Suhteessa kolmas pyörä
Minusta tuntuu, että meidän suhteessamme on yksi ihminen liikaa. Tuttavapiirimme kuuluu nainen joka on miehen työkaveri vuosien takaa, eivät ole enää samassa työssä, mutta jäivät kavereiksi. Tämä on minulle täysin ok. On kuitenkin päivänselvää, että kyseinen nainen on ihastunut mieheeni. Silittelee ohimennessään mieheni käsivartta pienessä sievässä ollessaan, hakeutuu jatkuvasti tämän seuraan yhteisissä juhlissa, pitävät paljon yhteyttä. Vaikeaa kuvailla, mutta sen vaan huomaa käytöksestä. Minulle on täysin ok se, että meillä molemmilla on ystävinä sekä naisia että miehiä. Tämä kuitenkin häiritsee ja tunne on vahva siitä, että tässä naisessa on jotain mätää. Mies on niin sokea ettei huomaa mitään. Luotan häneen, mutta toivoisin häneltä ainoastaan vähän pelisilmää tässä, jotta hän ei tulisi vahingossa ruokkineeksi toisen kiinnostusta. En vaan tiedä miten puhua asiasta kun hän ei koko asiaa näe vaan väittää minun kehittelevän asiat omassa päässäni. Kertaakaan en ole häntä mistään syyttänyt tai epäillyt. Miten voin edetä asian kanssa vai annanko vain olla? Tunnen turvattomuutta tilanteen vuoksi, mutta tuntuu vaikealta ilmaista asiaa, koska en todellakaan halua vaikuttaa vainoharhaiselta tai mustasukkaiselta. Epäilen myös aika paljon itseäni tässä asiassa.
Kommentit (175)
Olen huomannut, että monellakin ihmissuhteet on ihmeellistä valtapeliä, joten en olisi ihmeissäni vaikka Ap:n miehen naispuolisen kaverin tavoitteena olis ihan vaan näyttää kuinka mustasukkainen nykyinenkin on. Siis vaikkei olisi edes kiinnostunut miehestä.
En tiedä mikä ois oikea tapa ratkaista tilanne, mutta näkökulmana että on myös mahdollista ettei naisen ajatuksissa ole mitään romanttista. Ja miehellä on omat möröt menneisyydessä, jotka nostaa voimakkaita tunteita (turhaan) pintaan. Jotenkin asiasta pitäisi päästä keskustelemaan ilman suuria tunteenpurkauksia, jottei tilanne kärjistyis konfliktiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietitääs mitä ap sanoikaan:
"Silittää käsivartta ohimennessään"
Ja "hakeutuu jatkuvasti tämän seuraan yhteisissä juhlissa"Siis hakeutuu oman ystävänsä seuraan? Shocking!!
Ei tuolla perusteella vielä mitään seksuaalista tuossa ole. Täytyis nähdä se kokonaistilanne.
Yhteiset juhlat, joissa oletettavasti paljonkin kenties porukkaa, ja nainen toistuvasti hakeutuu saman varatun miehen seuraan ja hivelee kättä ja kiehnäilee ympärillä. En ymmärtäis vaikka juhlisivat kolmisinkin vaan, ja kaverukset jutustelisivat koko illan keskenään, ap:n tarjoillessa yksinään "kaveripariskunnalle".
Miksi ei hakeudu tasapuolisesti muiden miesten seuraan tai juttele kaikkien kanssa? Selvä tapaushan tämä on.
Ihan perussääntö se että jos paikalla on miespuolinen henkilö, ja tämän naisystävä, niin naisen kanssa juttelen naisena itsekin enemmän kuin miehensä kanssa. Lisäksi tämän naisen miehen kanssa ei lähdetä vaikka yhdessä "sauhuille" jatkuvasti, mikäli siis polttaa, tai muuhun toimintaan kysellä sitä varattua miestä, että tule seurakseni lisäämään puita saunaan tms.
Tämä koskee myös sitä jos tämä mies on minun varsinainen kaverini, ja tämä nainen hänen naisystävänsä.
Tää on muuten kamalaa mutta totta. Seurueen naiset kimpaantuu heti, jos miehensä juttelee useamman lauseen tai pidempään toiselle naiselle. Näkee silmistä että pinna kiristyy ja savu alkaa nousta korvista. 😅 Tekee aina mieli sanoa, että voi helvetti kato nyt tuota ukkoas, en minä sitä mihinkään ole viemässä, kunhan keskustelen kuten kaikkien muidenkin kanssa. Sitten on pakko alkaa juttelemaan naiselle tai ottamaan häntä väkisin mukaan keskusteluun, että mitä mieltä Marja-Liisa tai Niina-Anniina on tästä ja tästä, ja jo suuttuneen rouvashenkilön kanssa se on melkoisen huvittavaa. 😅 Joka kerta koitan vaan livetä keskusteluista varattujen miesten kanssa juhlissa yms, ja toivon että eivät huomioi mua mitenkään. Mulla on miehiä paljon kavereina, johtuen työstä ja harrastuksista, ja olen samalla aaltopituudella helposti heidän kanssa, kun puhutaan muustakin kun sisustuksesta ja marimekosta. Mutta olen oppinut tunnistamaan tilanteet, milloin juttua ei kannata jatkaa sekuntiakaan pidemmälle. 😅
Oh, pick me! Et tainnut ymmärtää lainaamasi kirjoittajan pointtia. Hyvä, kun korostat vielä olevasti miesten kanssa samalla aaltopituudella, kun nsiset vaan puhuu Marimekosta ja sisustuksesta. Voi v***u.
Ooh siellä heti käsitettiin myös väärin. Oletko sinäkin sellainen vaimo, joka määrää kenen kanssa mies saa puhua ja kenen ei, ilman sinua tai sinun kanssa? Etkö luota mieheesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan varma ettei mies yhtään tajua tilannetta?
Kuulostaa kyllä siltä, että mies todellakin tajuaa tilanteen. Ei vaan halua päästää siitä irti.
Pakkohan tuollainen on huomata ja tehdä siitä omat johtopäätöksensä. Siis miehen.
Ja koska tilanne on jo noin jatkuvaa, on selvää että on hyvät mahdollisuudet, että homma vakavoituu. nainen korottaa panoksia, kun huomaa, että ei koe vastustustakaan.
Ihan eri asia olisi, jos sen yhden kerran nainen ois ottanut vaikka jopa kaulasta kiinni kaikkien edessä pikku hiprakassa ja sanonut kuinka hyvä ystävä mies on tai jotain vastaavaa. Mutta tuo on jo liiallista ja kertoo naisen ajatuksista. Ja ne eivät nyt oikeasti ole päivänvalon kestävät. Hyi olkoon.
Mulla oli sellainen naisystävä aikoinaan, että baarissa kuiskasi korvaani, kuinka saa mieheni yhdellä sormen napsautuksella. Olin ihan että what???? Toisti sen vielä, että varmasti kuulen. Mieheni kuuli sen sitten myös. Ei silloin puhunut mitään, mutta kotona kertoi, että meinasi oksentaa. Siihen loppui ystävyys.
Mä taas uskon että mies ei välttämättä oikeasti ole huomannut tai tajunnut. Tuosta tilanteesta mitä ap kuvaili päättelisin niin, että toinen nainen tosiaan on kiinnostunut (koska ap:n vaisto sanoo niin ja tuollaiset asiat yleensä huomaa). Se miten nainen tuo kiinnostuksensa esiin on kuitenkin aika hienovaraista, jos on humalassa hivellyt miehen kättä ja ollut läheinen. Suomessa harrastetaan toisen ihmisen koskettamista aika vähän, mutta humalassa tilanne on toinen. Kyllä on itsekin tullut halailtua työkavereita pikkujouluissa ja rikottua sitä työpaikalla vallitsevaa koskemattomuutta. Jos mies on itsekin juonut, niin ei hän välttämättä tajua että tällä naisella voisi olla muutakin mielessä kuin ystävyys. Tai sitten hän ajattelee sen korkeintaan kevyeksi ystävien väliseksi flirtiksi, joka ei kuitenkaan tule johtamaan koskaan sen pidemmälle.
Ap:lle sanoisin, että tilanne ei mielestäni vaikuta hirveän vakavalta. Jos tämä toinen nainen on kiinnostunut, muttei ole vuosiin sitä kertonut miehellesi, niin hän ei ehkä suunnittele vievänsä miestäsi sinulta. Ja onko se sinulle edes uhka jos mies ei vaikuta myös kiinnostuneelta? On myös mahdollista että nainen on flirtti tapaus, eikä ajattele kosketusta niin isona asiana kuin sinä. Itse esimerkiksi en pidä koskettamista kovin vakavana, suutelusta eteenpäin on sitten isompi juttu.
Minä kyllä sitten taas olen sitä mieltä, että mies on huomannut. Siksi, että miehet eivät kommunikoi kavereidensa kanssa toisten käsiä hiplailemalla, vaikka olisi kuinka kännissä tahansa. Halailu on eri juttu, mutta sitäkin voi tehdä monella tavalla. Se, että nainen koskettelee miestä hiplaamalla kättä tms. saa kyllä miehen huomaamaan, että jaahas nyt on jotain ylimääräistä. Jos mies kokisi tilanteen epämukavaksi, niin hän sanoisi siitä, mutta jos taas tuntuu hyvältä, niin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja "hakeutuu jatkuvasti tämän seuraan yhteisissä juhlissa"Siis hakeutuu oman ystävänsä seuraan? Shocking!!
Ei tuolla perusteella vielä mitään seksuaalista tuossa ole. Täytyis nähdä se kokonaistilanne.
Yhteiset juhlat, joissa oletettavasti paljonkin kenties porukkaa, ja nainen toistuvasti hakeutuu saman varatun miehen seuraan ja hivelee kättä ja kiehnäilee ympärillä. En ymmärtäis vaikka juhlisivat kolmisinkin vaan, ja kaverukset jutustelisivat koko illan keskenään, ap:n tarjoillessa yksinään "kaveripariskunnalle".
Miksi ei hakeudu tasapuolisesti muiden miesten seuraan tai juttele kaikkien kanssa? Selvä tapaushan tämä on.
Ihan perussääntö se että jos paikalla on miespuolinen henkilö, ja tämän naisystävä, niin naisen kanssa juttelen naisena itsekin enemmän kuin miehensä kanssa. Lisäksi tämän naisen miehen kanssa ei lähdetä vaikka yhdessä "sauhuille" jatkuvasti, mikäli siis polttaa, tai muuhun toimintaan kysellä sitä varattua miestä, että tule seurakseni lisäämään puita saunaan tms.
Tämä koskee myös sitä jos tämä mies on minun varsinainen kaverini, ja tämä nainen hänen naisystävänsä.
Tää on muuten kamalaa mutta totta. Seurueen naiset kimpaantuu heti, jos miehensä juttelee useamman lauseen tai pidempään toiselle naiselle. Näkee silmistä että pinna kiristyy ja savu alkaa nousta korvista. 😅 Tekee aina mieli sanoa, että voi helvetti kato nyt tuota ukkoas, en minä sitä mihinkään ole viemässä, kunhan keskustelen kuten kaikkien muidenkin kanssa. Sitten on pakko alkaa juttelemaan naiselle tai ottamaan häntä väkisin mukaan keskusteluun, että mitä mieltä Marja-Liisa tai Niina-Anniina on tästä ja tästä, ja jo suuttuneen rouvashenkilön kanssa se on melkoisen huvittavaa. 😅 Joka kerta koitan vaan livetä keskusteluista varattujen miesten kanssa juhlissa yms, ja toivon että eivät huomioi mua mitenkään. Mulla on miehiä paljon kavereina, johtuen työstä ja harrastuksista, ja olen samalla aaltopituudella helposti heidän kanssa, kun puhutaan muustakin kun sisustuksesta ja marimekosta. Mutta olen oppinut tunnistamaan tilanteet, milloin juttua ei kannata jatkaa sekuntiakaan pidemmälle. 😅
Oh, pick me! Et tainnut ymmärtää lainaamasi kirjoittajan pointtia. Hyvä, kun korostat vielä olevasti miesten kanssa samalla aaltopituudella, kun nsiset vaan puhuu Marimekosta ja sisustuksesta. Voi v***u.
Ooh siellä heti käsitettiin myös väärin. Oletko sinäkin sellainen vaimo, joka määrää kenen kanssa mies saa puhua ja kenen ei, ilman sinua tai sinun kanssa? Etkö luota mieheesi?
En ole sellainen vaimo ja kyllä luotan. En tiedä mitä sinä tarkoitit, mutta tajusitko lainaamasi kirjoittajan pointtia?
Jos nainen on vähääkään ulkoisesti miellyttävä, niin mies todennäköisesti nauttii hiplailuista ja huomiosta, eikä muka ole huomannut naisen kiinnostusta, ettei tarvitsisi huomauttaa ja lopettaa hommaa.
Voin jo arvata tämän lopputuloksen. Ero tulee ja hupsista mies päätyykin yhteen tämän naikkosen kanssa. Ihan vaan sattumalta. Kyllä nämä miehet tiedetään ja niiden ex on aina turhasta skitsoileva hullu. Joissain äärimmäisissä tapauksissa osataan myös pelata niin kieroa peliä, että lietsotaan mustasukkaisuutta ja epäluuloa tarkoituksella, jotta saadaan toinen lopulta reagoimaan ja voidaan todistetusti väittää häntä hulluksi kun hän sillä tavalla suuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä yrität todistella, mutta eipä minuun ainakaan ikinä olla suhtauduttu nihkeästi, jos olen jossain juhlissa keskustellut miespuolisten ihmisten kanssa. Ehkä sinä sitten vaan olet tunnetty tyrkky ja käytöksesi muuttuu miesten seurassa?
Parisuhteet on ihan hemmetin uuvuttavia ja kuluttavia sekä vaikeita jos nuo ns harmaat alueet ja "rajat" on ihan eri maata molemmolla. Ei mulla muuta. Omassa suhteessa itsellä oman pään sisäibeb kriisi vähän samanlaisten asioiden kanssa. Punnitsen eroajatuksia ihan sen takia koska tuntuu että meillä on miehenkaa aivan eri käsitys juuri tämmösistä asioista. Mun mies varmaan suuttuis että kontrolloin jos mainitsisin mistään käsihipelyistä. Huh.
Ongelmana taitaa olla tässäkin se että mies on mustavalkoinen ja tulkitsee mm. suhteenne rajat jotenkin että "pettämistä on jos panee toista" ja kaikki muu on kai sit sallitua.
Oma mies ei suostu keskustelemaan aiheesta juuri lainkaan, ja jos yritän suuttuu ja puhisee että en luota häneen ja että kuvittelen hänen heti panevan toisia. Vaikka kyse ei ole siitä, vaan siitä mikä tuntuu mukavalta ja toista kunnioittavalta käytökseltä kun ollaan parisuhteessa eikä sinkkuja. Joillekin kai tosi vaikea konsepti.
Kun joskus eroan nykyisestä parisuhteesta niin taitaa jäädä viimeiseks. Ellen jostain ihmeen kaupalla löydä toista yhtä introverttia 100% yksiavioista albatrossia...
Tsemppiä AP. Muista että jos tilanne ei parane ja tunnet olosi vaan ahdistuneeksi niin se sun tunne tuksin ajan kanssa paranee. Ero ei ole maailman loppu.
Miehen exäkin oli mustasukkainen hullu
=
Mies on harrastanut pettämistä jo pitkään, eikä exäkään hyväksynyt sitä
Vierailija kirjoitti:
Miehen exäkin oli mustasukkainen hullu
=
Mies on harrastanut pettämistä jo pitkään, eikä exäkään hyväksynyt sitä
Näin se on lähes aina, jos mies alkaa exäänsä haukkumaan uudelle kumppanille. Aina sama tarina. Jotkut menee lankaan ja jotkut osaa väistää vaaran. Minäkin olen tämän oppinut kantapään kautta ja jossain vaiheessa sitten tajusin, että kun alkaa se samalla kaavalla menevä exän haukkuminen, niin se on kiitos ja tämä oli tässä. Eipä tarvitse enää onneksi tuollaisia miettiä.
Vierailija kirjoitti:
"Kertaakaan en ole häntä mistään syyttänyt tai epäillyt. Miten voin edetä asian kanssa vai annanko vain olla? Tunnen turvattomuutta tilanteen vuoksi, mutta tuntuu vaikealta ilmaista asiaa, koska en todellakaan halua vaikuttaa vainoharhaiselta tai mustasukkaiselta. Epäilen myös aika paljon itseäni tässä asiassa."
noin yleisesti, tätä ominaisuutta en ole naisissa tajunnut. Et ole ainoa joka tuollaisessa minun mielestäni melko perusteellista ja avointa käsittelyä vaativassa asiassa lähinnä miettii ettei vaikuttaisi mustikselta tai takertuvaiselta.
Voisiko joku selittää mulle miksi tällainen reagointi on kohtuullisen yleistä? Itse ainakin pidän selvänä, että kaikkien kanssa ei tarvitse olla hyvissä väleissä, muiden mielipiteet mun käytöksestäni ovat herttaisen yhdentekeviä jos toisessa vaakakupissa on parisuhde tai sen ongelma.
Eli kun itseäni ei kiinnosta pätkääkään se miltä toimintani tai tekemiseni tuossa tilanteessa vaikuttaisi, enkä ainakaan ikinä syyttäisi itseäni siitä että kyselen tai kummastelen. Mistä tuo ajattelu oikein kumpuaa?
Haluaako tuo ap tässä tapauksessa jotenkin vain koko ajan miellyttää ihan kaikkia tahoja, ettei kellään olisi paha oli tai kukaan vahingossakaan ajattelisi että ap on jotenkin ulkopuolinen?
Täytyy myöntää, että itse ehkä käyttäydyn ja ajattelen vähän kuvaamallasi tavalla (en ole siin ap). En lähtökohtaisesti ole luonteeltani juurikaan mustasukkainen. Minusta myös perusteeton epäily puoleen ja toiseen (myös siis jos minusta on mustasukkainen ja epäillään) on vastenmielistä.
Toista ei voi omistaa ja mustasukkaisuus ja epäily on ylipäätään mielestäni aika turhaa riippumatta siitä oliko sitten aihetta tai ei. Jos toinen pettää niin sitten pettää. Jos sellainen halu on, niin en näe mitään järkeä omalla kontrolloinnilla sellaista estää. Menköön sitten ja meidän suhde todennäköisesti sitten loppuu. Haluan, että on täysin oma halu ja valinta olla uskollinen ja olla vain minun kanssani. Mielestäni pienelläkään kontrolloinnilla ei saa suhteessa mitään hyvää aikaiseksi ja se on myös turhaa. Haluan että kumppanini on pettämättä täysin omasta halustaan ja sitä odotan suhteessa. En näe järkeä kuluttaa enengiaani epäilyihin ja mustasukkaisuuteen.
Tämän sanottuani, joka tapauksessa, ymmärrän hyvin myös pointtisi. Asioista pitää voida puhua avoimesti, eikä pitäisi olla kynnystä puhua myöskään vaikka ap:n kuvaamasta tilanteesta. Eikä siinä ole kyse juurikaan edes mustasukkaisuudesta saatikka kontrolloinnista. Rehellinen puhe selvittää asioita, mistä on kyse, ja onhan se tietenkin kaikkien hyvä tietää. Elämässä asioiden on hyvä perustua totuuteen, ei kuvitteluun tai arvailuihin.
Itselläni taitaa olla pieni kynnys ottaa tällaisia asioita puheeksi, hyvä kun nostit tämän esiin. Taidan muuttaa tapojani ja rohkeammin puhua kaikesta. Ei siinä pitäisi olla mitään kummaa. Miellyttämisen halu taitaa myös liittyä tähän asiaan ja sitten myös vähän pelkää, että toinen reagoi ikävästi esiin nostamaan asiaan, ja ehkä tulee riitaa kun luulee että syyttelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan varma ettei mies yhtään tajua tilannetta?
Kuulostaa kyllä siltä, että mies todellakin tajuaa tilanteen. Ei vaan halua päästää siitä irti.
Pakkohan tuollainen on huomata ja tehdä siitä omat johtopäätöksensä. Siis miehen.
Ja koska tilanne on jo noin jatkuvaa, on selvää että on hyvät mahdollisuudet, että homma vakavoituu. nainen korottaa panoksia, kun huomaa, että ei koe vastustustakaan.
Ihan eri asia olisi, jos sen yhden kerran nainen ois ottanut vaikka jopa kaulasta kiinni kaikkien edessä pikku hiprakassa ja sanonut kuinka hyvä ystävä mies on tai jotain vastaavaa. Mutta tuo on jo liiallista ja kertoo naisen ajatuksista. Ja ne eivät nyt oikeasti ole päivänvalon kestävät. Hyi olkoon.
Mulla oli sellainen naisystävä aikoinaan, että baarissa kuiskasi korvaani, kuinka saa mieheni yhdellä sormen napsautuksella. Olin ihan että what???? Toisti sen vielä, että varmasti kuulen. Mieheni kuuli sen sitten myös. Ei silloin puhunut mitään, mutta kotona kertoi, että meinasi oksentaa. Siihen loppui ystävyys.
Mä taas uskon että mies ei välttämättä oikeasti ole huomannut tai tajunnut. Tuosta tilanteesta mitä ap kuvaili päättelisin niin, että toinen nainen tosiaan on kiinnostunut (koska ap:n vaisto sanoo niin ja tuollaiset asiat yleensä huomaa). Se miten nainen tuo kiinnostuksensa esiin on kuitenkin aika hienovaraista, jos on humalassa hivellyt miehen kättä ja ollut läheinen. Suomessa harrastetaan toisen ihmisen koskettamista aika vähän, mutta humalassa tilanne on toinen. Kyllä on itsekin tullut halailtua työkavereita pikkujouluissa ja rikottua sitä työpaikalla vallitsevaa koskemattomuutta. Jos mies on itsekin juonut, niin ei hän välttämättä tajua että tällä naisella voisi olla muutakin mielessä kuin ystävyys. Tai sitten hän ajattelee sen korkeintaan kevyeksi ystävien väliseksi flirtiksi, joka ei kuitenkaan tule johtamaan koskaan sen pidemmälle.
Ap:lle sanoisin, että tilanne ei mielestäni vaikuta hirveän vakavalta. Jos tämä toinen nainen on kiinnostunut, muttei ole vuosiin sitä kertonut miehellesi, niin hän ei ehkä suunnittele vievänsä miestäsi sinulta. Ja onko se sinulle edes uhka jos mies ei vaikuta myös kiinnostuneelta? On myös mahdollista että nainen on flirtti tapaus, eikä ajattele kosketusta niin isona asiana kuin sinä. Itse esimerkiksi en pidä koskettamista kovin vakavana, suutelusta eteenpäin on sitten isompi juttu.
Kännissä ja läpällä, jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häpeä tunnustaa, että itse olen sellainen mies että joku jutellaan porukalla, mutta mitään omia pikkukuplia ei aleta järjestämään. Eli joo, kyllä me ollaan mietitty että jos ei voisi puhua jonkun ihmisen kanssa siten että kumppani on mukana, niin saa jäädä puhumatta.
Vierailija kirjoitti:
Voiko mielestänne mustasukkaisuutta olla kahta tyyppiä? Toinen sitä negatiivista ja rajoittavaa, toinen ehkä enemmän rakkaudesta kumpuavaa huolestuneisuutta siitä, että joku pyrkisi sen tärkeän ihmissuhteen kahdenkeskiselle alueelle ?
Voiko olla mustasukkainen ihmisestä josta ei välitä ?
Ei mulla ainakaan. En tunne mustasukkaisuutta koska mieheni ei anna siihen aihetta. Mikäli mies antaisi aihetta, kyse olisi jostain muusta kuin minun mustasukkaisuudestani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on paljon enemmän miehiä tuttuina ja kavereina kuin naisia, mutta lainaamasi kirjoitus on kyllä ihan vain hyviä käytöstapoja ja muiden huomioonottamista, kuin mitään "kamalaa".
En ihmettele jos saat pitkiä katseita kun jo tekstistäsi tulee ilmi ettet oikein arvosta kanssaihmisiä, vaan naureskelet heille etkä halua viettää aikaa edes juhlissa kuin ihan vain itselle tuttujen miesten kanssa. Juhlien etikettiin kuuluu seurustelu kaikkien kanssa, se on kunnioittavaa juhlakalua ja hänen järjestämiään juhlia kohtaan. Varsinkin jos olet itse kutsujana, niin en yhtään ihmettele muiden käytöstä sinua kohtaan, jos olet kutsunut sinne vain naisia statistiksi katselemaan miten sinä seurustelet vain heidän miestensä kanssa.
Nyt tuli kyllä hieman omaa tulkintaa tähän mukaan 😅
Kirjoitin, etten paria lausetta enempää uskalla keskustella useimpien miesten kanssa, koska vaimot hyökkää heti kimppuun. Juttelen sitten niiden vaimojen kanssa. Enkä järjestä juhlia. Käyn juhlissa joihin minut kutsutaan. Enkä naureskele kenellekään, mutta kyllähän se nyt vähän hupaisaa on, jos Jarmo yrittää keskustella jostain asiasta, ja Marja-Liisa silmä kovana vahtaa miehen käytöstä, ja heti toisen lauseen puolivälissä säntää miehensä kaulaan että voi mussukkani, mennään ajoissa kotiin jatkamaan siitä mihin jäätiin tai jotain muuta äärimmäisen noloa. 😅 Kehun siinä sitten Marja-Liisan asun ja juttelen niitä näitä, ja koitan muistaa, ettei kovin pitkään tosiaan kannata vieraille puhua, ettei katsota pahalla. Eikä näitä aina tapahdu, mutta pari kertaa riittää, voin kertoa, että jää ikuiset traumat puhua vieraille liian pitkään. 😅
Kiitos kun viitsit vielä oikein alleviivata lainaamasi tekstin pointin ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä yrität todistella, mutta eipä minuun ainakaan ikinä olla suhtauduttu nihkeästi, jos olen jossain juhlissa keskustellut miespuolisten ihmisten kanssa. Ehkä sinä sitten vaan olet tunnetty tyrkky ja käytöksesi muuttuu miesten seurassa?
Ikävä tuottaa pettymys, mutta olen ollut vain ja ainoastaan muutamassa pitkässä ihmissuhteessa. En puhu tässä edes sukupuolista. Tyrkky en ole, ennemminkin hyvin pidättyvä ja harkitseva siinä mielessä, että valitsen kumppanini tarkkaan, yhdenillanjuttuja en ole edes koskaan kokeillut. Hyväntuulinen ja iloinen olen kyllä. Että semmoiset setit sieltäkin sitten. Ilmeisesti tälläkin palstalla hyökkäys on paras puolustus näistä vastauksista päätellen. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häpeä tunnustaa, että itse olen sellainen mies että joku jutellaan porukalla, mutta mitään omia pikkukuplia ei aleta järjestämään. Eli joo, kyllä me ollaan mietitty että jos ei voisi puhua jonkun ihmisen kanssa siten että kumppani on mukana, niin saa jäädä puhumatta.
Pikkukuplia isommissa juhlissa muodostuu väkisin. Mielelläni juttelen kaikkien kanssa ja isommassa porukassa, ja tutustun puolisoihinkin, mutta en pidä siitä, että minulle tullaan irvistelemään jos jonkun toisen puoliso on kohtelias ja muutaman sanan vaihtaa. Saa mennä minun puolestani sitten irvistelemään muualle.
Jos kyseessä olisi viaton, "kännissä ja läpällä" tapahtuva juttu jota mies ei ole edes huomannut, miksi ihmeessä hän kieltäytyisi juttelemasta asiasta ja suuttuisi? Nyt on kyse joko siitä, että mies on hyvinkin tietoinen tilanteesta ja syystä tai toisesta pitää siitä eikä halua korjata asetelmaa - tai sitten miehellä on jostain menneestä syntyneitä todella syviä traumoja mustasukkaisuutta ilmituovista ihmisistä, minkä vuoksi nousee heti puolustautumisvalmiuteen. Sellaista, että vaikkapa mustasukkainen exä on puukottanut häntä, tai lapsena vanhemmat ovat lukinneet hänet komeroon jos yritti nähdä ystäviään, tai mitä vain vastaavasti traumatisoivaa. Ensimmäisessä vaihtoehdossa tulisi joko saada mies puhumaan ja/tai erota, kun taas tässä jälkimmäisessä vaihtoehdossa ratkaisu olisi miehelle terapia jossa saisi käsiteltyä tämän epätoimivan käytösmallinsa.
Ehkä itse kysyisin häneltä suoraan, että kummin nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteet on ihan hemmetin uuvuttavia ja kuluttavia sekä vaikeita jos nuo ns harmaat alueet ja "rajat" on ihan eri maata molemmolla. Ei mulla muuta. Omassa suhteessa itsellä oman pään sisäibeb kriisi vähän samanlaisten asioiden kanssa. Punnitsen eroajatuksia ihan sen takia koska tuntuu että meillä on miehenkaa aivan eri käsitys juuri tämmösistä asioista. Mun mies varmaan suuttuis että kontrolloin jos mainitsisin mistään käsihipelyistä. Huh.
Ongelmana taitaa olla tässäkin se että mies on mustavalkoinen ja tulkitsee mm. suhteenne rajat jotenkin että "pettämistä on jos panee toista" ja kaikki muu on kai sit sallitua.
Oma mies ei suostu keskustelemaan aiheesta juuri lainkaan, ja jos yritän suuttuu ja puhisee että en luota häneen ja että kuvittelen hänen heti panevan toisia. Vaikka kyse ei ole siitä, vaan siitä mikä tuntuu mukavalta ja toista kunnioittavalta käytökseltä kun ollaan parisuhteessa eikä sinkkuja. Joillekin kai tosi vaikea konsepti.
Kun joskus eroan nykyisestä parisuhteesta niin taitaa jäädä viimeiseks. Ellen jostain ihmeen kaupalla löydä toista yhtä introverttia 100% yksiavioista albatrossia...
Tsemppiä AP. Muista että jos tilanne ei parane ja tunnet olosi vaan ahdistuneeksi niin se sun tunne tuksin ajan kanssa paranee. Ero ei ole maailman loppu.
Suosittelen lämpimästi eroamaan. Se ei ole epäonnistuminen, vaan oikea valinta itsesi kannalta. Älä tuhlaa enää päivääkään tuollaiseen mieheen, ansaitset parempaa. Mä lopetin 7 vuodeksi suhteiden yrittämisen ja pidin vain hauskaa miesten kanssa. Sitten löysin nykyiseni, ja me ollaan ihan samalla aaltopituudella näissä(kin) asioissa, eli kyllä meitä löytyy jotka ei humputeta sinkkuina menemään vaikka paperilla ollaan parisuhteessa. Sitä ei aina nuorena tiedä millainen kumppani parhaiten itselle sopii, vaan tulee valittua se joka saa sukat jaloissa mutkalle ja vatsanpohjaan perhoset. Minäkin luulin että hauska seuramies olisi se minun juttuni, mutta arvostankin oikeasti maailman eniten oman mieheni piirteitä, hän haluaa viettää aikansa minun kanssani, käydä reissuissa minun kanssani, viettää kavereiden kanssa aikaa niin että minäkin olen paikalla, eikä ole tippaakaan kiinnostunut mistään pelailusta, saati viehäty naisten huomiosta.
Nyt tuli kyllä hieman omaa tulkintaa tähän mukaan 😅
Kirjoitin, etten paria lausetta enempää uskalla keskustella useimpien miesten kanssa, koska vaimot hyökkää heti kimppuun. Juttelen sitten niiden vaimojen kanssa. Enkä järjestä juhlia. Käyn juhlissa joihin minut kutsutaan. Enkä naureskele kenellekään, mutta kyllähän se nyt vähän hupaisaa on, jos Jarmo yrittää keskustella jostain asiasta, ja Marja-Liisa silmä kovana vahtaa miehen käytöstä, ja heti toisen lauseen puolivälissä säntää miehensä kaulaan että voi mussukkani, mennään ajoissa kotiin jatkamaan siitä mihin jäätiin tai jotain muuta äärimmäisen noloa. 😅 Kehun siinä sitten Marja-Liisan asun ja juttelen niitä näitä, ja koitan muistaa, ettei kovin pitkään tosiaan kannata vieraille puhua, ettei katsota pahalla. Eikä näitä aina tapahdu, mutta pari kertaa riittää, voin kertoa, että jää ikuiset traumat puhua vieraille liian pitkään. 😅