Onko RAISKAUS??
Onko raiskaus, jos nainen ns. hyppää satulaan kun mies on unessa ja penis tanassa? Ajatellaan että kysymyksessä poikaystävä/aviomies tms.
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:32"]
No ei oo, haloo! Oma mies?! :D
[/quote]
Eli samalla logiikalla jos nainen herää siihen, että mies tökkii omin lupineen, niin se on ok, kunhan on oma mies kuka tökkii? Halooo!
[/quote]
Ilman lupaa?? Haloo!! Jos vähän siinä viekussa peniksellä hieroskelee ja kokeilee antaako heräävä emäntä, nii seksuaalinen hyväksikäyttö?? Ei kai kukaan nyt kylmiltään emäntään sisään tökkäse muutenkaa??
Johan Märta Tikkanen kirjoitti 70-luvulla, että miestä ei voi raiskata.
Hyväksikäytöstä voi kyllä puhua, ehkä jopa sukupuoliyhteyteen pakottamisesta, mutta ei raiskauksesta, joka on aina väkivaltainen teko.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:13"]
Ei ole raiskaus vaan seksuaalinen hyväksikäyttö.
[/quote]
se o npoistunu laista. nykyään kaikki on raiskauksia tai törkeitä sellaisia.
"lievä raiskaus" on poistunu suomesta.
[/quote]
Luepa tuolta 20. luku: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001
Edelleen siellä on 5§. Raiskauksen määritelmää on kuitenkin laajennettu.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:15"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:12"]
Kysyin mun miehen mielipidettä asiaan. Vastauksena sain että: "Kyllä on, miksei olisi, mutta saat tehdä sen mulle milloin vaan." Tarkoittaako tämä että mun miehellä on raiskausfantasia?
[/quote]
Sanonpa vaan, että taitaisi useimmat naiset kokea hirvittävänä järkytyksenä herätä seksuaaliseen suoraan toimintaaan, koska naisille raiskaus on henkisesti todella rankka asia ja moni raiskattu ei selviä normaalielämään raiskauksen jälkeen, vaan jää mielenterveysongelmaiseksi loppu iäkseen. Siksi en koskaan suosittele miehiä tekemään niin vaimoilleen,ennenkuin ovat kyselleet, mitä mieltä vaimo on sellaisista herätyksistä. Samoin ajattelen tuossakin ap:n tilanteessa, kun kyseessä on nukkuva mies. Itse olen kerran herännyt unesta mieheni kähmintään,,ja unessa näin tuon tilanteen siten, että joku hyypiö kävi minuun käsiksi takaa päin, enkä päässyt siitä otteesta eroon, vaan koin pelottavana, ja siihen heräsin. Eli vakavakin trauma voi jäädä ja seksi loppua siihen paikkaan, jos esim nainen näkee unta, että hän on jossakin pelottavassa ja uhkaavassa tilanteessa ja siinä sitten tulee uniin tuollainen käsiksi käyminen, mikä voimolla jopa sydärin paikka, ihan oikeasti!!! Siksi on kyllä viisainta kysyä ensin mielipidettä ja toimia vasta sen jälkeen, jos sittenkään kovin intiimisti aloittaa, jos toinen nukkuu syvässä unessa!
Jossakin määrin. Miehestä on kiva herätä tuollaiseen ylläriin. Kai teistä naisistakin on mukavaa jos mies herättelee vaikka nuoleskelemalla? Mies35
[/quote]
Mun kyytiin saa kyllä hypätä, jos nukun salko pystyssä. Se on mun fantasia. Ei vain ole ketään hyppäämässä :(
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:32"]
No ei oo, haloo! Oma mies?! :D
[/quote]
Eli samalla logiikalla jos nainen herää siihen, että mies tökkii omin lupineen, niin se on ok, kunhan on oma mies kuka tökkii? Halooo!
[/quote]
No kyllä musta ois outoa, jos tästä joku jonku syytteen nostais!!! XD
Ok, ehkä lakia siis on muutettu oman tapaukseni jälkeen, jolloin kyseessä ole seksuaalinen hyväksikäyttö, ei raiskaus... Siitä on kymmenisen vuotta aikaa, sori, väärästä infosta.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 15:27"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:32"] No ei oo, haloo! Oma mies?! :D [/quote] Eli samalla logiikalla jos nainen herää siihen, että mies tökkii omin lupineen, niin se on ok, kunhan on oma mies kuka tökkii? Halooo! [/quote] No kyllä musta ois outoa, jos tästä joku jonku syytteen nostais!!! XD
[/quote]
Salkoon hyppäämisen vastine on se, että mies painaa mulkkua nukkuvan naisen sisään. Lämmittelemättä, herättelemättä ja väkisin.
Kumman vahvasti naisilla takaraivossa ajatus, että erektio on lupa ja halukkuus seksiin.
Vähintään hyväksikäyttö ellei jopa raiskaus
On, mikäli ei ole etukäteen sovittu että on ok. Itse annan luvan moiseen heti kättelyssä.
Jos oma mies kyseessä ni varmasti yllättyis ilosesti :D
Toivottavasti aloittaja ei vakavissaan suunnittele saati tekisi mitään tuon kaltaista. Mieti vähän miestäkin!
Kysyin mun miehen mielipidettä asiaan.
Vastauksena sain että: "Kyllä on, miksei olisi, mutta saat tehdä sen mulle milloin vaan."
Tarkoittaako tämä että mun miehellä on raiskausfantasia?
Ei ole raiskaus vaan seksuaalinen hyväksikäyttö.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:12"]
Kysyin mun miehen mielipidettä asiaan. Vastauksena sain että: "Kyllä on, miksei olisi, mutta saat tehdä sen mulle milloin vaan." Tarkoittaako tämä että mun miehellä on raiskausfantasia?
[/quote]
Jossakin määrin. Miehestä on kiva herätä tuollaiseen ylläriin. Kai teistä naisistakin on mukavaa jos mies herättelee vaikka nuoleskelemalla? Mies35
Kyllä on. Erektio ei ole sama kuin seksiin myöntyminen ja nukkuva ihminen ei voi antaa suostumustaan.
Eri asia jos on sovittu etukäteen, meillä on puolison kanssa sovittu että aamusella voi yllättää iloisesti :)
teknisesti ottaen raiskaus. voisi olla syitä ettei mies halua seksiä... tauti, raskaus, ... muu halu olla antamatta naiselle.
Raiskauksen määritelmä laajenee
Lainmuutosten myötä raiskauspykälän soveltamisala laajenee. Teko, joka aiemmin on tuomittu sukupuoliyhteyteen pakottamisena, on jatkossa rikosnimikkeeltään raiskaus. Raiskauksen tästä tekomuodosta voidaan tuomita enintään neljä vuotta vankeutta. Jos raiskauksessa on käytetty väkivaltaa, rangaistus on ankarampi. Maksimirangaistus raiskauksesta, kuusi vuotta vankeutta, pysyy ennallaan.
Törkeän raiskauksen alaa puolestaan laajennetaan niin, että alle 18-vuotiaaseen henkilöön kohdistuva raiskaus on aina törkeä. Rangaistus törkeästä raiskauksesta on vähintään kaksi ja enintään kymmenen vuotta vankeutta.
Samalla kaikki aikuisiin kohdistuvat seksuaalirikokset seksuaalista ahdistelua lukuun ottamatta siirtyvät virallisen syytteen alaisiksi. Aiemmin syyttäjä ei ole saanut nostaa kaikista aikuisiin kohdistuvista seksuaalirikoksista syytettä, jos asianomistaja ei sitä ole halunnut taikka erittäin tärkeä yleinen etu ole vaatinut syytteen nostamista. Myöskään asianomistajan omasta vakaasta tahdosta tekemä pyyntö ei jatkossa enää voi estää syytteen nostamista.
Kaikki lapsiin kohdistuvat seksuaalirikokset ovat jo nyt virallisen syytteen alaisia.
Lainmuutokset tulevat voimaan 1.9.2014.
Lisätietoja:
lainsäädäntöneuvos Jukka Lindstedt, puh. 02951 50492
sähköposti: etunimi.sukunimi(at)om.fi