Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttäkää heijastimia

Vierailija
07.10.2014 |

Ainakin tilanteessa, jossa ajatte pyörällä alamäkeen kovalla vauhdilla suoraan päin punaisia edes aikomatta pysähtyä, kun autoilijalle palaa vihreä valo. Samoin tilanteessa, jossa tulette parkissa olevien autojen välistä suoraan ajotielle autojen eteen, paikassa, missä suojatie on sadan metrin päässä. Huomasin kyllä molemmat, mutta olisin huomannut molemmat nopeammin, jos olisi ollut heijastimet. Onneksi ei ollut liukasta. Tällaiset tilanteet äsken 10 minuutin sisällä. Mä alan pelätä ajamista, sillä noissakin tapauksissa olisin saanut minä syyt, jos olisin ajanut päälle. Kun autoilijan pitää saada se auto pysähtymään ja väistää, vaikka joku hyppäisi suoraan eteen jostain katolta suoraan ajoväylälle. Yleisen mielipiteen mukaan autoilijan pitää nähdä ihan joka paikkaan yhtä aikaa. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin takavuosina ammatissa, jossa jouduin öisin ajamaan kaupungeissa. Tuolloin ihmettelin ja ihmettelen vieläkin lenkkeilijöitä, jotka lähtevät aamuyöstä tummissa vaatteissa ilman heijastinta poukkoilemaan kaupungille aivan kuin he olisivat siellä yksinään.

Vierailija
2/10 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkilaiset ei ehkä tajua, ettei katuvalaistus riitä. Tai siis kuvitellaan, että onhan ulkona valot, mitäs sitä muuta tarvii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinhan se on sen pyöräilijän/lenkkeilijän vika. Minä käytän heijastinta ja rattaissa on heijastimia joka puolella. Vaan auttaako ne kun autot ajaa ns.tuhatta ja sataa, oli suojatie tai ei. En tarkoita ap:tä tai muita fiksuja, mutta näin jalankulkijan näkökulmasta se on yksi lysti onko heijastinta vai ei. Täysillä tullaan ja ketään ei varota. Eihän siitä jää edes kiinni jos jonkun päälle ajaa. Suojatie ei Suomessa ole kuin vitsi.

Vierailija
4/10 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut todistamassa onnettomuutta, jossa autoilija ajoi jalankulkijan päälle, koska ei nähnyt tätä. Tuon jälkeen olen aina huolehtinut heijastimet itselle ja lapsille, pyöriin ja lastenrattaisiin sekä koiran kelataluttimeen, että pässinpää mieskin näkyisi edes jotenkin kun ulkoiluttaa koiraa. Nykyään on saatavilla myös paljon erilaisia ledlamppuja tms, jotka on näppärä kiinnittää esimeriksi vetoketjun vetimeen, ja näkyvät kauas.

Vierailija
5/10 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on hyvä kun koirassakin on heijastin, siis ihan missä kohtaa vaan!

Olen pannut merkille että vaaleista koirista usein se puuttuu, ihan kuin vaalea turkki olisi niin paljon näkyvämpi kuin tumma koira. Kun sehän voi olla metrien päässä flexin päässä.

Terveisin yksi heijastinhullu (eli mulla on niitä itsellä paljon silloin kun olen jalan) autoilija. Mut pointsit kaikille teille jotka käytätte!

Vierailija
6/10 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi näitä kamikazepyöräilijöitä loukkaantuu, joskus jopa kuolee mutta ei näköjään tarpeeksi. Poliiseja ne eivät kiinnosta, niille kun ei voi antaa kunnon sakkoja, tuskin edes nuhteita.

Vierailija
7/10 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo jälkimmäinen ei siis ollut pyöräilijä, vaan oli jalan. En tiedä tuliko autosta vai lähtikö vaan katua oikaisemaan siitä keskeltä tietä. Tuossa risteyksessä ajetaan kyllä päin punaisia paljon, kun eivät tajua, että sieltä tulee vasemmalle kääntyvät, joille palaa vihreä. Siinä siis paloi pyöräilijöille punainen, näin sen ja ajan itsekin samasta risteyksestä usein myös pyörällä, joten osaan sen valologiikan muutenkin, sekä osaan varoa, koska noita alamäkeen jarruvikaisella pyörällä ajavia pyöräilijöitä riittää. 

Vierailija
8/10 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan käyttäkää!!!

Vierailija
9/10 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän aina illalla lenkkeilessä heijastinliiviä, samoin esikoiseni joka polkee pyörällään ja vaunuissakin on heijastinteipit. Meidän porukka ainakin näkyy kauas.

Vierailija
10/10 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pyöräilijät, käyttäkää valoja pimeällä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä