Suhteessa kolmas pyörä
Minusta tuntuu, että meidän suhteessamme on yksi ihminen liikaa. Tuttavapiirimme kuuluu nainen joka on miehen työkaveri vuosien takaa, eivät ole enää samassa työssä, mutta jäivät kavereiksi. Tämä on minulle täysin ok. On kuitenkin päivänselvää, että kyseinen nainen on ihastunut mieheeni. Silittelee ohimennessään mieheni käsivartta pienessä sievässä ollessaan, hakeutuu jatkuvasti tämän seuraan yhteisissä juhlissa, pitävät paljon yhteyttä. Vaikeaa kuvailla, mutta sen vaan huomaa käytöksestä. Minulle on täysin ok se, että meillä molemmilla on ystävinä sekä naisia että miehiä. Tämä kuitenkin häiritsee ja tunne on vahva siitä, että tässä naisessa on jotain mätää. Mies on niin sokea ettei huomaa mitään. Luotan häneen, mutta toivoisin häneltä ainoastaan vähän pelisilmää tässä, jotta hän ei tulisi vahingossa ruokkineeksi toisen kiinnostusta. En vaan tiedä miten puhua asiasta kun hän ei koko asiaa näe vaan väittää minun kehittelevän asiat omassa päässäni. Kertaakaan en ole häntä mistään syyttänyt tai epäillyt. Miten voin edetä asian kanssa vai annanko vain olla? Tunnen turvattomuutta tilanteen vuoksi, mutta tuntuu vaikealta ilmaista asiaa, koska en todellakaan halua vaikuttaa vainoharhaiselta tai mustasukkaiselta. Epäilen myös aika paljon itseäni tässä asiassa.
Kommentit (175)
Luota vaistoosi vaikka se tuntuisikin pahalta.
M55
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan varma ettei mies yhtään tajua tilannetta?
En osaa sanoa, ei hän ainakaan ole kovin vastaanottavainen jos yritän asiasta puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa, ei hän ainakaan ole kovin vastaanottavainen jos yritän asiasta puhua.
Eli hänellä on jotain salattavaa asiassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asiasta ei voi avoimesti puhua silloin suhteessa on jotain pielessä. Ilman avointa keskustelua suhteelta menee pohjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän jättää sinun tunteesi huomioimatta?
Noin meilläkin oli. Mies kielsi aina kaiken. Jännästi eron jälkeen meni vain 2 kk, niin nainen muutti sisään.
en usko, että mies on niin tietämätön jos kaveri sitä hiplaileekin. oletko varma ettei mies olisi ihastunut? joskus niin käy, mutta silloin kyllä otetaan etäisyyttä kaveriin kun ollaan kuitenkin parisuhteessa.
Jos asiassa ei olis mitään ihmeellistä niin siitä pitää voida puhua tai heittää vitsiä mut jos toinen hermostuu tai ei halua puhua niin se vaikuttaa epäilyttävältä.
Voisko olla kiinnostunut/ihastunut mutta ei kuitenkaan halua muuta kun huomiota/jännitystä.
Pitkissä suhteissa tulee näitä ihastumisia jotkut tekee asialle jotain toiset eivät.
Voit myös itse ruokkia suhdevirettä muistuttamalla miestä jatkuvasti, että entinen työkaveri on varmaan hänestä kiinnostunut. Ikään kuin seksualisoit suhdetta.
Minulla vastaava miehen entinen työkaveri kommentoi Facebookissa epäkohteliaasti ja tökeröllä hymiöllä, kun olimme olleet miehen kanssa yhdessä matkalla. Tapauksesta on jo vuosia ja jos myöhemmin olemme kohdanneet yhteisen someharrastuksen parissa, ei enää ole epäkohtelias.
Vaikuttaako, ettei miehesi itse ole kiinnostunut? Älä siis sinäkään ole naisesta kiinnostunut tai näe häntä kilpailijana. Tarkkaile kuitenkin merkkejä.
Vierailija kirjoitti:
en usko, että mies on niin tietämätön jos kaveri sitä hiplaileekin. oletko varma ettei mies olisi ihastunut? joskus niin käy, mutta silloin kyllä otetaan etäisyyttä kaveriin kun ollaan kuitenkin parisuhteessa.
Tai pidetään sitä ovea raollaan. Mies ei tiedä mitä elämältään haluaa? Ei auta ap kun puhua niin että tulee myös kuuluksi.
Entäs jos et yrittäisi esiintyä niin järkevänä? "Myöntäisit" kiusallisena totuutena, että juuri tämän naisen käytös harmittaa sinua, ja koet hänet uhkana "ilman mitään järkevää syytä" (vaikka sinulla siis syy on). Häpeillen tunnustat olevasi hiukan mustasukkainenkin, vaikka tiedät, ettei se ole tarpeen, luotathan mieheesi. Näin miehen olisi helpompi tarkkailla omaa ja kaverinaisen käytöstä, ja voi silti säilyttää uskonsa homman viattomuuteen. Itselleen mies voi selittää toimivansa sinun mieliksesi, kun sinulla nyt sattuu olemaan tällainen "järjetön" tunne. Hän saattaa jopa olla mielissään herättäessään mustasukkaisuutta, kunhan se on lievää.
Ei miehesi välttämättä kiinnostunut ole, mutta silti saatu huomio hivelee egoa.
Minusta se, että nainen julkisesti silittelee toisen miestä on yksinkertaisesti törkeää käytöstä. Vastaavassa tilanteessa sain tietää, että ko. tyyppinen nainen oli minun poissaollessani roikkunut mieheni kaulassa ja kopeloinut häntä, halannut ja suudellut, mutta mies tuli kuitenkin sieltä kotiin ihan normaalisti. Tuo ko. nainen oli naimisissa myös ja hänen miehensä soitti minulle asiasta (että vaimonsa on rakastunut mieheeni).
Miehen voi olla vaikea kieltäytyä seksistä, jos itseä noin tyrkytetään ja varsinkin, kun pitävät tiiviisti yhteyttä. Oletteko naimisissa vai seurusteletteko? Olet mennyt lankaan siinä, että haluat vaikuttaa ei-mustasukkaiselta, koska siihenhän aina vedotaan näissä tapauksissa. Juttele asiasta ja jos mies haluaa pitää tilanteen ennallaan eikä yhtään ymmärrä (ole ymmärtävinään) mistä puhut, niin se on kyllä tosi huono merkki jatkoa ajatellen.
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos et yrittäisi esiintyä niin järkevänä? "Myöntäisit" kiusallisena totuutena, että juuri tämän naisen käytös harmittaa sinua, ja koet hänet uhkana "ilman mitään järkevää syytä" (vaikka sinulla siis syy on). Häpeillen tunnustat olevasi hiukan mustasukkainenkin, vaikka tiedät, ettei se ole tarpeen, luotathan mieheesi. Näin miehen olisi helpompi tarkkailla omaa ja kaverinaisen käytöstä, ja voi silti säilyttää uskonsa homman viattomuuteen. Itselleen mies voi selittää toimivansa sinun mieliksesi, kun sinulla nyt sattuu olemaan tällainen "järjetön" tunne. Hän saattaa jopa olla mielissään herättäessään mustasukkaisuutta, kunhan se on lievää.
Lapsellista.
Vierailija kirjoitti:
Mitä, jos aloittaja olisit ihan vaan aikuinen puhuisit ihan suoraan miltä sinusta tuntuu?
"Kertaakaan en ole häntä mistään syyttänyt tai epäillyt. Miten voin edetä asian kanssa vai annanko vain olla? Tunnen turvattomuutta tilanteen vuoksi, mutta tuntuu vaikealta ilmaista asiaa, koska en todellakaan halua vaikuttaa vainoharhaiselta tai mustasukkaiselta. Epäilen myös aika paljon itseäni tässä asiassa."
noin yleisesti, tätä ominaisuutta en ole naisissa tajunnut. Et ole ainoa joka tuollaisessa minun mielestäni melko perusteellista ja avointa käsittelyä vaativassa asiassa lähinnä miettii ettei vaikuttaisi mustikselta tai takertuvaiselta.
Voisiko joku selittää mulle miksi tällainen reagointi on kohtuullisen yleistä? Itse ainakin pidän selvänä, että kaikkien kanssa ei tarvitse olla hyvissä väleissä, muiden mielipiteet mun käytöksestäni ovat herttaisen yhdentekeviä jos toisessa vaakakupissa on parisuhde tai sen ongelma.
Eli kun itseäni ei kiinnosta pätkääkään se miltä toimintani tai tekemiseni tuossa tilanteessa vaikuttaisi, enkä ainakaan ikinä syyttäisi itseäni siitä että kyselen tai kummastelen. Mistä tuo ajattelu oikein kumpuaa?
Haluaako tuo ap tässä tapauksessa jotenkin vain koko ajan miellyttää ihan kaikkia tahoja, ettei kellään olisi paha oli tai kukaan vahingossakaan ajattelisi että ap on jotenkin ulkopuolinen?
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, että olen olemassa?