Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työharjoittelusta potkut

Vierailija
07.10.2014 |

Aloitin jokin aika sitten työkkärin työharjoittelun erässä paikassa jonne mentäessä tein sopiuksen työtehtävistä ja oli puhe että en ole siellä TÖISSÄ vaan työkokeilussa koska minulla on eräs vamma jonka takia joudun katsomaan harjoittelunmerkeissä sopiiko työ vai ei.

Aloitin työt kaikki oli ok, yhtäkkiä työnantaja rupesi pompottamaan erilaisilla tehtävillä jotka koin menevän liian vastuullisiksi, tein yhden tehtävän mukisematta vaikka tuntui vähän oudolta.

Nyt näitä vastuullisia hommia alkoi satelemaan liikaa ja eräs tehtävä erosi sopimuspohjasta niin että kyseessä oli työnantajan oma henk.koht sopimus erään työtahon kanssa jonka kanssa yritti saada minua toimimaan.

Kieltäydyin ja vetosin siihen että työkkäri ei antaisi minun tehdä tätä sopimuspohajn mukaisesti, pomo räjähti. Se sano että jos ei kiinnosta tehtävät jota hän antaa voin lähtee käveleen, ja kun ei tosiaan oo kiinnostamisesta kiinni, sekä vetosi vammaani että en saa siitä mainita, jos mulla tulee yksi ongelma vammani kanssa hän näyttää ovea.

Ei uskonut eikä ottanu todesta mun kantaa vaan inttää edelleen. Selvitän tätä asiaa työkkärin kanssa.

ONKO KOKEMUSTA?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa nyt, se että mua arvostellaan vamman takia on väärin.

-AP

Vierailija
2/21 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:32"]

-AP

[/quote]

Se ettei tee tehtäviä joita pomo antaa ei tarkoita että arvosteltaisiin vamman takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun olisi varmaan pitänyt kysyä työkkäristä etukäteen.

Mutta tommosta se työelämässä on, luvataan jotain ihan muuta kuin saa.

Vierailija
4/21 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:35"]

-AP

[/quote]

Se ettei tee tehtäviä joita pomo antaa ei tarkoita että arvosteltaisiin vamman takia.

[/quote]

"sekä vetosi vammaani että en saa siitä mainita, jos mulla tulee yksi ongelma vammani kanssa hän näyttää ovea."

lainaus omasta tekstistäni, osaatko lukea?

Vierailija
5/21 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:37"]

Sinun olisi varmaan pitänyt kysyä työkkäristä etukäteen.

Mutta tommosta se työelämässä on, luvataan jotain ihan muuta kuin saa.

[/quote]

Näistä puhuttiin ennen työharjoittelun alkua koska tämän vamman takia mun piti sinne mennä. Käskettiin ottaa yhteyttä työkkäriin jos tulee ongelmia, no nyt tuli ongelmia ja otin yhteyttä mutta onko kokemusta, sitä tässä kysyn

Vierailija
6/21 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niitä hommia vammasi rajoissa. Jos se ei työnantajallesi riitä, niin antakoot potkut. Vittuako siitä. Perään ei itketä puolin eikä toisin.

Vierailija
7/21 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:39"]

Tee niitä hommia vammasi rajoissa. Jos se ei työnantajallesi riitä, niin antakoot potkut. Vittuako siitä. Perään ei itketä puolin eikä toisin.

[/quote]

Juu ei itketä ei mutta jos mää meen johonkin paikkaan sopimuksella että se vamma on siinä ja sen mukaan mennään ja yhtäkkiä ääni kellossa muutttuu ja aletaan arvostelemaan mua sen vamman takia että jos se mua yhtäkkiä jossakin tehtävässä haittaa niin potkutko mää nyt siitä sitten saan, eikö se just sen takia pitäny olla se harjoittelu siellä että katsotaan sitä hommaa eikä anneta potkuja

otin sen verisenä loukkauksena että mua ei yhtäkkiä hyväksytäkkään semmosena ku olen

Vierailija
8/21 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:42"]

[/quote]

Juu ei itketä ei mutta jos mää meen johonkin paikkaan sopimuksella että se vamma on siinä ja sen mukaan mennään ja yhtäkkiä ääni kellossa muutttuu ja aletaan arvostelemaan mua sen vamman takia että jos se mua yhtäkkiä jossakin tehtävässä haittaa niin potkutko mää nyt siitä sitten saan, eikö se just sen takia pitäny olla se harjoittelu siellä että katsotaan sitä hommaa eikä anneta potkuja

otin sen verisenä loukkauksena että mua ei yhtäkkiä hyväksytäkkään semmosena ku olen

[/quote]

Pienet työnantajat nyt tuppaa olemaan kyrpiä. Ei ketään muutakaan hyväksytä semmoisena kuin ovat. Aina pitää teeskennellä parempaa kuin onkaan.

Vierailija
9/21 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:46"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:42"]

[/quote]

[/quote]

Pienet työnantajat nyt tuppaa olemaan kyrpiä. Ei ketään muutakaan hyväksytä semmoisena kuin ovat. Aina pitää teeskennellä parempaa kuin onkaan.

[/quote]

No joo mutta jos ei kykene olemaan sopimuksen mukaan niin hemmettiäkö alkaa sillon siihen? Sitä en tajua miksi eka muka ymmärretään ja sitten ei yhtäkkiä ymmärretäkkään.  Minähän tässä sitten kärsin ja tuhlaan aikaani ku mulle sanotaan eka toista ja yhtäkkiä lyyään puukko selkään että vammanen p*ska

Vierailija
10/21 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se tuollainen vamma on, jonka haittaa ei pystytä kunnolla määrittelemään? Kuulostaa oudolta. Minulle välittyy kuva, jossa työnantaja ei tarkalleen tiedä, mitä pystyt tekemään ja mitä et. Sitten kun sanot hänelle, ettet pysty tekemään jotain tehtävää, hän olettaa, ettet vain syystä tai toisesta halua tehdä sitä. Olethan itsekin rehellinen, etkä vetoa vammaan epämiellyttävän tehtävän ollessa kyseessä? Työelämässä joutuu usein joustamaan. Toki ymmärrän, jos et oikeasti pysty tekemään jotain että näin on. Sinun pitäisi keskustella työnantajan kanssa, jotta molemmille olisi selvää, mitä voit tehdä ja mitä et. Teillä on tästä selvästi eri näkemykset.

Vierailija
11/21 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vamman takia et pystynyt tekemään työtä jota olit "katselemassa", mitä sinä sielä sitten enää notkuisit jos et kerran pysty hommaan? 

Vierailija
12/21 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:49"]Teillä on tästä selvästi eri näkemykset.

[/quote]

Ja huono ulosanti.

Vierailija
13/21 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:49"]

Mikä se tuollainen vamma on, jonka haittaa ei pystytä kunnolla määrittelemään? Kuulostaa oudolta. Minulle välittyy kuva, jossa työnantaja ei tarkalleen tiedä, mitä pystyt tekemään ja mitä et. Sitten kun sanot hänelle, ettet pysty tekemään jotain tehtävää, hän olettaa, ettet vain syystä tai toisesta halua tehdä sitä. Olethan itsekin rehellinen, etkä vetoa vammaan epämiellyttävän tehtävän ollessa kyseessä? Työelämässä joutuu usein joustamaan. Toki ymmärrän, jos et oikeasti pysty tekemään jotain että näin on. Sinun pitäisi keskustella työnantajan kanssa, jotta molemmille olisi selvää, mitä voit tehdä ja mitä et. Teillä on tästä selvästi eri näkemykset.

[/quote]

Keskustelin työnantajan kanssa useita kertoja asiasta ja hän oli asiaan täysin sitoutunut aluksi ja sano tilanteen olevan hänelle ok.

Tänään tuli tilanne jossa hän antoi minulle tehtävän joka ei kuulunut työharjoittelusopimukseeni, eli oli liian vastuullinen, josta sitten kieltäydyin koska työkkärin lait estää sellaiseen työhön osallistumisen kun en ole palkallinen työntekijä. Sillä ei ollut vammani kanssa mitään tekemistä, kerroin vain että meidän täytyy pitää kinni sopimuksesta joka ollaan allekirjoitettu, silloin pomo kilahti ja rupes arvostelemaan mua että jos mua ei kiinnosta voin painua kuuseen, josta tosiaan ei ollut kyse. Ja sitten veti vammasi teatraalisesti esiin siihen juttuun ja sano että jos esim sen vamman kans tulis vaikeuksiakin hän antais potkut. Että jos en tee kaikkea mitä hän käskee tehdä, mukisematta, ja vaikka lain vastaisesti, saan potkut. Että mun vikahan se on kun kaikki aiemmat hommat olen suorittanut, vähän enemmänkin mutta nyt kun menee liian vastuulliseksi lakipykälien mukaan niin saan potkut. Joo kiva

Vierailija
14/21 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:52"]

Eli vamman takia et pystynyt tekemään työtä jota olit "katselemassa", mitä sinä sielä sitten enää notkuisit jos et kerran pysty hommaan? 

[/quote]

Ei ei ei, kun mulla on eräs rajoitus,vamma joka haittaa ruummiilisessa työssä, olen tätä alaa tehnyt harrastuksena jo vuosia ja siinä ei ole ollut ongelmia, joten lähdin työkokeiluun sille alalle että näen varmasti sen että se työ on sopiva vammaan nähden että voin sille myöhemmin työllistyä. Ei sen kummempi asia, eikä ongelmia ole sen vamman kanssa edes tullut siinä työssä.

Vierailija
15/21 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä työkkärissä mitään lakeja ole ;) Ehkä työnantaja kuvitteli, susta olevan vähän muuhunkin, kuin vain katselemaan paikkoja. Työharjoittelussa on yleensä tapana oppia sitä työtä, eikä se pelkällä seuraamisella onnistu. Kyllä mä oon ainakin harjoittelujen ajan tehnyt aina työtä ja väliin tosi rankkojakin hommia, mutta usein se on lopulta palkittu, kun ei ala kitiseen vastaan ja kieltäydy työstä joka paikkaan kuuluu, missä  harjoittelussa ikänä onkaan..

Vierailija
16/21 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:35"]

-AP

[/quote]

[/quote]

Ja mitä kohtaa et tästä ymmärtänyt?

"Se sano että jos ei kiinnosta tehtävät jota hän antaa voin lähtee käveleen, ja kun ei tosiaan oo kiinnostamisesta kiinni, sekä vetosi vammaani että en saa siitä mainita, jos mulla tulee yksi ongelma vammani kanssa hän näyttää ovea."

Vierailija
17/21 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin helposti pikku työnantajalle siitä "kokeilijasta" tulee täysipäiväinen työntekijä, jolla tosin ei ole mitään työntekijän etuja, mutta täydet velvollisuudet. Uhkana on aina paskat arvostelut työkkäriin ja kostokarenssi. Työnantajahan ei taida menettää mitään muuta kuin mahdollisuuden uusiin työkokeilijoihin vaikka jäisikin kiinni valehtelusta työkkäriin.

Vierailija
18/21 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vammasi takia lopultakin sut on potkittu pois. Se olisi laitonta mutta jos olet työkokeilussa tai koeajalla lennät kuin leppäkeihäs ja syy voi olla ihan mikätahansa... tosin virallisesti et vai sovellu heille.
mikä vamma sinulla sitten on?

Vierailija
19/21 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja ei kärsi mitenkään, vaikka kyykyttäisi työkokeilussa olijaa kuinka paljon tahansa. TE-toimistossa uskotaan aina työnantajaa, ei työnhakijaa. Työkokeilu sinänsä on aivan täyttä p***aa!

Itselläni on kaksi ammattitutkintoa ja olen silti (taas) työkokeilussa. Paikka on sinänsä ihan ok, mutta v****taa tosissaan olla 6 tuntia päivässä kiinni jossain, missä ei ole mitään tekemistä! "Haastattelussa" vielä kysyin, että onhan täällä varmasti tekemistä ja sanoin, että inhoan tumput suorina seisoskelua, vaikkei hommasta palkkaa saakaan. Vastattiin, että juujuu, kyllä töitä riittää. Valehdeltiin päin naamaa! Olen ollut vasta pari päivää tuolla ja kyllästynyt jo puolikuoliaaksi. Vaihtaisin mielelläni paikkaa ap:n kaltaisten kanssa!

Vierailija
20/21 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nosti taas vanhan aloituksen? Miten sinä onnistuit löytämään tämän?

Miten aloittajalle kävi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän