Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin tekemässä työhakemusta, mutta painoin ruksista pois, kun näin hakemuksen viimeisen vaiheen

Vierailija
02.09.2021 |

Siellä oli alhaalla lopuksi videonpätkä, josta olisi pitänyt katsoa kysymys ja sen jälkeen videoida se oma vastaus siihen kysymykseen :D

......Niin kuin miksi?:D Miksi....? Kuka näitä keksii?

Kommentit (502)

Vierailija
41/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, nuo videot ovat todella rasittavia ja kun usein työ on vielä sellaista, johon ei todellakaan tarvita kuvauksellista ja vaikka kameroidenkin edessä viihtyvää, luonnollisesti esiintyvää ominaisuutta.

Ehkä sillä karsitaan hakijamäärää ja kuvittelevat, että parhaimmat ja motivoituneimmat kyllä tekevät video ilomielin. Huoh, onneksi on jo sen verran kokemusta karttunut, et saa töitä muualtakin, jossa ei tarvitse noita idiootti videoita tehdä.

Tsemppiä heille, jotka työuran alussa kun näitä videoita joutuu osa teistä tekemään!

Vierailija
42/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, nuo videot ovat todella rasittavia ja kun usein työ on vielä sellaista, johon ei todellakaan tarvita kuvauksellista ja vaikka kameroidenkin edessä viihtyvää, luonnollisesti esiintyvää ominaisuutta.

Ehkä sillä karsitaan hakijamäärää ja kuvittelevat, että parhaimmat ja motivoituneimmat kyllä tekevät video ilomielin. Huoh, onneksi on jo sen verran kokemusta karttunut, et saa töitä muualtakin, jossa ei tarvitse noita idiootti videoita tehdä.

Tsemppiä heille, jotka työuran alussa kun näitä videoita joutuu osa teistä tekemään!

Pahinta tämä videopelleilly on meille vanhemmille työnhakijoille, jotka emme ole syntyneet iPhone kädessä.

N52

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä kumma kun joka työnhakuun liittyvässä ketjussa missä muut kertovat vaikka kokemuksiaan siitä työnhausta jne, ilmestyy näitä trolleja syytämään pashkaa ja sekoittamaan asiallista keskustelua. Voisiko tätä palstaa uudistaa vaikka niin että nämä selvät häiriköt(luultavasti pentuja joita ei kiinnosta opiskelu) poistetaan automaattisesti? Eli kaikki typerät "mee töihin" "työttömät on l o isia" viestit automaattisesti poistoon. 

Itseasiassa näitä algoritmeja kehitellään paraikaa. Jospa joku päivä ovat tarpeeksi tehokkaita ja saadaan ruksittua veke turhat kommentit ja myös ne ala-arvoiswt ja asiattomaa kieltä sisältävät.

Vierailija
44/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahinta tämä videopelleilly on meille vanhemmille työnhakijoille, jotka emme ole syntyneet iPhone kädessä.

N52

... vaikka samapa tuo, eihän viisikymppisiä huolita töihin videoilla eikä ilman...

Sama

Vierailija
45/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi loiset valittaa, etttä Suomessa on huonot yhteiskunnantuet, jos tollasen takia jää enen kotiin räkimään kattoon kun hakee töihin.

Jos lukisit kommentteja olisit löytänyt ap:n kommentin, jossa kertoi hakeneensa muihin paikkoihin, mutta ei, kun pakko päästä pätemään, aukomaan sitä turpaa ja tekemään typeriä olettamuksia.

Vierailija
46/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi loiset valittaa, etttä Suomessa on huonot yhteiskunnantuet, jos tollasen takia jää enen kotiin räkimään kattoon kun hakee töihin.

Toivottavasti saat potkut seuraavissa yt-neuvotteluissa.

Vierailija
47/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakemus koostuu muustakin kuin pelkästä videosta niin sen voinee lähettää ilman sitä videota. Työnantaja sitten kiinnostuu tai ei.

Vierailija
48/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä videon katsoneita sosiaalisia ja reippaita tyttöjä ja poikia katseltu koko kesän ajan. Asiankaspalvelun kakkaa. Onneksi nyt saa palvelua kun kaikki influensserit on taas opiskelijaboxissa juomassa siideriä ja pissimässä käsilaukkuunsa.

Vierailija
49/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi lapsi- pieni. Minä olen saanut potkut ollut työttömänä useammankin kerran elämäni aikana. Mutta niin sitä taas ollaan tässä taas töihin matkalla maksamaan veroja, että saa teitä yhteiskunnan syöpäkasvaimia elätellä.

Teillä loisilla, kun tuntuu tuo ajatusmaailma olevan sitä luokkaa, että jonkun toisen tarvitsisi teille se työpaikka hommata, helveti* moisella palkalla tietenkin ja luonnollisesti siellä yhdessä ja samassa paikassa pitäisi saada painaa ( tai teidön tapauksessa vetelehtiä) eläkeikään saakka.

Olen 52-vuotias, koronan takia työni menettänyt vajaa vuosi sitten. Että älä tule pätemään. Ja siisti suusi.

Vierailija
50/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä kumma kun joka työnhakuun liittyvässä ketjussa missä muut kertovat vaikka kokemuksiaan siitä työnhausta jne, ilmestyy näitä trolleja syytämään pashkaa ja sekoittamaan asiallista keskustelua. Voisiko tätä palstaa uudistaa vaikka niin että nämä selvät häiriköt(luultavasti pentuja joita ei kiinnosta opiskelu) poistetaan automaattisesti? Eli kaikki typerät "mee töihin" "työttömät on l o isia" viestit automaattisesti poistoon. 

Se on jännä että automaattinen sensurointi ei poista niitä, toisin kuin esimerkiksi maahanmuutsiin liittyvät jutut. Työtön taitaa olla nyky-yhteiskunnassa ainoa jota ei pidetä jollain tavoin uhrina.

Vierailija
51/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä että automaattinen sensurointi ei poista niitä, toisin kuin esimerkiksi maahanmuutsiin liittyvät jutut. Työtön taitaa olla nyky-yhteiskunnassa ainoa jota ei pidetä jollain tavoin uhrina.

Heh. Ainoa? Yhteiskunnassa? Vai vauvapalstalla? Entä yksinhuoltajat, nelikymppiset naiset, viisikymppiset miehet, naisettomat miehet, ylipainoiset, jne... Ei ole automaattista sensurointia ei.

Vierailija
52/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein kerran videon paikkaan, minkä ihan todellakin olisin halunnut. Se istui sekä korkeakoulutukseeni että kokemukseeni täydellisesti, ja olisi lisäksi tuonut minulle uutta kulmaa työhön. Videon tekemiseen meni useita tunteja.

Paikkaa ei ollut oikeasti edes olemassa. Sain näkemästäni vaivasta pelkän automaattiviestin kiitokseksi.

Jätän jatkossa videopaikat väliin. Niin epätoivoinen en ole, että tuollaiseen enää aikaani tuhlaisin.

Vierailija
53/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsi hirveästi kun kerran työhakemuksen yhteydessä oli tehtävä video itsestään. Tein videon ja hakemuksen, pistin menemään, ja minulle lopulta lähetettiin vain automaattiviesti, etten päässyt jatkoon. Minua häiritsee aivan älyttömästi ajatus, että jotkut on katselleet minusta videota jossa kerron itsestäni, omilla kasvoillani ja minä en ole nähnyt heitä, tai saanut mitään takaisin. En myöskään tiedä kauan noita videoita säilytetään järjestelmässä. Tämän jälkeen päätin, että en kyllä laita enää yhtään videoita, kun jää näin paha mieli.

Kyllä se siellä säilyy. Käytetään mm seminaareissa ja koulutuksissa esimerkkimateriaalina. Siellä sinä hikoilet digitaalisena vuodesta toiseen isolla screenillä satojen, ja taas satojen ihmisten edessä..

Vierailija
54/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan näistä lapsellisia kommentteja heittävistä missään töissä ole, eivätkä tule olemaan. Syrjäytyneitä laiskoja penskoja mutsinsa läppärillä touhuamassa, jossain u lilaudalla sitten kehuskelevat kuinka saivat sen ja sen palstan taas raivoihin mahdottoman "nerokkailla" trollauksilla(jotka jokainen täysjärkinen huomaa heti)

Vierailija
55/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiseksiko on mennyt työnhaku tänä päivänä? Minä en edes tiedä, miten sellainen video edes tehdään. Edelleenkään minulla ei ole älypuhelinta eikä mitään webbi-kameroita ym. Minulla on käytössäni tavallinen, kai sitten vanhanaikainen pöytäkone ja kännykkä, jonka ostin 16 vuotta sitten. Niin kauan kuin nykyinen kännykkäni toimii, en aio ostaa uutta, sama koskee myös muuta kodintekniikkaa. 1970-luvulla olin hakemassa kosmetologikoulutukseen, mutta se tyssäsi siihen, että hakemukseen olisi pitänyt liittää valokuva. En katsonut olevani tarpeeksi sievä, ja hakemus jäi lähettämättä. Onneksi tuohon aikaan sai opiskelu-ja työpaikan ilman videoita ja valokuvaa. En ikinä olisi saanut mitään työpaikkaa, jos tuollaisia vaatimuksia olisi ollut yleisesti. Eipä kadehdita olla nuori tänä päivänä. Harmittaa nykyinen ulkonäkökeskeisyys joka alalla.

täti 62v

Vierailija
56/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En olisi hakenut minäkään.

Sinun kaltaisten laiskiaisten vuoksi työttömyystuet voitaisiin ihan hyvin puolittaa. Alkaisi työn haku kiinnostamaan enemmän.

ja sinunlaiset uunot voitaisiin myös puolittaa.

Vierailija
57/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten me rumat päästään enää töihin?

Vierailija
58/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole työttömyydestä huolimatta tilanteessa, jossa pitäisi taipua tekemään mitä tahansa naurettavaa jonkun hanttihomman saadakseen.

Ihmetyttää kyllä se, että kuka jaksaa ne kaikki videot katsoa läpi. En voisi tylsempää kuvitella kuin katsella 90 hakijan tekemät videot.

Vierailija
59/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten me rumat päästään enää töihin?

Pitää alkaa käyttämään videoinnissa sijaisnäyttelijää.

Vierailija
60/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Video = liikkuva kuva = ~23 peräkkäistä kuvaa sekunnissa. Otat CV:stä kuvan, teet siitä vaikka 2300 kopiota jotka laitat kuvankäsittelyohjelmalla peräkkäiseksi videoksi. Tallenna vaikka muotoon .avi

Näin sinulla on hieman alle 4min kestävä video CV jonka voit lähettää mahdolliselle tulevalle työnantajallesi, ja perään voit laittaa tekstin että mikäli koette videoni lyhyeksi, sen voi katsoa vaikka 8x hidastettuna.

Ja tietysti perään 'lisätietoja: #some ja mun iigee: sössönsöö_minnuliinimake'