Olisitko ottanut hpv-rokotteen nuorena?
Itse olisin ottanut, mutta silloin ei ollut puhetta tuollaisesta.
Kommentit (38)
En olisi enkä ota. Enkä suosittelisi sitä omalle tyttärelle. N38
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 08:08"]En olisi enkä ota. Enkä suosittelisi sitä omalle tyttärelle. N38
[/quote]
No sulle sen laittaminen on jo aika myöhäistä.
olen ottanut, olin siinä testiryhmässä ja sain sitä "itseään" enkä lumeversiota (kaksoissokko)
siinä kylkiäisenä tuli mm viiden vuoden vapaavalintainen ehkäisy (kokeilin paria erilaista) ja säännölliset gynetutkimukset
olisin ottanut ja toki toivon että tyttäreni ottavat
En. En olisi tarvinnut sitä enkä anna tyttärenikään ottaa. Ylimääräiset rokotukset kuormittavat elimistöä jo liikaa eikä ole mitään takeita, että tuostakaan olisi oikeasti mitään hyötyä. Pahimmillaan siitä on vain haittaa sillä eiväthän rokotukset edes niin turvallisia aina ole. Kuten on juurikin sikapiikin kohdalla havaittu. Eli ei ei.
En. Rokotetta perustellaan sillä että Papa-seulontoihin osallistuminen on vähentynyt! What?!
En koska ei se sulje pois sitä etteikö hpv tulis. Saati kohdunkaulan syöpä.
En olisi ottanut, mulla oli jo nuorena periaate, että sänkyyn meen vasta pidemmän seurustelun jälkeen ja ehkäisynä kondomi. Ja niinpä mulla on ollut vain yksi seksikumppani, aviomieheni. Eipä ole tarvinnut mistään taudeista kärsiä ikinä. Saman periaatteen opetan tytöllenikin.
Sain rokotteen. Ja hyvä niin. On tässä elämässä typerämpiäkin riskejä otettu.
Saako rokotteen ottaa vanhempanakin, jos ei ole ollut seksuaalisesti aktiivinen? Vai voiko saada tartunnan muilla tavoilla kuin sukupuoliyhteyden kautta? Kannattaako rokotetta ottaa, jos ei aio seksiä harrastaa välttämättä koskaan? (Aseksuaalit, ym.)
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 09:02"]Saako rokotteen ottaa vanhempanakin, jos ei ole ollut seksuaalisesti aktiivinen? Vai voiko saada tartunnan muilla tavoilla kuin sukupuoliyhteyden kautta? Kannattaako rokotetta ottaa, jos ei aio seksiä harrastaa välttämättä koskaan? (Aseksuaalit, ym.)
[/quote]
Itse olen 23-vuotias ja kuulemma turha enää ottaa, kun olen harrastanut jo useamman vuoden seksiä. Yli kolmekymppisillä yleensä on jo papilloomavirus.
En, koska olisin ajatellut, että en ole riskikäyttäytyjä. Olen jättänyt yhden rokotuksen ottamatta, kun olin nuori, joten varmasti olisin miettinyt, että onko tämä rokote edes tarpeellinen ja turvallinen.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 09:04"][quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 09:02"]Saako rokotteen ottaa vanhempanakin, jos ei ole ollut seksuaalisesti aktiivinen? Vai voiko saada tartunnan muilla tavoilla kuin sukupuoliyhteyden kautta? Kannattaako rokotetta ottaa, jos ei aio seksiä harrastaa välttämättä koskaan? (Aseksuaalit, ym.)
[/quote]
Itse olen 23-vuotias ja kuulemma turha enää ottaa, kun olen harrastanut jo useamman vuoden seksiä. Yli kolmekymppisillä yleensä on jo papilloomavirus.
[/quote]
Entä kolmikymppiset neitsyet? Niitäkin on, vaikka harvassa.
Käyttäisin kortsua ja valitsisin kumppanini huolella!
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 09:04"][quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 09:02"]Saako rokotteen ottaa vanhempanakin, jos ei ole ollut seksuaalisesti aktiivinen? Vai voiko saada tartunnan muilla tavoilla kuin sukupuoliyhteyden kautta? Kannattaako rokotetta ottaa, jos ei aio seksiä harrastaa välttämättä koskaan? (Aseksuaalit, ym.)
[/quote]
[/quote]
Entä kolmikymppiset neitsyet? Niitäkin on, vaikka harvassa.
[/quote]
En tiedä. :D
Otin, koska oli pakko. Minulla oli paha rokotuskammo, niin siitä piikistä kuin sivuvaikutuksistakin. Sitä paitsi olen aseksuaali. Miksi nuorilta ei kysytä rehellistä mielipidettä asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Otin, koska oli pakko. Minulla oli paha rokotuskammo, niin siitä piikistä kuin sivuvaikutuksistakin. Sitä paitsi olen aseksuaali. Miksi nuorilta ei kysytä rehellistä mielipidettä asiaan?
Ikävä kuulla.
Minustakin tuntuu, että ei paljon kysellä.
Tai olen kuullut juttuja.
Meille kyllä tuli kirjallinen kysely tytön kohdalla.
En olisi ottanut, koska rokotteesta löytyy liian ristiriitaista tietoa. Lisäksi tuolloin esiteininä sain pikkusiskon, jolle sairaalassa annettu Calmette-rokotus aiheutti pahoja luuvaurioita lonkkaan. Todennäköisesti olisi kieltäytynyt rokotteesta, jonka väitetään ehkäisevän syöpää, mutta joka ei tehoakaan syöpään vaan ainoastaan muutamaan virukseen.
Olisin