Miehen hyvä ystävä lähentelee, kerronko, ja jos niin kenelle? Vai olenko hiljaa kuten tähän asti.
Näitä on tapahtunut n.6 kertaa, eli kerran vuoteen yhdessäoloaikanamme. En näe ystävää koskaan ilman miestäni, emmekä ole siis missään tekemisissä toistemme kanssa, vaikka tulemmekin hyvin toimeen. Humalluttuaan tuo miehen ystävä kuitenkin alkaa lähentelemään, eli tulee aivan kiinni istumaan, saattaa suukottaa. Ei lääpi kuitenkaan tms. Mieheni on paikalla näissä tilanteissa, mutta on ehkä juuri mennyt vessaan, ja edellisellä kerralla kun miehen ystävä yritti suudella minua suulle, ja käänsin pääni pois, niin ystävä kertoi itse asiasta nauraen miehelleni.
Olen sanonut kyllä että ystäväsi hakeutuu aika lähelle, mutta mieheni ei oikein sano siihen mitään muuta kuin että joo se näytti ottavan taas vähän liikaa,
Pitäisikö tässä nyt odotella että jotain "vakavaa" tapahtuu, ja hyväksyä vain että ystävä on tuollainen humalluttuaan, kun oikeastaan en haluaisi heidän välejään, tai ystävän ja vaimonsa välejä mitenkään sotkea, kun "mitään" ei kuitenkaan ole tapahtunut. Eikä siis tapahdukaan, mutta vakavalla tarkoitan sitä että oikeasti kävisi esim. kiinni tms.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo asia lopulta kuulu kenellekään muulle kuin sinulle ja tuolle miehelle. Vaikka se olisi ok omalle miehellesi ja tuon kaverin vaimolle, niin eihän he voi päättää sinun koskemattomuudestasi.
Itsellä on kaveripiirissä myös vähän samankaltainen mies. Ei sitä kukaan muu mies minään uhkana pidä eikä sitä varmasti olekaan. Joskus halaa minuakin eikä siinä mitään, mutta poskipusut ja sylissä istumisen sun muut torppaan ystävällisesti mutta napakasti vähän huumorinkin varjolla tyyliin "No niin, Matti voikin sitten siirtyä ihan omalle tuolille ettei koko penkki hajoa alta" jne.
Minä en koe että henkilökohtaisia rajojani tässä nyt vakavasti rikotaan, eikä minua haittaa tämä ystävän toiminta. Mietin vain että haittaako vaimoa tai miestäni, ja hehän eivät tiedä asiasta jos en kerro. Eli pitäisikö kertoa vai ei, on ikävää jos homma kaatuu kuitenkin minun niskaani tavalla tai toisella.
ap
Sitähän et voi tietää haittaako se jotakin vai ei. Eikä sillä oikeastaan edes pitäisi olla mitään väliä.
No jos se halailu ja poskipusut on sinusta ok, niin ei kai sinun tarvitse tehdä mitään. Anna halailla. Jos taas et sellaista halua, niin sano se ääneen. Jos hänen käytöksensä häiritsee hänen vaimoaan, niin se on heidän välisensä asia, ja he osaavat sen varmaan keskenään selvittää.
Tarvitaan rajan veto. Seuraavalla kerralla sanot, että raja kulkee siinä, että sinuun ei kosketa. Minulle rajan veto on ollut yksi elämäni tärkeimmistä asioista .
Kertoisin kyllä omalle miehelle, saattaisin sanoa vaimollekin jos tulisi sopiva tilaisuus.
Vaimon mielipide ei sinänsä ole sinun ongelmasi, sinähän et tässä mitenkään hae mieheen kontaktia.
Minä kyllä joka kerta sanoisin kaverimiehelle, että ”menepäs nyt kauemmaksi”, ”älä ala pussailla” ja ”eiköhän tämä nyt riitä” yms. kun mies tunkee iholle. Menisin myös kauemmaksi ja tarvittaessa estäisin kädellä ettei pääse ihan kiinni minuun.
Onhan tuo outoa käytöstä, ei voi muuta sanoa. Tervehdyshalaukset on ok, mutta kyllä tuo menee ahdistavan puolelle.
Minäkin sanoisin omalle miehelle tapaamista edeltävänä päivänä näin: Kun Pera on maistissa, se tunkee liian lähelle. Voitko huomenna auttaa minua torjumaan turhat halit ja pusut.
Ei tuosta kannata isompaa draamaa tehdä. Sitten vaan ystävällisen päättäväisesti sanoisin Peralle sen käydessä päälle, että tykkään halailla vain omaa miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä tässä vähän kartoitankin että sanonko omalle miehelleni että ystävänsä on tuollainen(olen kyllä jo sanonut, joten jotenkin päättelen ettei miestä tämä haittaa) , vai sanonko tälle ystävälle että älä istu vierelleni sohvalle, vaan istutko tuohon tuoliin mieluummin.
Miksi sun viereen ei saa istua sohvalle? Onko istuminen lähettelyä?
Tämä se pointti juuri onkin, kun siinä ei ole periaatteessa mitään vikaa, ja istun usein eri henkilöiden kanssa sohvalla. Tämä ystävä vain aina tulee ihan kiinni istumaan, ja jos meneekin kauemmas, niin kohta on taas reidet vastakkain. Ja tulee aina minun viereeni itsumaan koska olen hänen mielestään niin mahtava tyyppi, ja sanoo aina tämän ääneen kaikille paikallaolijoille, eli kaikki tapahtuu avoimesti, paitsi tuo viimeisin suulle pussaamisyritys, josta itse nauraen kertoi miehelleni. Halaamisessakaan ei ole mitään vikaa, ja voin halata kaikkia meillä käyviä ihmisiä, mutta tämä ystävä saattaa halata useita kertoja tunnin aikana ja pitkään, ja kehua samalla, ja lopuksi suukottaa poskelle.
En ole tottunut tällaiseen, eikä kenenkään toisen kanssa ole tällaista kuin tämän yhden kanssa. Niin en ihan oikeasti nyt tiedä oikein mitä tekisin vai tekisinkö mitään. En haluaisia että lopputulos kaatuu minun viakseni, kun en kerran mitään ole tehnytkään.
ap
On jo käynyt selväksi, että pohjimmiltaan nautit tilanteesta, joten jatka samaan tapaan. Päädyt ihan itse mitenkään asiaan vaikuttamatta halaamaan kyseistä miestä useita kertoja tunnin aikana, pussailemaan ja istumaan ihokontaktissa. En tiedä, mitä tällä avauksella haet, kun kerran asia ei ole sinulle eikä kenellekään muullekaan ongelma. Ehkä halusit vain mainostaa olevasi niin suosittu, että miehesi kaveritkaan eivät pysy sinusta erossa.
Aina välillä joku on tuollainen rajaton persoona, joka ei ihan ymmärrä missä rajat kulkee,
vaikka ei edes "pahalla" tarkottais. Mä antasin olla, ja sanoisin illan mittaan aina iloisesti miehelleni
että siellä se kaveris taas pussailee ja halailee, että vähän on kyllä rasittavaa sellainen kun en ole tottunut.
Tällä tavoin asiasta tiietään, eli ei kaadu sun niskaasi ettet oo sanonu mitään.
Vaimonsa luulis tietävän, eli en ees miettis sanovani sille mitään. Sitten jos joskus tulis puheeks
nii nauraisin vain että juu se on vähän semmonen se sun miehes, että halailee kaikkia kovasti.
Problem solved.
Tämän koko aloituksen pointtina oli aloittajan eli naisen kehuskelu saamallaan huomiolla, joka imartelee häntä suuresti ja hän haluaa alitajuisesti tehdä muut naiset kateelliseksi siitä. Aloittaja ei todellisuudessa koe tätä ongelmaksi, jonka haluaa poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä tässä vähän kartoitankin että sanonko omalle miehelleni että ystävänsä on tuollainen(olen kyllä jo sanonut, joten jotenkin päättelen ettei miestä tämä haittaa) , vai sanonko tälle ystävälle että älä istu vierelleni sohvalle, vaan istutko tuohon tuoliin mieluummin.
Tämä se pointti juuri onkin, kun siinä ei ole periaatteessa mitään vikaa, ja istun usein eri henkilöiden kanssa sohvalla. Tämä ystävä vain aina tulee ihan kiinni istumaan, ja jos meneekin kauemmas, niin kohta on taas reidet vastakkain. Ja tulee aina minun viereeni itsumaan koska olen hänen mielestään niin mahtava tyyppi, ja sanoo aina tämän ääneen kaikille paikallaolijoille, eli kaikki tapahtuu avoimesti, paitsi tuo viimeisin suulle pussaamisyritys, josta itse nauraen kertoi miehelleni. Halaamisessakaan ei ole mitään vikaa, ja voin halata kaikkia meillä käyviä ihmisiä, mutta tämä ystävä saattaa halata useita kertoja tunnin aikana ja pitkään, ja kehua samalla, ja lopuksi suukottaa poskelle.
En ole tottunut tällaiseen, eikä kenenkään toisen kanssa ole tällaista kuin tämän yhden kanssa. Niin en ihan oikeasti nyt tiedä oikein mitä tekisin vai tekisinkö mitään. En haluaisia että lopputulos kaatuu minun viakseni, kun en kerran mitään ole tehnytkään.
ap
Jos tilanne menee niin sanotusti liian pitkälle ja halailua kestää sinusta liian pitkään kerrot miehelle että nyt riittää.
Meetoossa mua ihmetyttää juuri tämä että asioiden on sallittu tapahtua aikanaan, mutta yhtäkkiä vuosien kuluttua tapa onkin jollakin tavalla ollut sopimatonta ja siitä mitä tapahtui vuosia sitten kehitetään isot otsikot. Asioihin pitää puuttua heti eikä joskus vuosikymmenen kuluttua. "Kun se ja se asia tuntui minusta silloin inhottavalle."
Mietin myös että vaikuttaako metoo tähän nyt aloittajallakin. Eli aikaisemmin ei ole ollut huomauttamista käytöksen suhteen, mutta nyt kun metoo on pinnalla, niin aletaan ylianalysoimaan ettei vain tehtäisi itse mitään virhettä.
Ehkä ap nyt miettii vähän liikaa. Ei tuossa minunkaan mielestäni ole muuta kuin erilaiset persoonat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
On jo käynyt selväksi, että pohjimmiltaan nautit tilanteesta, joten jatka samaan tapaan. Päädyt ihan itse mitenkään asiaan vaikuttamatta halaamaan kyseistä miestä useita kertoja tunnin aikana, pussailemaan ja istumaan ihokontaktissa. En tiedä, mitä tällä avauksella haet, kun kerran asia ei ole sinulle eikä kenellekään muullekaan ongelma. Ehkä halusit vain mainostaa olevasi niin suosittu, että miehesi kaveritkaan eivät pysy sinusta erossa.
Mitenhän voi edes ajatella näin päin vittua?
Perisuomalainen ongelma: minuun ei saa koskea. Etelän mailla asuneena tunnistan tuon suomalaisen kosketuspelon koska aluksi kärsin siitä itsekin. Mutta totuin ja nyt pidän koskettelua ja läheisyyttä mukavana. Toki joskus löytyy miehiä joiden huomaan liikaa tuppaavan iholle, mutta heidän kanssaan kyllä osaan rajat laittaa.
Tulee mieleen jos Suomessakin koskettaisimme toisiamme luontevasti niin tällaiset ylilyönnitkin vähenisi. Se on kosketuksen nälkää.
En käsitä vaikka nainen olenkin.
Omassa kodissani en kyllä keksi yhtään syytä miksi sietäisin hetkeäkään keneltäkään epämiellyttävää käytöstä lääppimistä.
En kutsuisi ihmistä kylään omaan kotiini edes kerran vuoteen. Ikinä.
Jos asuisin miehen kanssa yhdessä ja hänelle se ihminen olisi tärkeä, vaikka hyvin tietäisi käytöksensä, oma mies saisi kustantaa minulle kylpylähotelliloman hierontoineen jos joudun pakenemaan lähentelevää pervokaveriaan omasta kodistani.
Kyllä sinä ap olet ihan itse se joka näytät, miten sinua saa kohdella. Selvästi olet itsekin kokenut sen äijän huomion imarteluna ja hyvänä juttuna tähän asti. Nyt säikähdit, jos sen vaimo vaikka suuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Tämän koko aloituksen pointtina oli aloittajan eli naisen kehuskelu saamallaan huomiolla, joka imartelee häntä suuresti ja hän haluaa alitajuisesti tehdä muut naiset kateelliseksi siitä. Aloittaja ei todellisuudessa koe tätä ongelmaksi, jonka haluaa poistaa.
Olen saanut huomiota elämäni aikana ihan tarpeeksi :D kiitosta vain.
En koekaan ongelmaksi itseäni kohtaan, koska tiedän kyllä miten ja miksi itse toimin miten toimin elämässä yleensäkin. Ehkä tosiaan joo mietin liikaa, alkaa vähän tuntua itsestäkin siltä.
ap
Kokeile seuraavalla kerralla alkaa pussailemaan ihan himona takaisin ja katso miten käy? Kerro miehelles kuitenki etukäteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koekaan ongelmaksi itseäni kohtaan, koska tiedän kyllä miten ja miksi itse toimin miten toimin elämässä yleensäkin. Ehkä tosiaan joo mietin liikaa, alkaa vähän tuntua itsestäkin siltä.
ap
Sinulle itsellesi on ihan ok, mutta nyt epäilyttää mitä miehesi on mieltä asiasta? Kuulostaa mystiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Sinulle itsellesi on ihan ok, mutta nyt epäilyttää mitä miehesi on mieltä asiasta? Kuulostaa mystiselle.
Millä tavalla mystiseltä? Jos ihminen on olemassa pussaileva halaileva kiinni-istuja luonteeltaan, niin asia on minulle ok. En tarvitse itseni takia tähän kohtaan rajanvetoa, mutta mietin että tarvitseeko mieheni tai tämän ystävän vaimo, ja olenko sitten jossain vaiheessa syytettyjen penkillä, mikäli tämä alkaa häiritsemään muita. Että miksi MINÄ en ole tehnyt/sanonut mitään. Sitten taas jos nyt sanon jotain, niin tuleeko siitä sitten turha kriisi.
ap
Kyllähän tuollainen on tosi kypsää ja lose-lose - tilanne ap:lle. Jos ap ei tee mitään, niin hän on myötävaikuttamassa siihen että ap:n mies ja lähentelijän vaimo joutuu henkisesti aisurin rooliin. Ja jos ap ärähtää lähentelijälle, niin sitten on tunnelman pilaaja ja kiilaa lyömässä kaverusten väliin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuollainen on tosi kypsää ja lose-lose - tilanne ap:lle. Jos ap ei tee mitään, niin hän on myötävaikuttamassa siihen että ap:n mies ja lähentelijän vaimo joutuu henkisesti aisurin rooliin. Ja jos ap ärähtää lähentelijälle, niin sitten on tunnelman pilaaja ja kiilaa lyömässä kaverusten väliin.
Kiitos paljon. Sanoit muutamassa lauseessa sen mitä tarkoitan. Lisäksi en ole varma, tai en usko, tai en tiedä kun en tätä ystävää niin hyvin tosiaan tunne, että onko ystävä aina tuollainen ja kaikille, jolloin kaiken voi laittaa hänen luonteensa piikkiin.
ap
No mikä ihmeen riita siitä muka tulee, että kaksi aikuista ihmistä hoitavat asiansa keskenään? Jos yhtä häiritsee toisen käytös, niin ihan fiksua on sanoa siitä asiallisesti. Ei ole mitään tarvetta järjestää mitään ryhmäpalaveria kaikkien ystävien ja sukulaisten kanssa.