Miten nuori lapsi hoitoon?
Alkaisi lapset olla ajankohtaisia pian, saatan olla nyt raskaana mutta ongelma on siinä, että inhoan vauvoja yli kaiken. Olemme 10 vuotta jo puhuneet lasten hankinnasta, mutta asenteeni vauvoihin on ollut samanlainen koko ajan. Miestäkin välillä vituttaa asenteeni, mutta en mahda sille mitään. Minusta vauva-aika on se pakollinen paha.
Ei huvita olla käärön kanssa kotona ja mieluummin kävisin töissä. Olen miehelle ehdottanut, että hän voi hoitaa lasta, jos on työttömyysjakso. Oma työllistymiseni on varmemmalla pohjalla.
Miten nuoren voi laittaa hoitoon?
Kommentit (51)
Ja sitten ollaan täällä parin vuoden päästä valittamassa, kun ei tunne minkäänlaista kiintymystä tai rakkautta lasta kohtaan ja lapsen hankinta kaduttaa. Nää on niin nähty. Mieti vielä. Lapsettomuus on hyvä vaihtoehto, vanhemman ehdoton rakkaus on ehkä tärkein asia sille lapselle. Lapsia, joista ei välitetä, on jo liikaa.
Meidän kuopus meni hoitoon 1v2kk ikäisenä pienryhmään jossa oli 5-6 lasta ja 2 hoitajaa. Vielä edellisiltana hoidon aloittamista itkin että en halua laittaa noin pientä hoitoon, tilanne oli kuitenkin sellainen, ettei muuta vaihtoehtoa ollut. Nyt meille on tulossa kolmas lapsi ja seison vaikka päälläni ettei hoitoon tartte alle kaksivuotiaana viedä, jos silloinkaan. Jotain aion keksiä, tehdä töitä kotoa tms. että hoitorumba pystytään aloittamaan myöhemmin.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 09:15"]Miten teillä olis varaa palkata hoitaja kotiin? Mitkä ovat tulonne?
[/quote]
Käteen jää yht.n.3000-3500€/kk mikäli molemmat ollaan töissä. Että en tiedä. Kaipa tuo kalliiksi tulee, mutta hermoille olisi helpotus. Ap
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 09:18"]Ja sitten ollaan täällä parin vuoden päästä valittamassa, kun ei tunne minkäänlaista kiintymystä tai rakkautta lasta kohtaan ja lapsen hankinta kaduttaa. Nää on niin nähty. Mieti vielä. Lapsettomuus on hyvä vaihtoehto, vanhemman ehdoton rakkaus on ehkä tärkein asia sille lapselle. Lapsia, joista ei välitetä, on jo liikaa.
[/quote]
Ei haittaa. En tunne mitään erityistä kiintymystä omiin vahempiinikaan. Ap
Minä en ala käenpoikasta hyysäämään. Ap
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 09:25"][quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 09:18"]Ja sitten ollaan täällä parin vuoden päästä valittamassa, kun ei tunne minkäänlaista kiintymystä tai rakkautta lasta kohtaan ja lapsen hankinta kaduttaa. Nää on niin nähty. Mieti vielä. Lapsettomuus on hyvä vaihtoehto, vanhemman ehdoton rakkaus on ehkä tärkein asia sille lapselle. Lapsia, joista ei välitetä, on jo liikaa.
[/quote]
[/quote]
Se haittaa sitä lasta.
Vauvahan on täysin syytön ja viaton kärsimään sinun tunnekylmyydestäsi ja kykenemättömyydestä kantamaan vastuuta. Teille suosittelen tosiaan sitä lastenhoitajaa. Uskon että oikealla valinnalla vauva saisi sitä tarvitsemaansa rakkautta ja huolenpitoa sekä terveet eväät kiintymyssuhteen rakentumiselle, jos vanhemmat eivät siihen halua osallistua.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 09:25"][quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 09:18"]Ja sitten ollaan täällä parin vuoden päästä valittamassa, kun ei tunne minkäänlaista kiintymystä tai rakkautta lasta kohtaan ja lapsen hankinta kaduttaa. Nää on niin nähty. Mieti vielä. Lapsettomuus on hyvä vaihtoehto, vanhemman ehdoton rakkaus on ehkä tärkein asia sille lapselle. Lapsia, joista ei välitetä, on jo liikaa.
[/quote]
[/quote]
Se haittaa sitä lasta.
[/quote]
Hyvään hoitajaan voi muodostaa kiintymyssuhteen. En näe mikä ongelma tässä on, jos kerran hankitaan hoitaja. Ap
Kannattaako noin itsekkään ja keskenkasvuisen lisääntyä? Eikö miehesi kannattaisi tehdä lapsen jonkun muun kanssa, jos sulla on ongelmia elämäsi kanssa? Sinuna keskittyisin kasvamaan ensin itse, ennen kuin alkaisit leikkimään toisten ihmisten elämillä, et sinä lasta tarvitse mihinkään.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 09:41"]Kannattaako noin itsekkään ja keskenkasvuisen lisääntyä? Eikö miehesi kannattaisi tehdä lapsen jonkun muun kanssa, jos sulla on ongelmia elämäsi kanssa? Sinuna keskittyisin kasvamaan ensin itse, ennen kuin alkaisit leikkimään toisten ihmisten elämillä, et sinä lasta tarvitse mihinkään.
[/quote]
Kyllä minäkin haluan lapsen ja nimenomaan tämän muehen kanssa. Mirlestäni olen vastuullinen. Kai ymmärrät, että se vastuullisuus voi näkyä ihmisissä eri tavoin? Jos tiedän, etten kestä lapsen vauvaikää, eikö lapselle ole parempi hankkia hoitaja, joka siihen kykenee? Mikä sinä olet arvostelemaan valintojani. Yritän omalla tavallani ajatella lapsen parasta. Ap
Ap:n asenne on kuvottava. Miksi helkkarissa pitää lapsi tehdä, jos ei sitä oikeasti halua. Tuosta ei hyvää seuraa. Ottakaa vaikka hamsteri.
voihan se isäkin olla kotona, kun ne ekat äitislomakuukaudet on ohi ja äiti voi palata töihin. minusta se on ihan sama, kumpi sitä 4kk vauvaa hoitaa, kunhan se ei ole perheen ulkopuolinen.
tiedän naapurista perheen, jossa äiti palasi töihin heti kun mahdollista, ja isä jäi kotiin kunne tyttö oli 2v ja aloitti hoidon.
ja toisessa tapauksessa äiti oli kotona 9kk, ja isä jäi siitä eteenpäin kotiin
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 09:55"]voihan se isäkin olla kotona, kun ne ekat äitislomakuukaudet on ohi ja äiti voi palata töihin. minusta se on ihan sama, kumpi sitä 4kk vauvaa hoitaa, kunhan se ei ole perheen ulkopuolinen.
tiedän naapurista perheen, jossa äiti palasi töihin heti kun mahdollista, ja isä jäi kotiin kunne tyttö oli 2v ja aloitti hoidon.
[/quote]
Tuo onkin hyvä, mutta ap:n miestä ei ilmeisesti kiinnosta jäädä lapsen kanssa kotiin.
Vaikka tämä onkin onneton provo, tunnen oikeasti tällaisen naisen. Odottaa toista lastaan ja on jo hakenut hoitopaikan tälle syntymättömälle lapselle yksityiseltä perhepäivähoitajalta. Aikoo laittaa sen samalle perhepäivähoitajalle, jonne isomman lapsen vei 9-kuisena. Tämän nuoremman aikoo laittaa heti äitiysloman jälkeen, eli kolmen kuukauden ikäisenä. Yhteiskunnan tukia tähän systeemiin ei tule, mutta maksaa koko hoitomaksun itse.
Nainen ei kestä lomailua ollenkaan ja pitää kotona olemista lorvailuna ja inhottavana. Pomo oli puuttunut asiaan, kun oli huomannut, ettei nainen ollut pitänyt kahteen vuoteen mitään lomia. Joutui "pakkolomalle", pomo uhkasi erottaa muuten. Lapsi oli tietenkin hoidossa koko loman ajan 9 tuntia päivässä.
Aivan sairas nainen. Mun ymmärrykseen ei mahdu millään se, että minkä ihmeen takia tuollaiset haluaa ylipäätään lapsia? Mitä ne niillä tekee?
Ymmärrän ap:tä. Ei kaikilla ole kuumeilua nimenomaan vauvaan, vaikka lapsi onkin haaveissa. On paljon maita, joissa ei ole vastaavanlaista vanhempainlomasysteemiä kuin Suomessa. Aikuiset vain menevät töihin suurinpiirtein heti synnytyksen jälkeen ja lapsen hoitaa joku siihen palkattu. Kyllä sekin toimii, ja lapsi ja vanhemmat näkevät päivittäin työpäivän jälkeen ja kiintymys syntyy siinä kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 09:55"]voihan se isäkin olla kotona, kun ne ekat äitislomakuukaudet on ohi ja äiti voi palata töihin. minusta se on ihan sama, kumpi sitä 4kk vauvaa hoitaa, kunhan se ei ole perheen ulkopuolinen.
[/quote]
Kyllä miehen pitäisi olla valmis jäämään kotiin. Jos olen 3kk kotona, odotan kyllä sitä samaa mieheltä. Hoitaja sitten vaikka loppuajaksi, jos mies ei ole valmis pitempään vapaaseen. Ap
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 10:01"]Vaikka tämä onkin onneton provo, tunnen oikeasti tällaisen naisen. Odottaa toista lastaan ja on jo hakenut hoitopaikan tälle syntymättömälle lapselle yksityiseltä perhepäivähoitajalta. Aikoo laittaa sen samalle perhepäivähoitajalle, jonne isomman lapsen vei 9-kuisena. Tämän nuoremman aikoo laittaa heti äitiysloman jälkeen, eli kolmen kuukauden ikäisenä. Yhteiskunnan tukia tähän systeemiin ei tule, mutta maksaa koko hoitomaksun itse.
Nainen ei kestä lomailua ollenkaan ja pitää kotona olemista lorvailuna ja inhottavana. Pomo oli puuttunut asiaan, kun oli huomannut, ettei nainen ollut pitänyt kahteen vuoteen mitään lomia. Joutui "pakkolomalle", pomo uhkasi erottaa muuten. Lapsi oli tietenkin hoidossa koko loman ajan 9 tuntia päivässä.
Aivan sairas nainen. Mun ymmärrykseen ei mahdu millään se, että minkä ihmeen takia tuollaiset haluaa ylipäätään lapsia? Mitä ne niillä tekee?
[/quote]
Anteeksi nyt vain, mutta olen tätä mieltä ihan ilman provoilua. Kyllä meitä varmasti on enemmän, ei vain pidetä itsestämme ääntä, kun tietää millainen vastaanotto on. Ystäväni on ollut kotiäitinä neljä vuotta eikä ymmärrä ollenkaan kantaani. Hän yrittää vain aivopestä minua ja jaksaa jankata, että kyllä se vauvakuume sinullekin tulee. Ap
Mua kiinnostaisi tietää, miten voit olla varma että rakastat sitä lasta edes vauva-ajan jälkeen? Jos ei lapsi avuttomimmassa olomuodossaan ole yhtään kiinnostava tai rakastettava niin miten se rakkaus lapseen yhtäkkiä syttyy myöhemmin? MIten kukaan voi edes olla kylmä omaa lastaan kohtaan? Minusta sinussa on jotain pahasti pielessä tai sitten tämä on vain typerä provo.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 09:13"]Äitiysloma on pakko pitää. Lastensuojelu kyllä koputtelee ovelle kun laitat heti synnärillä päivähoitohakemuksen vetämään (se tulee laittaa 3kk aiemmin).
Jos mies haluaa vauvan, niin miksei sitoutuisi olemaan kotona? Jollet jo ole raskaana, niin suosittelen ehkäisyä siihen saakka, että saatte sovittua nämä jutut!
[/quote]
Olemme puhuneet lapsista ja jälkikasvusta jo aika monta vuotta ja tässä menee kohta ikä ohi, jos vielä jatkaa jahkailua. Miehellä ei ole vauvakuumetta eikä minullakaan. Oman lapsen haluaa, samoin minä. Ap