Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

äidillä huomenna rintasyöpäleikkaus

Vierailija
07.10.2014 |

Hei otsikossa tulisikin jo asia. Pelottaa ja mietin saisiko täältä tukea. Äidiltä poistetaan luultavasti kokonaan toinen rinta ja kainaloa "tyhjennetään". Pelottaa ja ahdistusta on ilmassa. Saisiko täältä vertaistukea?:(

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/39 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/39 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hankala olo ollut olla kuulemassa, kun syöpälääkäri kertoo, että vaimon kainalossa oli kuitenkin syöpäsoluja. Että miten päin siinä olisi, mutta olenkin syvältä.

Vierailija
5/39 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
6/39 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:13"]Aika hankala olo ollut olla kuulemassa, kun syöpälääkäri kertoo, että vaimon kainalossa oli kuitenkin syöpäsoluja. Että miten päin siinä olisi, mutta olenkin syvältä.

[/quote]

nyt en ihan ymmärrä tätä lausetta?

Vierailija
7/39 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä huomiseen myös sinulle. Itse olen vierestä seurannut kälyn syöpätaistelua, mikä on ollut rankkaa meille kaikille

Vierailija
8/39 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin Se menee. Noita leikkauksia tehdään paljon. Ja nyt sitten aloitetaan parantuminen tuosta sairaudesta. Ja siitähän voi parantua ja suurin osa paranee, muista Se.

Vierailija
9/39 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, saman homman kokenut tytär tässä. Päivä oli hirveä ja koko ajan itketti. Odotin heräämistä ja aika mateli, vaikka leikkaus itsessään ei kovin kauaa kestänyt.

Ikävä kyllä leikkaus on vain alkusoittoa, vaikka isot riskit siinäkin on. Hoidot sen sijaan ovat sitten sellaisia, että tukesi on todella tärkeää, jopa korvaamatonta.

Tue äitiäsi, tukeudu itse puolisoosi ja perheeseesi. Itke, sure, pura. Tue, iloitse, hymyile äidillesi. Kannusta, keksi mukavia asioita, elä päivä kerrallaan.

Tsemppiä ja lämpimiä ajatuksia sinulle ja äidillesi.

Vierailija
10/39 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin se menee. Mun äitini on kanssa ollut.

Dreeniä joutuu pitämään joitakin päiviä, eli leikkausalueella on letku, josta tulee nestettä pussiin.

Muista tarkkailla omia rintojasi. Pyydä aina gynellä lääkäriä tutkimaan ja tutki joka kuukausi itse kotona.

Vierailija
11/39 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon paljon voimia äidillesi. Kovat ajat on edessä, jos joutuu raskaimpiin hoitoihin. Mutta kyllä siitä selviää, ja tosi ihanaa että olet äitisi tukena. Sairastin itse aggressiivisen rintasyövän 6 vuotta sitten.

Vierailija
12/39 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtuaalinen halaus ja rohkeutta, sekä voimia äitisi tukena olemiseen.

Vierailija
13/39 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin se menee *hali*. Työkaveriltani poistettiin koko toinen rinta  + imusolmukkeita kainalosta 10 v sitten. Hän oli silloin 43-vuotias. Nyt 10 v myöhemmin voi hyvin ja rintakin on rakennettu uudelleen.

Vierailija
14/39 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille paljon ♡ ihana, että täältä saa tukea. Äitini on onneksi perusterve ja ollut tähän saakka hyvävointinen. Obko teille kokemusta, jos rinta poistetaan kokonaan, että annetaanko sitten samat hoidot?

Onneksi on ystäviä, isäni kuolo viime talvena ja olen ainoa lapsi.

Vierailija
15/39 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 20:27"]

Kiitos teille paljon ♡ ihana, että täältä saa tukea. Äitini on onneksi perusterve ja ollut tähän saakka hyvävointinen. Obko teille kokemusta, jos rinta poistetaan kokonaan, että annetaanko sitten samat hoidot? Onneksi on ystäviä, isäni kuolo viime talvena ja olen ainoa lapsi.

[/quote]

Hoidot riippuvat täysin syöpätyypistä, ei siitä poistetaanko koko rinta vai osa. Hyvä että äitisi on hyväkuntoinen, se auttaa kestämään, jos joutuu solumyrkkyhoitoihin. Käy syöpäyhdistyksen keskustelupalstalla, ja ota muutenkin selvää äitisi sairaudesta ja hoidoista, että osaat olla tukena ja ymmärrät mistä hoidoissa on kysymys. Kaikkea hyvää teille!

Vierailija
16/39 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia tulevaan, sekä sinulle että äidille. Toivottavasti sinulla on mahdolisuus auttaa häntä fyysisestikin hänen toipuessaan. 

Vierailija
17/39 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äidille tehtiin sama leikkaus viime talvena. Hyvin meni, kaikki hoidot nyt ohi ja kaikki kunnossa.

Vierailija
18/39 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin se menee.

Itselläni oli 7 tunnin leikkaus, ja hyvin meni. Sitten alkaa se vaikea vaihe. Ole tukena äidillesi.

Vierailija
19/39 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko se, joka teki joku aika sitten aloituksen, kun tuloksia odotettiin vasta? Nopeaa pääsi sitten leikkaukseen. Minun äidille tehtiin sama juttu kutakuinkin tasan 2 vuotta sitten. Nyt hän voi aivan hyvin! Tsemppiä.

Vierailija
20/39 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sama! Äitini meni yksityiselle, joten nopeasti pääsi onneksi! Minua pelottaa eniten se, mikä on edessä ja mitä tapahtuu. En osaa yhtään arvata. Ap