Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi abortin tehneet saavat vapaasti tehdä

Vierailija
06.10.2014 |

lapsia myöhemmin? Eivät joudu sossujen syynäykseen ovatko soveliaita vanhemmiksi eikä neuvolassa kyseenalaisteta raskautta näin esimerkiksi.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 19:51"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 19:40"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 19:28"]

Äärimmäinen, mutta aiheellinen keskustelun avaus.

Abortin pitäisi olla aina se viimeinen vaihtoehto. Eli esimerkiksi tilanne, jossa raskaus on saanut alkunsa raiskauksesta, äidin terveys/henki on raskauden myötä vaarassa, äiti on hyvin nuori/vanha tai muut painavat sosiaaliset syyt. Mielestäni riittävä peruste abortille ei ole esim. se, että yllätyslapsi ei ole tervetullut johonkin tiettyyn ajankohtaan, mutta ehkä vuoden päästä olisikin sopiva hetki vauvalle.

Nyt joku varmasti suuttuu, mutta pakko oli pistää tämä.

[/quote]

En suutu, mutta ihmettelen, koska tämä on musta tosi oudon kuuloinen kanta. Mikä on sun peruste tälle näkemykselle? Miks abortti on väärin 25-vuotiaalle, mutta ei 15- tai 45-vuotiaalle? Itse osaan seurata niiden ajatuksenjuoksua, joiden mielestä abortti on väärin ja niiden ajatuskulkua, joiden mielestä se on oikein, mutta nämä välinäkemykset mietityttävät.

[/quote]

Lue uudelleen mitä tarkoitin. Ajatus oli, etten ymmärrä esim. tilannetta jossa yllätysraskaus keskeytetään ja puolen vuoden kuluttua odotetaankin toivottua vauvaa.

[/quote]

Se, mitä tarkoitit ei musta oikein käynyt ilmi tuosta tekstistä, siksi kysyin jatkokysymyksen. Ymmärsin sen niin, että sinusta abortti on huono vaihtoehto, mutta hyväksyttävä, jos peruste on riittävän painava (ns. sosiaaliset syyt kuitenkin riittävät). Enempää en tuosta saa irti uudelleen lukemallakaan. Mutta itseäni jäi siis kiinnostamaan, miksi abortti alkujaan on huono vaihotehto, joka tarvitsee perustella? Kun oma tarkoitukseni ei siis ilmeisesti käynyt ensiluvulla selväksi.

Vierailija
2/35 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 19:16"]

lapsia myöhemmin? Eivät joudu sossujen syynäykseen ovatko soveliaita vanhemmiksi eikä neuvolassa kyseenalaisteta raskautta näin esimerkiksi.

[/quote]

Miksi ei sossu seulo kaltaisiltasi mahdollisuutta lisääntyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmoselle piti antamani alapeukku, vahingossa yläpeukutin. Tää on niin vaikeeta. Minä vastustan aborttia.

Vierailija
4/35 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ei tulisi todellakaan joutua syntymään perheeseen, jossa häntä ei haluta. Oli syy mikä tahansa. Jos ei edes äiti halua lastaan niin parempi olla syntymättä.

Itse olen 20v ja jos tulisin raskaaksi, tekisin suoraan abortin. Syynä se, että en ole valmis äidiksi. Lapsella olisi aika paska lapsuus kun en edes haluaisi häntä silloin.

Sitten kun 10vuoden jälkeen olen valmis, lapsen on hyvä syntyä rakkauden täyteiseen elämään.

Vierailija
5/35 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi eivät saisi?

Vierailija
6/35 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska abortin tehneet ovat olleet abortin tehdessään vastuullisia. Abortti on vastuunkantoa parhaimmillaan, jos ei sillä hetkellä ole jostain syystä valmis tai kykenevä vanhemmaksi.

Vierailija
7/35 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö täällä ole aina korostettu että jos tekee abortin niin se on hyvä asia koska vanhemmat olisivat kyvyttömiä hoitamaan lasta

Vierailija
8/35 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 19:16"]

[/quote]

Miksi keuhkosairaat saa ostaa tupakkaa? Miksi lihavat saa ostaa karkkia?

Miksi juopot saa ostaa alkoholia?  jne...

Onneksi Suomessa ei valvota ihan kaikkea, vaikka kova yritys menossa siihen suuntaan onkin.

Vierailija
9/35 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei niitä jotka tekee aivan sarjassa lapsia syynätä?

Vierailija
10/35 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortin pitäisi olla aina se viimeinen vaihtoehto. Eli esimerkiksi tilanne, jossa raskaus on saanut alkunsa raiskauksesta, äidin terveys/henki on raskauden myötä vaarassa, äiti on hyvin nuori/vanha tai muut painavat sosiaaliset syyt. Mielestäni riittävä peruste abortille ei ole esim. se, että yllätyslapsi ei ole tervetullut johonkin tiettyyn ajankohtaan, mutta ehkä vuoden päästä olisikin sopiva hetki vauvalle.

Vierailija
11/35 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä tein abortin 16-vuotiaana kun ehkäisy petti. Koulutus oli kesken ja elämäntilanne epävakaa kotiolojen takia jne., en voinut kuvitella lasta siihen ympäristöön.

Nyt olen kolmekymppinen ja minulla on kaksi TOIVOTTUA lasta. Olisiko heidät pitänyt jättää tekemättä nuoruuden abortin takia?

Vierailija
12/35 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja tämähän oli vain minun mielipiteeni. Jokainen päättäköön omasta kehostaan itse.

Vierailija
13/35 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille naisille tulisi olla lupa raskautumiseen. Kalastukseenkin vaaditaan kalastuslupa, mutta kaikki Pyhällä Vulvalla varustetut saa lisääntyä vapaasti. Tämä on väärin.

Vierailija
14/35 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 19:19"]Koska abortin tehneet ovat olleet abortin tehdessään vastuullisia. Abortti on vastuunkantoa parhaimmillaan, jos ei sillä hetkellä ole jostain syystä valmis tai kykenevä vanhemmaksi.
[/quote] Ei, vaan ehkäisy on vastuunkantoa kun ei halua vanhemmaksi. Abortti on vastuun pakoilua.

Vierailija
15/35 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortin pitäisi olla aina se viimeinen vaihtoehto. 

[/quote]

Päinvastoin. Abortin pitäisi aina olla ensisijainen vaihtoehto.

Vierailija
16/35 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 19:28"]Äärimmäinen, mutta aiheellinen keskustelun avaus.

[/quote]

Kuka kärsii abortista? Ja kuka taas kärsii siitä, että jostain syystä epäkelvot vanhemmat synnyttävät lapsen, jota he eivät halua?

Vierailija
17/35 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saisi neuvolath:n hälytyskellot soida ja lujaa jos abortin lähiaikoina tehnyt on uudestaan raskaana

Vierailija
18/35 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En suutu, mutta ihmettelen, koska tämä on musta tosi oudon kuuloinen kanta. Mikä on sun peruste tälle näkemykselle? Miks abortti on väärin 25-vuotiaalle, mutta ei 15- tai 45-vuotiaalle? Itse osaan seurata niiden ajatuksenjuoksua, joiden mielestä abortti on väärin ja niiden ajatuskulkua, joiden mielestä se on oikein, mutta nämä välinäkemykset mietityttävät.

Vierailija
19/35 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 19:35"]

Kaikille naisille tulisi olla lupa raskautumiseen. Kalastukseenkin vaaditaan kalastuslupa, mutta kaikki Pyhällä Vulvalla varustetut saa lisääntyä vapaasti. Tämä on väärin.

[/quote]

Ja miehillä myös. Oikeastaan miehiltä voisi klipsaista piuhat poikki, kunnes ovat todistaneet vastuullisuutensa. Eipä sitten yhtäkkiä lähdettäisi perhe-elämästä kun ei se niin kivaa olekaan.

Vierailija
20/35 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein abortin ehkäisyn pettäessä syystä että olin juuri saanut diagnoosin vakavasta sairaudesta (siis omasta), lisäksi olimme avioliittomme terminaalivaiheessa ja ero oli enemmän kuin käsillä. Surin aborttia pitkään mutta koen silti sydämessäni että se oli suurinta ja vaikeinta rakkautta mitä olen koskaan kokenut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan