Maskittomat ihmiset ns. kaupoissa...
En viitsi Alepassa käydä, kun siellä ei asiakkaat käytä maskia. Jännä, että tuossa kalliimmassa kaupassa kaikilla on maski. Kannan sinne rahani ja meneekin paljon.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi käyttäisin maskia, kun sekä minut että ympärillä olevat järkevät ihmiset on rokotettu? Ei kai minun tarvitse suojella koronamyönteisiä ihmisiä pitämällä maskia?
Kaikki eivät välttämättä ole vielä saaneet kahta piikkiä.
Perusterveen kaksi rokotetta saaneen riski sairastua vakvasti koronaan on häviävän pieni, lähes olematon. Todennäköisintä varmasti on, että joko saa oireettoman tai lieväoireisen, jos koronaviruksen jossain kohtaa. Joten mitä väliä muiden maskeilla on?
Onko sulla hajuakaan kuinka moni ”perusterve” on oikeasti sairas? Olikos se nyt jotain 2-300000 suomalaista, jotka sairastavat piilevänä kakkostyypin diabetestä? Myös uniapneasta tietämättään kärsiviä on paljon.
Omassa kaupungissa olen huomannut tämän. Köyhemmillä ja kouluttamattomien asuinalueella näkyy maskillisia vähemmän. Itse asun alueella, jossa on koulutettuja ja myös paljon terveydenhuollon ammattilaisia ja maskeja näkyy paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajattelisitte, jos tietäisitte, että eräs elinsiirtokirurgi ei pidä maskia ihmisten ilmoilla siviilissä liikkuessaan?[/quote
Eihän ne ennenkään ole kulkeneet maskit naamalle liimattuina. Ajattelisin että siinäpä erittäin älykäs elinsiirtokirurgi.
Itsekäs. Ei älykäs.
https://yle.fi/uutiset/3-12082059
https://www.thelancet.com/journals/landig/article/PIIS2589-7500(21)0000…
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap et suojaa itseäsi? Käytä järeämpää maskia! Tämä on itsekkyyden huippu: Pelokkaat vaatii toisia kulkemaan maskeissa, vaikka voisivat ratkaista itse ongelmansa. En ole tähän ikään ennen nähnyt, että näin kehdataan vaatia toisilta jatkuvaa epämukavuutta oman terveyshysterian varjolla ja vielä asiassa, jonka voisi hoitaa itse.
Lopettakaa ne maskien käytöt. Ihan oikeasti. Ei tää voi olla totta, että porukka oikeasti painaa niissä edelleen kuin lammaslauma. Ne maskit piti olla väliaikaisesti tovin, nyt te vaan menette ne naamalla. Haluatteko käyttää niitä loppuikänne? Miettikää tarkkaan millaisen maailman haluatte.
Kaikkein pelottavin ajatus on se, että he ovat jo miettineet, ja tuo on sitten se maailma, millaisen he haluavat.
Te, jotka tässä ketjussa kerrotte, miten maskista tunnistaa yhteiskunnan hyväosaisen ja maskittomuudesta kouluttamattoman/huono-osaisen, jne - aiotteko jatkaa maskinkäyttöä vielä silloinkin, jos maskisuosituksesta mahdollisesti joskus luovutaan?
Tai sitten vaihtoehtoisesti, jos maskisuositus "unohtuu" voimaan, aiotteko sitten käyttää maskia loppuikänne?
Niinsanotuissa kaupoissa, mitä ne on?
Mä en käytä maskia enkä kiinnitä muidenkaan maskinkäyttööön huomiota. On muutakin mietittävää elämässä.
Turha se on jäädän kenenkään odottamaan, että valtiovalta erikseen julistaa maskisuosituksen päättyneeksi, voisi joku toveri suuttua.
Jokainen voi valita itse käyttääkö maskia ja missä kaupassa käy. Onko Suomessa liikaa vapauksia? Äänestä jotain vasemmistopuoluetta jos vastasit kyllä.
Itse tykkään pitää maskia kaupoissa koska olen ujo introvertti ja maskin takana on ikäänkuin suojassa, Mun puolesta kauppakeskuksiin voisi tulla pysyvä maskipakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi käyttäisin maskia, kun sekä minut että ympärillä olevat järkevät ihmiset on rokotettu? Ei kai minun tarvitse suojella koronamyönteisiä ihmisiä pitämällä maskia?
Perusterveen kaksi rokotetta saaneen riski sairastua vakvasti koronaan on häviävän pieni, lähes olematon. Todennäköisintä varmasti on, että joko saa oireettoman tai lieväoireisen, jos koronaviruksen jossain kohtaa. Joten mitä väliä muiden maskeilla on?
Onko sulla hajuakaan kuinka moni ”perusterve” on oikeasti sairas? Olikos se nyt jotain 2-300000 suomalaista, jotka sairastavat piilevänä kakkostyypin diabetestä? Myös uniapneasta tietämättään kärsiviä on paljon.
Se on totta, mutta usein näillä on myös ylipainoa, En tuossa omassa viestissäni maininnut olevani itse normaalipainoinen ja pikemminkin hoikka. Veikkaan, että omilla elintavoillani piilevän kakkostyypin diabeteksen riski on vähäinen, ja koska asuinkumppanini ovat raportoineet minun olevan hiljainen nukkuja, ei taida uniapneakaan olla todennäköinen. Toki jos olisin ylipainoinen perusterve, olisin vähän enemmän huolissani koronasta.
Mutta vaikka jonkinlainen riski piilevästä diabeteksesta olisikin, en kuitenkaan halua elää loppuikääni koronarajoitusten vankina. Olen ottanut rokotteet, eli olen tehnyt voitavani - en halua loppuikääni vältellä läheisiäni, jättää menemättä kulttuuritapahtumiin, pelätä ja lymyillä maskin kanssa ruokakaupan hyllyjen välissä ja ahdistua jokaisesta ohikulkijasta ja olla paniikissa jokaisesta "maskittomasta". Tietenkin täydellisen suojankin voisi saada, mutta edellyttäisi loppuelämän eristäytymistä ja ikuista ffp-maskien käyttöä. Koen, että elämänlaatu kärsisi siitä niin paljon, ettei se olisi elämisen arvoista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään pitää maskia kaupoissa koska olen ujo introvertti ja maskin takana on ikäänkuin suojassa, Mun puolesta kauppakeskuksiin voisi tulla pysyvä maskipakko.
Siksi että sinä olet ujo ja ihmiskammoinen, pitäisi muidenkin esittää kauppakeskuksessa sellaista? Itsehän voit halutessasi pitää maskia ja piiloutua koko loppuelämäsi - et kai sinä siihen maskipakon antamaa "lupaa" tarvitse? Introverttina et tietenkään ole riippuvainen muista, et myöskään muiden tekemisistä tai siitä, oletko samanlainen kuin muut, eikö? Joten mitä se sua haittaa, vaikka muilla ei ole maskia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pösilö hoiiii!
Jos huomenna sataa, ei ole pouta....Juuri kirjoitti että KAIKKI EI VÄLTTÄMÄTTÄ OLE VIELÄ SAANEET KAHTA PIIKKIÄ
Jos tässä vaiheessa ei aikuinen ole saanut kahta piikkiä niin kyse on omasta valinnasta. Joko ei halua, tai sitten on esim. kesäloman takia siirtänyt vuoroaan. Se on voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka tässä ketjussa kerrotte, miten maskista tunnistaa yhteiskunnan hyväosaisen ja maskittomuudesta kouluttamattoman/huono-osaisen, jne - aiotteko jatkaa maskinkäyttöä vielä silloinkin, jos maskisuosituksesta mahdollisesti joskus luovutaan?
Tai sitten vaihtoehtoisesti, jos maskisuositus "unohtuu" voimaan, aiotteko sitten käyttää maskia loppuikänne?
Moni olisi käyttänyt jo kevättalvella 2020 maskia, mutta kun niitä ei ollut, ei voitu myöskään suositella niiden käyttöä.
Tästä jäi monille se virheellinen käsitys, ettei se maski nyt niin tärkeä ole.
Mitkähän muut kaupat menevät Alepoiden lisäksi niin sanottujen kauppojen kategoriaan?
Vierailija kirjoitti:
Et ole introvertti vaan mielenterveysongelmainen jolla on pelkotiloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni olisi käyttänyt jo kevättalvella 2020 maskia, mutta kun niitä ei ollut, ei voitu myöskään suositella niiden käyttöä.
Miten niin virheellinen? Maski on hyödytön ja pelkkä lampaiden hermojen leputteluväline, jolla hyvesignaloidaan kilpaa.
En ole käyttänyt turhia maskeja enkä käytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin virheellinen? Maski on hyödytön ja pelkkä lampaiden hermojen leputteluväline, jolla hyvesignaloidaan kilpaa.
Et siis ole sairastanut COVID-19:ää vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi olla lammas kuin aasi.
Amen.
Ja rokotevastaisille sanoisin, että lopettakaa valehtelu. On vain teidän kannaltanne noloa väittää, ettei rokote suojaa.