sohvalla puhelimeensa tuijottaen.

Noin keskimäärin en usko että monikaan parikymppinen tyttö olisi kiinnostunut itseään 10-20 vuotta vanhemmasta perheenisästä ja ainakin meidän aupaireista jokainen on ollut kiinnostuneempi ikäisestään seurasta luin viettämään vapaa-aikaansa meidän kanssa ja aika moni löysikin seurustelukumppanin täällä ollessaan.

Vierailija
12/85 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot että elä usko muita, mutta et vastaa yhteenkään Ap:n kysymykseen, että mitä vinkkejä antaisit.

No jos luet nuo ekat viestit, niin ei ne kovin järkeviä ole. Lue ihan ajatuksella. Flirttaavat tytöt, salasuhde perheen isään, biletetään vaan. Joku sellainen kirjoittanut ne, joka kuvittelee au pariin elämän olevan jotain pelkkää bilettämistä ja perheen isän iskemistä. Aloittaja kysyi vinkkejä ja kyllä tuossa vinkkejä oli. Sinulla taitaa olla luetun ymmärtämisessä jotain vikaa.

Vierailija
13/85 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aupairina Michiganissa, jossa perheenisä oli niin hothothot, ettei mitään rajaa. Aika pian päädyin ottamaan poskeen ja panemaan hänen kanssaan ja se oli ihan päivittäistä. Nykyään messengerissä pervoillaan. Kokemus oli ihan mahtava paitsi perheenäiti oli kauhea hermoraunio ja poltti sisällä. Lapset olivat tarhaikäisiä ja rakastin viedä heitä tarhaan ja muutenkin olla leikkipuistoissa, jotka olivat paljon suurempia kuin Suomessa. Ihmiset olivat todella ystävällisiä ja rempseitä, kun suomalaiset taas ovat itsetunnottomia mykkiä.

Vierailija
14/85 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti ulkomainen lastenkasvatuskulttuuri tulee järkytyksenä aupaireille. Siellä kuritetaan eikä sanoiteta.

Vierailija
15/85 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aupairina Michiganissa, jossa perheenisä oli niin hothothot, ettei mitään rajaa. Aika pian päädyin ottamaan poskeen ja panemaan hänen kanssaan ja se oli ihan päivittäistä. Nykyään messengerissä pervoillaan. Kokemus oli ihan mahtava paitsi perheenäiti oli kauhea hermoraunio ja poltti sisällä. Lapset olivat tarhaikäisiä ja rakastin viedä heitä tarhaan ja muutenkin olla leikkipuistoissa, jotka olivat paljon suurempia kuin Suomessa. Ihmiset olivat todella ystävällisiä ja rempseitä, kun suomalaiset taas ovat itsetunnottomia mykkiä.

Milloin teillä oli tilaisuus paneskella? Jäikö lapset hoitamatta? Vai oliko isä kenties työtön?

Vierailija
16/85 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en koskaan ole ollut au pairina mutta meillä oli Aupaireja melkein 6 vuotta. (Yhteensä 7 aupairia) Suurin osa kokemuksista oli tosi positiivisia sekä meille että aupaireille, yksi jouduttiin lähettämään kotimatkalle jo parin kuukauden päästä ja yksi halusi itse lähteä aiemmin.

Tärkeää on reipas asenne au pairilta, sellainen ettei tarvitse koko ajan pyytää ja käskeä vaan että tämä osaa tarttua hommiin itsenäisesti.

Isäntäperheen tulee puolestaan olla reilu ja sääntöjen selvät (ja mielellään ihan paperille kirjatut) alusta asti niin kaikki sujuu hyvin. Meillä on aina ollut työtunnit ja tehtävät selkeästi sovittu ja kaikesta ylimääräisestä on neuvoteltu erikseen ja maksettu ylimääräistä. Parhaiten pärjää mun lähtee reissuun avoimella mielellä ja joustavalla asenteella.

Suurimmat ongelmat ovat johtuneet erilaisista odotuksista. Yksi (se joka lähetettiin maitojunalla kotiin) oli selvästi tullut tänne vain bilettämään, ryömi arki-iltoinakin kotiin aamuyöstä ja oli usein krapulassa, ei hoitanut sovittuja asioita ja lastenhoidoksi hänestä riitti se että hän koomailee sohvalla puhelimeensa tuijottaen.

Noin keskimäärin en usko että monikaan parikymppinen tyttö olisi kiinnostunut itseään 10-20 vuotta vanhemmasta perheenisästä ja ainakin meidän aupaireista jokainen on ollut kiinnostuneempi ikäisestään seurasta luin viettämään vapaa-aikaansa meidän kanssa ja aika moni löysikin seurustelukumppanin täällä ollessaan.

Itselläni huonoja kokemuksia au pairina olosta, omasta au pair "keikasta" on aikaa pari vuotta ja olin juuri tuollaisessa perheessä kuin teillä. Oletko kuullut että kolikolla on kaksipuolta?

Itse olin au pairina 18 vuotiaana ja tottakai lähdin usein bilettämään illalla. Se on nuorille täysin normaalia käytöstä että eletään elämää kuin viimeistä päivää ja nautitaan bilettäen ja välillä vastakkaisen sukupuolen kanssa.

Jos se tulee teille yllätyksenä niin miksi edes otitte au paireja? No kuten arvata saattaa niin oli tiukkapipoja se perhe ja heittivät minut pihalle jo kahden viikon jälkeen. Mielestäni sitä kyllä saa tulla aamuyöstä kotia ja olla krapulassa jos pitää lapsista sovitusti huolta. Se on jokaisen oma asia mitä tekee vapaa-ajalla!

Vierailija
17/85 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni huonoja kokemuksia au pairina olosta, omasta au pair "keikasta" on aikaa pari vuotta ja olin juuri tuollaisessa perheessä kuin teillä. Oletko kuullut että kolikolla on kaksipuolta?

Itse olin au pairina 18 vuotiaana ja tottakai lähdin usein bilettämään illalla. Se on nuorille täysin normaalia käytöstä että eletään elämää kuin viimeistä päivää ja nautitaan bilettäen ja välillä vastakkaisen sukupuolen kanssa.

Jos se tulee teille yllätyksenä niin miksi edes otitte au paireja? No kuten arvata saattaa niin oli tiukkapipoja se perhe ja heittivät minut pihalle jo kahden viikon jälkeen. Mielestäni sitä kyllä saa tulla aamuyöstä kotia ja olla krapulassa jos pitää lapsista sovitusti huolta. Se on jokaisen oma asia mitä tekee vapaa-ajalla!

Ei tietenkään tullut yllätyksenä että nuoret haluavat bilettää ja viikonloppuisin ja vapaapäivinä saivat tehdä mitä lystää, mutta jos saapuu kotiin tuhannen tuiterissa aamuneljältä kauhean kolinan säestämänä, kun työpäivän pitäisi alkaa seiskalta niin en todellakaan halua jättää pieniä lapsiani sellaisen hoitoon.

Viikonloppuisin ja vapaapäivinä saavat tehdä mitä lystää. Kuten sanoin meillä oli ongelmia vain yhden aupairin kanssa seitsemästä eli oltiin varmaankin ihan hyvä isäntäperhe, suurimman osan kanssa ollaan edelleen yhteyksissä ja piipahtavat meillä täällä käydessään.

Vierailija
18/85 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat tosi lapselliselta

Vierailija
19/85 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hyvä kokemus. Olin vajaa 2v Lontoossa, samassa perheessä. Suosittelen, että menet luotettavan toimiston kautta. Ne auttaa sua, jos joudut perheen kanssa ongelmiin ja voivat etsiä sulle uuden perheen.

Vierailija
20/85 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin au pair -äiti. 9,5 vuotta, 10 ihanaa suomalaista tyttöä, yksi lähetettiin pois kun oli tullut, valehdellen meille, vain ja ainoastaan olenaan poikakaverinsa lähellä. Muihin meillä on hyvät välit edelleen.

Neuvoja:

Katso että

- oleskelulupa-asiat ovat selvät

- sopimuksessa on tasan tarkkaan työajat ja taskurahat sovittu

- sairausvakuutus on kunnossa

- sinulla on varaa paluulippuun

- sinulle on taattu perheenjäsenen asema eli syöt heidän kanssaan eikä esim erikseen keittiössä ja että olet terverullut juhliin ja retkiin

- että sinulle kerrotaan kirjallisesti millaiseen kylään/kaupunkiin olet menossa, mitkä ovat kulkuyhteydet esim isompaan paikkaan ja mitä liikkuminen maksaa

- kielikurssit on sovittu ja perheen maksamat

Mieti,

- oletko valmis olemaan Suomesta ja perheestäsi pois sovitun ajan

- haluatko huolehtia lapsista joita et tunne ja joiden kanssa sinulla voi olla kielivaikeuksia

- onko sinusta tekemään ne kotityöt (meillä oli 1 huone päivässä pyyhittävä pölystä ja imuroitava) jotka on sovittu

- oletko avoin uudelle kulttuurille ilman että koko ajan (ainakaan ääneen) vertaat ihanaan Suomeen.

Ja muuten: useimmiten perheen isä ei ole (toisin kuin täällä jotkut tosi idiootit ovat satuja kertoneet) mikään hottis joka jonkun au-pairin kanssa haluaa seksisäpinää, sillä au pairin haluavat ovat varakkaita ja fiksuja perheitä, rouva mukaan lukien, ja heidän kiinnostuksensa on saada lapsille turvallinen hoito (meillä vielä halu että lapset oppivat suomea, mikä onnistu yli odotuksien) ja näyttää jostain muualta tulevalle nuorelle ihmiselle, että on elämää muuallakin kuin nuoren kotimaassa.

Au-pari-vuosi oli ainakin 9 meidän 10

Ihanasta tytöstä mukavaa aikaa. Sen ne ovat monta kertaa todistaneet.

Rohkeutta ja avoimmuutta Sinulle ja kaikkea hyvää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi