Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko ottanut hpv-rokotteen nuorena?

Vierailija
08.10.2014 |

Itse olisin ottanut, mutta silloin ei ollut puhetta tuollaisesta.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tytär myös otti sen.

Vierailija
22/38 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi ottanut, mulla oli jo nuorena periaate, että sänkyyn meen vasta pidemmän seurustelun jälkeen ja ehkäisynä kondomi. Ja niinpä mulla on ollut vain yksi seksikumppani, aviomieheni. Eipä ole tarvinnut mistään taudeista kärsiä ikinä. Saman periaatteen opetan tytöllenikin.

Onkohan sinun sänkylumppanillesi opetettu sama periaate ja hän on pitänyt siitä kiinni? Ja tulee jatkossakin pitämään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi ottanut, mulla oli jo nuorena periaate, että sänkyyn meen vasta pidemmän seurustelun jälkeen ja ehkäisynä kondomi. Ja niinpä mulla on ollut vain yksi seksikumppani, aviomieheni. Eipä ole tarvinnut mistään taudeista kärsiä ikinä. Saman periaatteen opetan tytöllenikin.

Vähän laittaa hymyilyttämään näin jo aikuisten lasten isänä. Kai sitä itsekin oli naiivi.

Kyllähän sitä kaikkea voi opettaa, mutta on eri asia miten he toimivat.

Vierailija
24/38 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi, ihan turha rokote minulle. Minua myös hävettää lasteni puolesta, että he joutuivat ottamaan sen. Poika siksi, että oli terveydenhoitajalla isänsä kanssa, joka ei tajunnut mistä on kyse ja hoitaja vain viekkaasti väitti, että tällainen kuuluu nyt ottaa ja tyttö taas sen takia, että pelkää kaikkia syöpiä, vaikka ilmoittikin, että hyi, ei aio ikinä harrastaa seksiä, josta sen syövänkin siis saa. Raukkaparat.

Vierailija
25/38 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sinun sänkylumppanillesi opetettu sama periaate ja hän on pitänyt siitä kiinni? Ja tulee jatkossakin pitämään?

Mitä sitten kun eiitse lennä kukasta kukkaan ja jyystä värkkiään muutenkaan jatkuvasti? Luuletko sä, että 100 prosentilla on kyseinen syöpä ollut ennenkään rokotetta? Olen sitä mieltä, että tässä taudissa riittää se, että h u o r a at ja osa miehistä rokotetaan.

Vierailija
26/38 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ottanut. Se, että on vain yksi seksikumppani, ei ole mistään tae, toisella kun on voinut olla (ja voi edelleenkin olla) suhteita, joista ei huutele.

Omat lapseni saivat itse päättää ottavatko, ja molemmat otti. 

Vierailija
27/38 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisin ottanut. Nyt 27v ja ensimmäiseltä seksikumppanilta, joka oli eka pitkäaikainen poikaystävä, tuli tämä ja olen siitä asti kamppaillut niiden perhanan kondyloomasyylien kanssa. Ensimmäiset tuli kun olin n. 20v ja niitä tulee aina vähän väliä, vaikka kaikki hoidan aina pois. Nyt on uusi ongelma, kun niitä on tullut emättimen sisäpuolelle. Viikon päästä gynelle jälleen, mutta millä ne tuolta sisältä pois saa...

Vierailija
28/38 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ottanut

Vierailija
29/38 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään naisen, jolla oli kondylooma jo ennen ensimmäistäkään kumppania. Lie saanut jostain saunanlauteilta jo lapsena. 

Vierailija
30/38 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen erään naisen, jolla oli kondylooma jo ennen ensimmäistäkään kumppania. Lie saanut jostain saunanlauteilta jo lapsena. 

Synnytyksessä äidiltään?

Vierailija
31/38 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnytyksessä äidiltään?

Niin, voiko se tarttua sillälailla? Kuppahan kyllä tarttuu, joten miksipä ei. 

Vierailija
32/38 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnytyksessä äidiltään?

Toisaalta jos suurin osa naisista kantaa virusta, niin suurin osa lapsistakin sitten varmaan syntyis viruksen kantajaksi...

Vierailija
33/38 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnytyksessä äidiltään?

Toisaalta jos suurin osa naisista kantaa virusta, niin suurin osa lapsistakin sitten varmaan syntyis viruksen kantajaksi...

Kaikilla se ei ole aktiivisessa vaiheessa synnytyksen aikana. Itselläni sitä ei ole ja tytär otti rokotteen.

Vierailija
34/38 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minut pakotettiin ottamaa se koska olin siinä testiryhmässä koulussa. Kolmannen rokotteen jälkeen sain vartissa reaktion ja loppupäivän aivan voimattomana. En tiedä mutta hassusti sen rokotteen jälkeen minulle iski neurologiset vaivat päälle sun muuta ja nykyään olen työkyvytön.

Vierailija
35/38 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnytyksessä äidiltään?

Suomalaisessa HPV-tutkimuksessa vastasyntyneistä yli 20 prosenttia oli HPV-positiivisia.

Vierailija
36/38 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisin.

Vierailija
37/38 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi,

Olin jo nuoresta (+18) tarkka siitä, että suojaamatonta seksiä ei harrasteta ilman sukupuolitautitestejä. Ja papassa käydään säännöllisesti.

Vierailija
38/38 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään.

N26

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi