Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11v lapselle ei kelpaa vuoden vanha maastopyörä jonka itse halusi, vaan nyt pitäisi olla jopo "niinkun kaikilla muillakin" ostaisitko?

Vierailija
02.09.2021 |

Lapsella ei ole säästöjä, sillä käytti viikkorahansa puhelimeen (minä maksoin puolet) Pyörä on ehjä ja maksoi 400€. Nyt vaan pitäisi mennä sen mukaan mitä muilla on.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Meillä on 13v useamman vuoden ollut pyörä.

Vierailija
2/76 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi ja perustelisin miksi moinen kerskakulutus on aivan hanurista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos löytyy käytettynä edullisesti niin ostaisin. Eiköhän aika pian huomaa miten paljon mukavampi sillä maastopyörällä on ajaa. Kierrätys on tätä päivää muutenkin.

Vierailija
4/76 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko joku teini-ikäinen äiti vai kyselet typeriä?

Vierailija
5/76 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon näin jyrkästi: en tietenkään ostaisi. Mä en halua kasvattaa lapsistani materianpalvojia. Ymmärrän hyvin lasten (ja aikuistenkin) "kaikilla muilla on, mulla ei" -tuntemukset, mutta niistä selviää myös puhumalla. Pyörä on iso hankinta, siihen menee paljon rahaa ja sitä käytetään, kunnes se on liian pieni. Mä kyllä kuuntelen lasten mielipiteitä hankinnoissa, eikä mulla ole mitään ongelmaa ostaa vaikkapa merkkivaatteita. Mutta kun ostetaan jotain sellaista, jolla on tietty käyttöikä, sitä sitten käytetään, eikä osteta korvaavaa tuotetta vain siksi, että tulee joku tunnetila. Olen esimerkiksi ostanut lapsille ekaluokalle kunnolliset Haglöfsin reput ja sanonut, että näitä käytetään sitten vielä yläasteellakin, tai jopa sen jälkeen, jos ovat riittävän isoja. En aio ostaa uutta reppua vain siksi, että tulee joku muoti.

Vierailija
6/76 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sprayaisi pyörään "JÖPÖ".

Vierailija
7/76 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myykää pyörä, joka on ehjä ja vielä melko uusi. Ostakaa rahoilla jopo. Tai vaihtakaa pyöräkaupassa jopoon.

Vierailija
8/76 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin kolmipyörän ja kurahousut. Käyttäköön niitä, kunnes oppii käyttäytymään.

Vierailija
9/76 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on ap, mennään vähän senkin mukaan mitä muilla on. Aikuiset tekee ihan samaa..!! Parasta tottua vaan, eikä tehdä siitä ideologiaa sotimisen ilon vuoksi.

Vierailija
10/76 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostit hänelle maastopyörän, kun kaikilla on jopo? Sinun aikuisena pitäisi paremmin tietää ja ennakoida...

Vierailija
11/76 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta jopo lisäksi - pyörä on hyvä kulkuväline. 

Vierailija
12/76 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käyttää isommalta sisarukselta vanhaksi jäänyttä maastopyörää. On kuitenkin kunnostettu ja toimiva. (Ja kuljettavat matkat melko pitkiä, koska asumme maalla.)

En ehkä ostaisi, mutta siihen vaikuttaa myös se, ettei meillä rahaa ole kovin paljon ylimääräistä.

Hyvää jopossa on kai, että se, että se on suhteellisen laadukas ja suomalainen; myös valmistus palasi takaisin Suomeen muutama vuosi sitten.

Jopolla kulkeminen on myös liikuntaa, sitä ei kannata väheksyä. Itse jos johonkin mahdollisuuksien rajoissa panostan, on se, että lapsilla on mahdollisuudet ja varusteet kunnossa liikkumista varten.

Vierailija
13/76 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jonka itse halusi" - jonka SINÄ ostit! Entä nyt, kun hän itse haluaa? Ole johdonmukainen!

Vierailija
14/76 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten lapsi on hyvä ja kävelee, tai etsii torista kivan käytetyn pyörän 50 €, jonka maksaa  itse omista rahoistaan.

Raha ei kasva puussa, isoja hankintoja pitää miettiä pitkään ja miksi ostaa taas uusi, kun vanhakin toimii? Jokaisella on oma arvokas elämä, eikä muiden mielipiteiden pidä antaa vaikuttaa liikaa. 

Me ostimme lapselle vain käytettyjä pyöriä yläasteelle asti. Kun tämä linjaus oli tehty jo todella aikaisin, oli helppo vedota, että lapsen pitää odottaa "aikuisten pyörää" siihen asti, että menee yläasteelle. Lapsi odottaa sitä tärkeänä elämän virstapylväänä eikä edes ajattele asiaa säästäväisyytenä :'D

Vierailija
15/76 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun paikassa, jossa on lähellä paljon kouluja. Lähimmässä koulussa on 1-9 lk ja toisessa lukio. Jopoja ei ole todellakaan enää paljoa, vaan enemmän on ihan tavallisia fiksuja pyöriä. En ostaisi siis enää mitään Jopoa, joka on jo vanha juttu kaikin puolin.

Vierailija
16/76 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

autokin kannattaa myydä suhteellisen uutena.

Vierailija
17/76 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa en osta samaa puhelinta kuin muilla, uutta takkia kuin muilla tai muutakaan. Kuitenkin jopon voi löytää käytettynä halvalla. Istuisin alas ja puhuisin. Suunnittelisin lapsen kanssa kotityölistan, jolla rahaa voi tienata. Itse voisi etsiä esim. Torista käytetyn Jopon ja miettiä kauan menee tienatessa.

Jos homma sujuu ja ei kiukuta, niin lapsi saisi näin joponsa. Viimeistään sitten keväällä, kun rahat olisi tienattu.

Vierailija
18/76 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusiko hän itse sen maastopyörän? Jos, niin sitten saisi mun puolesta ajaa sillä pari vuotta. Mutta jos maastopyörä oli vanhempien päätös, niin sitten miettisin sen myymistä. Mä olen oppinut teiniemme kanssa sen, että hankitaan vain ja ainoastaan sellaiset kamppeet, jotka niitä miellyttää. Koska muut jäävät käyttämättä. On jopot ja iphonet, turha muita tyrkyttää. 

Vierailija
19/76 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän haluaa jopon. Hänen pyöränsä tulee myydä/vaihtaa, jotta voisi saada jopon. Jopon arvo myös säilyy paremmin?

Vierailija
20/76 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi mitään vain sen takia kun "kaikilla muillakin on".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä