Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tytön poikaystävä intissä. "Voiko" lainata autoa

Vierailija
07.10.2014 |

Tyttö saa ensi viikolla kortin ja haluaa lähteä autolla tapaamaan poikaystäväänsä iltalomalla. Voiko tällainen päättyä hyvin?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että nykyään ei ole ajokortissa enää kakkosvaihetta. Vaiheet ovat: Perusvaihe, harjotteluvaihe ja syventävä vaihe. Eli käytännössä niitä on 3.

Vierailija
22/45 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:40"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:03"]

Miksi kommentoit usasta suomalaista asiaa josta et tiedä mitään?

[/quote] Miksi kukaan ei voi selittaa mika se kakkosvaihe on vaan heti ruvetaan nimittelemaan vajakiksi? Jos voisit ystavallisesti minua valistaa niin sitten ei tarvitsisi toista kertaa kysella.
[/quote]googlaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 10:30"]

Paitsi että nykyään ei ole ajokortissa enää kakkosvaihetta. Vaiheet ovat: Perusvaihe, harjotteluvaihe ja syventävä vaihe. Eli käytännössä niitä on 3.

[/quote]

Käytännössä nykyisin nimellä syventävä vaihe kulkeva vaihe on se entinen kakkosvaihe.

Vierailija
24/45 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 00:37"]

no niin, ja palataksemme tähän ap.n aloitukseen. mun mielestä ensimmäinen pointti tässä on se, mikä ei viellä missään käy ilmi. mitä poikaystävä ja vanhemmat (ainakin jostain viestissä ymmärsin, että auto on poikakaverin vanhempien) ovat mieltä autonlainaamisesta ?

[/quote]

Mistä ymmärsit, että tyttö olisi lainaamassa poikaystävän vanhempien autoa?

Vierailija
25/45 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin pitää antaa ajaa, jos kerran on kortin saanut :O

Vierailija
26/45 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa kakkosvaihe taitaa olla aika uusi keksintö.. Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta ne, jotka ovat ajaneet 8kympin lätkän kera eivät oke ajaneet kakkosvaihetta?

Vierailija
27/45 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1991 kortin saaneena oli käytettävä 80-lätkää kunnes oli suorittanut kakkosvaiheen.

Vierailija
28/45 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:40"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:03"] Miksi kommentoit usasta suomalaista asiaa josta et tiedä mitään? [/quote] Miksi kukaan ei voi selittaa mika se kakkosvaihe on vaan heti ruvetaan nimittelemaan vajakiksi? Jos voisit ystavallisesti minua valistaa niin sitten ei tarvitsisi toista kertaa kysella. [/quote] Itse aloit huutelemaan että joko kortin läpäisee tai ei ja blaa blaa niin odotatko että sinulle selitetään asiallisesti sen jälkeen. Olisit kysynyt vain että mikä on kakkosvaihe. Ja kakkosvaihe pitää siis suorittaa kahden vuoden sisällä inssin läpäisystä. Tietääkseni se sisältää taloudellisen ajon ja liukkaanradan?

[/quote]

Tää esimerkki kuvastaa täydellisesti sanontaa "Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan". Ei voi kertakaikkiaan odottaa asiallisia vastauksia, jos itse puhuu asiattomasti. Alan ymmärtää paremmin, miksi jotkut ihmiset kokevat ainaista "huonoa kohtelua"; ei ole kyse todellakaan sattumasta, vaan henkilön omasta vuorovaikutustyylistä joka peilaa takaisin samalla mitalla. 

...ja itse kysymykseen: Riipppuu matkan pituudesta, keliolosuhteista ja tytön varmuudesta kuskina. Jos tyttö on itse kovin epävarman oloinen, lähtisin ainakin itse mukaan reissuun. Toisaalta liika itsevarmuuskin on pahasta, jos tie on esimerkiksi liukas. 

Vierailija
29/45 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh?

Vierailija
30/45 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

XD MITÄ?

Vierailija
31/45 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks?

Vierailija
32/45 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan tytöstä, että kuinka ajaa, ja keliolosuhteista.

Vierailija
33/45 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö haluaa lainata perheen vanhempien autoa. En ehkä anna, mutta kysyn muiden mielipidettä.

Vierailija
34/45 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään voi päättyä hyvin. Ajokoulu kannattaa suorittaa varmuuden vuoksi vähintään 2-3 kertaa (inssi mukaan lukien) ja sitten vasta voi aloittaa ajamisen!

Vierailija
35/45 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy muutaman kerran ajelemassa tytön kanssa ensin, että auto tulee tutuksi. Jos keli on huono, lähtisin itse mukaan varakuskiksi ja menisin siksi aikaa läheiselle huoltoasemalle odottamaan. Kesällä ajokortin hankkineilla on se huono juttu, että liukkaita kelejä ei ole ikinä päässyt harjoittelemaan oikeissa tilanteissa. Liukkaan rata hellekelillä ei oikein vastaa todellisia syys/talviolosuhteita. Antaisin kuitenkin tytön ajaa niin paljon kuin sielu sietää, sillä tämä aika ennen oikean ajokortin saamista on sitä ajamisen harjoittelua. 

Onko tyttö aiemmin käynyt katsomassa poikaystäväänsä? Se on aika rankkaa, itse itkin aina kotimatkan. Kotimatka kesti aina vähän pidempään, kun piti pysähtyä itkemään.

Vierailija
36/45 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei "voi".

Vierailija
37/45 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijassa ei "saada". Siellä voidaan. Eli vastaan: kyllä voi!

Vierailija
38/45 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että autoa tulla käyttämään apuvälineenä haureuden harjoittamisessa. Sitten on eritteitä ja limaa pitkin penkkien pehmusteita, vaikea saada puhtaaksi ja auto voi ruveta haisemaan kalatiskiltä. lähde esiliinaksi mukaan!

Vierailija
39/45 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi lainata. Nythän tytön nimenomaan pitää ajaa mahdollisimman paljon (kunhan siis inssi menee läpi), että tottuu ja ajamiseen tulee rutiinia. Käytte tosiaan vain pari kertaa yhdessä ajelemassa, että tyttö tottuu autoon, se on kuitenkinerilainen kuin autokoulussa. Eikä haittaisi ollenkaan, vaikka tekisit niin kuin omat vanhempani silloin kun sain kortin, nimittäin he pistivät minut kuskiksi aina kun oltiin autolla liikkeellä. Tunnen muutamia nuoria, joille vanhemmat ovat kyllä maksaneet autokoulun, mutta eivät ole päästäneet oman autonsa rattiin ja ajotaito on käytännössä kadonnut kokonaan kakkosvaiheeseen mennessä. Uskomatonta tuhlausta.

Vierailija
40/45 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sain kortin, vanhempani laittoivat minut kuskiksi aina kun mahdollista. Ei sitä ajotaitoa muuten opi.