Kellään kokemuksia Au Pairin töistä ulkomailla?
Eli olen nyt 19-vuotias naisen alku. Nyt kun korona purkuja on tehty yhdysvalloissa niin itsellä olisi mahdollisuus lähtee Miamiin Au Pairiksi varakkaaseen perheeseen.
Lapsia olen hoitanut pienestä pitäen perheessä apuna ja työksenikin Suomessa kun valmistuin lukiosta.
Kiinnostaisi kuulla muiden kokemuksia Au Pairina. Mikä ollut hyvää, mikä huonoa? Mitään vinkkejä?
Kommentit (85)
Itse olin Kaliforniassa au pairina. Siellä mies ja nainen käytännössä olivat hankkineet minut au pairiksi, jotta voisivat itse ryypätä ja juhlia (ja ties mitä muuta käyttivät, kun jotain käärettä monesti polttelivat). Jotenkin oli pettymys. Onneksi oli muita au paireja tukena. Millaiset vanhemmat hankkii au pairin vain että saavat lapsen kasvatuksen siirrettyä tälle, jotta voivat itse elää bilehile elämää kuin lapsia ei olisikaan?
Jos sellaista elämää haluaa niin lapsia ei pitäisi tehdäkkään.
Ensimmäisestä perheestä huonoja kokemuksia. Olin super ystävällinen, koitin tuoda positiivista energiaa, huumoria, iloa ja hymyä perheeseen, mutta perheen äiti otti sen niin että vikittelin hänen miestään ja selvästi piti minua uhkana heitti minut parin päivän jälkeen pois ja syytti hänen varatun miehensä vikittelystä ja miehelle flirttailusta mikä ei ollut totta.
Toinen perhe oli parempi. Myös muutin vähän käytöstäni, että olinkin varovaisempi perheen isän seurassa, ettei syntyisi vaimolle mitään väärien signaalien käsitys mahdollisuutta ja siellä sitten olinkin 6kk. Ihania aikoja. Lapsia jäi mahdoton ikävä, mutta onneksi somessa voidaan olla yhteydessä, heihin, vanhempiin ja muihin au paireihin joihin kaverustuin.
Jotkut nuoret typykät luulee että se on bileretki ja sitten pettyy, kyllä se on kovaa työtä suurimmaksi osaksi
N29
Vierailija kirjoitti:
Ketkähän täällä noita alapeukkuja laittaa noihin viesteihin missä kerrotaan au pair matkan aikana tapahtuneista suhteista? Ei se ole lapsen huoltamisesta mitenkään poissa tai tee kenestäkään yhtään huonompaa au pairia. Sitä on ihan yhtä hyvä au pair, olipa reissun aikana suhde tai suhteita, kunhan velvoitteensa hoitaa.
Vai tulikohan minulle alapeukkuja sen takia kun olin naisena suhteessa kahteen minua selvästi vanhempaan naiseen jotka myös olivat saman lapsen vanhempia ilman että perheessä oli isää vai siitä että joidenkin mielestä kaksi naista eivät pariskuntana voi pitää lasta?
Ei minua pakoitettu suhteeseen heidän kanssaan, ihan aikuisena (18v olin) tein sen omasta valinnasta tietäen, että se kestäisi vain matkan ajan ja olin silti loistava au pair mitä sain heiltä kuulla ja työt tein korkealla moraalilla.
Jos aikuiset ihmiset löytävät elämässä säpinää, oli se sitten työnlomassa ja on kyse aikuisista niin mielestäni ihan ok harrastaa suhteita, kunhan lapsen hoito on asiallista. Ketään ei suhteisiin pakoiteta kun lähtee au pairiksi eikä kenenkään lähtien tarvitse pelätä että semmoiseen haluamattaan joutuu.
Au pairin työ ulkomailla on joka tapauksessa ikimuistoinen matka. Minulle tuo oli nuorena unelmien täyttymys lopulta näin jälkikäteen ajatellen olla kahden paljon itseäni vanhemman naisen kanssa kolmistaan suhteessa, vaikka en todellakaan sen takia au pairiksi lähtenyt vaan olin avoimin mielin tulipa eteen mitä tahansa. Nykyään on mies rinnalla ja oma 1 vuotias. :)
N22
Miksi lähdit mukaan? Jos yksi tai useampi perheen jäsen yrittää vietellä niin pitää kieltäytyä. Sinne on lähdetty työtä tekemään, ei mihinkään suhde lomalle.
Vanhemmat olettivat että minun olisi pitänyt kolmenkimppaan suostua. Oli vähän karmiva kokemus.
Mitä ihme au-pair-seksifantasioita porukka tänne kirjoittelee? Olen itse ollut au pair samoin tosi moni tuttava ja meillä on ollut au paireja viimeiset 10 vuotta, en ole ikinä kuullut yhdestäkään jolla olisi ollut mitään seksuaalisia viritelmiä kenenkään isäntäperheen jäsenen kanssa.
Noin yleisesti ottaen parikymppistä nuorta naista ei kiinnosta kolme-nelikymppiset perheenisän (tai äidit) vaan kyllä ne löytää paljon kiinnostavampia ikäisiään vapaa-ajallaan baareista yms. Varmaan 60-70% tuntemistani aupaireista on tavannut seurustelukumppanin aupairvuotenaan eikä se kyllä ole koskaan ollut hostpeheen vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihme au-pair-seksifantasioita porukka tänne kirjoittelee? Olen itse ollut au pair samoin tosi moni tuttava ja meillä on ollut au paireja viimeiset 10 vuotta, en ole ikinä kuullut yhdestäkään jolla olisi ollut mitään seksuaalisia viritelmiä kenenkään isäntäperheen jäsenen kanssa.
Noin yleisesti ottaen parikymppistä nuorta naista ei kiinnosta kolme-nelikymppiset perheenisän (tai äidit) vaan kyllä ne löytää paljon kiinnostavampia ikäisiään vapaa-ajallaan baareista yms. Varmaan 60-70% tuntemistani aupaireista on tavannut seurustelukumppanin aupairvuotenaan eikä se kyllä ole koskaan ollut hostpeheen vanhempi.
Etkai tosissaan usko, että kukaan kehtaisi tunnustaa olevansa perheen rikkoja au pairejen keskuudessa? Kyllä nuo asiat on sellaisia että jos niitä tehdään niin ne salataan muilta ettei saa paheksuntaa ja joudu porukan ulkopuolelle. Ja mitä itseeni tulee niin oletan aina ihastunut minua 10-15 vanhempiin miehiin ja olen hyvin heille käynyt. Jotkut vähän paheksuneet, mutta se on vain kateutta, kun toinen uskaltaa elää. Kerran tässä vaan eletään ja täysi-ikäiset saa tehdä keskenään mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkai tosissaan usko, että kukaan kehtaisi tunnustaa olevansa perheen rikkoja au pairejen keskuudessa? Kyllä nuo asiat on sellaisia että jos niitä tehdään niin ne salataan muilta ettei saa paheksuntaa ja joudu porukan ulkopuolelle. Ja mitä itseeni tulee niin oletan aina ihastunut minua 10-15 vanhempiin miehiin ja olen hyvin heille käynyt. Jotkut vähän paheksuneet, mutta se on vain kateutta, kun toinen uskaltaa elää. Kerran tässä vaan eletään ja täysi-ikäiset saa tehdä keskenään mitä haluaa.
Juurikin näin. Itsellä oli pientä sutinaa perheen miehen kanssa, mutta ei olisi tullut mieleenkään muille kertoa, kenellekkään. Oma mainehan siinä olisi mennyt. Ihania muistoja jäi. Tänä päivänäkin vain minä tiedän asian ystävä ja kaveri piiristä. Jännittävää se oli. Mies oli komea ja menestynyt ja sai mulla sukat pyörii jaloissa kuin viimeistä päivää.
Itse olin vuoden au pairina ja kaveripiirissä yhdellä oli suhde perheen isän kanssa. Me muut pidettiin sitä outona, kun kertoi siitä aika avoimesti.
On paljonkin. Täällä vinkkejä annettu hyviä. Itsellä oli Brasiliassa erikoista, kun siellä lapsien rankaisu oli fyysistä. Ei ihme että maa on niin väkivaltainen kun pienenä jo vanhemmat yleisesti näyttää mallin. Lapsethan kasvavat niin että he ottavat aikuisista teoista mallia, ei heidän puheista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Itsellä oli pientä sutinaa perheen miehen kanssa, mutta ei olisi tullut mieleenkään muille kertoa, kenellekkään. Oma mainehan siinä olisi mennyt. Ihania muistoja jäi. Tänä päivänäkin vain minä tiedän asian ystävä ja kaveri piiristä. Jännittävää se oli. Mies oli komea ja menestynyt ja sai mulla sukat pyörii jaloissa kuin viimeistä päivää.
Missä vaiheessa menestyvällä perheenisällä oli aikaa sutinoida au pairin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa menestyvällä perheenisällä oli aikaa sutinoida au pairin kanssa?
Samaa mietin, meillä oli vuosia au paireja, eikä niillä kyllä olisi ollut aikaa muhinoida mun miehen kanssa. Mies lähti töihin aamuseiskalta ja palasi kotiin joskus seiskan, kasin aikoihin illalla, jolloin au pair oli yleensä omissa menoissaan, ellei sitten ollut työmatkalla.
Viikonloppuisin kun mies olisi ollut kotona niin au pairit olivat vapaalla ja jos eivät olleet jossain kavereiden kanssa, viihtyivät omassa huoneessaan tai lähtivät meidän koko perheen mukana jollekin retkelle.
Sen takia meillä niitä au paireja oli koska, miehellä oli niin pitkät päivät ja paljon reissuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä oli parikymppisenä kaveriporukassa tapana puhua seksuaalisista seikkailuistamme varsin avoimesti, jopa niistä hieman kyseenalaisista.
Kyllähän tuolla näki ihan kaikkea au pairina mitä tässä ketjussa on mainittu. Maailma on villi ja pelottavakin paikka.
Se on elämäsi seikkailu, lähde rohkeasti ja noudata täältä saamiasi vinkkejä niin pärjäät! (paitsi sitä jossa sekaannutaan perheen vanhempiin :D)
Mitä meidän au-pairit kertoi, se vuosi oli heille todella mielenkiintoinen ja avartava vuosi. Moni itsenäistyi paljon. Ja vanhemmilla Suomessa oli tunne, että turvassahan tyttö on, vaikka au-pair-äitinä aina sanoinkin, että vapaa-ajan menoja en vahdi. Olivathan 18 jo.
Onhan tuosta. Rohkeesti matkaan. Vinkit täältä jo löytyykin hyvät! :)