Imetys on vaarallista äidille!
Kommentit (7)
Niin se oli tuolle äidille. Minulla ei tuota ongelmaa ole. Jatkan siis imetystä.
Huomasitteks tän toisen jutun. Lääkärikin vahvistaa, että ilmiö on yleinen.
http://yle.fi/uutiset/yleinen_ilmio_nuorta_aitia_valvottavatkin_vaihdevuodet_ei_vauva/7513959
Mä oon kärsinyt koko aikuisen ikäni kausiluontoisesta unettomuudesta, mutta imetysaikana oon nukkunut todella hyvin. Sitten vasta kun vauva on ollut hieman isompi, yli 10 kk, yöheräily on alkanut rasittaa.
Oon kans kuullut tuosta, että jotkut nukkuu tosi hyvin imetyksen aikana. Kait ne hormonit sit vaan vaikuttaa niin eri tavalla eri ihmisiin.
Oon kokenut imetyksen aikaisen unettomuuden ja herkän heräämisen vaan hyvänä asiana, jaksaa yöllä herätä ja hoitaa lasta. Normaalisti olen ihan unikeko. Kuitenkin saan tarpeeksi nukuttua, eli ainakin 6 tuntia. Normaalisti en pärjäisi tuolla määrällä alkuunkaan.
Imetys on tärkeää, mutta koko perheen hyvinvointi on tärkeämpää. Äidin pitää jaksaa olla äiti, kärsivällinen, lempeä ja hoivaava äiti, myös perheen muille lapsille. Kovin väsynyt äiti sitä harvemmin on. Jos korvike tekee koko perheen lapsien herkistä ja ainutlaatuisista kasvuvuosista parempia siksi että kotona ei laahusta päivästä toiseen zombie jolla ei hermo kestä oikeastaan yhtään mitään, niin se on erittäin hyvä juttu.
Just joo. Mene lämmittämään korviketta.