Kellään kokemuksia Au Pairin töistä ulkomailla?
Eli olen nyt 19-vuotias naisen alku. Nyt kun korona purkuja on tehty yhdysvalloissa niin itsellä olisi mahdollisuus lähtee Miamiin Au Pairiksi varakkaaseen perheeseen.
Lapsia olen hoitanut pienestä pitäen perheessä apuna ja työksenikin Suomessa kun valmistuin lukiosta.
Kiinnostaisi kuulla muiden kokemuksia Au Pairina. Mikä ollut hyvää, mikä huonoa? Mitään vinkkejä?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveetä paskaa täällä kyllä kirjoitellaan. Älä usko noita typeriä juttuja. Olen ollut au paurina ja oli kyllä aivan mieletön kokemus. Kaikki riippuu täysin perheestä minkä saat/valitset. Älä epäröi vaihtaa perhettä jos perhe ei tunnu oikealta. Itse tutustuin myös muun maalaisiin au paireihin ja vietin aikaa myös heidän kanssaan. Oli niitä aikoja, lämmöllä muistelen.
Sanot että elä usko muita, mutta et vastaa yhteenkään Ap:n kysymykseen, että mitä vinkkejä antaisit.
Milla viisumilla ap aikoo USAaan lahtea? Onko tullut tallaista "pikkuseikkaa" ajateltua?
Varmaan J-1-viisumilla.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku ollut tyyliin vain kolme kuukautta au pairina kesällä?
Meillä oli monena kesänä au pair 2-3kk kun asuimme USA:ssa. Toimi hyvin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveetä paskaa täällä kyllä kirjoitellaan. Älä usko noita typeriä juttuja. Olen ollut au paurina ja oli kyllä aivan mieletön kokemus. Kaikki riippuu täysin perheestä minkä saat/valitset. Älä epäröi vaihtaa perhettä jos perhe ei tunnu oikealta. Itse tutustuin myös muun maalaisiin au paireihin ja vietin aikaa myös heidän kanssaan. Oli niitä aikoja, lämmöllä muistelen.
Sanot että elä usko muita, mutta et vastaa yhteenkään Ap:n kysymykseen, että mitä vinkkejä antaisit.
Milla viisumilla ap aikoo USAaan lahtea? Onko tullut tallaista "pikkuseikkaa" ajateltua?
Ajattelin J1-viisumia, mitä sinä asioista sel pari paremmin tietävä ehdottaisit?
Ketkähän täällä noita alapeukkuja laittaa noihin viesteihin missä kerrotaan au pair matkan aikana tapahtuneista suhteista? Ei se ole lapsen huoltamisesta mitenkään poissa tai tee kenestäkään yhtään huonompaa au pairia. Sitä on ihan yhtä hyvä au pair, olipa reissun aikana suhde tai suhteita, kunhan velvoitteensa hoitaa.
Vai tulikohan minulle alapeukkuja sen takia kun olin naisena suhteessa kahteen minua selvästi vanhempaan naiseen jotka myös olivat saman lapsen vanhempia ilman että perheessä oli isää vai siitä että joidenkin mielestä kaksi naista eivät pariskuntana voi pitää lasta?
Ei minua pakoitettu suhteeseen heidän kanssaan, ihan aikuisena (18v olin) tein sen omasta valinnasta tietäen, että se kestäisi vain matkan ajan ja olin silti loistava au pair mitä sain heiltä kuulla ja työt tein korkealla moraalilla.
Jos aikuiset ihmiset löytävät elämässä säpinää, oli se sitten työnlomassa ja on kyse aikuisista niin mielestäni ihan ok harrastaa suhteita, kunhan lapsen hoito on asiallista. Ketään ei suhteisiin pakoiteta kun lähtee au pairiksi eikä kenenkään lähtien tarvitse pelätä että semmoiseen haluamattaan joutuu.
Au pairin työ ulkomailla on joka tapauksessa ikimuistoinen matka. Minulle tuo oli nuorena unelmien täyttymys lopulta näin jälkikäteen ajatellen olla kahden paljon itseäni vanhemman naisen kanssa kolmistaan suhteessa, vaikka en todellakaan sen takia au pairiksi lähtenyt vaan olin avoimin mielin tulipa eteen mitä tahansa. Nykyään on mies rinnalla ja oma 1 vuotias. :)
N22
Olen ollut 5 eri maassa au pairina. Suosittelen. Myös suhteet ok, jokaisen oma asia tietysti.
Ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa au pairina työskentely, mutta kun katselin eri sivustoilta paikkoja Aasian alueelta (Kiina, Taiwan, Singapore, Japani, Etelä-Korea yms.) niin käytännössä kaikki haluavat palkata ainoastaan naispuolisia au paireja.
Vierailija kirjoitti:
Aivan oikein älä usko mitä tuntemttomat kertovat. Tv on useamman kerran tullut tosi tv ohjelma Aupar eri maissa.Sekka ylen arenaa,löytyy jo näytetyt ohjelmat ainakin osa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa au pairina työskentely, mutta kun katselin eri sivustoilta paikkoja Aasian alueelta (Kiina, Taiwan, Singapore, Japani, Etelä-Korea yms.) niin käytännössä kaikki haluavat palkata ainoastaan naispuolisia au paireja.
Aasiassa on kovin vanhoillinen meininki eli naiset hoitaa lapset ja kodin. Monessa Euroopan maassa miespuoliset aupairit on tavallisempia.
Lähdin au pariksi lukion jälkeen syksyllä 2003. Jäin sille reissulle ja asun edelleen ulkomailla. Voisi varmaan sanoa, että kohdallani oli kyse loppuelämäni muovanneesta päätöksestä...
Vierailija kirjoitti:
Kato telkkarista au-pairit usassa ja australiassa niin selviää paljon. Itkua ja valitustahan tuo suurimmaksi osaksi oli.
Sensaatiohakuinen paskaohjelma!
Kenenkään ei kannata katsoa!
Olin vuosia sitten Italiassa varakkaassa, mutta erittäin pihissä perheessä. Vanhemmat oli aina töissä eikä lapsille ollut juuri aikaa. Kokemus sekin, mutta en suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan oikein älä usko mitä tuntemttomat kertovat. Tv on useamman kerran tullut tosi tv ohjelma Aupar eri maissa.Sekka ylen arenaa,löytyy jo näytetyt ohjelmat ainakin osa.
Juuri tuossa sarjassa perheen isä juuri hipelöi nuorta au pairia (ja au pair vielä jäi tämän jälkeen perheeseen), au pairit bilettivät kovaa ja riehuivat ja oli draamaa, näytettiin miten au pairit oli jatkuvasti tinder treffeillä eri miesten kanssa. Eli kannattaa katsoa kaikki kaudet ennen kuin kommentoi. Siitä ohjelmasta sai juuri sellaisen kuvan mitä täälläkin on au pairin työstä kerrottu kokemuksia.
Itse olin Kreikassa au pairina. Oli oikein mukava kokemus. Vieläkin olen säännöllisesti perheeseen yhteydessä. Itku tuli kun piti hyvästellä aikoinaan, niin läheisiä meistä tuli. Täällä on jaettu tosi paljon hyviä vinkkejä! :)
On kokemuksia Italiasta. Au pair oli nuoruuteni parasta aikaa ja uutta oppi. Rakastuin myös perheen täysi ikäiseen poikaan ja ollaan oltu siitä lähin yhdessä. Perhettä tämä ei haitannut. On ollut kaikinpuolin unelmieni mies. <3
Itse olen ollut neljä kertaa au pairina neljässä eri maassa ja todella upeita kokemuksia. Täällä on puhuttu tuosta, että isäntä perheen isä saattaa yrittää tehdä lähempää tuttavuutta. Se riippuu täysin perheestä. Itselläni 2 perheessä sain olla rauhassa alusta asti ja 2 se isä selvästi flirttaili alkuun ja "muka ystävällisesti käden laittoi olalle" jne.
Tosin molemmilla kerroilla riitti kun suoraan sanoin, että en ole kiinnostunut ja sanoin että kerron toimistolle jos jatkuu. Loppui lähentelyt sen jälkeen. En sitten tiedä onko jotkut muut tytöt aikaisemmin lähteneet isän flirttailuihin mukaan, kun kerran niin teki, voi olla, kun tuossa iässä sen huomion saaminen komealta vanhemmalta mieheltä voi tuntua hyvälle monelle naisen alulle.
Se myös kuuluu moniin kulttuureihin, mutta kenenkään ei tarvitse pelätä että joutuisi tekemään mitään mitä ei halua, sano vaan suoraan ei. Tämän jälkeen kaikki minun kokemukset perheissä olivat hyviä ja ne 2 isääkin kohtelivat minua lopulta hyvin asiallisesti. voi tosiaan olla kulttuuri juttukin että hymyillään ja nauratellaan naista niin että sen suomalainen sekoittaa flirttaukseen mikä on toisaalla ihan normaalia sosiaalista käytöstä.
Matkoilta jäi perheiden lisäksi myös muita au paireja ikuisiksi ystäviksi joiden kanssa edelleen tiivisti yhteydessä. :)
Myöskään en ymmärrä tuota että jotkut alapeukuttelee, jos joillakin on ollut suhteita matkalla, se on jokaisen yksityisasia. Se voi jollekkin olla au pair reissujen paras asia mitä olen muiden au pairejen kanssa vertaillut kokemuksia, minulle parhaat asiat olivat kokemukset uusista kulttuureista ja eksoottisista paikoista, mutta hyväksyn senkin jos joku löytää elämänkumppanin tai muun "lomaromanssin" tyylisen.
Kato telkkarista au-pairit usassa ja australiassa niin selviää paljon. Itkua ja valitustahan tuo suurimmaksi osaksi oli.